Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 61 62 63 64 65 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          Farbror Blå
          Inlägg 12-01-2007, 14:24
          Länk hit: #1241

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-01-2007, 19:50)
          Jag fick Caroline att ta en bild på mig med rockringen. biggrin.gif Det blev lite grodperspektiv eftersom hon är så liten men visst syns det att det är lite rörelse i bilden va? biggrin.gif

men är det verkligen en bild på en kvinna som fött barn för bara nån månad sen?
          ser ruskigt smalt ut ju??? unsure.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-01-2007, 14:29
          Länk hit: #1242

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2007, 14:24)
          men är det verkligen en bild på en kvinna som fött barn för bara nån månad sen?
          ser ruskigt smalt ut ju??? unsure.gif

Nej, jag skojar bara...egentligen är det min dotter på bilden! rolleyes.gif Nädå..det är faktiskt en bild på en kvinna som fött barn för två månader sen. tongue.gif Klart man blir smal när man har en liten busunge som käkar upp en och dessutom gör så att man knappt hinner äta själv. wub.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 12-01-2007, 14:31
          Länk hit: #1243

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

O jag läser era bravader och försöker samla inspiration. Snart ska jag också börja träna igen!!

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 12-01-2007, 14:32
          Länk hit: #1244

Medlem

jamen, äter lillen upp dej eller?? laugh.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-01-2007, 14:33
          Länk hit: #1245

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2007, 14:32)
          jamen, äter lillen upp dej eller?? laugh.gif

Nej han suger upp mig! laugh.gif Det låter som när man dricker ur det sista ur en Festis när han slurpar i sig så mycket mjölk han kan. rolleyes.gif laugh.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 12-01-2007, 14:35
          Länk hit: #1246

Medlem

haha laugh.gif
          men mer gröt behövs tror jag spinkis

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 12-01-2007, 15:33
          Länk hit: #1247

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (anna_rispan @ 12-01-2007, 15:31)
          O jag läser era bravader och försöker samla inspiration. Snart ska jag också börja träna igen!!

Vi lovar att heja på dej allt vad tygeln håller!!! rolleyes.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-01-2007, 15:34
          Länk hit: #1248

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2007, 14:35)
          haha laugh.gif
          men mer gröt behövs tror jag spinkis

Äckligt...vill ha godis istället! tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-01-2007, 17:13
          Länk hit: #1249

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Nu har jag avverkat ett styrkepass, efter att ha värmt upp 30 minuter på cykeln.

Satte nytt personbästa i crunches, nu lyder rekordet 100 st. Det EFTER att jag gjort plankan två gånger (1 minut resp 35s). Körde en massa annat, t ex 150 benböj (slutade för att jag tröttnade, det där hade jag kunnat hålla på med tills korna kommit hem).

Testade sidoplankan, den var jobbig den också tycker jag. Värst var den för armbågen som låg och tryckte mot den hårda parketten. Det gjorde ganska ont.

Försökte göra mig av med en del frustrationer men när jag aslutade med stretchingen var jag fortfarande lika frustrerad som tidigare och kände för att slå på något.

Lugnar jag inte ner mig till ikväll får jag väl ge mig på mittsen här hemma eller något.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 12-01-2007, 18:06
          Länk hit: #1250

Medlem

CITAT (LadyG @ 12-01-2007, 18:13)
          Nu har jag avverkat ett styrkepass, efter att ha värmt upp 30 minuter på cykeln.

Satte nytt personbästa i crunches, nu lyder rekordet 100 st. Det EFTER att jag gjort plankan två gånger (1 minut resp 35s). Körde en massa annat, t ex 150 benböj (slutade för att jag tröttnade, det där hade jag kunnat hålla på med tills korna kommit hem).

Testade sidoplankan, den var jobbig den också tycker jag. Värst var den för armbågen som låg och tryckte mot den hårda parketten. Det gjorde ganska ont.

Försökte göra mig av med en del frustrationer men när jag aslutade med stretchingen var jag fortfarande lika frustrerad som tidigare och kände för att slå på något.

Lugnar jag inte ner mig till ikväll får jag väl ge mig på mittsen här hemma eller något.

Grattis - visst har du två PB idag du också. Crunches och plankan??? För inte har du gjort 1 min + 35 s tidigare???

Men snälla du, inte kan du köra sidoplankan rakt på parketten!!! ohmy.gif Förstår att du höll på att krossa armbågen! Du måste ha något mjukt under den.

Frustrerad??? - varför då? unsure.gif Om det är träningsfrustration kan du väl köra benböj igen med Fizgigg på ryggen???? tongue.gif Kanske kul fredagsnöje så får han åka lite karusell? tongue.gif

Själv ska jag ÄTA! Sambon beställde chili con carne (igen) och ingen blev lyckligare än jag. rolleyes.gif

Får se om jag klarar helgen utan att träna, tveksamt. Jag åkte ner i hissen på jobbet när jag skulle hem. När jag var nere kom jag på att jag inte hade några träningsskor med mej (ifall jag skulle vilja iväg och träna) så jag åkte upp igen och gick in i lokalerna. Väl där ångrade jag mej och tänkte på nästa veckas hårda träning så jag for ner igen utan skor. Så ska det bli någon träning får det bli hemma (och LITE lär det nog bli sleep.gif )

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-01-2007, 18:41
          Länk hit: #1251

Medlem

CITAT (stina @ 12-01-2007, 18:06)
          Grattis - visst har du två PB idag du också. Crunches och plankan??? För inte har du gjort 1 min + 35 s tidigare???

Men snälla du, inte kan du köra sidoplankan rakt på parketten!!! ohmy.gif Förstår att du höll på att krossa armbågen! Du måste ha något mjukt under den.

Frustrerad??? - varför då? unsure.gif Om det är träningsfrustration kan du väl köra benböj igen med Fizgigg på ryggen???? tongue.gif Kanske kul fredagsnöje så får han åka lite karusell? tongue.gif

Själv ska jag ÄTA! Sambon beställde chili con carne (igen) och ingen blev lyckligare än jag. rolleyes.gif

Får se om jag klarar helgen utan att träna, tveksamt. Jag åkte ner i hissen på jobbet när jag skulle hem. När jag var nere kom jag på att jag inte hade några träningsskor med mej (ifall jag skulle vilja iväg och träna) så jag åkte upp igen och gick in i lokalerna. Väl där ångrade jag mej och tänkte på nästa veckas hårda träning så jag for ner igen utan skor. Så ska det bli någon träning får det bli hemma (och LITE lär det nog bli sleep.gif )

Tack, jo så mycket plank har det aldrig blivit förut så det är jag mäkta stolt över smile.gif

Anade det, efter ett tag fast kan jag göra plankar och allt vad det är på parketten kan jag göra sidoplankan tänkte jag. Den var betydligt jobbigare än man kanske tänker sig den. Den kommer definitivt att bli ett stående inslag biggrin.gif

Jag var frustrerad över att tränarna drar åt olika håll i klubben, själv vill jag träna för att bli bättre och skickligare på vårt system medan det är somliga som vill lägga in artfrämmande tekniker och annat jox i träningen ockås (och det tycker jag är som att blanda äpplen och morötter). Om Kajsa Bergqvist ska bli bra på att hoppa tränar hon ju för det, hon öear ju inte på att kunna dyka så djupt som möjligt eller göra perfekta åttor på tårna med skridskor.

A jack of all trades is a master of none.

Testade för skojs skull att hösta upp maken på ryggen och körde några benböj, det gick finfint. Tyvärr hade jag redan duschat och fixat till mig, men några böj kan man ju tetsa, tänkte jag. Nästa gång ska jag använda honom när jag gör benböj helt klart så slipper jag stå och bli uttråkad biggrin.gif

Jag kommer deifinitvt inte kunna låta bli att träna, helt klart. Det vet jag redan nu, frågan är bara hur jag ska få utlopp för det. Viljan finns, och orken. Det jag saknar är tid!

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 12-01-2007, 19:40
          Länk hit: #1252

Medlem

I sidoplankan har man ju hela vikten på EN arm, i vanliga delas den ju i alla fall upp på två. Men även där ser jag till att ha något mjukt under armarna. Kul att du gillade den! rolleyes.gif Den är skön på nå´t vis, kanske är det för att man inte står och stirrar ner i golvet utan har LITE roligare utsikt medan man bara står där, man kanske kan stå och se på TV samtidigt? tongue.gif

Det låter ju knäppt att inte fokusera på det ni faktiskt vill bli bra på!!! Trist....

Se där, utvecklade benböj är nu skapade! tongue.gif Du får väl köra sådana om du har ont om tid, det lär väl gå ganska fort att bli trött med dom! Åsså lite plankan som ju inte heller tar så lång tid! rolleyes.gif 20 minuters cykling allt vad du orkar. Lägg därtill lite armhävningar på tårna och chins med händerna (med handskar på) över en dörr så får du nog ut en hel del överskottsenergi på kort tid. Nog kan man köra slut på sig snabbt om man vill! tongue.gif

Har du provat nästa ess vad gäller magträning - "att sitta i båten"? Jistanes vilken rysare.... tongue.gif

Får se vad jag hittar på för hemmaträning i helgen. Dagsformen får avgöra, men det blir nog inget annat än hemmastyrketräning. Kroppen får säga hur mycket den vill köra rolleyes.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-01-2007, 21:52
          Länk hit: #1253

Medlem

CITAT (LadyG @ 12-01-2007, 18:41)
          Testade för skojs skull att hösta upp maken på ryggen och körde några benböj, det gick finfint. Tyvärr hade jag redan duschat och fixat till mig, men några böj kan man ju tetsa, tänkte jag. Nästa gång ska jag använda honom när jag gör benböj helt klart så slipper jag stå och bli uttråkad biggrin.gif

Jag såg framför mig hur jag gör likadant med min make....det skulle bara bli en blöt fläck kvar av mig! rolleyes.gif Han väger ungefär dubbelt så mycket som jag. laugh.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-01-2007, 21:52
          Länk hit: #1254

Medlem

Bara man gör dem tidigt i passet medan man fortfarande har ork att genomföra dem så tycker jag det är helt okej övningar. Gjorde dem sist tidigare men då var de bara oerhört plågsamma och man orkade inte stå kvar speciellt länge, vilket bara var deprimerande.

Det är bra med karlar ibland, till och med som barlast när man tränar biggrin.gif

"Sitta i båten" - är det den där man sitter uppe på rumpan, nästan svanskotan och liksom lutar sig bakåt (ju längre bak desto jobbigare) och gör roddrörelser med armar och ben utan att låta fötterna röra marken?

Hemmaträning ska man absolut inte underskatta, man kan ju göra så mycket med kroppen om man bara har några övningar i bagaget och lite fantasi.

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-01-2007, 21:53
          Länk hit: #1255

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2007, 21:52)

Jag såg framför mig hur jag gör likadant med min make....det skulle bara bli en blöt fläck kvar av mig! rolleyes.gif Han väger ungefär dubbelt så mycket som jag. laugh.gif

laugh.gif Det kanske inte är en så bra idé då, blöta fläckar av tvåbarnsmammor är så svåra att moppa upp från parketten smile.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-01-2007, 21:53
          Länk hit: #1256

Medlem

CITAT (stina @ 12-01-2007, 19:40)
          Har du provat nästa ess vad gäller magträning - "att sitta i båten"? Jistanes vilken rysare.... tongue.gif

Hur gör man den? Jättenyfiken på all magträning som går att köra hemma! smile.gif

Jag har lagt fram min balansboll nu förresten. smile.gif Gjorde några crunches både med och utan Lilleman i famnen. biggrin.gif

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 12-01-2007, 21:59
          Länk hit: #1257

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

Inte mig emot, då har ju jag också en aktiv del i träningen. Eller kanske mer passiv trots allt... smile.gif

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 12-01-2007, 23:03
          Länk hit: #1258

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

Varför får jag bilder av Gråben & Hjulben och Tom & Jerry framför ögonen när du säger sådär. laugh.gif

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-01-2007, 23:08
          Länk hit: #1259

Medlem

CITAT (Fizzgigg @ 12-01-2007, 23:03)

Varför får jag bilder av Gråben & Hjulben och Tom & Jerry framför ögonen när du säger sådär. laugh.gif

Tja man kan nog få en hel del roliga bilder framför ögonen när man tänker sig det! laugh.gif Skulle nog gå att göra en liten rolig kortfilm om hur maken hoppar upp på min rygg varvid parkettgolvet rämnar och vi faller med ett brak ner med ett stort rökmoln runtom. laugh.gif Eller hur min benstomme faller i bitar och maken ramlar med huvet före i golvet. laugh.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-01-2007, 23:13
          Länk hit: #1260

Medlem

*fnissar*

Gissa om barna får något kul att berätta i förskolan sen: "Pappa hoppade på mamma igår!"

laugh.gif

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 61 62 63 64 65 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2026, 19:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon