| |
|
  |
Träning (forts), Peppning, tips och råd |
|
|
|
|
07-01-2007, 19:32
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-01-2007, 19:21)  Maken tog ett par bilder men de blev jättedåliga och gryniga. Måste ta om!  Du hular för fort
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
07-01-2007, 19:35
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (LadyG @ 07-01-2007, 19:32) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-01-2007, 19:21)  Maken tog ett par bilder men de blev jättedåliga och gryniga. Måste ta om! :D Du hular för fort  måste ha gjort det!  men av nån anledning blev jag kritvit i ansiktet också och omgivningen blev också grynig. ska försöka fixa nåt bättre.
|
|
|
|
|
|
|
|
08-01-2007, 15:01
|

Medlem

|
Trevligt, crosstrainern ger överkroppen en omgång också, det gör väl egentligen inte löpningen? På det viset måste ju crosstrainer vara bättre? Det låter så, även om jag inte testat maskinen i fråga själv, så jag kan ha tokfel. Cyklade 26,2 kilometer på 75 minuter idag. Kändes bra, pulsen låg lite högt de första femton-tjugo minutrarna men det lugnade sig så småningom utan att jag behövde sänka tempot. Antar att kroppen bara behövde hitta rytmen. Synd att jag fick tidsnöd, jag hade kunnat sitta länge och trampa idag. Men det är en dag imorgon också
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
08-01-2007, 16:12
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
Ja, den tränar hela kroppen. Om jag vill ha hyfsat motstånd så får jag ta i rätt bra med armarna också, för jag är så lätt så jag får stampa på pedalerna nästan om dom ska gå runt Kul att cyklingen gick bra - det var säkert gårdagens vila som gjorde susen!
|
|
|
|
|
|
|
|
08-01-2007, 22:05
|

Medlem

|
Den låter så kul att jag nästan blir sugen på att prova. Risken finns väl att jag vill ha en sån hemma också, jag är redan lite sugen på ett löpband...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
09-01-2007, 09:02
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
Hä'r var det både hul hula och cross training=)
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
09-01-2007, 09:05
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 08-01-2007, 23:05) Den låter så kul att jag nästan blir sugen på att prova. Risken finns väl att jag vill ha en sån hemma också, jag är redan lite sugen på ett löpband...  Du får väl utrymma vardagsrummet och bygga ett gym där.  Problemet är väl att löpband eller crosstrainer för hemmabruk säkert inte har någon vidare kvalité om man jämför dom som är på gymmen (säkert olösliga). Idag är det styrketräning!
|
|
|
|
|
|
|
|
09-01-2007, 12:15
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (stina @ 09-01-2007, 09:05) CITAT (LadyG @ 08-01-2007, 23:05) Den låter så kul att jag nästan blir sugen på att prova. Risken finns väl att jag vill ha en sån hemma också, jag är redan lite sugen på ett löpband...  Du får väl utrymma vardagsrummet och bygga ett gym där.  Problemet är väl att löpband eller crosstrainer för hemmabruk säkert inte har någon vidare kvalité om man jämför dom som är på gymmen (säkert olösliga). Idag är det styrketräning!  Problemet kan väl också vara om man har granna under sej , att taket kommer ner när man sätter in spurten på löpbandet?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
09-01-2007, 12:54
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
Jag ska snart iväg och styrketräna nu (har semester) men det ska gudarna veta att jag är inte ett dugg sugen idag. Suck! Det regnar och stormar ute och det hade varit så skönt att bara stanna i soffan .... Men jag SKA iväg. Väntar bara på att maken kommer hem på lunchen för att vi ska äta lunch tillsammans. Det kommer säkert att kännas jättebra efteråt ....
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
09-01-2007, 13:14
|

Medlem

|
Farbror Blå: Ja och vi som har en Synsam glasögonaffär under oss. Skulle vara grannt om man började bompa så att det blev glaskross! Rossi: När jag har sådana där "har inte jättelustdagar" så brukar jag bestämma mej för att bara göra övningar som jag tycker är mer kul än andra. Att inte stressa och inte bry mej om vad jag presterar - bara jag går dit. Det brukar bli rätt mysigt. Träna lite - snacka lite skit - träna lite igen. Kanske lägga mej i bastun efteråt. Jag har varit och kört ett tungt styrketräningspass idag. Det gick bra. Testade chins utan motvikt och det gick väl sisådär  2,5 klarade jag. Ska kämpa på med det - himla bra när man ska klättra om man är stark på just det. Stången satt för högt upp också, var tvungen att hoppa upp och hänga mej i den innan jag började. Nästa gång ska jag ställa en step-bräda under så att jag har en mikroskopisk böj i armen när jag startar - tror det är bättre för lederna än att vara så översträckt som jag var. Blev lite rädd när jag körde bänkpress i Smithmaskinen. Hade 30 kg på och bestämde mej för att köra slut på mej helt. Körde 4 set med så många repetitioner jag kunde varje gång (utom 1:a som var uppvärmning). När jag var klar högg det till så in i bängens i axeln jag hade problem med för ett par år sedan. Precis på samma sätt som då - en djävulusisk smärta när jag lyfter armen. Men som tur är känner jag inget nu så det gick nog bra....
|
|
|
|
|
|
|
|
09-01-2007, 15:18
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (stina @ 09-01-2007, 13:14) Blev lite rädd när jag körde bänkpress i Smithmaskinen. Hade 30 kg på och bestämde mej för att köra slut på mej helt. Körde 4 set med så många repetitioner jag kunde varje gång (utom 1:a som var uppvärmning). När jag var klar högg det till så in i bängens i axeln jag hade problem med för ett par år sedan. Precis på samma sätt som då - en djävulusisk smärta när jag lyfter armen. Men som tur är känner jag inget nu så det gick nog bra.... Oj oj, var rädd om dig!
|
|
|
|
|
|
|
|
09-01-2007, 15:20
|

Medlem

|
Ja, och tro det eller ej men jag kom iväg! Lagom road satte jag mig vid roddmaskinen. Trodde inte att jag skulle orka ro lika länge som jag brukar men det gjorde jag. Jag orkade till och med spurta och när jag var klar visade det sig att jag bara hade kommit 4 meter kortare än vad jag brukar!  Skönt att veta att man kan prestera fastän man inte känner sig på topp. Jag hoppade sen över några styrketräningsmaskiner och koncentrerade mig på axlar, bål och armar. Nu är det skönt! Ska strax hoppa in i duschen!
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
09-01-2007, 15:29
|

Medlem

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-01-2007, 16:18) CITAT (stina @ 09-01-2007, 13:14) Blev lite rädd när jag körde bänkpress i Smithmaskinen. Hade 30 kg på och bestämde mej för att köra slut på mej helt. Körde 4 set med så många repetitioner jag kunde varje gång (utom 1:a som var uppvärmning). När jag var klar högg det till så in i bängens i axeln jag hade problem med för ett par år sedan. Precis på samma sätt som då - en djävulusisk smärta när jag lyfter armen. Men som tur är känner jag inget nu så det gick nog bra.... Oj oj, var rädd om dig!  Jadå, lovar. Känner ingenting nu i alla fall.
|
|
|
|
|
|
|
|
09-01-2007, 15:34
|

Medlem

|
CITAT (Rossi @ 09-01-2007, 16:20) Ja, och tro det eller ej men jag kom iväg! Lagom road satte jag mig vid roddmaskinen. Trodde inte att jag skulle orka ro lika länge som jag brukar men det gjorde jag. Jag orkade till och med spurta och när jag var klar visade det sig att jag bara hade kommit 4 meter kortare än vad jag brukar!  Skönt att veta att man kan prestera fastän man inte känner sig på topp. Jag hoppade sen över några styrketräningsmaskiner och koncentrerade mig på axlar, bål och armar. Nu är det skönt! Ska strax hoppa in i duschen! Bra jobbat!  Jag brukar tänka på vad Blossom hade för råd till en deltagare i Toppform som ibland inte kände för att träna: "Den typen av känslor får man ställa sig över - det är bara att låta bli att känna efter" Och det stämmer ju faktiskt - i regel känns det toppen när man väl kommit över tröskeln.
|
|
|
|
|
|
|
|
09-01-2007, 15:41
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 09-01-2007, 15:34) CITAT (Rossi @ 09-01-2007, 16:20) Ja, och tro det eller ej men jag kom iväg! Lagom road satte jag mig vid roddmaskinen. Trodde inte att jag skulle orka ro lika länge som jag brukar men det gjorde jag. Jag orkade till och med spurta och när jag var klar visade det sig att jag bara hade kommit 4 meter kortare än vad jag brukar! :lol: Skönt att veta att man kan prestera fastän man inte känner sig på topp.
Jag hoppade sen över några styrketräningsmaskiner och koncentrerade mig på axlar, bål och armar.
Nu är det skönt! Ska strax hoppa in i duschen! Bra jobbat!  Jag brukar tänka på vad Blossom hade för råd till en deltagare i Toppform som ibland inte kände för att träna: "Den typen av känslor får man ställa sig över - det är bara att låta bli att känna efter" Och det stämmer ju faktiskt - i regel känns det toppen när man väl kommit över tröskeln.   Ja, hon är tuff hon! Jag har semester den här veckan och om jag inte hade orkat nu - hur ska jag då orka när jag börjar jobba igen och är svintrött efter en tidig morgon och en hel dag på jobbet .....? Imorgon är det bowling som gäller och då tar det sällan emot!
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
09-01-2007, 18:52
|

Medlem

|
Och inte nog med det .... När jag efter dagens träning duschat och parkerat mig i soffan med en bok och en kopp te så kom mannen hem med hur mycket ved som helst som skulle lastas ur bilen. Så nu har jag burit jag vet inte hur många hundra kilo ved som helst ute i stormen. Puh, det känns i ryggen!
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
09-01-2007, 19:22
|

Medlem

|
CITAT (Rossi @ 09-01-2007, 19:52) Och inte nog med det .... När jag efter dagens träning duschat och parkerat mig i soffan med en bok och en kopp te så kom mannen hem med hur mycket ved som helst som skulle lastas ur bilen. Så nu har jag burit jag vet inte hur många hundra kilo ved som helst ute i stormen. Puh, det känns i ryggen! Oj, oj, oj. En rejäl träningsdag alltså!  Hoppas det funkar med bowlingen imorgon trots dagens strapatser!
|
|
|
|
|
|
|
|
09-01-2007, 21:58
|

Medlem

|
Så duktiga ni har varit idag! Jag sällar mig till skaran som tränat idag - cykel som vanligt - fast idag gav jag mig f*n på att slå personbästa på längden och bredden. 40 kilometer på 122 minuter, så långt och länge har jag aldrig cyklat förut  Avslutade med 30 minuters stretching. Det tog så lång tid innan benen var mjuka och fina igen. I synnerhet höftböjarna tog tid att sträcka ut igen, det kändes som om de blivit två centimeter långa... Gissa om jag är trött i benen och ryggen (av alla ställen???)
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|