Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 87 88 89 90 91 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 09-02-2007, 13:27
          Länk hit: #1761

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Lena i Torslanda @ 09-02-2007, 14:10)
          Bra jobbat Stina! Det måste kännas skönt att kroppen lyder trots att det "brummat"

Själv har jag mer "stön" än "brum" idag . Slängde på lite extra på knäböjen och tricepsen igår på BP. Det kändes helt ok igår men idag sleep.gif Liiiite mör kan man säga.

Jaaaa - jätteskönt. Jag har dessutom haft problem med att jag varit lite yr några dagar (lågt blodtryck) så jag var lite fundersam av den anledningen också på hur löpningen skulle gå. Men det kändes ingenting av yrseln heller. rolleyes.gif

Lite "stön" kan också vara majsigt att känna ibland! Bra jobbat! rolleyes.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 09-02-2007, 13:44
          Länk hit: #1762

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

lättare pass på gymmet igår.. förstår inte var Stina får all sin energi ifrån, kan du inte spara någon av den till oss andra?? rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 09-02-2007, 13:50
          Länk hit: #1763

Medlem
          Antal inlägg: 1 123
          Medlem nr: 250

CITAT (stina @ 09-02-2007, 13:27)
          Jag har dessutom haft problem med att jag varit lite yr några dagar (lågt blodtryck)

Vad beror ditt låga tryck på? Har du känt det tidigare eller är det något nytt?

Undrar för jag har ibland känt mig lite svajig när jag kört långa pass. Det beror inte på kosten för jag äter alltid bra innan. Har inte förrän nu tänkt på att det kanske är trycket som sjunker. (och ändå är jag ju i grunden sjuksköterska sleep.gif )

--------------------
          Lena

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 09-02-2007, 13:55
          Länk hit: #1764

Medlem

Prövade en sån där energidrink efter passet igår, var nyfiken på om jag skulle känna nåt extra.
          Kände ingenting alls, nog bara båg det där.

Intressant det där med Taurin, som den ska innehålla.

Taurus betyder ju som bekant tjur på latin och Wikipedia föreslog att det kanske var därför den var med i drycken, eftersom nyttjarna skulle tänka på tjur/manlighet osv och detta skulle skapa en placeboeffekt.

det betonades nämligen i artikeln att taurin inte i något prov visat sej påverka uthålligheten eller nåt annat i kroppen vid träning.....

men att det är tjurpiss är en myt wink.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 09-02-2007, 14:02
          Länk hit: #1765

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 09-02-2007, 14:44)
          lättare pass på gymmet igår.. förstår inte var Stina får all sin energi ifrån, kan du inte spara någon av den till oss andra?? rolleyes.gif

Kom så ska jag spilla lite på dej!!! tongue.gif rolleyes.gif

Citera
          stina
          Inlägg 09-02-2007, 14:04
          Länk hit: #1766

Medlem

CITAT (Lena i Torslanda @ 09-02-2007, 14:50)
          CITAT (stina @ 09-02-2007, 13:27)
          Jag har dessutom haft problem med att jag varit lite yr några dagar (lågt blodtryck)

Vad beror ditt låga tryck på? Har du känt det tidigare eller är det något nytt?

Undrar för jag har ibland känt mig lite svajig när jag kört långa pass. Det beror inte på kosten för jag äter alltid bra innan. Har inte förrän nu tänkt på att det kanske är trycket som sjunker. (och ändå är jag ju i grunden sjuksköterska sleep.gif )

Det är inget nytt egentligen, men nu verkar det ha sjunkit ytterligare på senare tid. Sist jag kollade hade jag 95 i övertryck. Det är obehagligt när det blir "hela havet stormar"..... ohmy.gif

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 09-02-2007, 14:05
          Länk hit: #1767

Medlem

95 i övertryck ohmy.gif då förstår jag att du blir yr. Jag har aldrig haft lägre än 105 och då tyckte jag det kändes snurrigt.

--------------------
          Lena

Citera
          stina
          Inlägg 09-02-2007, 14:06
          Länk hit: #1768

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 09-02-2007, 14:55)
          Prövade en sån där energidrink efter passet igår, var nyfiken på om jag skulle känna nåt extra.
          Kände ingenting alls, nog bara båg det där.

Intressant det där med Taurin, som den ska innehålla.

Taurus betyder ju som bekant tjur på latin och Wikipedia föreslog att det kanske var därför den var med i drycken, eftersom nyttjarna skulle tänka på tjur/manlighet osv och detta skulle skapa en placeboeffekt.

det betonades nämligen i artikeln att taurin inte i något prov visat sej påverka uthålligheten eller nåt annat i kroppen vid träning.....

men att det är tjurpiss är en myt wink.gif

Jag tar alltid en Gainomax direkt efter träning och jag tycker det är toppen. Ger mej en snabb energikick.

Kanske fel effekt du väntade på med tanke på taurusinnehållet Farbrorn! wink.gif tongue.gif

Citera
          stina
          Inlägg 09-02-2007, 14:06
          Länk hit: #1769

Medlem

CITAT (Lena i Torslanda @ 09-02-2007, 15:05)
          95 i övertryck ohmy.gif då förstår jag att du blir yr. Jag har aldrig haft lägre än 105 och då tyckte jag det kändes snurrigt.

Så låg mitt tryck tidigare - verkar alltså ha dalat ytterligare....

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 09-02-2007, 14:11
          Länk hit: #1770

Medlem

På tal om energidrycker - vad gillar ni de olika bars som finns? Jag brukar ta en om jag vet att jag ätit för lite inför ett träningspass eller efter om det dröjer innan jag får någon riktig mat. Har hittat en som jag gillar: Swebar protein/energi. Är det bättre med dryck kanske?

--------------------
          Lena

Citera
          stina
          Inlägg 09-02-2007, 14:19
          Länk hit: #1771

Medlem

CITAT (Lena i Torslanda @ 09-02-2007, 15:11)
          På tal om energidrycker - vad gillar ni de olika bars som finns? Jag brukar ta en om jag vet att jag ätit för lite inför ett träningspass eller efter om det dröjer innan jag får någon riktig mat. Har hittat en som jag gillar: Swebar protein/energi. Är det bättre med dryck kanske?

Det vet jag inte om det är bättre precis - det kan säkert vår "näringsguru" LadyG redogöra för. Men jag tycker Gainomax är godare faktiskt. rolleyes.gif Har inte testat Swebar, får väl göra det.

Citera
          LadyG
          Inlägg 09-02-2007, 15:47
          Länk hit: #1772

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Swebar vet jag inte så mycket om men det är nog bättre än inget. Dryck passar bättre om man kommer på att man behöver något nära inpå ett pass (vätska tas upp snabbare och lämnar magen fortare), under ett pass och efter.

Bars och sådant man måste tugga tar längre tid att brytas ner och tas upp av kroppen, så de passar bättre om det är ett tag kvar till träningen (cirka en timme ungefär).

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 09-02-2007, 16:00
          Länk hit: #1773

Medlem

CITAT (LadyG @ 09-02-2007, 16:47)
          Swebar vet jag inte så mycket om men det är nog bättre än inget. Dryck passar bättre om man kommer på att man behöver något nära inpå ett pass (vätska tas upp snabbare och lämnar magen fortare), under ett pass och efter.

Bars och sådant man måste tugga tar längre tid att brytas ner och tas upp av kroppen, så de passar bättre om det är ett tag kvar till träningen (cirka en timme ungefär).

Det är faktiskt min erfarenhet också - drar man i sig en bar direkt efter träning kan det lätt bli som en klump i magen. En gaino däremot känns som om kroppen suger i sig med ett slurp bara (och så blir man lite tillfälligt mätt och pigg) rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 09-02-2007, 16:17
          Länk hit: #1774

Medlem

Exakt, kroppen är inte så glad i fast föda direkt efter ett pass, inte min iaf. Jag föredrar dryck efter ett pass och mat senare.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 09-02-2007, 19:51
          Länk hit: #1775

Medlem

Den enda gång jag äter en energibar är när vi klättrar - då slinker det ner en i "halvtid" ungefär. Vi klättrar ju ganska länge och då kan det behövas ett litet energitillskott. Sen tar jag en gaino direkt efter klättringen så att jag inte ska hungra ihjäl innan maten står på bordet. tongue.gif

Imorgon är det förresten dax.... rolleyes.gif

Citera
          stina
          Inlägg 09-02-2007, 21:40
          Länk hit: #1776

Medlem

Jag har vunnit pris! rolleyes.gif

Berättade ju tidigare att jag är med i Kanal lokal Stockholms "nyårslöftet" och att jag var med i ett av programmen. I nyårslöftet ska man skicka in rapporter om sina med- och motgångar (jag hade ju lovat att inte öka min träning).

Tittade på reprisen av dagens program alldeles nyss och då förkunnades att jag får två pris. Jag får en bok "Maximal muskeluppbyggnad" av Fredrik Paulun. Jag får också en kostgenomgång av Fredrik Paulun för att se att jag äter optimalt när jag tränar så mycket - han sa att jag ska tala om för honom allt jag äter under 3 dagar så ska han titta på det och ge mej råd om något behöver förändras. rolleyes.gif Kul också att en av PT'arna, David, sa att han brukar se mej på gymmet och att jag ser väldigt stark och frisk ut - då pös jag i soffan vill jag lova. tongue.gif

Kul tycker jag....

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 09-02-2007, 22:42
          Länk hit: #1777

Medlem

vad kul=)
          nu känner vi en äkta kändis alltså? smile.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 10-02-2007, 00:50
          Länk hit: #1778

Medlem

CITAT (stina @ 09-02-2007, 21:40)
          Jag har vunnit pris! rolleyes.gif

Berättade ju tidigare att jag är med i Kanal lokal Stockholms "nyårslöftet" och att jag var med i ett av programmen. I nyårslöftet ska man skicka in rapporter om sina med- och motgångar (jag hade ju lovat att inte öka min träning).

Tittade på reprisen av dagens program alldeles nyss och då förkunnades att jag får två pris. Jag får en bok "Maximal muskeluppbyggnad" av Fredrik Paulun. Jag får också en kostgenomgång av Fredrik Paulun för att se att jag äter optimalt när jag tränar så mycket - han sa att jag ska tala om för honom allt jag äter under 3 dagar så ska han titta på det och ge mej råd om något behöver förändras. rolleyes.gif Kul också att en av PT'arna, David, sa att han brukar se mej på gymmet och att jag ser väldigt stark och frisk ut - då pös jag i soffan vill jag lova. tongue.gif

Kul tycker jag....

GRATTIS!!!

Så jätteroligt!!! Hur kul är inte det då, det måste ju vara otroligt roligt!

Tänk så det kan gå när man bjuder lite på sig själv laugh.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 10-02-2007, 07:44
          Länk hit: #1779

Medlem

Tack! Ja, jag är så himla glad alltså! Precis vad jag behöver fick jag. Att dom prickade så rätt beror väl på att juryn vet vem jag är så där hade jag väl en fördel mot andra tävlande. rolleyes.gif På måndag börjar jag registrera vad jag äter tänkte jag.

Idag ska vi klättra - jippi!

Citera
          LadyG
          Inlägg 10-02-2007, 11:40
          Länk hit: #1780

Medlem

Jag tror nog priset var förutbestämt, fast de räknade nog inte med att det skulle bli en träningsfantast som vann smile.gif

Ja, vi får väl se om det blir ett förösk på 26 meter eller ej, den organgea vill jag absolut ge mig på iaf.

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 87 88 89 90 91 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2026, 15:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon