Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 76 77 78 79 80 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 26-01-2007, 12:52
          Länk hit: #1541

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Träning ökar tydligen aktiviteten i hjärnan, till en viss gräns förståss. Generellt visade det sig att de som motionerar regelbundet är mer aktiva även när de läser och lär sig saker snabbare än icke-motionärer. Så helt ute och cyklar är du absolut inte om du joggar först och pluggar sen smile.gif

Fast du listade ut det på egen hand utan forskare och testpersoner smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 26-01-2007, 12:53
          Länk hit: #1542

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (LadyG @ 26-01-2007, 12:52)
          Träning ökar tydligen aktiviteten i hjärnan, till en viss gräns förståss. Generellt visade det sig att de som motionerar regelbundet är mer aktiva även när de läser och lär sig saker snabbare än icke-motionärer. Så helt ute och cyklar är du absolut inte om du joggar först och pluggar sen smile.gif

Desto roligare när man upptäcker det själv!! Sånt tar man mera vara på.

Citera
          LadyG
          Inlägg 26-01-2007, 12:57
          Länk hit: #1543

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 26-01-2007, 12:53)
          CITAT (LadyG @ 26-01-2007, 12:52)

Desto roligare när man upptäcker det själv!! Sånt tar man mera vara på.

Absolut, sådan kunskap känns värdefullare det håller jag med om.

Sen kan ju endorfinerna spela in också, kroppens eget morfin. Är man lycklig och nöjd är det nog lättare att ta sig igenom en svår text smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 26-01-2007, 13:24
          Länk hit: #1544

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Grattis Anna!!! rolleyes.gif

Nu har jag sprungit min mil. Det blev en riktig bingolöpning idag. Lugnt och skönt i gymmet konstigt nog. Redan efter ca 3 km inföll "löpkoma" så jag kunde inte ge mej till att stanna och pusta i halvtid utan benen fick brumma på. När jag hamnar i löpkoma känns det som om jag springer utan att ha någon kontakt med kroppen - den sköter sig själv liksom. Hjärtat har hittat takten det ska hålla för att kunna syresätta kroppen så att jag inte blir mer och mer andfådd - en underbar känsla! rolleyes.gif 56 minuter tog milen idag - ingen rekordtid - men nog fasiken tangerade jag rekord i njutning och endorfininsprut i alla fall. Värt väldigt mycket (om inte mer)! rolleyes.gif

*njuuuuuter.....*

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 26-01-2007, 16:20
          Länk hit: #1545

Medlem

Stina: vilket lopp du klarade av! jag är imponerad. fast det blir jag ju alltid av era bedrifter.

är det någon här som är bra på hantelövningar för triceps. det var så längesedan så jag är lite osäker på dem? vilken tar mest??

Citera
          stina
          Inlägg 26-01-2007, 16:34
          Länk hit: #1546

Medlem

Tar mest vet jag inte men jag har två förslag:

1. Greppa en (eller två om det blir för lätt) hantel med båda händerna och håll den över huvudet. Böj armarna och sänk ner hanteln mot nacken. Åsså upp igen osv. Som vanligt gäller noggrann grundposition. Lite böjda ben och svanka inte med ryggen.

2. Ställ dig bredvid en bänk och lägg upp ena benet så att du står på knämed det benet mot bänken, framåtlutad. Håll en hantel i armen som är på andra sidan om bänken i förhållande till benet du står på och luta dej med den andra handen mot bänken. Armen med hanteln omväxlande i 90 grader och omväxlande sträckt bakåt.

Jösses vad jag är dålig på att förklara. blink.gif LadyG kanske har några instruktiva bilder att tillföra detta ytterst vimsiga ordbajseri! rolleyes.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 26-01-2007, 16:41
          Länk hit: #1547

Medlem

jag tro jag fattar. typ...svårt att veta hur jag ska hålla armnne när jag börjar. i den andra övningen alltså. jag får hoppas att nån är där neree o kan visa mig nästa gång.
          tack!

Citera
          stina
          Inlägg 26-01-2007, 17:01
          Länk hit: #1548

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 26-01-2007, 17:41)
          jag tro jag fattar. typ...svårt att veta hur jag ska hålla armnne när jag börjar. i den andra övningen alltså. jag får hoppas att nån är där neree o kan visa mig nästa gång.
          tack!

överarmen fixerad längs sidan hela tiden, bara underarmen rör sig. omväxlande 90 grader, omväxlande rak.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 26-01-2007, 17:03
          Länk hit: #1549

Medlem

aha!!!!

Citera
          stina
          Inlägg 26-01-2007, 19:42
          Länk hit: #1550

Medlem

Blev det begripligt nu?

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 27-01-2007, 15:50
          Länk hit: #1551

Medlem

Japp! Det var den andra övningen jag hade ett väldigt diffust minne av. Jag provade här hemma förut o kände igen rörelsen efter din beskrivning. Attans vad jag ska ta i nu med den där muskeln.

Kör hårt med er!!!!

Citera
          stina
          Inlägg 27-01-2007, 18:19
          Länk hit: #1552

Medlem

Ja kör hårt Anna!!! tongue.gif

Ja vi körde hårt (LadyG, Fizzgigg och jag) idag - jag lovar!!! rolleyes.gif Vi har varit och klättrat. tongue.gif Det är så sjukt kul och så sjukt jobbigt...

Idag var LadyG farlig - jag lovar! Har aldrig sett henne så taggad på väggen som idag. rolleyes.gif Satte höjdrekord och ledsvårighetsrekord och jag vet inte vad för allsköns rekord hon satte... Jättekul hade vi - nu är man rätt mör i kroppen... rolleyes.gif

Hälsar Stina (i den snart enda sunda och trevliga tråden på Odla.... sad.gif )

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 27-01-2007, 18:51
          Länk hit: #1553

Medlem
          Antal inlägg: 1 123
          Medlem nr: 250

Grattis Stina till dina nya passion. Låter jättehäftigt. Förstår att det måste kännas i hela kroppen. Givetvis även mkt impad av Lady G!!!

Håller med dig om trådarna - i stället för att ta ut sina agressioner verbalt så kan man köra slut på sig fysiskt. Det är mkt roligare rolleyes.gif

--------------------
          Lena

Citera
          stina
          Inlägg 27-01-2007, 18:56
          Länk hit: #1554

Medlem

Tack Lena - LadyG dyker säkert upp snart och berättar mer om sina framgångar. rolleyes.gif Och Fizzgigg inte att förglömma - han är verkligen som en spindel på väggen! rolleyes.gif

Ja, det är svårt att vara arg och irriterad när man kört ett riktigt rejält träningspass - sjas ut i träningsspåret alla ilskna och sura! wub.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 27-01-2007, 19:28
          Länk hit: #1555

Medlem

Tack wub.gif Så rara ni är, det var riktigt roligt att klättra idag faktiskt. Delvis eftersom jag listat ut varför det känts så tungt att träna. (Inte så underligt när man tänker efter, jag ligger på kcal-underskott för att gå ner i vikt.)

När jag väl listat ut det kunde jag ta spjärn mentalt och komma vidare trots att kroppen tyckte att det var en dum idé. Så det berodde inte på att jag skulle varit en dålig klättrare, eller något sådant och det var ju uppmuntrande att komma på.

Jag tycker att Stina är så duktig som klättrar högre och högre på den svåra väggen med överhänget, och på de svåra lederna också med de yttepyttesmå greppen. Och ju bättre teknik och finess i klättringen hon får desto högre kommer hon, använder väggen och strukturen till sin hjälp jättefint. Ni ska se så stark hon är! Det är inte fråga om några meisga frökenfasoner när det gäller att besegra väggen, det är kraft och järnvilja hela vägen. Ibland kommer man till passager där man måste ta hjälp av råstyrkan för att komma förbi, och där briljerar Stina vill jag lova. Det är verkligen en konst att kunna pressa sig att orka den där sista lilla biten, och det är många som aldrig vågar/orkar göra det men Stina kan!

Det är verkligen kul att klättra med någon som är så frammåt och duktig, det är inspirerande smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 27-01-2007, 19:39
          Länk hit: #1556

Medlem

Nu blir jag mållös - så fint skrivet min vän! wub.gif sleep.gif

Tack för att ni bjudit in mej i till er värld av klättring - ni är mina förebilder i det här... wub.gif

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 27-01-2007, 21:53
          Länk hit: #1557

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

Det är jättekul att klättra med LadyG och Stina. Stina bevisar verkligen att en järnvilja och mod att ta sig an både höjder och svåra passager gör att det mesta kan övervinnas. Och jag brukar visserligen vara imponerad över LadyG men idag var det verkligen något utöver det vanliga. Nytt höjdrekord (någonstans runt 14 meter) och klarade leder som var svårare än något hon har klarat av tidigare. Att klara av det med en kaloriunderskott och en visserligen avtagande men ändock höjdrädsla, det tycker jag är så otroligt duktigt att jag saknar ord. wub.gif

Tack Stina, att kallas för spindel i det här sammanhanget är en komplimang värd att buga för och jag blev faktiskt riktigt nöjd med mitt klättrande idag inledningen till trots. Men man sporras till framgång när de man är med är så duktiga. wub.gif

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          LadyG
          Inlägg 27-01-2007, 21:59
          Länk hit: #1558

Medlem

Och här sitter jag och är lagom generad, jag är inte van vid att bli kallad förebild och inspiration. wub.gif

Fizzgig klättrade med stukat lillfinger, så man kan säga att han slog rekord i niofingrad klättring. Fast så svåra leder som han klättrar kommer jag nog aldrig att våga ge mig på. Jag nöjer mig med att vara imponerad och hålla i snöret när de ska bestigas smile.gif

--------------------

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 27-01-2007, 22:04
          Länk hit: #1559

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

Äsch, nu är du larvig. wub.gif Och det var ett högst inofficiellt rekord i niofingrad klättring. Som jag dessutom har fått sota för efteråt. Demolerade lillfingrar tycker inte om att man hänger i dem, ens med stöd av andra fingrar. Har jag upptäckt. Nu.

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          LadyG
          Inlägg 27-01-2007, 22:10
          Länk hit: #1560

Medlem

Stackare, som tur är går det över.

Är dålig på hur stukade fingrar behandlas men omtanke, Iprensalva och vila kanske räcker?

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 76 77 78 79 80 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2026, 07:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon