Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 92 93 94 95 96 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 13-02-2007, 14:51
          Länk hit: #1861

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (LadyG @ 13-02-2007, 15:45)
          CITAT (stina @ 13-02-2007, 14:41)
          CITAT (LadyG @ 13-02-2007, 15:17)
          ohmy.gif Oj vad du tar i! Om du inte får träningsvärk nu så vet jag inte vad du skulle behöva göra för att få det!

Starkt jobbat!!!

Tack! Jag tränade för min sjuka arbetskamrat också idag minsann. Tänkte på henne och då blev jag så arg för att livet är så orättvist ibland och då gick det som tåget - skönt att få vara lite brutal...

Det finns inget bättre sätt än att svettas ut ilska och frustration. Bra för själen är det också, att inte svälja ilskan utan ta ut den på något.

Passa på på boxningen också, om du får tar i någon som kan hålla emot ordentligt. Då kan du damma på mittsarna så det dånar om det! smile.gif

Jaaaa - hoppas jag får någon annan är tjejen jag boxades med sist. Inte för att jag är så himla stark, men hon var så svag så då kanske hon sitter i väggen! tongue.gif wink.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 13-02-2007, 22:04
          Länk hit: #1862

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (stina @ 13-02-2007, 14:51)
          ohmy.gif Oj vad du tar i! Om du inte får träningsvärk nu så vet jag inte vad du skulle behöva göra för att få det!

Starkt jobbat!!!

Tack! Jag tränade för min sjuka arbetskamrat också idag minsann. Tänkte på henne och då blev jag så arg för att livet är så orättvist ibland och då gick det som tåget - skönt att få vara lite brutal...

Det finns inget bättre sätt än att svettas ut ilska och frustration. Bra för själen är det också, att inte svälja ilskan utan ta ut den på något.

Passa på på boxningen också, om du får tar i någon som kan hålla emot ordentligt. Då kan du damma på mittsarna så det dånar om det! smile.gif

Jaaaa - hoppas jag får någon annan är tjejen jag boxades med sist. Inte för att jag är så himla stark, men hon var så svag så då kanske hon sitter i väggen! tongue.gif wink.gif

Be lite snällt annars att få någon som kan ta emot mycket stryk, för att du behöver få agera ut din ilska. Du behöver ju inte be 'na fara och flyga, men man kan ju be lite vänligt innan passet? Förklara att det är omtanke, eftersom du är så förbenad för tillfället att du kanske gör henne illa annars eller nått smile.gif

På ju-jutsun brukar det vara okej att byta om man är omaka, annars blir det inte kul att träna.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 14-02-2007, 06:32
          Länk hit: #1863

Medlem

CITAT (LadyG @ 13-02-2007, 23:04)
          CITAT (stina @ 13-02-2007, 14:51)

Starkt jobbat!!!

Be lite snällt annars att få någon som kan ta emot mycket stryk, för att du behöver få agera ut din ilska. Du behöver ju inte be 'na fara och flyga, men man kan ju be lite vänligt innan passet? Förklara att det är omtanke, eftersom du är så förbenad för tillfället att du kanske gör henne illa annars eller nått smile.gif

På ju-jutsun brukar det vara okej att byta om man är omaka, annars blir det inte kul att träna.

God morgon på er! rolleyes.gif

Ja jag kan ju försöka. Men ibland kommer ju dom flesta 2 och 2 och då är det svårt att byta..... Men hon kanske inte vill boxas med mej fler gånger och då löser det sig ju sas - annars får det väl gå ändå. Vi kör ju mycket andra tunga övningar också så det suger bra ändå.

Idag har jag träningsvärk! rolleyes.gif Som ett brett band runt hela midjan. Skönt, för det känns som en hård korsett som håller upp kroppen. Även i ryggfiléerna, biceps, bröstmjusklerna och rumpan förresten. Helt OK att ha en vilodag idag.... tongue.gif Om det känns så mycket redan nu förresten så kanske boxningen inte blir något problem imorgon (med en för svag partner alltså) - jag kanske blir passets "vekling". tongue.gif wink.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 14-02-2007, 07:51
          Länk hit: #1864

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

F*n, gjorde illa knät igår när jag gjorde utfall i "smithmaskinen" (eller hur det stavas) Första utfallet, högg det till i knät och sedan var det bara att åka hem igen sad.gif . Korkade mig, jag skulle "snabb träna" och var inte helt lugn och fokuserad. wacko.gif Hade varit bättre att låta bli då, nu måste jag vila i flera dagar förmodligen.... sad.gif
          Jag hade också velat ha träningsverk idag! biggrin.gif

Citera
          stina
          Inlägg 14-02-2007, 08:39
          Länk hit: #1865

Medlem

CITAT (Leia @ 14-02-2007, 08:51)
          F*n, gjorde illa knät igår när jag gjorde utfall i "smithmaskinen" (eller hur det stavas) Första utfallet, högg det till i knät och sedan var det bara att åka hem igen sad.gif . Korkade mig, jag skulle "snabb träna" och var inte helt lugn och fokuserad. wacko.gif Hade varit bättre att låta bli då, nu måste jag vila i flera dagar förmodligen.... sad.gif

Åh stackars dej! *klappar tröstande på huvudet* Sicken otur! Ja, är man inte 100% fokuserad kan det gå tokigt i styrketräningshallen..... Hoppas det inte är något allvarligt utan att det går över snabbt! sad.gif

Hälsar Stina

Citera
          LadyG
          Inlägg 14-02-2007, 10:13
          Länk hit: #1866

Medlem

CITAT (stina @ 14-02-2007, 06:32)
          God morgon på er! rolleyes.gif

Ja jag kan ju försöka. Men ibland kommer ju dom flesta 2 och 2 och då är det svårt att byta..... Men hon kanske inte vill boxas med mej fler gånger och då löser det sig ju sas - annars får det väl gå ändå. Vi kör ju mycket andra tunga övningar också så det suger bra ändå.

Idag har jag träningsvärk! rolleyes.gif Som ett brett band runt hela midjan. Skönt, för det känns som en hård korsett som håller upp kroppen. Även i ryggfiléerna, biceps, bröstmjusklerna och rumpan förresten. Helt OK att ha en vilodag idag.... tongue.gif Om det känns så mycket redan nu förresten så kanske boxningen inte blir något problem imorgon (med en för svag partner alltså) - jag kanske blir passets "vekling". tongue.gif wink.gif

Grattis!!!

Det är inte så dumt med träningsvärk i olika kroppsdelar, eller hur? Man känner sig väldigt nyttig då smile.gif

Det blir nog en bra vilodag idag, om det värker i kroppen, men kom ihåg att den är värst 48 timmar efter passet. Det är imorgon, och då är det ett tufft pass, så passa på att ladda med kolhydrater och vila medan du kan smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          LadyG
          Inlägg 14-02-2007, 10:20
          Länk hit: #1867

Medlem

CITAT (Leia @ 14-02-2007, 07:51)

Stackare, ta det lugnt med knäet några dagar! Man kan göra situps utan knän om du får abstinens tongue.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 14-02-2007, 10:54
          Länk hit: #1868

Medlem

CITAT (LadyG @ 14-02-2007, 11:13)
          CITAT (stina @ 14-02-2007, 06:32)
          God morgon på er!  :rolleyes:

Ja jag kan ju försöka. Men ibland kommer ju dom flesta 2 och 2 och då är det svårt att byta..... Men hon kanske inte vill boxas med mej fler gånger och då löser det sig ju sas - annars får det väl gå ändå.  Vi kör ju mycket andra tunga övningar också så det suger bra ändå.

Idag har jag träningsvärk!  :rolleyes:  Som ett brett band runt hela midjan. Skönt, för det känns som en hård korsett som håller upp kroppen. Även i ryggfiléerna, biceps, bröstmjusklerna och rumpan förresten. Helt OK att ha en vilodag idag....  :P Om det känns så mycket redan nu förresten så kanske boxningen inte blir något problem imorgon (med en för svag partner alltså) - jag kanske blir passets "vekling".  :P  ;)

Grattis!!!

Det är inte så dumt med träningsvärk i olika kroppsdelar, eller hur? Man känner sig väldigt nyttig då smile.gif

Det blir nog en bra vilodag idag, om det värker i kroppen, men kom ihåg att den är värst 48 timmar efter passet. Det är imorgon, och då är det ett tufft pass, så passa på att ladda med kolhydrater och vila medan du kan smile.gif

Ja gud hjälpe mej - vad ska morgondagen bära i sitt sköte! ohmy.gif Jag ska ut och äta lagad lunch med en arbetskamrat idag - får ladda ordentligt då och ikväll! rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 14-02-2007, 11:15
          Länk hit: #1869

Medlem

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Du har dig själv att tacka smile.gif

--------------------

Citera
          Leia
          Inlägg 14-02-2007, 11:55
          Länk hit: #1870

Medlem

CITAT (LadyG @ 14-02-2007, 10:20)
          Man kan göra situps utan knän om du får abstinens tongue.gif

morr, jag hatar situps, tråkigaste träning man kan hålla på med...
          Men det gör förståss gott! smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 14-02-2007, 11:57
          Länk hit: #1871

Medlem

CITAT (Leia @ 14-02-2007, 11:55)
          CITAT (LadyG @ 14-02-2007, 10:20)
          Man kan göra situps utan knän om du får abstinens tongue.gif

morr, jag hatar situps, tråkigaste träning man kan hålla på med...
          Men det gör förståss gott! smile.gif

Attans, det var ju otur! tongue.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 14-02-2007, 12:28
          Länk hit: #1872

Medlem

LadyG: Så sant så..... tongue.gif

Leia: Äsch heller - tänk på "Beach 2007" wink.gif tongue.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 14-02-2007, 12:35
          Länk hit: #1873

Medlem

CITAT (stina @ 14-02-2007, 12:28)
          LadyG: Så sant så..... tongue.gif

Leia: Äsch heller - tänk på "Beach 2007" wink.gif tongue.gif

Det förståss... tongue.gif

Vilken magträning får man för övrigt snyggast mage av? (plattast)

Citera
          stina
          Inlägg 14-02-2007, 12:48
          Länk hit: #1874

Medlem

CITAT (Leia @ 14-02-2007, 13:35)
          LadyG: Så sant så.....  :P

Leia: Äsch heller - tänk på "Beach 2007"  ;)  :P

Det går ju inte att punktförbränna fett, men plankan tycker jag är suverän för att stärka hela "mittpaketet". Tar ju runt om liksom. Sen, om jag fattat det rätt, tar sit-ups (eller egentligen alla magövningar där du lyfter överkroppen) högre upp på magen och benlyft (och andra övningar där du lyfter nederkroppen) längre ner - alltså en attack mot "lilla påsen". Så har jag i alla fall uppfattat saken - men jag kör hela kitet. Magträning är ju en av mina passioner.... tongue.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 14-02-2007, 13:31
          Länk hit: #1875

Medlem

CITAT (stina @ 14-02-2007, 12:48)
          CITAT (Leia @ 14-02-2007, 13:35)
          LadyG: Så sant så.....  :P

Leia: Äsch heller - tänk på "Beach 2007"  ;)  :P

Det går ju inte att punktförbränna fett, men plankan tycker jag är suverän för att stärka hela "mittpaketet". Tar ju runt om liksom. Sen, om jag fattat det rätt, tar sit-ups (eller egentligen alla magövningar där du lyfter överkroppen) högre upp på magen och benlyft (och andra övningar där du lyfter nederkroppen) längre ner - alltså en attack mot "lilla påsen". Så har jag i alla fall uppfattat saken - men jag kör hela kitet. Magträning är ju en av mina passioner.... tongue.gif

Jag är så lyckligt lottad att det inte finns så mycket att förbränna på magen, men jag har ändå inte en sådandär snygg mage som man ser i fitness tidningarna. Hum, kanske beror på att jag oftast kommer på undanflykter till att inte köra mage rolleyes.gif tongue.gif
          Vad menar du med plankan Stina?

Citera
          stina
          Inlägg 14-02-2007, 13:37
          Länk hit: #1876

Medlem

Här ser du lite bilder:

Omvända crunches kallar jag rumplyft och det kör jag mycket.

Sidlyft för mage kallar jag sidoplankan, men jag står still (statisk träning).

Sen ser du vanliga plankan också

Träningsbilder

Citera
          Leia
          Inlägg 14-02-2007, 13:44
          Länk hit: #1877

Medlem

CITAT (stina @ 14-02-2007, 13:37)
          Här ser du lite bilder:

Träningsbilder

aha! den kallas för plankan! Då vet jag. Tack! smile.gif wub.gif

Är plankan den övning du anser tar mest på hela magen?

Citera
          stina
          Inlägg 14-02-2007, 13:55
          Länk hit: #1878

Medlem

CITAT (Leia @ 14-02-2007, 14:44)
          CITAT (stina @ 14-02-2007, 13:37)
          Här ser du lite bilder:

Träningsbilder

aha! den kallas för plankan! Då vet jag. Tack! smile.gif wub.gif

Är plankan den övning du anser tar mest på hela magen?

Jag vet inte faktiskt, men den är grymt jobbig och det borde ju också innebära att den tar rejält på magmusklerna... Den tar ju i hela midjan (även baktill)

Citera
          LadyG
          Inlägg 14-02-2007, 15:51
          Länk hit: #1879

Medlem

Oki, så jag skulle ha cyklat 2 timmar idag men gissa vad som händer.

Cykeln dör! Men SKIT också, hela min dag känns förstörd.

Hann bara cykla en timme, och stretchade min sedvanliga halvtimme. Sugit, med tanke på hur bra det kändes idag. Hade häng på PB kändes det som och hade tagit 22 kilometer vid 60 minuter, fy fan vad surt!

GAH!!!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 14-02-2007, 19:34
          Länk hit: #1880

Medlem

CITAT (LadyG @ 14-02-2007, 16:51)
          Oki, så jag skulle ha cyklat 2 timmar idag men gissa vad som händer.

Cykeln dör! Men SKIT också, hela min dag känns förstörd.

Hann bara cykla en timme, och stretchade min sedvanliga halvtimme. Sugit, med tanke på hur bra det kändes idag. Hade häng på PB kändes det som och hade tagit 22 kilometer vid 60 minuter, fy fan vad surt!

GAH!!!

Stackars dej!!! sad.gif *tröstekramas* Förstår precis hur du känner det när din kära cykel gick till dom sälla markerna. Det är ju som en kär gammal vän ju!

Kram från Stina! wub.gif

Citera

223 sidor V  « < 92 93 94 95 96 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2026, 18:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon