| |
|
  |
Träning (forts), Peppning, tips och råd |
|
|
|
|
27-01-2007, 22:13
|

Medlem
Antal inlägg: 477
Medlem nr: 8 505

|
CITAT (LadyG @ 27-01-2007, 22:10) Stackare, som tur är går det över.
Är dålig på hur stukade fingrar behandlas men omtanke, Iprensalva och vila kanske räcker? Iprensalva och att ta det lugnt med handen tycker jag låter som en bra idé.
--------------------
It's not the years, honey, it's the mileage.
|
|
|
|
|
|
|
|
27-01-2007, 22:13
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Jaha, så omtanke behövs inte då?
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
27-01-2007, 22:19
|

Medlem
Antal inlägg: 477
Medlem nr: 8 505

|
CITAT (LadyG @ 27-01-2007, 22:13) Jaha, så omtanke behövs inte då?  Njo, lite kanske. Från mig eller dig?
--------------------
It's not the years, honey, it's the mileage.
|
|
|
|
|
|
|
|
27-01-2007, 22:39
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
Aj, aj Fizzgigg - fingret blev alltså värre! Inte konstigt iofs som du klättrade! LadyG: Lite "fingerblås" och din kärlek är nog bästa medicinen! Själv är jag öm i tårna - få be min kära sambo om lite "tåblås" istället. Eller lite ryggkli kanske  , brukar läka det mesta av mina åkommor!
|
|
|
|
|
|
|
|
27-01-2007, 23:20
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 27-01-2007, 22:39) Aj, aj Fizzgigg - fingret blev alltså värre! Inte konstigt iofs som du klättrade! LadyG: Lite "fingerblås" och din kärlek är nog bästa medicinen! Själv är jag öm i tårna - få be min kära sambo om lite "tåblås" istället. Eller lite ryggkli kanske  , brukar läka det mesta av mina åkommor!  Det är få träningsskavanker som inte går att kurera med lite omtanke och kärlek  Och lite ryggkli eller lätt massage är inte så dumt
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2007, 09:54
|

Medlem

|
Mej hjälpte det, för tån känns riktigt bra idag!  Kan dock känna en viss liten antydan till träningsvärk i armarna idag. Bara ett uns - precis så att det bara känns att vi tränade igår!  Det får jag leva på idag när det inte blir någon träning....
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2007, 10:06
|

Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761

|
LadyG, Stina och Fizzgigg: Vad roligt att ni det gick så bra för er!!! Roligt att läsa om är det också. Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen. Mm, den här tråden är rolig att läsa.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2007, 12:17
|

Medlem

|
CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 11:06) LadyG, Stina och Fizzgigg: Vad roligt att ni det gick så bra för er!!! Roligt att läsa om är det också. Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen. Mm, den här tråden är rolig att läsa.  Anna: Jag förstår dej fullt och fast - det är lätt att bli kär i ett löpband! Här har du en till som är helsåld.... Man blir bara mer och mer kär så det blir säkert ett långt äktenskap för dej också! Kul att du tycker det är roligt att läsa om vår klättring! Nu ska vi åka och hälsa på min lilla pappsi som ligger på sjukhus.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2007, 16:21
|

Medlem

|
Nu är jga hemma igen, idag blev det 2,5 timmer kondition, box, brottning, kast och bara lite lite teknik. Knäade ihop med Fizzgig riktigt rejält så att hela högerknäet värker nu men jag kunde avsluta passet åtminstone. Sitter med Rehbandskyddet om knäet nu och hoppas att det inte tog allt för illa. Det gick inte så bra tekniskt, det blir ganska flaxigt och flängigt när det är fri fight men konditionsmässigt och styrkemässigt hade jag absolut inga problem att orka. En seger i sig. Bara för att bevisa för mig själv att jag inte tappat för mycket styrka körde jag bänkpress efter passet. Gjorde 1*10 på 20 och 30 kg för att varna kroppen om att jag tänker hitta på något och därefter tangerade jag personbästa med en stabil rep på 40kg. (Jag gjorde egentligen 1 hel och en halv men jag tror inte man får räkna halva tyvärr.) Men det kändes så himla bra, den där första så jag var bara tvungen att se om det gock med en till. Kanske nästa gång
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2007, 17:05
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 28-01-2007, 17:21) Nu är jga hemma igen, idag blev det 2,5 timmer kondition, box, brottning, kast och bara lite lite teknik. Knäade ihop med Fizzgig riktigt rejält så att hela högerknäet värker nu men jag kunde avsluta passet åtminstone. Sitter med Rehbandskyddet om knäet nu och hoppas att det inte tog allt för illa. Det gick inte så bra tekniskt, det blir ganska flaxigt och flängigt när det är fri fight men konditionsmässigt och styrkemässigt hade jag absolut inga problem att orka. En seger i sig. Bara för att bevisa för mig själv att jag inte tappat för mycket styrka körde jag bänkpress efter passet. Gjorde 1*10 på 20 och 30 kg för att varna kroppen om att jag tänker hitta på något och därefter tangerade jag personbästa med en stabil rep på 40kg. (Jag gjorde egentligen 1 hel och en halv men jag tror inte man får räkna halva tyvärr.) Men det kändes så himla bra, den där första så jag var bara tvungen att se om det gock med en till. Kanske nästa gång  Kul att träningen gick bra - mindre kul att du har ont i knät! Fast du får visst räkna 1,5 - det har jag precis bestämt!  Starkt jobbat med bänkpressen!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2007, 17:10
|

Medlem

|
Tack  Det kändes riktigt skönt att få bekräftat att viktnedgången inte var muskler iaf, jag har funderat på det lite emellanåt. Men om jag klarar att tangera personbästa i bänk och slå rekord i klättring på samma helg så får jag nog anse mig överbevisad, det är inte mest muskler som försvunnit Blir man alltid nojjig när man ligger på kaloriunderskott?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2007, 17:16
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 10:06) Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen.  Har du testat crosstrainer? Den är himla kul!  Löpband har jag aldrig fastnat för men crosstrainern känns verkligen effektiv.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2007, 17:20
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 28-01-2007, 18:10) Tack  Det kändes riktigt skönt att få bekräftat att viktnedgången inte var muskler iaf, jag har funderat på det lite emellanåt. Men om jag klarar att tangera personbästa i bänk och slå rekord i klättring på samma helg så får jag nog anse mig överbevisad, det är inte mest muskler som försvunnit Blir man alltid nojjig när man ligger på kaloriunderskott?  Men varför skulle det vara muskler när du tränar så mycket och så tungt som du gör... Nog är det väl så att det är fettet kroppen tar ifrån i första hand? Eller har jag tok-fel? Musklerna försvinner väl om du slutar bygga samtidigt som du bara kör en massa konditionsträning? Styrkan ska väl inte sticka bara för att du ligger på ett kaloriunderskott? Visst kan man känna sig klen, men att styrkan skulle dra åt pipsvängen bara så där det tror faktiskt inte jag. Ja, man blir lite "tossig" av kaloriunderskott - du är förlåten!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2007, 17:22
|

Medlem

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2007, 18:16) CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 10:06) Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen. :) Har du testat crosstrainer? Den är himla kul!  Löpband har jag aldrig fastnat för men crosstrainern känns verkligen effektiv. Jag har precis börjat köra crosstrainer när löpbandet är upptaget. Ja, det är himla kuligt. Man liksom svävar fram.  Och har man tungt motstånd så att man måste tarejält i med armarna också blir det riktigt jobbigt.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2007, 17:26
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 28-01-2007, 17:20) CITAT (LadyG @ 28-01-2007, 18:10) Tack  Det kändes riktigt skönt att få bekräftat att viktnedgången inte var muskler iaf, jag har funderat på det lite emellanåt. Men om jag klarar att tangera personbästa i bänk och slå rekord i klättring på samma helg så får jag nog anse mig överbevisad, det är inte mest muskler som försvunnit -_- Blir man alltid nojjig när man ligger på kaloriunderskott? :lol: Men varför skulle det vara muskler när du tränar så mycket och så tungt som du gör... Nog är det väl så att det är fettet kroppen tar ifrån i första hand? Eller har jag tok-fel? Musklerna försvinner väl om du slutar bygga samtidigt som du bara kör en massa konditionsträning? Styrkan ska väl inte sticka bara för att du ligger på ett kaloriunderskott? Visst kan man känna sig klen, men att styrkan skulle dra åt pipsvängen bara så där det tror faktiskt inte jag. Ja, man blir lite "tossig" av kaloriunderskott - du är förlåten!  Du har helt rätt, det är bara jag som är nojjig  Visst skulle man kunna träna bort sina muskler, om man både konditionstränar och äter för lite så man får i sig för lite protein men det ska ju i regel bara hända om man slutar äta kött, bönor, linser, keso, fetaost och annat proteinrikt samtisigt som man ger sig ut på långpass utan att fylla på lagren ordentligt. Fast man blir ju lite nojjig när man känner sig svag, emn den svagheten är som bevisat mest mental. Man KAN sätta sig över den, om man vet vad det beror på. Det var det jag ville testa idag, precis som med klättringen igår. Ville bara veta att jag kunde
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2007, 17:26
|

Medlem

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2007, 17:16) CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 10:06) Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen. :) Har du testat crosstrainer? Den är himla kul!  Löpband har jag aldrig fastnat för men crosstrainern känns verkligen effektiv. Hmm, jag är osäker på hur en crosstrainer ser ut. De har två makapärer där man står på som fotsteg o håller i handtag. Men de rör sig som en passgånagre vilket ser väldigt avigt ut i mitt huvud. Om jag ska stå o arbeta med armarna samtidigt som benen vill jag gärna göra det som vanligt.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2007, 17:28
|

Medlem

|
CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 18:26) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2007, 17:16) CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 10:06) Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen.  Har du testat crosstrainer? Den är himla kul!  Löpband har jag aldrig fastnat för men crosstrainern känns verkligen effektiv. Hmm, jag är osäker på hur en crosstrainer ser ut. De har två makapärer där man står på som fotsteg o håller i handtag. Men de rör sig som en passgånagre vilket ser väldigt avigt ut i mitt huvud. Om jag ska stå o arbeta med armarna samtidigt som benen vill jag gärna göra det som vanligt. På våra crosstrainers på gymmet rör man sig inte i passgång....
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2007, 17:36
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 28-01-2007, 17:28) På våra crosstrainers på gymmet rör man sig inte i passgång....  Misstänkte det. Trodde nog att det fansn normalgångstränarmakapär. Men som sagt så är de inte på Friskis gym här där jag bor. Försöker undvika dem faktiskt. Då sitter jag hellre på de obehagliga cyklarna ett tag. Kanske att jag vågar prova trappmaskinen nån gång också. O nån gång bör jag ju värma upp i roddmaskinen också. För att få upp farten på blodet i skulderpartiet ordentligt.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2007, 17:42
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (stina @ 28-01-2007, 17:28) På våra crosstrainers på gymmet rör man sig inte i passgång....  Inte i våra heller...man rör sig ju korsvis precis som namnet antyder. Man står upp och "cyklar" och drar med motsatt arm i handtaget samtidigt. Det känns så härligt i kroppen när man tränar på den..inte lika statiskt som i trappmaskinen t.ex. Roddmaskin gillar jag också men inte lika mycket.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-01-2007, 10:01
|

Medlem

|
Crosstrainer är väldigt skonsamt för kroppen säger min kiropraktor - mycket snällare än löpning. Idag är det step-up på programmet.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|