Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Övervintra rosmarin?
          flaxss
          Inlägg 16-11-2006, 17:47
          Länk hit: #21

Gäster

CITAT (noora @ 16-11-2006, 16:16)
          CITAT (flaxss @ 14-11-2006, 16:27)
          CITAT (noora @ 14-11-2006, 12:53)
          och den tål inte många minusgrader i längre perioder. Precis som det mesta andra övervintrar den lättare på friland än i kruka, gärna i skyddat söderläge.

-10c tycker jag är rätt så låg temp . då den kan ta ännu lägre . den växer ju vilt där det är frost från nov-feb som lägsta ner mot -12c -10c i dec-jan

-10c är lite småkyligt. Här i Stockholmstrakten är -20c många minusgrader, och det brukar vi ha periodvis i princip varje vinter. Jag är inte övertygad om att rosmarin i kruka klarar -10c i längre perioder heller smile.gif

jag har personligen haft rosmarin i både -4c -5c-8c -10c i kruka föra vintern/våren .

och jag har med på vinter ner mot -20c fast då är det en natt . förrra vintern hadde vi -18c en natt men ändå med skydd så går det och dte är en förutsättning att man uppfyller både kraven på sommaren och på vintern .

och dte som käcker en rosmarin är vår solen,vinter fukt och ev för lång vinter med på gränesn i temp vad dne klara och intemycket gödnning och det gälelr även på sommaren .

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-12-2025, 03:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon