Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 101 102 103 104 105 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 05-03-2007, 13:43
          Länk hit: #2041

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Biggan_ @ 05-03-2007, 13:28) *
          Jag skall också ta mej en cykeltur nu, men jag håller mej till milen! sweatingbullets.gif smile.gif

Ha det så skoj!! thumbsup.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Leia
          Inlägg 05-03-2007, 15:24
          Länk hit: #2042

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Morr, morr, mutter , mutter.... mad.gif
          Kommer till gymmet i morse och mitt passerkort funkar inte.... Vårat gym är inte bemannat, utan man har ett kort och en kod som man slår in. Och jag som inte hade tränat på en vecka för att jag har varit förkyld, och var nu såååå sugen på att komma igång igen..... sad.gif
          Då slog köpjävulen till istället och jag tänkte att jag åker och köper lite nya kläder istället då.... Och hittar inget jag vill ha!!!!! Jag tror jag blir galen, nu är varken köpbehovet eller träningsbehovet tillfredställt... Så jag köpte mig en kingsize Twix som jag tryckte i mig istället. wacko.gif

Citera
          stina
          Inlägg 05-03-2007, 21:12
          Länk hit: #2043

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Hej på er!

Jag har suttit fast i möte nonstop hela dagen idag och likadant imorgon. Bra för axeln (som känns jättebra) men mindre bra för psyket. Baaaaah vad räligt att sitta stilla hela dagen! Men på onsdag, då jädrar i min låda är det slut på vilan! tummenupp.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 06-03-2007, 09:36
          Länk hit: #2044

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (stina @ 05-03-2007, 21:12) *
          Hej på er!

Jag har suttit fast i möte nonstop hela dagen idag och likadant imorgon. Bra för axeln (som känns jättebra) men mindre bra för psyket. Baaaaah vad räligt att sitta stilla hela dagen! Men på onsdag, då jädrar i min låda är det slut på vilan! tummenupp.gif

Kan du inte komma på någon mental träning?? Hmm, typ försöka lyfta en penna med hjärnans kraft? Eller lära dig att andas med en näsborre taget? Dra ner pulsen med vilje? Nej jag har inga vettiga förslag.
          wink.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-03-2007, 10:22
          Länk hit: #2045

Medlem

CITAT (Leia @ 05-03-2007, 15:24) *
          Morr, morr, mutter , mutter.... mad.gif
          Kommer till gymmet i morse och mitt passerkort funkar inte.... Vårat gym är inte bemannat, utan man har ett kort och en kod som man slår in. Och jag som inte hade tränat på en vecka för att jag har varit förkyld, och var nu såååå sugen på att komma igång igen..... sad.gif
          Då slog köpjävulen till istället och jag tänkte att jag åker och köper lite nya kläder istället då.... Och hittar inget jag vill ha!!!!! Jag tror jag blir galen, nu är varken köpbehovet eller träningsbehovet tillfredställt... Så jag köpte mig en kingsize Twix som jag tryckte i mig istället. wacko.gif

Ops, det är bara att ta nya tag och kämpa på. Låte inte ett bakslag stoppa dig!

CITAT (stina @ 05-03-2007, 21:12) *
          Hej på er!

Stackare, du kanske kan ta en rejäl promenad för att få ur dig lite energi iaf? Inte för att det gör så mycket men en del kan det kanske avlasta?

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Leia
          Inlägg 06-03-2007, 10:23
          Länk hit: #2046

Medlem

yahoo.gif Idag kom jag in på gymmet igen. Det hade blivit en miss när vi förnyade våra kort. Vi har två passerkort kopplade till samma konto, så de hade missat att uppdatera båda.
          Så nu har jag tränat så hårt så jag har darr i kroppen, skönt! smile.gif Nu väntar en 1-1 1/2 timmes hundpromenad wub.gif smile.gif

Sedan har jag en diskussion med sambon. Han tycker inte att jag ska träna bröst. Av den anledning att han tycker sig se att tjejer som tränar styrketräning inte får några "riktiga" tuttar kvar.

Jag hävdar att eftersom man inte kan punkförbränna, så minskar inte tuttarna för att man tränar bröstmuskeln under. (snarare borde väll synintrycket bli att de blir större? unsure.gif ) Och varför dessa tjejer inte har så mycket tuttar kvar torde väll vara att de har lite fett över hela kroppen för att de tränar mycket och därmed förbränner mycket.

Visst är det jag som har rätt? smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-03-2007, 10:24
          Länk hit: #2047

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 06-03-2007, 09:36) *
          Kan du inte komma på någon mental träning?? Hmm, typ försöka lyfta en penna med hjärnans kraft? Eller lära dig att andas med en näsborre taget? Dra ner pulsen med vilje? Nej jag har inga vettiga förslag.
          wink.gif

Inte så dum idé ändå, det finns gott om saker man kan träna på mentalt om man vill det. Olika andningstekniker naturligtvis, men också avslappningstekniker och kombinationer av dessa för att uppnå olika resultat.

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 06-03-2007, 10:24
          Länk hit: #2048

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Leia: ja du har rätt. du behöevr nog inte oroa dig. muskelbyggar tjejer är på en helt annan nivå med allt. elelr hur? ni andra?? vad säger ni?

Redigerat av anna_rispan: 06-03-2007, 10:24

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-03-2007, 10:28
          Länk hit: #2049

Medlem

CITAT (Leia @ 06-03-2007, 10:23) *
          yahoo.gif Idag kom jag in på gymmet igen. Det hade blivit en miss när vi förnyade våra kort. Vi har två passerkort kopplade till samma konto, så de hade missat att uppdatera båda.
          Så nu har jag tränat så hårt så jag har darr i kroppen, skönt! smile.gif Nu väntar en 1-1 1/2 timmes hundpromenad wub.gif smile.gif

Sedan har jag en diskussion med sambon. Han tycker inte att jag ska träna bröst. Av den anledning att han tycker sig se att tjejer som tränar styrketräning inte får några "riktiga" tuttar kvar.

Jag hävdar att eftersom man inte kan punkförbränna, så minskar inte tuttarna för att man tränar bröstmuskeln under. (snarare borde väll synintrycket bli att de blir större? unsure.gif ) Och varför dessa tjejer inte har så mycket tuttar kvar torde väll vara att de har lite fett över hela kroppen för att de tränar mycket och därmed förbränner mycket.

Visst är det jag som har rätt? smile.gif

Brösten är fett och mjölkkörtlar, mjölkkörtlarna är lika stora hos alla tjejer (det är hur mycket fettvävnad man har som avgör hur stora de är). BB, Athletic Fitness och styrkelyftande tjejer har ofta väldigt låg fettprocent på kroppen, och som bekant kan man inte välja vart fettet förbränns, sså ska fettet på mage/lår bort så kanske man måste stå ut med att det försvinner fett från brösten också.

Så visst har du rätt. Helt och hållet, och visst ska du träna bröst - tjejer behöver ofta träna extra på överkroppsstyrka eftersom vi är lite sämre på det än killar.

Bra att det fixade sig med gymmet förresten smile.gif

CITAT (anna_rispan @ 06-03-2007, 10:24) *
          Leia: ja du har rätt. du behöevr nog inte oroa dig. muskelbyggar tjejer är på en helt annan nivå med allt. elelr hur? ni andra?? vad säger ni?

De ligger ofta på en nivå som vi bara kan drömma om smile.gif

--------------------

Citera
          Leia
          Inlägg 06-03-2007, 10:32
          Länk hit: #2050

Medlem

yahoo.gif Hihi, vad nöjd jag blir när jag har rätt! yahoo.gif biggrin.gif laugh.gif

Nu vänta Dino, på sin "träning"! wub.gif smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-03-2007, 13:11
          Länk hit: #2051

Medlem

Cyklade en timme idag också, det blir ingen ju-jutrsu ikväll nämligen så jag tog ut lite etxra på hojjen istället. I värsta fall blir det en vända till om jag orkar.

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 06-03-2007, 13:37
          Länk hit: #2052

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (LadyG @ 06-03-2007, 13:11) *
          Cyklade en timme idag också, det blir ingen ju-jutrsu ikväll nämligen så jag tog ut lite etxra på hojjen istället. I värsta fall blir det en vända till om jag orkar.

Jag tar milen i dag också! Jag tycker det är rätt trist att sitta och trampa bara till musik, så jag skall se om det är något på tv.

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-03-2007, 13:45
          Länk hit: #2053

Medlem

CITAT (Biggan_ @ 06-03-2007, 13:37) *
          Jag tar milen i dag också! Jag tycker det är rätt trist att sitta och trampa bara till musik, så jag skall se om det är något på tv.

TV:n är en cyklists bästa vän wink.gif Jag skulle aldrig stå ut att cykla utan att ha något att titta på smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 06-03-2007, 16:56
          Länk hit: #2054

Medlem

Hej på er!

Nu har jag avverkat
          1) Två-dagarsmötet
          2) Viloperioden

Jippi!!!! Nu ska jag hem och packa träningsväskan inför morgondagen. Akta sej gymmet - imorgon kommer jag!!!! Axeln känns helt OK nu. yahoo.gif
          Då blir det löpning 1 mil och 30 min corepass!

tummenupp.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-03-2007, 11:21
          Länk hit: #2055

Medlem

Väntar ivrigt på rapport - vill ju veta hur axeln mår och hur det gått på träningen!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-03-2007, 13:49
          Länk hit: #2056

Medlem

Hej!

Träningen gick jättebra! Sprang först en mil - stannade inte ens och pustade i halvtid - och gick sedan ner och körde 30 min core. Var försiktig på coren och lät bli att fresta på axlarna.

Känner ingenting i axeln - mår som en prinsessa - myser - är lycklig, glad och snäll igen! Hoppas att jag slipper gå runt och be folk om ursäkt för mitt dåliga humör nu när jag är igång och tränar igen! bravo.gif

yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 07-03-2007, 14:05
          Länk hit: #2057

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Muskelstina igång igen tummenupp.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-03-2007, 15:41
          Länk hit: #2058

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 07-03-2007, 16:05) *
          Muskelstina igång igen tummenupp.gif

Absolut - ont krut förgås inte så lätt! tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-03-2007, 16:57
          Länk hit: #2059

Medlem

CITAT (stina @ 07-03-2007, 13:49) *
          Hej!

Träningen gick jättebra! Sprang först en mil - stannade inte ens och pustade i halvtid - och gick sedan ner och körde 30 min core. Var försiktig på coren och lät bli att fresta på axlarna.

Känner ingenting i axeln - mår som en prinsessa - myser - är lycklig, glad och snäll igen! Hoppas att jag slipper gå runt och be folk om ursäkt för mitt dåliga humör nu när jag är igång och tränar igen! bravo.gif

yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

Härlig läsning!!! Det låter som att vilan gjort dig gott trots alls?

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-03-2007, 16:59
          Länk hit: #2060

Medlem

Japp - det var nog inte så fel. Träffade en av PT'arna som just sa: Det här kanske lär dig att man SKA lägga in en totalvilovecka ibland för att gå framåt i träningen..... whistling.gif

Citera

223 sidor V  « < 101 102 103 104 105 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-06-2026, 04:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon