CITAT (Leia @ 06-03-2007, 10:23)

Idag kom jag in på gymmet igen. Det hade blivit en miss när vi förnyade våra kort. Vi har två passerkort kopplade till samma konto, så de hade missat att uppdatera båda.
Så nu har jag tränat så hårt så jag har darr i kroppen, skönt!

Nu väntar en 1-1 1/2 timmes hundpromenad
Sedan har jag en diskussion med sambon. Han tycker inte att jag ska träna bröst. Av den anledning att han tycker sig se att tjejer som tränar styrketräning inte får några "riktiga" tuttar kvar.
Jag hävdar att eftersom man inte kan punkförbränna, så minskar inte tuttarna för att man tränar bröstmuskeln under. (snarare borde väll synintrycket bli att de blir större?

) Och varför dessa tjejer inte har så mycket tuttar kvar torde väll vara att de har lite fett över hela kroppen för att de tränar mycket och därmed förbränner mycket.
Visst är det jag som har rätt?

Brösten är fett och mjölkkörtlar, mjölkkörtlarna är lika stora hos alla tjejer (det är hur mycket fettvävnad man har som avgör hur stora de är). BB, Athletic Fitness och styrkelyftande tjejer har ofta
väldigt låg fettprocent på kroppen, och som bekant kan man inte välja vart fettet förbränns, sså ska fettet på mage/lår bort så kanske man måste stå ut med att det försvinner fett från brösten också.
Så visst har du rätt. Helt och hållet, och visst ska du träna bröst - tjejer behöver ofta träna extra på överkroppsstyrka eftersom vi är lite sämre på det än killar.
Bra att det fixade sig med gymmet förresten

CITAT (anna_rispan @ 06-03-2007, 10:24)

Leia: ja du har rätt. du behöevr nog inte oroa dig. muskelbyggar tjejer är på en helt annan nivå med allt. elelr hur? ni andra?? vad säger ni?
De ligger ofta på en nivå som vi bara kan drömma om