Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 80 81 82 83 84 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 01-02-2007, 10:28
          Länk hit: #1621

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Farbror Blå @ 01-02-2007, 11:27)
          CITAT (stina @ 31-01-2007, 19:52)
          Ugh från Stina också!  :rolleyes:

Vilodagen uthärdad tack vare kraftig träningsvärk i bröstmusklerna. Var så nervös inför tv-framträdandet igår så jag körde på utan att tänka efter om det var jobbigt eller inte.  :rolleyes:  Vet inte hur många set jag körde så många gånger jag orkade med 35 kg i bänkpress. Inte konstigt att tuttmusklerna opponerar sig idag!  :o

Annars är det fin-fint. Har laddat inför morgondagens dubbelpass med en jätteladdning blodpudding. Mumma tycker jag!  :rolleyes:

Senare ikväll blir det mera laddning med sockerfri nyponsoppa.  :P

glöm annars inte att en del snabbt sockar KAN behövas!
          Mycket av det socker vi svullar i oss är helt onödigt, men somligt behövs ju ! smile.gif

Absolut, jag håller med. Men jag får i mej socker via min hemliga passion "några geléhallon/kväll" tongue.gif Utan dom överlever jag icke!!!! tongue.gif

Citera
          Rossi
          Inlägg 01-02-2007, 10:30
          Länk hit: #1622

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (Farbror Blå @ 01-02-2007, 10:27)
          Mycket av det socker vi svullar i oss är helt onödigt, men somligt behövs ju ! smile.gif [/b]

Problemet är bara att det finns insmuget socker lite här och var i matvaror som man inte tror att det finns i så fastän man tror att man inte äter socker så gör man det i alla fall.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          stina
          Inlägg 01-02-2007, 10:32
          Länk hit: #1623

Medlem

CITAT (Rossi @ 01-02-2007, 11:30)
          CITAT (Farbror Blå @ 01-02-2007, 10:27)
          Mycket av det socker vi svullar i oss är helt onödigt, men somligt behövs ju ! smile.gif [/b]

Problemet är bara att det finns insmuget socker lite här och var i matvaror som man inte tror att det finns i så fastän man tror att man inte äter socker så gör man det i alla fall.

Precis - om jag kan undvika det så försöker jag (förutom mitt livselexir geléhallon alltså tongue.gif )

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 01-02-2007, 10:33
          Länk hit: #1624

Medlem
          Antal inlägg: 1 123
          Medlem nr: 250

CITAT (stina @ 01-02-2007, 10:28)
          Absolut, jag håller med. Men jag får i mej socker via min hemliga passion "några geléhallon/kväll" tongue.gif Utan dom överlever jag icke!!!! tongue.gif

Hur sjutton kan du vara så ståndaktig att hålla dig till några stycken. Har jag sånt hemma så ryker det på 5 röda. Kan inte hushålla med godis därför köper jag inget längre. Skulle gärna vilja vara så karaktärsfast sad.gif

--------------------
          Lena

Citera
          stina
          Inlägg 01-02-2007, 10:34
          Länk hit: #1625

Medlem

CITAT (Lena i Torslanda @ 01-02-2007, 11:33)

Absolut, jag håller med. Men jag får i mej socker via min hemliga passion "några geléhallon/kväll"  :P  Utan dom överlever jag icke!!!!  :P

Hur sjutton kan du vara så ståndaktig att hålla dig till några stycken. Har jag sånt hemma så ryker det på 5 röda. Kan inte hushålla med godis därför köper jag inget längre. Skulle gärna vilja vara så karaktärsfast sad.gif

"Några" är ett icke-definierat antal..... tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 01-02-2007, 10:59
          Länk hit: #1626

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Jag har en otrolig svaghet för nötter, och jag kan sätta i mig ohyggliga mängder av den varan också om jag får chansen. Men nu när jag har rostade sojabönor hemma kan jag faktiskt behörska mig, och ändå få något litet gott att knapra på. En 150g påse räcker i nästan två veckor, till skillnad från jordnötter som kan gå åt på en kvälll oavsett påsstorlek! tongue.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 01-02-2007, 11:10
          Länk hit: #1627

Medlem

Hihi - jag knaprar sötmandel! Blir alltid en näve fram på kvällen när suget sätter in. Inbillar mig att det är jääääättenyttigt och det är det ju också eller hur tongue.gif

--------------------
          Lena

Citera
          LadyG
          Inlägg 01-02-2007, 11:16
          Länk hit: #1628

Medlem

Det är nästan bara nyttiga fetter i nötter, så det är nyttigare att få sitt fett från nötter än t ex rent smör smile.gif

Jag kan inte hålla mig till en näve nötter dock, det ska jag erkänna, och då blir det för mycket av det goda fettet också biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 01-02-2007, 13:43
          Länk hit: #1629

Medlem

Hej på er!

Nu har jag varit och boxats och poweryogat. Boxningen var jättekul idag. Full fart, mycket slag och mycket sparkar! rolleyes.gif

Poweryogan var också kanonbra som alltid.

Nu mår jag gott.... rolleyes.gif

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 01-02-2007, 14:02
          Länk hit: #1630

Medlem

Skönt att ha det gjort för dagen.
          Saknar min tidigare möjlighet att köra rejäla pass på lunchen. Nu blir det max lite rodd och några få repetitioner för axlar och armar som hinns med om jag går ner på jobbgummet. Bättre än inget förstås.

Box-passen har blivit oerhört poppis. Det är svårt att få plats om man inte anmält sig en vecka i förväg vilket är max vad man får. Det är kanon för hela kroppen men jag har inte varit snabb nog så det är flera månader sedan jag körde ett sånt pass.

--------------------
          Lena

Citera
          stina
          Inlägg 01-02-2007, 14:07
          Länk hit: #1631

Medlem

CITAT (Lena i Torslanda @ 01-02-2007, 15:02)
          Skönt att ha det gjort för dagen.
          Saknar min tidigare möjlighet att köra rejäla pass på lunchen. Nu blir det max lite rodd och några få repetitioner för axlar och armar som hinns med om jag går ner på jobbgummet. Bättre än inget förstås.

Box-passen har blivit oerhört poppis. Det är svårt att få plats om man inte anmält sig en vecka i förväg vilket är max vad man får. Det är kanon för hela kroppen men jag har inte varit snabb nog så det är flera månader sedan jag körde ett sånt pass.

Trist - hos oss får alla faktiskt plats.

Det är verkligen kanonbra träning. Grymt jobbig och härligt kul att få banka loss. rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 01-02-2007, 16:15
          Länk hit: #1632

Medlem

Det är bra både psykiskt och fysiskt att få banka på en "mjuk" kudde tongue.gif

Sitter och plirar nervöst på Vista och funderar på om jag tycker om det eller ej. Jags atte mig och trampade en timme, och när jag kommer tillbaka har maken uppgraderat datorn till Vista. Vi får väl se vad jag tycker, om ett tag. huh.gif rolleyes.gif
          Det var skönt att cykla iaf!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 01-02-2007, 16:26
          Länk hit: #1633

Medlem

CITAT (LadyG @ 01-02-2007, 17:15)
          Det är bra både psykiskt och fysiskt att få banka på en "mjuk" kudde tongue.gif

Sitter och plirar nervöst på Vista och funderar på om jag tycker om det eller ej. Jags atte mig och trampade en timme, och när jag kommer tillbaka har maken uppgraderat datorn till Vista. Vi får väl se vad jag tycker, om ett tag. huh.gif rolleyes.gif
          Det var skönt att cykla iaf!

Ja det är härligt! rolleyes.gif

Vi väntar med Vista ett tag här på jobbet.... rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 01-02-2007, 16:38
          Länk hit: #1634

Medlem

På ett företag har man inte råd med "ofrivilliga features" så det kanske är bäst. smile.gif

Det var otroligt skönt att cykla, körde i ett lagom lugnt temp, cirka 125 BPM, det är långsamt och bra när man sitter en timme. Bra för fettförbränningen också, för vi ska unna oss en pizza ikväll. wub.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 01-02-2007, 16:53
          Länk hit: #1635

Medlem

CITAT (LadyG @ 01-02-2007, 17:38)
          På ett företag har man inte råd med "ofrivilliga features" så det kanske är bäst. smile.gif

Det var otroligt skönt att cykla, körde i ett lagom lugnt temp, cirka 125 BPM, det är långsamt och bra när man sitter en timme. Bra för fettförbränningen också, för vi ska unna oss en pizza ikväll. wub.gif

Låter smarrigt! rolleyes.gif Smaklig spis - den har du ju bränt av på cykeln redan!

Citera
          LadyG
          Inlägg 01-02-2007, 17:01
          Länk hit: #1636

Medlem

CITAT (stina @ 01-02-2007, 16:53)
          CITAT (LadyG @ 01-02-2007, 17:38)

Det var otroligt skönt att cykla, körde i ett lagom lugnt temp, cirka 125 BPM, det är långsamt och bra när man sitter en timme. Bra för fettförbränningen också, för vi ska unna oss en pizza ikväll.   wub.gif

Låter smarrigt! rolleyes.gif Smaklig spis - den har du ju bränt av på cykeln redan!

Exakt laugh.gif Då kan jag njuta av den och veta att jag har råd med den, den är redan betalad för s a s smile.gif Har hållit hårt i kcal-intaget iövrigt under dagen också, det är ju ganska mycket energi i en pizza. Men man måste ju inte äta hela (det tror jag inte att jag kan f ö).

Vågen stannade på prick 70kg idag, vilket kändes lite smått overkligt. Det känns som om det gått upp ett ljus för kroppen, "aha, var det SÅ hon menade" och nu bara rasar kilona.

Funderar på om jag ska cykla lite imorgon eftersom det har blivit så lite träning denna veckan men vi får se, det kan vara så att kroppen kan må bra av en lugn vecka så kan jag rocka nästa vecka igen?

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 01-02-2007, 19:19
          Länk hit: #1637

Medlem

CITAT (LadyG @ 01-02-2007, 18:01)
          [Exakt laugh.gif Då kan jag njuta av den och veta att jag har råd med den, den är redan betalad för s a s smile.gif Har hållit hårt i kcal-intaget iövrigt under dagen också, det är ju ganska mycket energi i en pizza. Men man måste ju inte äta hela (det tror jag inte att jag kan f ö).

Vågen stannade på prick 70kg idag, vilket kändes lite smått overkligt. Det känns som om det gått upp ett ljus för kroppen, "aha, var det SÅ hon menade" och nu bara rasar kilona.

Funderar på om jag ska cykla lite imorgon eftersom det har blivit så lite träning denna veckan men vi får se, det kan vara så att kroppen kan må bra av en lugn vecka så kan jag rocka nästa vecka igen?

Du är duktig som betalar i förskott och inte väljer avbetalning! tongue.gif

Och du vet vad vi pratat om - en pizza kan faktiskt ge viktnedgången ett ytterligare skutt! rolleyes.gif Måste vara kul när första siffran blir en 6:a! rolleyes.gif Det går ju så bra för dej så det är nog bara frågan om dagar innan det är så....

En lugnvecka då och då är ju bara bra. Jag håller på och laddar mentalt för en sådan - får se när jag klarar av det. Fast jag tänkte ta en i princip träningsfri vecka (hmmmmm). Får väl pricka in den när vi ska flytta/slå ihop servrarna så att jag har så mycket jobb att jag blir totaldistraherad...

Jag har laddat inför morgondagens löpning med chili con carne. Köpte den där färdigblandade bönblandningen i tetra - kanongott blev det. Tog en sån tetra och en burk vita bönor i tomatsås. Mmmmmmm

Citera
          LadyG
          Inlägg 01-02-2007, 23:34
          Länk hit: #1638

Medlem

Nja, dagar är nog att ta i, men om en vecka eller så borde nålen inte orka upp till 70 längre. Jag har ätit duktigt idag, nästan hela mitt dagsbehov faktiskt. Det borde hålla kroppen lugn, den blir inte usatt för svält. Så nu kan jag fortsätta med viktnedgången i lugn och ro smile.gif

Mycket jobb är perfekt distraktion om man måste hålla sig från något roligt, som träning. Jag har haft min beskärda del den här veckan vill jag lova, och då får träningen stryka en del på fötterna.

--------------------

Citera
          Leia
          Inlägg 02-02-2007, 07:26
          Länk hit: #1639

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (Lena i Torslanda @ 01-02-2007, 10:33)

Absolut, jag håller med. Men jag får i mej socker via min hemliga passion "några geléhallon/kväll"  :P  Utan dom överlever jag icke!!!!  :P

Här är en till som inte kan hushålla! biggrin.gif rolleyes.gif

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 02-02-2007, 07:58
          Länk hit: #1640

Medlem

Skönt att höra Leia att det finns fler wub.gif

--------------------
          Lena

Citera

223 sidor V  « < 80 81 82 83 84 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2026, 08:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon