Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 67 68 69 70 71 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          Farbror Blå
          Inlägg 18-01-2007, 11:17
          Länk hit: #1361

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (anna_rispan @ 18-01-2007, 10:33)
          Till alla tårtsugna: Jag la ju ut hintar ju!! Ni får väl vara uppmärksamma?? rolleyes.gif Men ni har fler chanser. Jag fyller på sommaren... wink.gif

Vi kommer wink.gif rolleyes.gif smile.gif laugh.gif biggrin.gif sleep.gif tongue.gif wink.gif

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 18-01-2007, 11:30
          Länk hit: #1362

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2007, 11:17)
          Till alla tårtsugna: Jag la ju ut hintar ju!! Ni får väl vara uppmärksamma??  :rolleyes:  Men ni har fler chanser. Jag fyller på sommaren... wink.gif

Vi kommer wink.gif rolleyes.gif smile.gif laugh.gif biggrin.gif sleep.gif tongue.gif wink.gif

jag skojar inte

Citera
          LadyG
          Inlägg 18-01-2007, 12:11
          Länk hit: #1363

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (anna_rispan @ 18-01-2007, 11:30)
          CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2007, 11:17)
          Till alla tårtsugna: Jag la ju ut hintar ju!! Ni får väl vara uppmärksamma??  rolleyes.gif  Men ni har fler chanser. Jag fyller på sommaren... wink.gif

jag skojar inte

Du vet att du kommer att få slut på tårta, kakor och kaffe? smile.gif

Cyklade imorse, men det var otroligt tungt efter gårdagens äventyr. Aj, så trött i benen jag är!

Imorgon är det tack och lov vilodag.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 18-01-2007, 12:29
          Länk hit: #1364

Medlem

CITAT (LadyG @ 18-01-2007, 12:11)

Det beror väl på hur många jag släpper hit och om jag vet hur många som kommer. Kakor ska ätas upp. Inte ligga för prydnad. biggrin.gif

Bra jobbat med träningen!!!

Citera
          LadyG
          Inlägg 18-01-2007, 13:18
          Länk hit: #1365

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (anna_rispan @ 18-01-2007, 12:29)
          CITAT (LadyG @ 18-01-2007, 12:11)

Det beror väl på hur många jag släpper hit och om jag vet hur många som kommer. Kakor ska ätas upp. Inte ligga för prydnad. biggrin.gif

Bra jobbat med träningen!!!

Somliga av oss har oväntad kapacitet smile.gif

Tack, det riktiga eldprovet återstår dock - 1½ timme ju-jutsu smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Biggan_
          Inlägg 18-01-2007, 13:28
          Länk hit: #1366

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Farbror Blå @ 17-01-2007, 12:21)
          aha, en godisråtta bland odlaiterna?? laugh.gif

Vi har pratat om attunna sej det där man gillar, ett glas vin, coca cola, smågodis eller vad det nu kan vara och då är ju regeln att
          inteäta/dricka det där ofta utan bara ibland så det just blir att man unnar sej.
          Undantagen förstör inte, så länge dom inte blir regel wink.gif

Så klokt resonerat farbrorn!
          Själv har jag godisdag på lördagarna, och faktiskt så lyckas jag glömma bort den ibland! ohmy.gif tongue.gif
          För övrigt försöker jag också äta förståndigare nu och mindre portioner. Jag var en riktig soptunna innan, om det blev något över när vi ätit så åt jag upp det som var kvar för jag tyckte det var synd att slänga det! sad.gif
          Nu lagar jag mindre portioner och så kan man hellre äta något extra grönt om man inte blir mätt eller ta en frukt till efterrätt.
          Läsk och saft har ersatts av kolsyrat vatten och sockret i kaffet är bytt mot sacketter. Creme fraichen i såser är bytt mot Turkisk naturell kokbar yoghurt. Små, små steg och det verkar göra nytta, då tillsammans med träningen förstås = -7kilo sedan mitten av augusti.

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          stina
          Inlägg 18-01-2007, 14:01
          Länk hit: #1367

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Nu har jag varit och tränat.

Kom lite tidigt till gymmet så jag körde 20 min uppvärmning på löpbandet i form av powerwalk i uppförsbacke. Sen var det 1 timme boxning. Himlans så jobbigt!!! Men kul. En sju jäklars konditionsträning kombinerat med armträning är det. Svetten sprutar. Men det gör gott..... rolleyes.gif

Sen var det 1 timme poweryoga. Ny tränare (igen) men hon var kanonbra. Fick veta att vi ska ha henne nu ända tills ordinarie tränaren kan börja köra igen och det känns bra. Hon hade så himla skönt upplägg, väldigt lik den ordinarie tränaren. Vi fick stå länge, länge i jobbiga mjölksyreskapande ställningar. Allt gick långsamt, lugnt och hon hade jätteskön musik. Mörkt i salen och tända ljus. Efteråt hasar alla ur salen som zombies med inåtvända blickar. Kanongott!!! rolleyes.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 18-01-2007, 14:11
          Länk hit: #1368

Medlem

CITAT (stina @ 18-01-2007, 14:01)

Kom lite tidigt till gymmet så jag körde 20 min uppvärmning på löpbandet i form av powerwalk i uppförsbacke. Sen var det 1 timme boxning. Himlans så jobbigt!!! Men kul. En sju jäklars konditionsträning kombinerat med armträning är det. Svetten sprutar. Men det gör gott..... rolleyes.gif

Sen var det 1 timme poweryoga. Ny tränare (igen) men hon var kanonbra. Fick veta att vi ska ha henne nu ända tills ordinarie tränaren kan börja köra igen och det känns bra. Hon hade så himla skönt upplägg, väldigt lik den ordinarie tränaren. Vi fick stå länge, länge i jobbiga mjölksyreskapande ställningar. Allt gick långsamt, lugnt och hon hade jätteskön musik. Mörkt i salen och tända ljus. Efteråt hasar alla ur salen som zombies med inåtvända blickar. Kanongott!!! rolleyes.gif

Hur ser armarna ut nu då?
          *nyfiken* rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Stussi
          Inlägg 18-01-2007, 14:38
          Länk hit: #1369

Medlem
          Antal inlägg: 626
          Medlem nr: 8 383

I måndags startade mitt "nya sunda liv" efter förlossningen! smile.gif Vi får se hur det går.
          Jag är en obotlig godisgris och det var flera månader sedan jag rörde på mig nu
          (tung graviditet på slutet). Har införskaffat en roddmaskin, hoppas att det ger resultat.
          Har kommit igång med ridningen också, gud vad skönt det är att komma ut! smile.gif Jag har
          minst 7 kg - gärna 10 kg - som ska bort.

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 18-01-2007, 14:42
          Länk hit: #1370

Medlem

CITAT (Stussi @ 18-01-2007, 14:38)
          I måndags startade mitt "nya sunda liv" efter förlossningen! smile.gif Vi får se hur det går.
          (tung graviditet på slutet). Har införskaffat en roddmaskin, hoppas att det ger resultat.
          Har kommit igång med ridningen också, gud vad skönt det är att komma ut! smile.gif Jag har

prata med ´Norrbottensmagdis, hon verkar kunna det där om hur man går ner snabbt efter.. smile.gif

--------------------

Citera
          Stussi
          Inlägg 18-01-2007, 14:46
          Länk hit: #1371

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2007, 14:42)

prata med ´Norrbottensmagdis, hon verkar kunna det där om hur man går ner snabbt efter.. smile.gif

Ja, jag kanske ska fråga henne om tips! smile.gif Mina 10 kg verkar vara väldigt envisa! sad.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 18-01-2007, 14:48
          Länk hit: #1372

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

wub.gif wub.gif Det är mest anlag i mitt fall...har ju inte tränat nåt alls. Förutom promenader vid dagishämtning då jag drar vagnen framför mig och snowracern bakom. Inte ha tid att äta eller sova är nog inte heller nåt bra sätt att gå ner i vikt på.

Roddmaskin skulle jag gärna haft hemma men det blir så mkt prylar. Vill ha en källare där jag kan inreda ett hemmagym. smile.gif

Citera
          Stussi
          Inlägg 18-01-2007, 14:52
          Länk hit: #1373

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2007, 14:48)

wub.gif wub.gif Det är mest anlag i mitt fall...har ju inte tränat nåt alls. Förutom promenader vid dagishämtning då jag drar vagnen framför mig och snowracern bakom. Inte ha tid att äta eller sova är nog inte heller nåt bra sätt att gå ner i vikt på.

Roddmaskin skulle jag gärna haft hemma men det blir så mkt prylar. Vill ha en källare där jag kan inreda ett hemmagym. smile.gif

Har har vi dåligt med sånna anlag! tongue.gif Promenader blir det ju med vagnen förstås.
          Men tyvärr så är jag hungrig dygnet runt (utan att överdriva, jag kan vakna mitt
          i natten och vara hungrig) men from i måndags har jag bättrat mig lite. Fast jag
          ammar fortfarande så man får väl skylla på det då! smile.gif

Vi har stält in roddmaskinen i kontoret så länge. Fast en källare med eget hemmagym
          skulle inte vara helt fel förstås.

Citera
          Magdis
          Inlägg 18-01-2007, 15:05
          Länk hit: #1374

Medlem

Jag blir hungrigast framåt kvällen...förmodligen för att kroppen vill kompensera för näringsbristen då. jag kan ju inte påstå att jag äter nyttigt heller utan det är helt o hållet naturen som gjort att jag är smal...men jag hade inte gått ner så mycket som jag var rädd för iaf. biggrin.gif vågade knappt väga mig nyss men jag stod kvar på samma som innan graviditeten.

Citera
          Stussi
          Inlägg 18-01-2007, 15:14
          Länk hit: #1375

Medlem

Oj, önskar att jag gjorde det också!
          Väger 65 kg nu och cirka 56 kg innan graviditeten.

Citera
          stina
          Inlägg 18-01-2007, 15:34
          Länk hit: #1376

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2007, 15:11)
          CITAT (stina @ 18-01-2007, 14:01)

Kom lite tidigt till gymmet så jag körde 20 min uppvärmning på löpbandet i form av powerwalk i uppförsbacke. Sen var det 1 timme boxning. Himlans så jobbigt!!! Men kul. En sju jäklars konditionsträning kombinerat med armträning är det. Svetten sprutar. Men det gör gott.....  :rolleyes:

Sen var det 1 timme poweryoga. Ny tränare (igen) men hon var kanonbra. Fick veta att vi ska ha henne nu ända tills ordinarie tränaren kan börja köra igen och det känns bra. Hon hade så himla skönt upplägg, väldigt lik den ordinarie tränaren. Vi fick stå länge, länge i jobbiga mjölksyreskapande ställningar. Allt gick långsamt, lugnt och hon hade jätteskön musik. Mörkt i salen och tända ljus. Efteråt hasar alla ur salen som zombies med inåtvända blickar. Kanongott!!!  :rolleyes:

Hur ser armarna ut nu då?
          *nyfiken* rolleyes.gif

Vibrerande minst sagt! tongue.gif

Citera
          stina
          Inlägg 18-01-2007, 15:36
          Länk hit: #1377

Medlem

CITAT (Stussi @ 18-01-2007, 15:52)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2007, 14:48)

Har har vi dåligt med sånna anlag! tongue.gif Promenader blir det ju med vagnen förstås.
          Men tyvärr så är jag hungrig dygnet runt (utan att överdriva, jag kan vakna mitt
          i natten och vara hungrig) men from i måndags har jag bättrat mig lite. Fast jag
          ammar fortfarande så man får väl skylla på det då! smile.gif

Vi har stält in roddmaskinen i kontoret så länge. Fast en källare med eget hemmagym
          skulle inte vara helt fel förstås.

Stussi: Jag tycker att du så länge du ammar ska:

Äta när du är hungrig
          Motionera
          Skippa godiset

Att börja dra ner på maten innan du slutat amma tror jag inte är någon bra idé, däremot tänka på vad du stoppar i dig.

Hälsar
          Stina
          rolleyes.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 18-01-2007, 15:37
          Länk hit: #1378

Medlem

Jag kan ju fuska lite o väga mig tillsammans med Lillemannen i bärselen...då väger vi 52,1 kg. rolleyes.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 18-01-2007, 15:46
          Länk hit: #1379

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2007, 15:37)
          Jag kan ju fuska lite o väga mig tillsammans med Lillemannen i bärselen...då väger vi 52,1 kg. rolleyes.gif

shit! du måste vara liten som en myra...

Citera
          stina
          Inlägg 18-01-2007, 16:28
          Länk hit: #1380

Medlem

Nej men halledudane! Jag väger 54 kg och jag är INTE stor! (163 cm över marken når jag).

/Stina

Citera

223 sidor V  « < 67 68 69 70 71 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2026, 00:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon