Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 86 87 88 89 90 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 07-02-2007, 17:10
          Länk hit: #1741

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Tack wub.gif

Det är motionscykel som gäller ja smile.gif

Cykla så långt ute fungerar inte just idag med väglag och sådant biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          krellus
          Inlägg 07-02-2007, 17:16
          Länk hit: #1742

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

Nä, det e ju lite svårt... tongue.gif

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-02-2007, 18:09
          Länk hit: #1743

Medlem

Dessutom blir det väldigt svårt att kolla på Star Trek samtidigt - och nu har jag ju börjat bli riktigt fast i den rutinen smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 07-02-2007, 19:20
          Länk hit: #1744

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 19:09)
          Dessutom blir det väldigt svårt att kolla på Star Trek samtidigt - och nu har jag ju börjat bli riktigt fast i den rutinen smile.gif

Låter som en skön rutin! rolleyes.gif

Äntligen mätt.... Jag köpte sushi på lunchen och insåg på eftermiddagen att det inte kan vara mycket energi i det. Jag var så hungrig efter ett par timmar att jag höll på att avlida. Som tur är har vi frukt på jobbet, men alla bananer var slut så det fick bli päron och några aprikoser som jag hade på rummet. tongue.gif Nu har jag vräkt i mej ett helt paket stekt blodpudding med lingonsylt och druckit jag vet inte hur många glas mjölk. Sushi och träning är nog ingen bra idé....

Har en god yoghurt till kvällsgotte - måste ladda inför morgondagens dubbelpass (boxning och poweryoga). rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-02-2007, 23:30
          Länk hit: #1745

Medlem

Sushi är väldigt kalorifattigt, det är nog godare än det är bra träningsmat fast det märkte du själv smile.gif

Gissa om jag är mätt som en gnu! Fizzgig köpte en ny wok-blandning som vi wokade och blandade i stekt, strimlad kassler i. Det var så gott!!! Dessutom blev det väldigt energisnålt, 100g wok-blandning 90kcal och 100g kassler 110kcal. En fullvärdig måltid för ungefär 400kcal, och man blir så mätt!

Wok-bladningarna är ju jättegoda - och eftersom det är grönsaker kan man äta ganska mycket utan att oroa sig biggrin.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 08-02-2007, 08:38
          Länk hit: #1746

Medlem

God morgon alla träningstokar! rolleyes.gif

Ja någon sushi blir det inte mer efter träning, jag var riktigt snurrig innan jag kom hem och fick äta faktiskt. Det går inte att trycka i sig päron så att det stillar hungern heller när man har ett riktigt energiunderskott. Det behövs energitätare grejer då...

Wokgrönsakerna är kanon - så gott..... rolleyes.gif

Idag är det boxning och poweryoga - jippi!!!! rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 08-02-2007, 09:58
          Länk hit: #1747

Medlem

Då vet jag en som kommer att ha kul smile.gif

Blev lite fundersam över vikten, vågen ställde sig nästan ett kilo högre idag än igår och det finns ingen fysisk möjlighet för kroppen att lagra in så mycket fett på så kort tid. (Den där nojjan är anledningen till varför jag inte ska väga mig så ofta. Tyvärr är jag odiciplinerat nyfiken också...)

Fizzgig påminnde mig om att jag långcyklade igår och drack närmare två liter vatten extra (utöver vanliga dygnskonsumtionen) och att vikten kan variera upp till 2kg beroende på vad man har i magen och tarmarna.

Egentligen ska jag inte väga mig förrän imorgon, men är man så nyfiken som jag är... rolleyes.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 08-02-2007, 09:59
          Länk hit: #1748

Medlem

CITAT (LadyG @ 08-02-2007, 10:58)
          Då vet jag en som kommer att ha kul smile.gif

Blev lite fundersam över vikten, vågen ställde sig nästan ett kilo högre idag än igår och det finns ingen fysisk möjlighet för kroppen att lagra in så mycket fett på så kort tid. (Den där nojjan är anledningen till varför jag inte ska väga mig så ofta. Tyvärr är jag odiciplinerat nyfiken också...)

Fizzgig påminnde mig om att jag långcyklade igår och drack närmare två liter vatten extra (utöver vanliga dygnskonsumtionen) och att vikten kan variera upp till 2kg beroende på vad man har i magen och tarmarna.

Egentligen ska jag inte väga mig förrän imorgon, men är man så nyfiken som jag är... rolleyes.gif

Säkert vätska - imorgon har det nog rättat till sig igen! rolleyes.gif Nåt annat är som du säger en fysisk omöjlighet!

Citera
          LadyG
          Inlägg 08-02-2007, 10:05
          Länk hit: #1749

Medlem

Det skulle vara snyggt om man kunde gå upp ett kilo i vikt på ett dygn, man skulle se fasansfull ut efter en utekväll biggrin.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 08-02-2007, 10:08
          Länk hit: #1750

Medlem

CITAT (LadyG @ 08-02-2007, 11:05)
          Det skulle vara snyggt om man kunde gå upp ett kilo i vikt på ett dygn, man skulle se fasansfull ut efter en utekväll biggrin.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif För att inte tala om en semestervecka med god mat, god dryck och ryggläge i solstolen! När jag var på Cypern förra året en vecka ställde jag mig på vågen direkt när jag kom hem - +2 kg visade den. Efter 2 dagar var dom två kilona borta - vätskeansamling i kroppen pga värmen fick jag förklarat för mig. rolleyes.gif

Tjipp!

Citera
          LadyG
          Inlägg 08-02-2007, 10:17
          Länk hit: #1751

Medlem

Oj, två kilo på två dagar bara måste vara vatten i kroppen. Man kan lika lite gå ner i vikt som upp i den farten.

Nej jag ska nog disciplinera mig lite och sluta stiga upp på vågen i tid och otid. Jag vet ju att jag blir nojjig så jag begriper inte varför jag envisas med att vara så förbålt nyfiken.

--------------------

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 08-02-2007, 10:44
          Länk hit: #1752

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (LadyG @ 08-02-2007, 10:17)
          Oj, två kilo på två dagar bara måste vara vatten i kroppen. Man kan lika lite gå ner i vikt som upp i den farten.

Nej jag ska nog disciplinera mig lite och sluta stiga upp på vågen i tid och otid. Jag vet ju att jag blir nojjig så jag begriper inte varför jag envisas med att vara så förbålt nyfiken.

bättre att kasta vågen eftersom muskler väger mer än fett osv osv, så man inte luras att tro att ma n tjockar till sej, eller att viktminskningen avstannat helt bara för inte vikten rasar..

använd måtband, eller favoritbyxorna eller nåt som måttstock istället=)

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 08-02-2007, 12:56
          Länk hit: #1753

Medlem

Förvisso väger muskler mer än fett, men man kan inte gå ner 2kilo i vikt (eller upp) i muskler (eller fett) på ett eller ett par oavsett vilken mätmetod man väljer. Om man har mycket vatten i kroppen väger man mer än om man svettats bort vattnet smile.gif

Måttbandet är inte heller helt tillförlitligt, det kan variera med flera centimeter före och efter lunch laugh.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 08-02-2007, 13:46
          Länk hit: #1754

Medlem

Ja det förklarar varför jag band så mycket vatten under Cypernresan för där svettas man inte alls. Det är en väldigt behaglig värme (men förrädisk) eftersom man just inte svettas när man blir varm. Och magen varierar ju väldeliga från dag till dag...

Nu har jag varit och boxats och poweryogat. Jättekul och jätteskönt som vanligt. Nu har jag fått slå bort aggressioner och fått meditera så tankarna känns som en mild vårbris när dom fladdrar omkring i mitt huvud. rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 08-02-2007, 13:54
          Länk hit: #1755

Medlem

Skönt med lite vårbris till skillnad från den arktiska kyla som råder utomhus smile.gif

Box och yoga verkar passa väldigt bra ihop?

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 08-02-2007, 22:43
          Länk hit: #1756

Medlem

Idag var det ett sånt där ush-pass. Ingenting kändes inspirerande och någon skit fick jag i triceps så den blev stenhård och jätteöm.

Jaja, alla dagar kan inte vara perfekta. Vi övade iaf katan och den gick bra.

--------------------

Citera
          krellus
          Inlägg 09-02-2007, 08:18
          Länk hit: #1757

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

"katan" är en bra övning... jag har sett den på film med Chuck Norris tror jag biggrin.gif

Själv har man inget upphetsande att rapportera.
          Jag bara springer och springer och springer... Igår blev det 6 km halbana på gång vägen... I helgen blir det långpass(18 km).

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          stina
          Inlägg 09-02-2007, 08:47
          Länk hit: #1758

Medlem

CITAT (LadyG @ 08-02-2007, 14:54)
          Skönt med lite vårbris till skillnad från den arktiska kyla som råder utomhus smile.gif

Box och yoga verkar passa väldigt bra ihop?

Ja, box och yoga är en perfekt kombination! :-) Först får man hissa upp sig till ett vådligt tempo med våldsinslag för att sedan gå ner i ett lugnt, mjukt och meditativt tempo. Kanon!

Idag ska jag springa. Får se hur det går, för det brummar rejält i hela kroppen idag av träningen igår. Men det blir säkert skönt när jag väl kommer igång...

Citera
          stina
          Inlägg 09-02-2007, 13:03
          Länk hit: #1759

Medlem

Löpningen gick bra trots "brum" i musklerna. Det försvann som en avlöning när jag äntrade löpbandet! rolleyes.gif Tyvärr slutade ena högtalaren till mp3-spelaren fungera - förmodligen dränkt ohmy.gif tongue.gif

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 09-02-2007, 13:10
          Länk hit: #1760

Medlem
          Antal inlägg: 1 123
          Medlem nr: 250

Bra jobbat Stina! Det måste kännas skönt att kroppen lyder trots att det "brummat"

Själv har jag mer "stön" än "brum" idag . Slängde på lite extra på knäböjen och tricepsen igår på BP. Det kändes helt ok igår men idag sleep.gif Liiiite mör kan man säga.

--------------------
          Lena

Citera

223 sidor V  « < 86 87 88 89 90 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2026, 13:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon