Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 77 78 79 80 81 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          Fizzgigg
          Inlägg 27-01-2007, 22:13
          Länk hit: #1561

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

CITAT (LadyG @ 27-01-2007, 22:10)
          Stackare, som tur är går det över.

Är dålig på hur stukade fingrar behandlas men omtanke, Iprensalva och vila kanske räcker?

Iprensalva och att ta det lugnt med handen tycker jag låter som en bra idé.

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          LadyG
          Inlägg 27-01-2007, 22:13
          Länk hit: #1562

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Jaha, så omtanke behövs inte då? biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 27-01-2007, 22:19
          Länk hit: #1563

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

CITAT (LadyG @ 27-01-2007, 22:13)
          Jaha, så omtanke behövs inte då? biggrin.gif

Njo, lite kanske. Från mig eller dig? rolleyes.gif

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          stina
          Inlägg 27-01-2007, 22:39
          Länk hit: #1564

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Aj, aj Fizzgigg - fingret blev alltså värre! Inte konstigt iofs som du klättrade! ohmy.gif

LadyG: Lite "fingerblås" och din kärlek är nog bästa medicinen! wub.gif

Själv är jag öm i tårna - få be min kära sambo om lite "tåblås" istället. Eller lite ryggkli kanske rolleyes.gif , brukar läka det mesta av mina åkommor! tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 27-01-2007, 23:20
          Länk hit: #1565

Medlem

CITAT (stina @ 27-01-2007, 22:39)
          Aj, aj Fizzgigg - fingret blev alltså värre! Inte konstigt iofs som du klättrade! ohmy.gif

LadyG: Lite "fingerblås" och din kärlek är nog bästa medicinen! wub.gif

Själv är jag öm i tårna - få be min kära sambo om lite "tåblås" istället. Eller lite ryggkli kanske rolleyes.gif , brukar läka det mesta av mina åkommor! tongue.gif

Det är få träningsskavanker som inte går att kurera med lite omtanke och kärlek smile.gif

Och lite ryggkli eller lätt massage är inte så dumt wub.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 28-01-2007, 09:54
          Länk hit: #1566

Medlem

Mej hjälpte det, för tån känns riktigt bra idag! rolleyes.gif Kan dock känna en viss liten antydan till träningsvärk i armarna idag. Bara ett uns - precis så att det bara känns att vi tränade igår! rolleyes.gif Det får jag leva på idag när det inte blir någon träning.... tongue.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 28-01-2007, 10:06
          Länk hit: #1567

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

LadyG, Stina och Fizzgigg: Vad roligt att ni det gick så bra för er!!! Roligt att läsa om är det också.

Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen. smile.gif

Mm, den här tråden är rolig att läsa. smile.gif wub.gif

Citera
          stina
          Inlägg 28-01-2007, 12:17
          Länk hit: #1568

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 11:06)
          LadyG, Stina och Fizzgigg: Vad roligt att ni det gick så bra för er!!! Roligt att läsa om är det också.

Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen. smile.gif

Mm, den här tråden är rolig att läsa. smile.gif wub.gif

Anna: Jag förstår dej fullt och fast - det är lätt att bli kär i ett löpband! Här har du en till som är helsåld.... Man blir bara mer och mer kär så det blir säkert ett långt äktenskap för dej också! tongue.gif

Kul att du tycker det är roligt att läsa om vår klättring! rolleyes.gif

Nu ska vi åka och hälsa på min lilla pappsi som ligger på sjukhus. sad.gif wub.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 28-01-2007, 16:21
          Länk hit: #1569

Medlem

Nu är jga hemma igen, idag blev det 2,5 timmer kondition, box, brottning, kast och bara lite lite teknik. Knäade ihop med Fizzgig riktigt rejält så att hela högerknäet värker nu men jag kunde avsluta passet åtminstone. Sitter med Rehbandskyddet om knäet nu och hoppas att det inte tog allt för illa.

Det gick inte så bra tekniskt, det blir ganska flaxigt och flängigt när det är fri fight men konditionsmässigt och styrkemässigt hade jag absolut inga problem att orka. En seger i sig.

Bara för att bevisa för mig själv att jag inte tappat för mycket styrka körde jag bänkpress efter passet. Gjorde 1*10 på 20 och 30 kg för att varna kroppen om att jag tänker hitta på något och därefter tangerade jag personbästa med en stabil rep på 40kg.

(Jag gjorde egentligen 1 hel och en halv men jag tror inte man får räkna halva tyvärr.)

Men det kändes så himla bra, den där första så jag var bara tvungen att se om det gock med en till. Kanske nästa gång smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 28-01-2007, 17:05
          Länk hit: #1570

Medlem

CITAT (LadyG @ 28-01-2007, 17:21)
          Nu är jga hemma igen, idag blev det 2,5 timmer kondition, box, brottning, kast och bara lite lite teknik. Knäade ihop med Fizzgig riktigt rejält så att hela högerknäet värker nu men jag kunde avsluta passet åtminstone. Sitter med Rehbandskyddet om knäet nu och hoppas att det inte tog allt för illa.

Det gick inte så bra tekniskt, det blir ganska flaxigt och flängigt när det är fri fight men konditionsmässigt och styrkemässigt hade jag absolut inga problem att orka. En seger i sig.

Bara för att bevisa för mig själv att jag inte tappat för mycket styrka körde jag bänkpress efter passet. Gjorde 1*10 på 20 och 30 kg för att varna kroppen om att jag tänker hitta på något och därefter tangerade jag personbästa med en stabil rep på 40kg.

(Jag gjorde egentligen 1 hel och en halv men jag tror inte man får räkna halva tyvärr.)

Men det kändes så himla bra, den där första så jag var bara tvungen att se om det gock med en till. Kanske nästa gång smile.gif

Kul att träningen gick bra - mindre kul att du har ont i knät! sad.gif

Fast du får visst räkna 1,5 - det har jag precis bestämt! rolleyes.gif Starkt jobbat med bänkpressen!!!! rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 28-01-2007, 17:10
          Länk hit: #1571

Medlem

Tack smile.gif

Det kändes riktigt skönt att få bekräftat att viktnedgången inte var muskler iaf, jag har funderat på det lite emellanåt. Men om jag klarar att tangera personbästa i bänk och slå rekord i klättring på samma helg så får jag nog anse mig överbevisad, det är inte mest muskler som försvunnit sleep.gif
          Blir man alltid nojjig när man ligger på kaloriunderskott? laugh.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 28-01-2007, 17:16
          Länk hit: #1572

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 10:06)

Har du testat crosstrainer? Den är himla kul! smile.gif Löpband har jag aldrig fastnat för men crosstrainern känns verkligen effektiv.

Citera
          stina
          Inlägg 28-01-2007, 17:20
          Länk hit: #1573

Medlem

CITAT (LadyG @ 28-01-2007, 18:10)
          Tack smile.gif

Det kändes riktigt skönt att få bekräftat att viktnedgången inte var muskler iaf, jag har funderat på det lite emellanåt. Men om jag klarar att tangera personbästa i bänk och slå rekord i klättring på samma helg så får jag nog anse mig överbevisad, det är inte mest muskler som försvunnit sleep.gif
          Blir man alltid nojjig när man ligger på kaloriunderskott? laugh.gif

Men varför skulle det vara muskler när du tränar så mycket och så tungt som du gör... Nog är det väl så att det är fettet kroppen tar ifrån i första hand? Eller har jag tok-fel? Musklerna försvinner väl om du slutar bygga samtidigt som du bara kör en massa konditionsträning? Styrkan ska väl inte sticka bara för att du ligger på ett kaloriunderskott? Visst kan man känna sig klen, men att styrkan skulle dra åt pipsvängen bara så där det tror faktiskt inte jag.

Ja, man blir lite "tossig" av kaloriunderskott - du är förlåten! wub.gif tongue.gif

Citera
          stina
          Inlägg 28-01-2007, 17:22
          Länk hit: #1574

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2007, 18:16)
          Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen.  :)

Har du testat crosstrainer? Den är himla kul! smile.gif Löpband har jag aldrig fastnat för men crosstrainern känns verkligen effektiv.

Jag har precis börjat köra crosstrainer när löpbandet är upptaget. Ja, det är himla kuligt. Man liksom svävar fram. rolleyes.gif Och har man tungt motstånd så att man måste tarejält i med armarna också blir det riktigt jobbigt. rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 28-01-2007, 17:26
          Länk hit: #1575

Medlem

CITAT (stina @ 28-01-2007, 17:20)
          CITAT (LadyG @ 28-01-2007, 18:10)
          Tack smile.gif

Det kändes riktigt skönt att få bekräftat att viktnedgången inte var muskler iaf, jag har funderat på det lite emellanåt. Men om jag klarar att tangera personbästa i bänk och slå rekord i klättring på samma helg så får jag nog anse mig överbevisad, det är inte mest muskler som försvunnit  -_-
          Blir man alltid nojjig när man ligger på kaloriunderskott?  :lol:

Men varför skulle det vara muskler när du tränar så mycket och så tungt som du gör... Nog är det väl så att det är fettet kroppen tar ifrån i första hand? Eller har jag tok-fel? Musklerna försvinner väl om du slutar bygga samtidigt som du bara kör en massa konditionsträning? Styrkan ska väl inte sticka bara för att du ligger på ett kaloriunderskott? Visst kan man känna sig klen, men att styrkan skulle dra åt pipsvängen bara så där det tror faktiskt inte jag.

Ja, man blir lite "tossig" av kaloriunderskott - du är förlåten! wub.gif tongue.gif

Du har helt rätt, det är bara jag som är nojjig smile.gif

Visst skulle man kunna träna bort sina muskler, om man både konditionstränar och äter för lite så man får i sig för lite protein men det ska ju i regel bara hända om man slutar äta kött, bönor, linser, keso, fetaost och annat proteinrikt samtisigt som man ger sig ut på långpass utan att fylla på lagren ordentligt.

Fast man blir ju lite nojjig när man känner sig svag, emn den svagheten är som bevisat mest mental. Man KAN sätta sig över den, om man vet vad det beror på.

Det var det jag ville testa idag, precis som med klättringen igår. Ville bara veta att jag kunde smile.gif

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 28-01-2007, 17:26
          Länk hit: #1576

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2007, 17:16)
          Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen.  :)

Hmm, jag är osäker på hur en crosstrainer ser ut. De har två makapärer där man står på som fotsteg o håller i handtag. Men de rör sig som en passgånagre vilket ser väldigt avigt ut i mitt huvud. Om jag ska stå o arbeta med armarna samtidigt som benen vill jag gärna göra det som vanligt.

Citera
          stina
          Inlägg 28-01-2007, 17:28
          Länk hit: #1577

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 18:26)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2007, 17:16)
          Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen.  smile.gif

Hmm, jag är osäker på hur en crosstrainer ser ut. De har två makapärer där man står på som fotsteg o håller i handtag. Men de rör sig som en passgånagre vilket ser väldigt avigt ut i mitt huvud. Om jag ska stå o arbeta med armarna samtidigt som benen vill jag gärna göra det som vanligt.

På våra crosstrainers på gymmet rör man sig inte i passgång.... unsure.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 28-01-2007, 17:36
          Länk hit: #1578

Medlem

CITAT (stina @ 28-01-2007, 17:28)

Misstänkte det. Trodde nog att det fansn normalgångstränarmakapär. Men som sagt så är de inte på Friskis gym här där jag bor. Försöker undvika dem faktiskt. Då sitter jag hellre på de obehagliga cyklarna ett tag.

Kanske att jag vågar prova trappmaskinen nån gång också. O nån gång bör jag ju värma upp i roddmaskinen också. För att få upp farten på blodet i skulderpartiet ordentligt.

Citera
          Magdis
          Inlägg 28-01-2007, 17:42
          Länk hit: #1579

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (stina @ 28-01-2007, 17:28)

Inte i våra heller...man rör sig ju korsvis precis som namnet antyder. Man står upp och "cyklar" och drar med motsatt arm i handtaget samtidigt. Det känns så härligt i kroppen när man tränar på den..inte lika statiskt som i trappmaskinen t.ex.

Roddmaskin gillar jag också men inte lika mycket. smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 29-01-2007, 10:01
          Länk hit: #1580

Medlem

Crosstrainer är väldigt skonsamt för kroppen säger min kiropraktor - mycket snällare än löpning.

Idag är det step-up på programmet. rolleyes.gif

Citera

223 sidor V  « < 77 78 79 80 81 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2026, 05:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon