Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Sags att fixa ögonbrynen
          malin72
          Inlägg 10-11-2006, 19:47
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

CITAT (Maria i Helsingborg @ 10-11-2006, 16:31)
          CITAT (Whiskuchi @ 10-11-2006, 17:26)
          Bildgoogling efter unibrow

Den länken ledde till

ohmy.gif

urk....så äc...gt jag har svårt för hår på ryggen sleep.gif

men själv ansar jag mellan gångerna det görs på salong, färgar gör jag dock själv ibland ..men behöver egentligen inte.

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          stina
          Inlägg 10-11-2006, 19:51
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Något jag inte förstår är att det i artikeln (och jag har läst det på andra ställen också) står att "ögonbrynets hösta punkt ska vara precis över pupillen". Men på ingen av bilderna jag sett är det så, utan den punkten ligger alltid längre ut. Ni som plockar era ögonbryn, hur gör ni med det?

Citera
          Stussi
          Inlägg 10-11-2006, 20:04
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 626
          Medlem nr: 8 383

CITAT (stina @ 10-11-2006, 19:51)
          Något jag inte förstår är att det i artikeln (och jag har läst det på andra ställen också) står att "ögonbrynets hösta punkt ska vara precis över pupillen". Men på ingen av bilderna jag sett är det så, utan den punkten ligger alltid längre ut. Ni som plockar era ögonbryn, hur gör ni med det?

Såg ett jättebra inslag om ögonbryn på Oprah Winfrey show för inte så jättelänge sedan.
          Här står det hur man ska mäta ut den högsta punkten på ögonbrynet.

Kanske ska tillägga att det kanske inte svarar på din fråga riktigt men jag tycker att det förklarar bättre hur man ska mäta ut den högsta punkten! smile.gif

Citera
          Alba
          Inlägg 10-11-2006, 20:11
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Nu har jag sett så många snygga ögonbryn så i morgon måste jag nog skrida till verket.
          Jag hoppas att jag också kommer att se så där fräsch ut och 10 år yngre . Det är väl så att i och med att jag plockar ögonbrynen så blir även frisyren snyggare och leendet vackare - det var ju så på bilden i AB. Tidningarna ljuger ju aldrig - eller hur ? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif tongue.gif

Citera
          Stussi
          Inlägg 10-11-2006, 20:32
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 626
          Medlem nr: 8 383

CITAT (Alba @ 10-11-2006, 20:11)
          Det är väl så att i och med att jag plockar ögonbrynen så blir även frisyren snyggare och leendet vackare - det var ju så på bilden i AB. Tidningarna ljuger ju aldrig - eller hur ? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif tongue.gif

laugh.gif laugh.gif

Citera
          Ophelia
          Inlägg 10-11-2006, 20:44
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (olgak @ 10-11-2006, 17:36)
          CITAT (Ophelia @ 10-11-2006, 17:29)
          Behöver inte färga vare sig bryn eller fransar.

Är lite avis på detta smile.gif. Min bästa väninna har också perfekta mörka ögonfransar och bryn. Hon har aldrig behövt använda mascara heller, betvivlar att hon någonsin använt en mascara, trots att hon är mån om sitt utseende och använder smink.

Tack så mycket. Jag använder mascara (och annat smink, men inte alltid) för det hjälper ju till att börja upp dem men för färgens skull behövs det inte. Har tyvärr ganska ljus hy och grönmelerade ögon så jag blir aldrig brun (dock fräknig) trots min hårfärg.

Jag har själv alltid önskar att jag var blond med rakt hår smile.gif smile.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 10-11-2006, 20:57
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Tezzla @ 10-11-2006, 18:46)
          CITAT (askar @ 10-11-2006, 15:20)
          Jag är inte så brydd hur brynen ser ut, men maken får plocka
          strån som är "avvikande långa" smile.gif
          Kanske är jag smärttålig...men jag tycker inte det gör ont alls.

Typisk före/efter bild som alla tidningar kör med.
          Inget leende, osminkad ofixat hår på före-bilden.
          Inte är skillnaden speciellt märkbar om man tar Efter-bilden
          på samma vis och inte retuscherar
          t.ex är halsen "förlängd, ansiktet smalare på efterbilden.

Ja, jag tänkte precis på samma sak! Det är ju såååå fånigt! wacko.gif Och ska jag vara ärlig så ser jag inte så stor skillnad på ögonbrynen. Däremot är det skilland på nästan allt annat...

Håller med er för övrigt men vad det gäller ögonbrynen är det stor skillnad tycker jag. Sätt för allt förutom brynen så ser man.

Mina är mörkare innerst än ytterst där dom blir tunnare och knappt syns. Jag plockar mest i mitten, i bågen för att få ett lyft där, för dom blir lite "tunga" annars. Brukar fylla i med ljusgrå/brun penna när jag kommer ihåg blir väl nån gång i veckan. Smink blir allt för sällan, tycker ju själv att jag ser både snyggare och piggare ut med lite mascara än utan, men det glöms oftast bort ändå... Har funderat på att färga fransarna istället men det har inte blivit av än.
          Är nog inte så fåfäng som jag inbillar mig trots allt... smile.gif

Citera
          Pirum
          Inlägg 10-11-2006, 21:10
          Länk hit: #28

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Ujuj...jag reagerar ofta över ordet "behöva", "jag har behövt", när det gäller smink och utseendemanipulation smile.gif Jag tror damer (för det är väl främst damer, inte herrar - än) underskattar sitt naturliga utseende.

Hur som helst, för att återknyta till tråden, jag fixar inte med mina ögonbryn på annat sätt än att jag ibland slätar till dem med fingret smile.gif Har fått höra att jag nog skulle se bättre ut med mer definierade ögonbryn (de är aningen ljusare än min hårfärg), men slikt prat lyssnar jag inte på, här blir inget färgat. Som man finns väl möjligheterna att de (brynen) tjocknar till med åren, så kanske ser de inte så ljusa ut snart. Men, orka bry sig.

--------------------
          zon2.5

Citera
          faith
          Inlägg 10-11-2006, 21:13
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

Vad kan man göra när man har ett ärr i ögonbrynet efter en olycka, ett ärr som gör att yttre tredjedelen av ögonbrynet är förstört och bara har enstaka (mörka) strån? sad.gif

--------------------

Citera
          Alba
          Inlägg 10-11-2006, 21:15
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Ni som ännu tvekar Här kan ni lära er knepen

Citera
          Anma
          Inlägg 10-11-2006, 21:23
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (faith @ 10-11-2006, 22:13)
          Vad kan man göra när man har ett ärr i ögonbrynet efter en olycka, ett ärr som gör att yttre tredjedelen av ögonbrynet är förstört och bara har enstaka (mörka) strån?  :(

Fyll i med en bra (en som funkar för just dig) ögonbrynspenna i småstreck. På normal pratastånd kommer ingen att se någon skillnad.

Citera
          malin72
          Inlägg 10-11-2006, 21:39
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Anne R @ 10-11-2006, 20:23)
          Vad kan man göra när man har ett ärr i ögonbrynet efter en olycka, ett ärr som gör att yttre tredjedelen av ögonbrynet är förstört och bara har enstaka (mörka) strån?  sad.gif

Fyll i med en bra (en som funkar för just dig) ögonbrynspenna i småstreck. På normal pratastånd kommer ingen att se någon skillnad.

något jag gör lite då och då för nya tips mm är att i butikerna som säljer smink fråga dom om hjälp...dom är oftast glada för att få visa och prova sakerna, så det tycker jag att du ska göra då lär du dig hur du ska göra det bäst och får tips om en produkt som passar just dig smile.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

min trädgårdsdröm

Citera
          Rapchic
          Inlägg 10-11-2006, 23:54
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

jag och min pojkvän plockar varandras ögonbryn smile.gif

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          stina
          Inlägg 11-11-2006, 09:50
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (Alba @ 10-11-2006, 21:11)
          Nu har jag sett så många snygga ögonbryn så i morgon måste jag nog skrida till verket.
          Jag hoppas att jag också kommer att se så där fräsch ut och 10 år yngre . Det är väl så att i och med att jag plockar ögonbrynen så blir även frisyren snyggare och leendet vackare - det var ju så på bilden i AB. Tidningarna ljuger ju aldrig - eller hur ? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif tongue.gif

Nu har jag skridit till verket - också inspirerad av alla vackra ögonbrynsbilder. Konstigt - men mina ögonbryn blev INTE som deras.... ohmy.gif tongue.gif biggrin.gif

Citera
          malin72
          Inlägg 11-11-2006, 14:39
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (stina @ 11-11-2006, 08:50)
          Jag hoppas att jag också kommer att se så där fräsch ut och 10 år yngre . Det är väl så att i och med att jag plockar ögonbrynen så blir även frisyren snyggare och leendet vackare  - det var ju så på bilden i AB. Tidningarna ljuger ju aldrig - eller hur ?  :D  :D  :D  :P

Nu har jag skridit till verket - också inspirerad av alla vackra ögonbrynsbilder. Konstigt - men mina ögonbryn blev INTE som deras.... ohmy.gif tongue.gif biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

ett bra tips är att gå till en salong när dom är klara brukar jag känna wooooooooooow, sen ansar jag där efter brukar hålla ett bra tag för man ser dom små som kommer och det är lätt att hålla efter.....(.sen brukar jag trots att jag hatar det) ...låta det växa ut och sen göra om det
          till salongen och sen känna wooaaaaaaaw igen tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          yenny
          Inlägg 11-11-2006, 14:52
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

Jag brukar plocka mina själv, fixar till killens också.
          Färga har jag aldrig gjort och sminkar mej brukar jag inte heller göra, eventuellt lite mascara när det är fest.

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          faith
          Inlägg 11-11-2006, 17:23
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

CITAT (malin72 @ 10-11-2006, 21:39)
          CITAT (Anne R @ 10-11-2006, 20:23)
          Vad kan man göra när man har ett ärr i ögonbrynet efter en olycka, ett ärr som gör att yttre tredjedelen av ögonbrynet är förstört och bara har enstaka (mörka) strån?  sad.gif

något jag gör lite då och då för nya tips mm är att i butikerna som säljer smink fråga dom om hjälp...dom är oftast glada för att få visa och prova sakerna, så det tycker jag att du ska göra då lär du dig hur du ska göra det bäst och får tips om en produkt som passar just dig smile.gif

Tack, det ska jag göra. smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 11-11-2006, 18:26
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (malin72 @ 11-11-2006, 15:39)
          CITAT (stina @ 11-11-2006, 08:50)
          Jag hoppas att jag också kommer att se så där fräsch ut och 10 år yngre . Det är väl så att i och med att jag plockar ögonbrynen så blir även frisyren snyggare och leendet vackare  - det var ju så på bilden i AB. Tidningarna ljuger ju aldrig - eller hur ?  biggrin.gif  biggrin.gif  biggrin.gif  tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

ett bra tips är att gå till en salong när dom är klara brukar jag känna wooooooooooow, sen ansar jag där efter brukar hålla ett bra tag för man ser dom små som kommer och det är lätt att hålla efter.....(.sen brukar jag trots att jag hatar det) ...låta det växa ut och sen göra om det
          till salongen och sen känna wooaaaaaaaw igen tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Jag tror bestämt det behövs! ohmy.gif Salong skriver du, ursäkta ett totalt ögonbrynspucko - men är det skönhetssalonger eller frisörsalonger som fixar ögonbryn? wacko.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 11-11-2006, 19:00
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

här där jag bor kan frisörskor göra det. har man tur behöver man inte ens gå in. de kanske har det i prislistan i fönstret.
          edit: gå in o fråga alltså....

Citera
          Floppy
          Inlägg 11-11-2006, 19:02
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem nr: 5 838

Varken noppning eller färg...naturliga ögonbryn...

En kompis som var nyutbildad frisör skulle klippa mig...hon fråga om hon fick noppa mina ögonbryn...jag tänkte okej då...

Hon ryckte ett strå...och krokodiltårarna kom...fy f****siken va det gjorde ont... wink.gif ...näpp ingen rör mina ögonbryn... tongue.gif

--------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 12:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon