| |
|
  |
Träning (forts), Peppning, tips och råd |
|
|
|
|
01-03-2007, 16:43
|

Medlem
Antal inlägg: 477
Medlem nr: 8 505

|
CITAT (LadyG @ 01-03-2007, 16:28)   Va, jag? Fast du har ju rätt, du ska ju vila imorgon egentligen och spara krutet till lördag  Du får se det från den ljusa sidan, Stina. Kroppen bygger upp sig under vila, och när du inte har fått motionera på några dagar kommer du att klättra på väggarna.
--------------------
It's not the years, honey, it's the mileage.
|
|
|
|
|
|
|
|
01-03-2007, 22:53
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Nu är jag hemma igen efter ett trevligt ju-jutsupass. Jag fick kasta Fizzgigg i backen några gånger och så slog vi och sparkades vi, och försökte vricka handlederna på varandra. Det var jätteskoj!
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
01-03-2007, 22:55
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 01-03-2007, 22:53)  Nu är jag hemma igen efter ett trevligt ju-jutsupass. Jag fick kasta Fizzgigg i backen några gånger och så slog vi och sparkades vi, och försökte vricka handlederna på varandra. Det var jätteskoj! Det är få saker som är så givande för familjefriden som att sparka, slå och kasta varandra några timmar varje vecka.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
01-03-2007, 23:06
|

Medlem

|
CITAT (Fizzgigg @ 01-03-2007, 22:55)  Det är få saker som är så givande för familjefriden som att sparka, slå och kasta varandra några timmar varje vecka.   Håller med, det är jätteroligt  Alla föräldrar borde få träna kampsport med sina barn f ö
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
02-03-2007, 07:38
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
Låter härligt och upplyftande för familjefriden med lite "kontrollerad fighting"! Även om jag inte slåss med någon familjemedlem så är det världens bästa för humöret när jag går på mina boxpass. Man får verkligen ut alla aggressioner när man får slå och sparka allt vad tygeln håller. Usch vad jag längtar.... Idag har jag semester, ska pyssla här hemma har jag tänkt. Lite magträning och stretch ska jag smyga in också har jag planerat. Idag ska jag få mina matvanor bedömda av Fredrik Paulun.
|
|
|
|
|
|
|
|
02-03-2007, 09:02
|

Medlem

|
Spännande! Hoppas du får bra respons och många goda råd  Idag är det vilodag, kan inte säga att jag ser fram emot det direkt. Känner mig överenergisk av någon anledning, som om jag skulle kunna springa två sjöar runt utan problem.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
02-03-2007, 09:12
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 02-03-2007, 11:02)  Spännande! Hoppas du får bra respons och många goda råd  Idag är det vilodag, kan inte säga att jag ser fram emot det direkt. Känner mig överenergisk av någon anledning, som om jag skulle kunna springa två sjöar runt utan problem. Tack - ja jag undrar vad han kommer att säga... ViloDAG - hut människa - skulle det vara något att klaga över!!!  Äsch, skojade bara - klart du får klaga. Förstår av någon anledning vad du menar. Jag fattar inte hur människor som inte tränar regelbundet överlever. Känner mej som en rutten säck potatis - som en skit rent ut sagt både psykiskt och fysiskt. Arg som ett bi - undrar hur många gånger senaste dagarna som jag fått be arbetskamrater och sambo om ursäkt för mina utbrott. Har skällt ut folk till höger och vänster - det brukar jag verkligen INTE göra, är normalt en väldigt glad och fridsam person! Imorgon får jag ju i alla fall klättra lite....
|
|
|
|
|
|
|
|
02-03-2007, 09:23
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 02-03-2007, 09:12)  Tack - ja jag undrar vad han kommer att säga... ViloDAG - hut människa - skulle det vara något att klaga över!!!  Äsch, skojade bara - klart du får klaga. Förstår av någon anledning vad du menar. Jag fattar inte hur människor som inte tränar regelbundet överlever. Känner mej som en rutten säck potatis - som en skit rent ut sagt både psykiskt och fysiskt. Arg som ett bi - undrar hur många gånger senaste dagarna som jag fått be arbetskamrater och sambo om ursäkt för mina utbrott. Har skällt ut folk till höger och vänster - det brukar jag verkligen INTE göra, är normalt en väldigt glad och fridsam person! Imorgon får jag ju i alla fall klättra lite.... Jag kan bara skriva under på det. Får jag inte träna blir jag grinig, vaknade med en irriterad morrning idag och det har inte blivit bättre än så länge. Stackars Fizzgigg, det är oftast han som står i skottlinjen och får ta allt mitt dåliga humör. Imorgon blir det klättring!!  Och då ska du ta ditt gröna kort, så spännande!!!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
02-03-2007, 09:29
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 02-03-2007, 11:23)  Jag kan bara skriva under på det. Får jag inte träna blir jag grinig, vaknade med en irriterad morrning idag och det har inte blivit bättre än så länge. Stackars Fizzgigg, det är oftast han som står i skottlinjen och får ta allt mitt dåliga humör. Imorgon blir det klättring!!  Och då ska du ta ditt gröna kort, så spännande!!!  Jaaa - det har du rätt i. Det ska bli kul att få klättra! Nu ska jag rycka upp mej och inte låta mitt dåliga humör förstöra min lediga dag.  Å du får också klättra imorgon LadyG - tänk på och ladda för det idag!
|
|
|
|
|
|
|
|
02-03-2007, 17:02
|

Medlem

|
Hej på er! Nu har jag fått mina matvanor bedömda av Fredrik Paulun. Det var kul att höra vad "expertisen säger". Han sa att i stort var det bra, jag äter nyttigt, lagom mycket och lagom ofta. Det han tyckte var att jag skulle försöka få i mej varm mat på lunchen. Inte mycket, men om man tränar så mycket som jag gör så behöver man två varma mål mat om dagen - varm mat tar tydligen kroppen upp bättre... Han tyckte också att jag kunde byta ut Gainomaxen mot en avokado - men jag är allergisk mot det. Ska fråga tränaren på gymmet om något annat alternativ. Klistrar in en av mina matregistrerade dagar om ni vill se.... 06.30 Två koppar kaffe 07.00 1 portion fiberhavregrynsgröt med 1 msk jordgubbssylt, 1 msk rostade solrosfrön. 1 glas lättmjölk. 1 multivitamintablett, 2 kapslar Omega3 09.00 1 kopp kaffe 10.00 1 banan 10.30 1 näve valnötter 11.00-12.30 Styrketräning 13.00 1 Gainomax 13.15 1 stor fruktsallad med grekisk yoghurt, honung och en näve valnötter. 1 fruktjuice med spirulina 15.00 1 kopp kaffe 16.30 1 äpple 18.30 150 gram skalade räkor, 1 stor portion fullkornspasta, 1 msk pesto, sallad+tomat, 1 knäckebrödskiva med Becel, vatte 21.30 ½ burk lättkesella, ½ banan, ½ kiwi, ½ päron, 2 msk cashewnötter Om 20 timmar får jag klättra - jippi!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
02-03-2007, 17:16
|

Medlem

|
CITAT (anna_rispan @ 02-03-2007, 19:06)  Vad roligt att han var mestadels positiv!! Du kan det där alltså.  Ja det var kul! Jag var lite nervös för vad han skulle säga om jag ska vara ärlig - kör mycket på känn....
|
|
|
|
|
|
|
|
03-03-2007, 11:12
|

Medlem

|
Bra att han var positiv, det var väl iofs det jag väntade mig eftersom jag vet att du har sunda matvanor. Fast jag är osäker på varför du skulle byta din gainomax, den är gjord för ändamålet och ganska praktisk att ha med sig i väskan. Är det nödvändigt att byta den verkligen? Snart är vi tillbaka på Salveo och väggarna
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
03-03-2007, 11:16
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 02-03-2007, 09:29)  Jaaa - det har du rätt i. Det ska bli kul att få klättra! Nu ska jag rycka upp mej och inte låta mitt dåliga humör förstöra min lediga dag.  Å du får också klättra imorgon LadyG - tänk på och ladda för det idag!  Stina på väggen:
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
03-03-2007, 11:53
|

Medlem

|
CITAT (Fizzgigg @ 03-03-2007, 13:16)  Stina på väggen:   Jovisst - väldigt likt i stilen....  Jag får väl använda näsan om inte axeln håller.... LadyG: Nej, jag byter inte ut den, bryr mej inte om vad han säger i den frågan. Han verkar vara lite nästan överdriven i att "man ska bara äta råvaror - göra allt själv". En av dagarna som jag registrerade hade jag använt Mrs Chengs grytbas - innehåller inget konstigt. Men då tyckte han att jag skulle göra den själv minsann... Struntar i det också, så det så. Nu ses vi snart! Jag ska visst vara klar med uppklättringen klockan 2. Tjingeling!
|
|
|
|
|
|
|
|
03-03-2007, 18:14
|

Medlem

|
Nu har det klättrats! Först gjorde jag min "uppklättring" och fick mitt gröna kort - som betyder att jag får säkra andra klättrare. Sen kom LadyG och Fizzgigg och vi klättrade tillsammans. Jättekul som alltid. Jag var tvungen att vara försiktig med min onda axel och fick vara lite "påhittig" i stilen ibland, men i stort sätt så gick det bra ändå. Behövde inte använda näsan i alla fall...
|
|
|
|
|
|
|
|
03-03-2007, 18:35
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 03-03-2007, 18:14)  Nu har det klättrats! Först gjorde jag min "uppklättring" och fick mitt gröna kort - som betyder att jag får säkra andra klättrare. Sen kom LadyG och Fizzgigg och vi klättrade tillsammans. Jättekul som alltid. Jag var tvungen att vara försiktig med min onda axel och fick vara lite "påhittig" i stilen ibland, men i stort sätt så gick det bra ändå. Behövde inte använda näsan i alla fall...  Starkt jobbat Nästa steg blir väl ett rött kort, så du får ledklättra också? Det var kul att kolla din stil idag, du var innovativ måste jag erkänna  Den gröna, den som var markerad teknisk, var rolig att klättra. Inte så fruktansvärt klurig dock, när man kom ihåg alla greppen inklusive dem man inte såg  Fast idag gick det sensasionellt dåligt på resten, lyckades i princip inte med något annat än den gröna. Det kändes riktigt riktigt skakigt idag att klättra, som om händerna inte hade någon kraft alls. Jag får väl skylla på energiunderskottet eller något, det går säkert bättre en annan gång
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
03-03-2007, 18:43
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 03-03-2007, 20:35)  Starkt jobbat Nästa steg blir väl ett rött kort, så du får ledklättra också? Det var kul att kolla din stil idag, du var innovativ måste jag erkänna  Den gröna, den som var markerad teknisk, var rolig att klättra. Inte så fruktansvärt klurig dock, när man kom ihåg alla greppen inklusive dem man inte såg  Fast idag gick det sensasionellt dåligt på resten, lyckades i princip inte med något annat än den gröna. Det kändes riktigt riktigt skakigt idag att klättra, som om händerna inte hade någon kraft alls. Jag får väl skylla på energiunderskottet eller något, det går säkert bättre en annan gång  Ja, rött kort vore kul att ha, men det lär dröja.... En sak i taget!!! Nöden är uppfinningsrikedomens moder sägs det - och jag är benägen att hålla med. Fick fixa å trixa en hel del på väggen för att skona onda axeln. Men det gick ju det mé - tvingades tänka till på ett helt annat sätt än annars då jag har en benägenhet att bara lita på armmusklerna och "dra mig upp". Den tekniken kunde jag inte använda idag. Det är ju så ibland - för mej var det så förra gången vi klättrade. Då kände jag mej liten och rädd. Och en annan gång kan man känna sig fysiskt klen. Jag tror klättring är en av dom sporter som mest påverkas av dagshumöret och den mentala stausen för dagen eftersom man måste vara så fruktansvärt modig för att det ska gå riktigt bra. Har man minsta mentala "dip" funkar det absolut inte. Nya dagar - nya insatser!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|