Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 82 83 84 85 86 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 02-02-2007, 18:41
          Länk hit: #1661

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Jag håller med, den tar vi på måndag smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Magdis
          Inlägg 02-02-2007, 19:09
          Länk hit: #1662

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Maria i Helsingborg @ 02-02-2007, 17:49)
          Sitt inte där å flabba........såg just en bild som jag tänkte kunde vara lite inspirerande så här på fredagskvällen......

Vassegoa biggrin.gif

ja det där är en bra core-övning. smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 02-02-2007, 21:11
          Länk hit: #1663

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-02-2007, 20:09)
          CITAT (Maria i Helsingborg @ 02-02-2007, 17:49)
          Sitt inte där å flabba........såg just en bild som jag tänkte kunde vara lite inspirerande så här på fredagskvällen......

Vassegoa  :D

ja det där är en bra core-övning. smile.gif

Ja, den där är fruktansvärd! Vi körde den på boxningen förra veckan. ohmy.gif

Imorgon är det klättring! tongue.gif

Citera
          stina
          Inlägg 03-02-2007, 18:07
          Länk hit: #1664

Medlem

Nu har LadyG, Fizzgigg å jag varit och klättrat! rolleyes.gif Lika roligt som alltid. Jag har nu köpt mej ett par egna klätterskor så att jag slipper hyra. Jag vill inte ha andra människors fotsvamp, fotvårtor eller nagelsvamp - man ska inte ha strumpor i skorna! ohmy.gif Vi började med att köra en stund på crosstrainer som uppvärmning och sedan angrep vi väggarna. tongue.gif Nu begriper jag vad ledmarkeringen "tekniskt svår" betyder! ohmy.gif rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 03-02-2007, 19:15
          Länk hit: #1665

Medlem

Den där crosstrainern var kul men pulsmätaren var helskum, den påstod att min puls låg runt 85 som mest när jag själv uppskattar den till runt 115-120. Jag förbehåller mig rätten att tro annorlunda biggrin.gif

Klättringen var jätterolig idag, och inspirerande till nästa gång. Jag tycker vi gör tekniska framsteg var och varannan klättring nu - alltså inte var och varannan lördag utan tur upp på väggen!

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Rossi
          Inlägg 03-02-2007, 19:30
          Länk hit: #1666

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Tror ni man får vara med ....? tongue.gif

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/...,989874,00.html

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Ophelia
          Inlägg 04-02-2007, 09:57
          Länk hit: #1667

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (Rossi @ 03-02-2007, 19:30)

Hehe...sugen?? tongue.gif

Nu har jag promenerat i rask takt i 40 min! Jag har bestämt mig för att återta mitt liv som jag hade för 2 år sedan. Promenerade minst 30 min varje dag (tog en "genväg" när jag gick hem från jobbet), styrketränade 3 dagar/vecka samt promenerade minst 8-10 km lördag och söndag. Därutöver såg jag över maten. När livet brakade klarade jag inte av att fortsätta, gick upp i vikt och förlorade styrka och kondition. Börjar med en sak i taget nu. Byte av arbete, bostadsort och börjar tränaär en bra start till ett nytt liv tror jag smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-02-2007, 10:00
          Länk hit: #1668

Medlem

Hejja Ophelia, roligt att du börjar träna smile.gif

Berätta för oss hur det går och glöm inte föra en liten anteckning om måtten, det är skoj att gå in i efterhand och se att "ja, den månaden var en bra månad". (Eller det kanske bara är jag som är statistik-tokig tongue.gif )

Förnuftigt att ta en sak sänder, det blir lätt för mycket annars. Jag tycker du gör helt rätt!

--------------------

Citera
          Ophelia
          Inlägg 04-02-2007, 14:01
          Länk hit: #1669

Medlem

CITAT (LadyG @ 04-02-2007, 10:00)

Berätta för oss hur det går och glöm inte föra en liten anteckning om måtten, det är skoj att gå in i efterhand och se att "ja, den månaden var en bra månad". (Eller det kanske bara är jag som är statistik-tokig tongue.gif )

Förnuftigt att ta en sak sänder, det blir lätt för mycket annars. Jag tycker du gör helt rätt!

Tack LG...peppning är alltid välkommet biggrin.gif biggrin.gif

Skulle vara så roligt att träna upp fysiken och gå ner i vikt...och komma åter där jag var för 2 år sedan (även om man är förändrad) smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-02-2007, 15:56
          Länk hit: #1670

Medlem

CITAT (Ophelia @ 04-02-2007, 14:01)
          CITAT (LadyG @ 04-02-2007, 10:00)

Förnuftigt att ta en sak  sänder, det blir lätt för mycket annars. Jag tycker du gör helt rätt!

Tack LG...peppning är alltid välkommet biggrin.gif biggrin.gif

Skulle vara så roligt att träna upp fysiken och gå ner i vikt...och komma åter där jag var för 2 år sedan (även om man är förändrad) smile.gif

Du kan glädja dig åt att det kommer att vara lättare den här gången eftersom kroppen har ett rudimentärt minne för sådant.

Dessutom finns vi här och hejjar, även när det går lite trögt och det gör det ju ibland.

Har kommit hem från ju-jutsun och den gick si så där, har sovit illa natt så det var svårt att få fart på kroppen.

Men nu har det smaskats cyrrykyckling och sallad så nu mår jag bra igen smile.gif

--------------------

Citera
          Ophelia
          Inlägg 04-02-2007, 16:26
          Länk hit: #1671

Medlem

CITAT (LadyG @ 04-02-2007, 15:56)
          Du kan glädja dig åt att det kommer att vara lättare den här gången eftersom kroppen har ett rudimentärt minne för sådant.

Dessutom finns vi här och hejjar, även när det går lite trögt och det gör det ju ibland.

Har kommit hem från ju-jutsun och den gick si så där, har sovit illa natt så det var svårt att få fart på kroppen.

Men nu har det smaskats cyrrykyckling och sallad så nu mår jag bra igen smile.gif

Är det sant?? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Minns verkligen kroppen, jag trodde träning och kondition var färskvara. Hade man en gång mist kondition och fysik så fick man ligga i med träningen, att det var som att börja från noll igen.

I framtiden ska jag nog oxå börja köra någon typ av självskydd eller liknande, tycker det är roligt smile.gif

Hade tänkt att ta en promenix igen till kvällen men har tvätt och annat, det känns inte som att det är panik (och jag får inte dåligt samvete). Behöver ju inte gå ut hårt smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-02-2007, 16:30
          Länk hit: #1672

Medlem

Styrka och hur man använder styrkan minns kroppen, muskelminne brukar man tala om. Så har kroppen en gång kunnat göra en viss rörelse går det snabbare att komma igång igen med samma sak.

Balans är också en sådan sak kroppen minns, om du t ex kan cykla så kan du cykla även om det går 20 år mellan turerna.

Kondition däremot är färskvara, men det går fort att träna upp. Räkna med 4-6 veckor, 6-8 om du tar det lugnt. Man tappar konditionen på 2 veckor, det är så länge blodkropparna lever (och tränar man inte förnyas inte alla, utan bara så många som krävs för icke-träning).

Undrar om det där sista blev begripligt. laugh.gif

--------------------

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 04-02-2007, 16:44
          Länk hit: #1673

Medlem
          Antal inlägg: 1 123
          Medlem nr: 250

Här kommer mer pepping Ophelia!
          Du gör alldeles rätt som tar en sak i taget. Promenader är ett utmärkt sätt att få kroppen att börja må bra. Rörelse och frisk luft samtidigt.
          Precis som Ladyn säger så kommer allt att gå så mkt fortare denna gång. Skönt att något funkar på det sättet laugh.gif

Själv har jag promerat i rask takt i nästan 2 timmar idag. Känns härligt i kroppen och jag kommer nog att sova gott i natt.

Heja oss allihop som försöker ta hand om oss wub.gif

--------------------
          Lena

Citera
          Ophelia
          Inlägg 04-02-2007, 16:58
          Länk hit: #1674

Medlem

Ni är för gulliga wub.gif wub.gif

Tänker att komma tillbaka och vara ute och gå såsom jag gjorde tidigare och på min nya arbetsplats finns träningsmöjligheter så avancerat styrke får jag köra där. Har gummiband och lite vikter hemma smile.gif

Är MYCKET målmedveten av mig...tror jag tar en promenix till biggrin.gif

Citera
          stina
          Inlägg 04-02-2007, 18:35
          Länk hit: #1675

Medlem

heja, heja ophelia. smile.gif det här blir en kortispåhejning, för jag surfar med jobbmobilen. datorn hemma har gått i strejk. men massor av mera påhejningar kommer. hälsar stina smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 05-02-2007, 10:03
          Länk hit: #1676

Medlem

Hej på er!

Idag är det skoj-träning på schemat: Step-up. Känner mej rejält sugen efter gårdagens vila....

Hoppas verkligen att vi får följa din träning här i tråden Ophelia! rolleyes.gif

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 05-02-2007, 10:08
          Länk hit: #1677

Medlem
          Antal inlägg: 1 123
          Medlem nr: 250

Här blir det både skoj och annat idag. På måndagar kör jag ju ett mega-pass. Först core sedan BP och därefter skojpasset!! Step moves. Ett dansinspirerat step-pass som är helt underbart. Ganska svårt men so what!

Önskar er alla en ny skön träningsvecka wub.gif

--------------------
          Lena

Citera
          stina
          Inlägg 05-02-2007, 10:12
          Länk hit: #1678

Medlem

CITAT (Lena i Torslanda @ 05-02-2007, 11:08)
          Här blir det både skoj och annat idag. På måndagar kör jag ju ett mega-pass. Först core sedan BP och därefter skojpasset!! Step moves. Ett dansinspirerat step-pass som är helt underbart. Ganska svårt men so what!

Önskar er alla en ny skön träningsvecka wub.gif

Åh vad det låter roligt med Step moves!!!! Jätteavis blir jag! Berätta mera!!!!

Är det 2,5 timme du kör totalt eller? I så fall är det ju tur att "skojpasset" ligger sist så att man blir distraherad och inte känner tröttheten! rolleyes.gif

Citera
          Castea
          Inlägg 05-02-2007, 10:17
          Länk hit: #1679

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

Kört mitt livs andra stavgångspass nu på morgonen. En timme. Idag fick jag in takten ordentligt med stavarna för varje steg.

Känner mig som ett ånglok nu efteråt. tongue.gif

Kul träning. Verkligen.

Citera
          stina
          Inlägg 05-02-2007, 10:20
          Länk hit: #1680

Medlem

CITAT (Castea @ 05-02-2007, 11:17)
          Kört mitt livs andra stavgångspass nu på morgonen. En timme. Idag fick jag in takten ordentligt med stavarna för varje steg.

Känner mig som ett ånglok nu efteråt.  :P

Kul träning. Verkligen.

Bra jobbat Castea! Hejja, hejja!!!!! Det ser skönt ut med stavgång, förstår att det är viktigt med rytmen. Precis som när man tex kör crosstrainer. rolleyes.gif

Citera

223 sidor V  « < 82 83 84 85 86 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2026, 10:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon