CITAT (Stintan43 @ 09-11-2006, 12:09)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-11-2006, 10:45)
Edit: Märker ni inte att ni som så ivrigt försvarar rökningen faktiskt generaliserar och attackerar hejvilt själva? Ni tycker ni får göra vilka tolkningar ni vill av det man säger utan att ta hänsyn till vad man faktiskt säger. Man får inte tycka att rökningen borde ske på fritiden utan att bli sliten i stycken. Det är hetsjakt på icke-rökare.
Jag har inte heller sett att någon försvarar rökningen överhuvudtaget. Vet inte var du läst det någonstans.
Är det någon som sagt något annat än att rökningen borde ske på fritiden??
Kontentan av det du skriver är ju att vi rökare även sliter oss själva i stycken och dessutom bedriver hetsjakt på oss själva eftersom inte heller vi tycker att man ska smita iväg på arbetstid för att röka.
Jag kan inte tolka det på något annat sätt men menar du något annat så förklara gärna.
Ni går ju i försvarsställning och påstår att man drar alla över en kam! På vilket sätt gör man det om man är för ett rökförbud?

Ok...förbudet gäller alla, är det det ni menar med att dra alla över en kam? Det gäller ju icke-rökarna också då om man ska vara petig.
Jag har funderat lite och kommit på en trolig orsak till att jag är så oförstående inför det här ni kallar hetsjakt. Jag har nämligen aldrig upplevt det själv...men det kanske ni har. Jag störs inte av rökare, märker knappt av några rökare, har aldrig träffat någon rökare som inte tar hänsyn et.c. Inte har jag skrivit något sådant heller...därför tycker jag det känns väldigt orättvist att bli anklagad för att vara dömande och generaliserande.

De enda generaliseringar jag möjligen gjort tyst för mig själv är att jag tycker nästan alla rökare visar stor hänsyn.