Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 74 75 76 77 78 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          anna_rispan
          Inlägg 24-01-2007, 12:58
          Länk hit: #1501

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (stina @ 24-01-2007, 12:45)
          Jo om det är som jag fattar det så lutar tjejen sig alltså bakåt/utåt från killen? Snacka om framtungt för killen. Ska du ta någon på ryggen i benböj så är det ju dina starka lårmuskler som tar vikten - låter mycket värre det andra tycker jag! ohmy.gif

mm, ja fast killen stod med benen mer utåt. riktigt bredbent o med böjda knän. men det är klart att det blir tungt för honom också. tror inte att det gjorde så många....

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-01-2007, 14:02
          Länk hit: #1502

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 12:05)
          SItter o kollar på en konsert med Kylie Minough. Inte hela tiden, lyssnar mest. Så det var rena rötan att jag såg ett träningstips.

En kille stod stadigt, en tjej höll fast sig med benen kring midjan på killen o gjorde sit-ups på killens lår.!
          Det ni!

Det där är en bra magövning, samtidigt som det blir en bra balansövning för den som håller emot. Vi har gjort den på ju-jutsun, men man måste ha ruggiga benmuskler för att orka hålla sig kvar. Den som håller kan iofs vara lite snäll och hålla i benen lite också, men då blir det mycket lättare.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 24-01-2007, 14:04
          Länk hit: #1503

Medlem

CITAT (LadyG @ 24-01-2007, 14:02)
          SItter o kollar på en konsert med Kylie Minough. Inte hela tiden, lyssnar mest. Så det var rena rötan att jag såg ett träningstips.

En kille stod stadigt, en tjej höll fast sig med benen kring midjan på killen o gjorde sit-ups på killens lår.!
          Det ni!

Det där är en bra magövning, samtidigt som det blir en bra balansövning för den som håller emot. Vi har gjort den på ju-jutsun, men man måste ha ruggiga benmuskler för att orka hålla sig kvar. Den som håller kan iofs vara lite snäll och hålla i benen lite också, men då blir det mycket lättare.

det var väl det jag kände på mig! att det var nåt för vår juijutsu drottning! rolleyes.gif smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-01-2007, 14:46
          Länk hit: #1504

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 14:04)
          CITAT (LadyG @ 24-01-2007, 14:02)

Det ni!

det var väl det jag kände på mig! att det var nåt för vår juijutsu drottning! rolleyes.gif smile.gif

laugh.gif

Drottning var väl att ta i smile.gif

Det svåraste tycker jag är att hålla sig kvar med benen, men får man lite hjälp att komma tillrätta (och kanske lite stöd i knävecken) så är det en bra övning. Är man stark i magen släpper man ner överkroppen längre helt enkelt så att magen får dra upp överkroppen ett längre stycke. Är man lite svagare går man inte ner så djupt utan håller en kortare rörelsebana tills man blivit lite starkare.

Den övningen är betydligt tuffare för magen än benböj med vikt (make) fast det kan ju bero på att jag har starkare ben än mage smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 24-01-2007, 15:55
          Länk hit: #1505

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Ja det låter ju döjobbigt för båda tycker jag! rolleyes.gif

(surar av träningsabstinens... mad.gif )

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-01-2007, 17:19
          Länk hit: #1506

Medlem

Din stackare, jag vet hur du känner dig!

Och inte kan jag komma på några bra rekommendationer heller mot sådant, annat är försöka distrahera sig själv så gott det går. Spela dataspel fungerar på mig, men det är ju inte alla som gillar.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 24-01-2007, 19:31
          Länk hit: #1507

Medlem

Tack, det värmer! sad.gif

Jag har i alla fall packat träningsväskan inför morgondagen och då kändes det lite bättre.... Fast fy pruttens vad trist det är med vilodag.... sad.gif Det var tom så vår VD tittade på mej och undrade om jag var ledsen för något idag när jag höll på med hennes dator. Nejdå, sa jag - jag bara tänker. Hon skulle bara veta.....

Jag har i alla fall köpt nya numret av Fitness Magazine så jag kan förströ mej med att läsa lite träningstips. rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-01-2007, 20:46
          Länk hit: #1508

Medlem

Då har du ju iaf lite intressant lektyr! Kanske några goda idéer på hur du ska komma överens med vilodagarna finns där?

Jag klarade långpasset idag men jag hann inte hela 4 mil, hamnade på 39 kilometer på 2 timmar men det är ganska bra med tanke på att jag fortfarande har träningsvärk i rumpan.

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 24-01-2007, 22:55
          Länk hit: #1509

Medlem

Bra jobbat! Både Stina o LadyG!! Heja heja!!

Citera
          stina
          Inlägg 25-01-2007, 08:38
          Länk hit: #1510

Medlem

Hej på er!

Idag är det en underbar dag. Lön och dubbelpass (boxning och poweryoga).

*visslar och tar ett danssteg*

tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 25-01-2007, 08:43
          Länk hit: #1511

Medlem

Det är en bra dag idag smile.gif

Dubbelpass låter välbehövligt, jag gissar att du har en hel del uppdämd energi nu smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 25-01-2007, 08:45
          Länk hit: #1512

Medlem

CITAT (LadyG @ 25-01-2007, 09:43)

Dubbelpass låter välbehövligt, jag gissar att du har en hel del uppdämd energi nu smile.gif

Ja gissa!!! Dessutom TROR jag att jag ska boxas med PT-Frida på gymmet. Extrakul om det blir så!!! rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 25-01-2007, 08:46
          Länk hit: #1513

Medlem

CITAT (stina @ 25-01-2007, 08:45)
          CITAT (LadyG @ 25-01-2007, 09:43)

Ja gissa!!! Dessutom TROR jag att jag ska boxas med PT-Frida på gymmet. Extrakul om det blir så!!! rolleyes.gif

Då kommer du att behöva all energi du kan få tror jag, för ni båda verkar hetsa varandra ganska duktigt smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 25-01-2007, 09:08
          Länk hit: #1514

Medlem

Ska mumsa bananer på förmiddagen - så hon ska få en omgång (om det nu blir så) tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 25-01-2007, 09:15
          Länk hit: #1515

Medlem

SÅ ska det låta biggrin.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 25-01-2007, 10:20
          Länk hit: #1516

Medlem

tongue.gif tongue.gif tongue.gif

LadyG (och ni andra om ni minglar på funbeat.se också naturligtvis): Kolla mitt inlägg under styrketräning - proteinpulver. Ska bli intressant att se vad som sägs... rolleyes.gif

Citera
          stina
          Inlägg 25-01-2007, 13:55
          Länk hit: #1517

Medlem

Nu har jag varit och boxats och poweryogat. Jättekul var det trots att PT-Frida var tvungen att boxas med en kund. Jag fick tag i en annan tjej som gärna boxades för kung och fosterland - hon råkade tom stuka till tummen i stridens hetta och jag skrapade sönder ett gammalt sår på handen så att blodvite utbröt! tongue.gif

Det var en väldigt duktig tränare och vi fick en noggrann instruktion i slagteknik. Sen fick vi boxas och boxas i olika serier varierat med allsköns grymma andra övningar. Poweryogan var också kanonbra. rolleyes.gif

Känner mej lugn, nöjd, endorfinstinn och allmänt salig.... smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 25-01-2007, 16:15
          Länk hit: #1518

Medlem

CITAT (stina @ 25-01-2007, 10:20)
          tongue.gif tongue.gif tongue.gif

LadyG (och ni andra om ni minglar på funbeat.se också naturligtvis): Kolla mitt inlägg under styrketräning - proteinpulver. Ska bli intressant att se vad som sägs... rolleyes.gif

*fnissar*

Vilket underligt svar!

Man behöver inte alls käka tillskott för att tillgodosekroppens behov av proteiner och kolhydrater och man behöver inte öägna sig åt sjuka matvanor eller vanvettig planering heller för den delen. Inte på den nivån som de flesta på Funbeat ligger.

Vad tror de att de är? Elitidrottare som Gunde Svan och grabbarna?

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 25-01-2007, 16:23
          Länk hit: #1519

Medlem

bara så att ni vet. de kan ju faktiskt komma hit så jag antar att ni har skrivit samma sak där också. sleep.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 25-01-2007, 17:25
          Länk hit: #1520

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 25-01-2007, 16:23)
          bara så att ni vet. de kan ju faktiskt komma hit så jag antar att ni har skrivit samma sak där också. sleep.gif

De får så gärna komma, fast jag orkar inte debattera med majoriteten där längre. Jag finns här eller via PM om någon vill mig något smile.gif

Och faktum kvarstår som jag redan sagt på Funbeat att jag tränar 6 dagar i veckan eller 8 pass i veckan om man räknar så, äter vanlig mat och mår jättebra av det. Jag går till och med ner i vikt utan att trassla.

Ingen konstig planering, inga konstiga tillskott och absolut inget trassel eftersom jag inte tänker träna på elitnivå eller tävla.

Jag är en vanlig motionär, inget annat. Inte optimalt byggande. Inte optimal tillväxt. Inte optimal prestanda heller. Mitt mål är välmående. smile.gif

(Delmålen må vara bälten hit och dit, men i det långa loppet är det för att må bra som 65-åring eller som 85-åring som jag tränar nu.)

Fast det budskapet går inte hem hos de flesta, varför vet jag inte.

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 74 75 76 77 78 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2026, 04:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon