Tack

Så rara ni är, det var riktigt roligt att klättra idag faktiskt. Delvis eftersom jag listat ut varför det känts så tungt att träna. (Inte så underligt när man tänker efter, jag ligger på kcal-underskott för att gå ner i vikt.)
När jag väl listat ut det kunde jag ta spjärn mentalt och komma vidare trots att kroppen tyckte att det var en dum idé. Så det berodde inte på att jag skulle varit en dålig klättrare, eller något sådant och det var ju uppmuntrande att komma på.
Jag tycker att Stina är så duktig som klättrar högre och högre på den svåra väggen med överhänget, och på de svåra lederna också med de yttepyttesmå greppen. Och ju bättre teknik och finess i klättringen hon får desto högre kommer hon, använder väggen och strukturen till sin hjälp jättefint. Ni ska se så stark hon är! Det är inte fråga om några meisga frökenfasoner när det gäller att besegra väggen, det är kraft och järnvilja hela vägen. Ibland kommer man till passager där man måste ta hjälp av råstyrkan för att komma förbi, och där briljerar Stina vill jag lova. Det är verkligen en konst att kunna pressa sig att orka den där sista lilla biten, och det är många som aldrig vågar/orkar göra det men Stina kan!
Det är verkligen kul att klättra med någon som är så frammåt och duktig, det är inspirerande