Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > vad tycker ni om dettta, ta över trådar
          Berith
          Inlägg 31-10-2006, 07:47
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (farbrorbarbro @ 31-10-2006, 08:37)
          CITAT (Berith @ 31-10-2006, 08:17)
          Förstår vad du menar. För ett långt tag sen var det ju en odlait som startade en tråd och la in bilder på sitt "motiv" - och sa till på skarpen när en annan odlait la in en bild på sitt "motiv" av samma sort, att h*n inte ville ha den bilden i sin tråd. Jag tyckte det var en väldigt konstig reaktion, men trådstartarens önskan var kanske just det du pratar om här. Synd bara att det inte sas till från början så hade sura kommentarer kunnat undvikas.

Håller med dig där, allrahelst med tanke på att tråden hade ett ganska allmänt namn. (vi kan kalla den "knyppling")
          Dessutom var det inte trådskaparen själv som slog bakut, utan det var trådskaparens mamma som dessutom tydligen skickade otrevlig pm till den som lagt ut en bild.
          Om en tråd heter tex "knyppling" så anser jag att det är fritt för vem som helst att visa sin knyppling i den tråden.
          Just den tråden tror jag togs bort eftersom "knypplingen" dessutom var till salu.

Ett stort OBS!!

Vi tänker på helt olika trådar. Jag har ingen aning om vad du pratar om.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 31-10-2006, 10:29
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

CITAT (askar @ 31-10-2006, 08:12)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-10-2006, 22:50)
          Jag har aldrig varit med om att någon skapat trådar enbart till för sina egna bilder men i så fall får man väl döpa tråden till "Mina bilder" och skriva att man önskar att ingen annan ska lägga in bilder där. Sen får man ju se hur mycket respons det blir i den tråden - själv skulle jag tycka en sån tråd vore rätt trist.

Jodå, det har hänt.
          Andreas har skapat bildtråd och faktiskt har ingen "kapat" den. smile.gif

Även Flaxss har ju en egen tråd i Småprat om trädgård som ingen har kapat med andra bilder där han rapporterar om sina växter så nog finns det. Att man lägger frågor m.m. i den tråden tycker jag är OK men egna bilder i den är inte OK när nu Flaxss har angett att det är hans.

Det som är mest tråkigt som andra också skriver är att när man skapar en tråd
          t.ex. om "Ödet" så till slut handlar det om något helt annat och
          t.ex.om "Husdjur övriga" så lägges en kattbild in fast det finns en tråd för kattbilder.
          t.ex. om "Rosor" så lägger kanske någon in bilder på tulpaner (OBS! exempel)
          det är inte så kul tycker jag att kapa trådar på det viset. Om man nu vill söka på Husdjur övrigt och kolla vad som finns så får man bilder på katter eller söka på Rosor så kommer även tulpaner med. Blir väldigt många trådar att kolla i när man gör sökningar så det är bra tycker jag om man kan så mycket som möjligt hålla sig till ämnet som den som skapat tråden har angett och att man försöker hålla sig till rätt kategori i trådarna.
          Till Berith
          Den tråden som farbrorbarbro hänvisade till var om smycken och eftersom prislappar satt på så ansåg man att det var försäljning och det är ju inte just detta forumet till för utan där finns det ju andra sätt. Men att man visar sin hobby tycker jag är OK sedan är det ju upp till var och en att PM-a till ägaren och kolla om de är till försäljning.
          Men där tycker jag inte vi Odlaiter är konsekventa. Vi klagar på några men inte på alla. Finns ju andra som lägger in info om att de just nu finns på den och den platsen och säljer t.ex. växter eller plantor det är ju en slags reklam det också fast inga priser finns med.
          Nej nu gick jag själv ifrån ämnet men det var bara en förklaring till Berith och min åsikt.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Berith
          Inlägg 31-10-2006, 10:33
          Länk hit: #43

Medlem

CITAT (Inga från Närke @ 31-10-2006, 11:29)
          Till Berith
          Den tråden som farbrorbarbro hänvisade till var om smycken och eftersom prislappar satt på så ansåg man att det var försäljning och det är ju inte just detta forumet till för utan där finns det ju andra sätt. Men att man visar sin hobby tycker jag är OK sedan är det ju upp till var och en att PM-a till ägaren och kolla om de är till försäljning.
          Men där tycker jag inte vi Odlaiter är konsekventa. Vi klagar på några men inte på alla. Finns ju andra som lägger in info om att de just nu finns på den och den platsen och säljer t.ex. växter eller plantor det är ju en slags reklam det också fast inga priser finns med.
          Nej nu gick jag själv ifrån ämnet men det var bara en förklaring till Berith och min åsikt.

Tack för förklaringen, den tråden har jag missat. Antar att den ligger en bit bakåt i tiden, och det är kanske bäst att den får ligga kvar där...

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 31-10-2006, 10:52
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Inga från Närke @ 31-10-2006, 11:29)
          Även Flaxss har ju en egen tråd i Småprat om trädgård som ingen har kapat med andra bilder där han rapporterar om sina växter så nog finns det. Att man lägger frågor m.m. i den tråden tycker jag är OK men egna bilder i den är inte OK när nu Flaxss har angett att det är hans.

Det som är mest tråkigt som andra också skriver är att när man skapar en tråd
          t.ex. om "Ödet" så till slut handlar det om något helt annat och
          t.ex.om "Husdjur övriga" så lägges en kattbild in fast det finns en tråd för kattbilder.
          t.ex. om "Rosor" så lägger kanske någon in bilder på tulpaner (OBS! exempel)
          det är inte så kul tycker jag att kapa trådar på det viset. Om man nu vill söka på Husdjur övrigt och kolla vad som finns så får man bilder på katter eller söka på Rosor så kommer även tulpaner med. Blir väldigt många trådar att kolla i när man gör sökningar så det är bra tycker jag om man kan så mycket som möjligt hålla sig till ämnet som den som skapat tråden har angett och att man försöker hålla sig till rätt kategori i trådarna.
          Till Berith

det var ju ett perffekt eempel min egen tråd .
          det var så jag menade liknade som du sa med dom andra .

att man kna skirva och så är tillåten i alla trådar .

send et med att gå tillbaka är ju helt oki . men man ska inte som ny börjare behöva gå tillbaka . många skirver sök på dte eller läs i denna tråden.
          nybörjar vill med skapa egna trådar och få ny info om vad dom frågar .
          ska man gå tillbka hela tiden så dör forumet

Citera
          Klura
          Inlägg 31-10-2006, 10:55
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 026
          Medlem nr: 7 630

CITAT (Berith @ 31-10-2006, 08:17)
          Att trådar med enbart text byter riktning är nästan oundvikligt, i alla fall i Småprat. Det är väl som samtal IRL.

Jo det håller jag med om att det gör här. Men det är synd att det blir så enorma vändningar i trådarna. För att kanske undgå att missa något intressant så innebär det ju i praktiken att man måste läsa alla trådar, även de trådar som inte intresserar ett dugg... hm!

I andra forum jag är med i så står det oftast i reglerna, vikten av en tydlig rubrik och att man ska undvika att avvika allt för långt från det ursprungliga ämnet. Hellre då starta upp en ny tråd om man vill föra in diskussionen på ett annat spår.
          Blir ju mest svammeltrådar annars.

--------------------

Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...

Citera
          Hannele
          Inlägg 31-10-2006, 11:09
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (kerstin z5-6 @ 31-10-2006, 00:39)
          Återanvända trådar från 18oo kallt gillar jag inte -ibland blir de helt absurda -börjar med vårbilder ...för ett svar som gäller oktober ..
          meningen med ett forum är väl levande trådar ???

Det är ju det som är kul, när man någon gång kan se utvecklingen, hur det går, lite före- efter-bilder.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Reserv
          Inlägg 31-10-2006, 11:14
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Hannele @ 31-10-2006, 11:09)
          Återanvända trådar från 18oo kallt gillar jag inte -ibland blir de helt absurda -börjar med vårbilder ...för ett svar som gäller oktober ..

Det är ju det som är kul, när man någon gång kan se utvecklingen, hur det går, lite före- efter-bilder.

Om det är såna trådar som grävs upp ja, men nu är det ytterst sällan det är före-eftertrådar som tas fram ur malpåsen utan ofta trådar som haft en liknande frågeställning som skenat iväg från ämnet redan för ett par år sen blink.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 31-10-2006, 11:17
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Hannele @ 31-10-2006, 12:09)

Japp, sånt är kul. Och man ser sånt som var "inne" för sådär två-tre-fyra år sen.

En tråd som jag appsilut ska leta fram ur gömmorna snart är den om Willes skinkor.

--------------------

Citera
          Betty
          Inlägg 31-10-2006, 11:37
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Berith @ 31-10-2006, 11:17)
          En tråd som jag appsilut ska leta fram ur gömmorna snart är den om Willes skinkor.

Men det väntar du väl med till närmare 1:a Advent va?!! Det är ju bara sista oktober idag - kan vi inte behålla den lilla traditionen, snäääälla?! huh.gif rolleyes.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Berith
          Inlägg 31-10-2006, 11:42
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (Betty @ 31-10-2006, 12:37)
          CITAT (Berith @ 31-10-2006, 11:17)

Men det väntar du väl med till närmare 1:a Advent va?!! Det är ju bara sista oktober idag - kan vi inte behålla den lilla traditionen, snäääälla?! huh.gif rolleyes.gif

Såklart att jag väntar. laugh.gif Väntar nog ända till 22 december....

--------------------

Citera
          sudden
          Inlägg 02-11-2006, 16:21
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 488
          Medlem nr: 8 535

jag kan förstå att man blir lite grinig om någon snor ens tråd som handlar om barnkläder och leder in den på ett helt annat ämne tex bilklädsel istället - det är att sno någons tråd...

men om man startar en tråd där man lägger upp bilder på sina blommor så tycker iasf jag att det är fritt fram att andra lägger in sina bilder på sina blommor oxå. då kan man prata om dem och jämföra osv...

Citera
          Sollan
          Inlägg 02-11-2006, 17:36
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 1 603
          Medlem nr: 2 852

Att man önskar ha privata "galleritrådar" kan jag förstå till viss del - man vill väl inte bli "utkonkurrerad" - men jag tycker inte att det passar med sådant på ett allmänt forum. Förmodligen skulle de flesta ta hänsyn till en vädjan om att inte lägga in andra bilder men det beror ju helt och hållet på medlemmarna.
          Om man nu ska ha egna bildtrådar så tycker jag personligen att man kan länka in till album, hemsidor eller bloggar där bilderna finns. För de som har sega uppkopplingar kan det bli oerhört tidskrävande att öppna dessa trådar dessutom.
          Ibland kan det ju gå överstyr eller ta oväntade vändningar, men det är ju det som är intressant. Det ena leder till det sjunde och man får oftast lära sig något nytt på kuppen. smile.gif

--------------------
          /sollan

Citera
          Hannele
          Inlägg 02-11-2006, 19:28
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (flaxss @ 30-10-2006, 22:16)
          inte ska man ta över en annans tråd OM INTE man fått lov av den som skapde den .

Jag har haft en "privat" bildtråd, som ingen tog över eller fortsatte med... rolleyes.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 21:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon