Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Influensavaccin, efterverkningar
          askar
          Inlägg 09-11-2006, 07:06
          Länk hit: #21

Gäster

CITAT (Evgeni @ 09-11-2006, 07:02)
          Jo, självklart är det så. Jag kunde bara inte låta bli ...........det gör ju så in i h-vete ont, så om det skulle räcka med att få en spruta................... rolleyes.gif . tongue.gif

Håller jag absolut me om smile.gif

Citera
          Floppy
          Inlägg 09-11-2006, 13:59
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem nr: 5 838

Ja lyder bara min läkares ordination...och kan det hjälpa mig liiite grann så är det välkommet...än så länge har jag klarat mig i från 'flunsan'...men jag är ganska duktig på att hålla mig ifrån de som är på G att bli sjuka...tvättar händerna ofta...så jag gör allt för att undvika 'hostiga' sjukdomar....

Jag har provat diverse olika host dämpande medel men inget hjälper...har fått ett som är suuuuper starkt och SKA hjälpa men icke den heller hjälper... sad.gif

Jag hoppas bara att jag slipper få hosta...
          ...feber, snuva, ont i halsen mm klarar jag av men inte hostan...

Evgeni: jo det gör djuriskt ont sad.gif ...det ser lite lustigt ut om man måste hosta när man är på stan...jag slänger mig ner på huk...för då gör det minst ont...så ser ni någon som sitter på huk och hostar i näheten av Hudik...så är det garanterat jag... laugh.gif

--------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 09-11-2006, 14:56
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Floppy @ 09-11-2006, 13:59)
          Ja lyder bara min läkares ordination...och kan det hjälpa mig liiite grann så är det välkommet...än så länge har jag klarat mig i från 'flunsan'...men jag är ganska duktig på att hålla mig ifrån de som är på G att bli sjuka...tvättar händerna ofta...så jag gör allt för att undvika 'hostiga' sjukdomar....

Jag har provat diverse olika host dämpande medel men inget hjälper...har fått ett som är suuuuper starkt och SKA hjälpa men icke den heller hjälper... sad.gif

Jag hoppas bara att jag slipper få hosta...
          ...feber, snuva, ont i halsen mm klarar jag av men inte hostan...

Evgeni: jo det gör djuriskt ont sad.gif ...det ser lite lustigt ut om man måste hosta när man är på stan...jag slänger mig ner på huk...för då gör det minst ont...så ser ni någon som sitter på huk och hostar i näheten av Hudik...så är det garanterat jag... laugh.gif

Floppy jag förstår dig.

Jag har ju stora problem med min rygg sedan många år tillbaka och flera operationer.

Föru thälsade jag alltid på min förra husläkarn i tyskland när jag var därnere. Och då fick jag alltid en bra hostmedicin för som han sa du får bara inte få hosta med din rygg.

Men nu tål jag inte den längre, får gallkolik. Av många hosmediciner får jag problem med gallan. Måste sitta på nätterna om jag får hosta och behöver någon som, håller mig om ryggen.

Elisabeth

Citera
          Floppy
          Inlägg 09-11-2006, 15:00
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem nr: 5 838

Ja det är ett rent h***sike med att ha ont i ryggen...det kan nog bara de som har/haft ont i ryggen bevittna om... sad.gif
          Jag lider med dig... inte kul...

--------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 09-11-2006, 15:18
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Elisabeth -de hostmediciner du får gallbesvär av innehåller alla Morfinbaserade preparat -morfin drar samman gallblåsan -och är hostdämpande

Finns några receptbelagda alternativ , tyvärr inte lika effektiva som de morfinbaserade..

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Betty
          Inlägg 09-11-2006, 15:55
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Snöflinga @ 08-11-2006, 21:08)
          Har de senaste åren alltid vaccinerat mig mot influensan. Så också detta år och nu verkar jag ha fått en släng av den ... ont i armen, ont i kroppen, hostar och nyser om vartannat. Ont i huvudet, uschanimej och inte kan jag ta Ipren eftersom jag äter blodförtunnande medicin mad.gif

Ser nu att detta borde vara i gnälltråden ... undrar om det är fler som mår dåligt av vaccinet huh.gif är inne på andra da'n så det borde väl ge sig till i morgon ...

Jag tillhör "högriskgruppen" som bör vaccinera sig. Brukar inte ha några besvär alls av sprutan förutom ömhet i armen några dagar. En höst för några år sen hade jag tydligen en förkylning på G vid vaccinationstillfället, jag fick en kraftig treveckors-förkylning ett par dar efter vaccineringen - men inte alls lika jobbigt som att få influensan.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 09-11-2006, 16:09
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (kerstin z5-6 @ 09-11-2006, 15:18)
          Elisabeth -de hostmediciner du får gallbesvär av innehåller alla Morfinbaserade preparat -morfin drar samman gallblåsan -och är hostdämpande

Finns några receptbelagda alternativ , tyvärr inte lika effektiva som de morfinbaserade..

Kerstin jag fick någon hostmedicin här i våras. Hjälpte lite men inte så bra, det är bara att sitta i soffhörnan då biggrin.gif

Jag tror det är kodein jag inte tål,i alla fall tar jag dom inte längre för en gallkolik är ju inte så roligt heller precis

Elisabeth

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 22:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon