Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 103 104 105 106 107 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 10-03-2007, 07:48
          Länk hit: #2081

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Skönt att du får skjuts i alla fall - hade inte varit så kul att behöva sitta och åka kommunalt ut på Lidingö.... thumbdown.gif

Ja, det är konstigt vad man kan koppla bort kroppen när man är i full gas med träningen. Kommer aldrig glömma när jag sprang och först efter löppasset upptäckte att jag dragit loss tånageln.... fear.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 10-03-2007, 08:07
          Länk hit: #2082

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Slita loss nageln? ohmy.gif giggle.gif

Gjorde inte det ont efteråt? *ryser*

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 10-03-2007, 08:11
          Länk hit: #2083

Medlem

Jo gissa!! Jag fick tejpa fast den för den satt fast längst ner och guppade upp och ner om jag inte satte fast den. Det var i april jag gjorde det och när jag var på Cypern i juni (förra året) så lossnade den när jag badade så mycket. Sen levde jag utan ordentlig nagel länge - inte så smakligt såg det ut...
          Ska nog snart försöka hasa upp ur sängen och köra ett litet mjukt stretchpass - kan nog behövas känner jag! tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 10-03-2007, 08:16
          Länk hit: #2084

Medlem

Det låter inte alls roligt! Obehagligt att gå i skor och ha strumpor måste det ju också blivit. Tur att man inte har så mycket sånt på Cypern eller på sommaren i Sverige smile.gif

Stel? giggle.gif

Snart dags för mig att röra på påkarna ser jag, snart börjar allvaret smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 10-03-2007, 08:26
          Länk hit: #2085

Medlem

Nagelembryot som satt under såg superäckligt ut - blågult och buckligt. Kletade nagellack på tånaglarna för att inte folk skulle må illa åt det.

Minst sagt stel.... help.gif biggrin.gif

Stretch i sängen kanske.... laugh.gif

Citera
          stina
          Inlägg 10-03-2007, 19:12
          Länk hit: #2086

Medlem

Hjälp - det känns nästan som om jag håller på att bli förkyld! help.gif ohmy.gif

Det går absolut INTE för sig - hår går det då med träningen..... no.gif

Citera
          Ophelia
          Inlägg 10-03-2007, 19:16
          Länk hit: #2087

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Idag var jag ute och promenerade raskt i 1 timme rolleyes.gif

Var även på massage för skruttryggen i fredags happy.gif

Citera
          stina
          Inlägg 10-03-2007, 19:17
          Länk hit: #2088

Medlem

CITAT (Ophelia @ 10-03-2007, 21:16) *
          Idag var jag ute och promenerade raskt i 1 timme rolleyes.gif

Var även på massage för skruttryggen i fredags happy.gif

Bravo Ophelia!!!

Härligt med massage - jag ska få massage på mina skruttaxlar på måndag! rolleyes.gif

Citera
          Ophelia
          Inlägg 10-03-2007, 19:19
          Länk hit: #2089

Medlem

CITAT (stina @ 10-03-2007, 19:17) *
          Bravo Ophelia!!!

Härligt med massage - jag ska få massage på mina skruttaxlar på måndag! rolleyes.gif

Ja fy attan med skruttryggar/axlar och vad det nu kan vara. men men....viktigt med att föregå besvär och då man måste be ha sjukgymnastik. Det känns i kroppen men promenader gör att ryggen blir bättre rolleyes.gif

Citera
          stina
          Inlägg 10-03-2007, 19:23
          Länk hit: #2090

Medlem

CITAT (Ophelia @ 10-03-2007, 21:19) *
          Ja fy attan med skruttryggar/axlar och vad det nu kan vara. men men....viktigt med att föregå besvär och då man måste be ha sjukgymnastik. Det känns i kroppen men promenader gör att ryggen blir bättre rolleyes.gif

Ja, det är inte kul! Jag har tack och lov en tillfällig (hoppas jag) överansträngning i axlarna, men jag går på regelbunden massage ändå för att mjuka upp musklerna och försöka förebygga skador. Hoppas din rygg piggar på sig! trostar.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 10-03-2007, 19:25
          Länk hit: #2091

Medlem

CITAT (stina @ 10-03-2007, 19:12) *
          Hjälp - det känns nästan som om jag håller på att bli förkyld! help.gif ohmy.gif

Det går absolut INTE för sig - hår går det då med träningen..... no.gif

Vila, värme och vätska har jag hört ska vara bra för att mota bacilluskerna i grinden. Somliga hävdar att te med honung fungerar bra, andra att vitlöksklyftor är det bästa. Personligen tror jag på en promenad, en varm dusch när man kommer hem och en het kopp te. Sen bryter det ut eller försvinner, men man "utmanar" liksom bacillen, så man inte går och är småsjuk i flera veckor.

Men man ska ju utmana med måtta förståss, inga löppass eller så smile.gif

--------------------

Citera
          Ophelia
          Inlägg 10-03-2007, 19:26
          Länk hit: #2092

Medlem

CITAT (stina @ 10-03-2007, 19:23) *
          Ja, det är inte kul! Jag har tack och lov en tillfällig (hoppas jag) överansträngning i axlarna, men jag går på regelbunden massage ändå för att mjuka upp musklerna och försöka förebygga skador. Hoppas din rygg piggar på sig! trostar.gif

Ja till viss del gör den säkert det. men den kommer alltid vara skruttig men den ska inte vara dåligt skött som den är nu. Har medfödda fel coh det är ju mitt ansvar att ta hand om den med förebyggande behandling och det har jag slarvat med och nu får jag stå mitt kast rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 10-03-2007, 19:27
          Länk hit: #2093

Medlem

Nu är jag riktigt riktigt trött. Instruktörsutbildningen är inte nådig, vi körde 6 pass under dagen a 1 timme vardera och i bra tempo också. Imorgon är det likadant f ö smile.gif

Jag fick kasta en med 6:e dan (gissa om han var duktig förresten, SÅ bra vill jag också bli!!!) och det var hur kul som helst att bli kastad av honom också, man landade ju helt perfekt varje gång. Kände mig som värsta kast-ässet ett tag biggrin.gif

Visst hade vi lite raster och sånt under dagen också, men när man inte är van vid så här mycket träning känns det!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 10-03-2007, 19:39
          Länk hit: #2094

Medlem

CITAT (LadyG @ 10-03-2007, 21:27) *
          Nu är jag riktigt riktigt trött. Instruktörsutbildningen är inte nådig, vi körde 6 pass under dagen a 1 timme vardera och i bra tempo också. Imorgon är det likadant f ö smile.gif

Jag fick kasta en med 6:e dan (gissa om han var duktig förresten, SÅ bra vill jag också bli!!!) och det var hur kul som helst att bli kastad av honom också, man landade ju helt perfekt varje gång. Kände mig som värsta kast-ässet ett tag biggrin.gif

Visst hade vi lite raster och sånt under dagen också, men när man inte är van vid så här mycket träning känns det!

Låter superhärligt LadyG! Å likadant imorgon - jösses vad jobbigt!!!! sweatingbullets.gif biggrin.gif

Förresten - jag LOVAR att inte sticka ut och försöka jogga bort förkylningen.... tongue.gif Ska ta en kopp kamomillte med honung lite senare!

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-03-2007, 07:13
          Länk hit: #2095

Medlem

Hoppas teet lindrar och lenar så att halsen är bra till måndag. smile.gif

Idag är jag stel, jag vet inte riktigt om jag har träningsvärk eller inte för det är jag för trött för att känna just nu. Vi får väl se hur det går på mattan idag smile.gif

--------------------

Citera
          Ophelia
          Inlägg 11-03-2007, 11:56
          Länk hit: #2096

Medlem

Jaha...så har man varit ute och promenerat en rask promenad i 1 timme. Vårsolen kom fram så fort jag kom utanför dörren smile.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 11-03-2007, 12:15
          Länk hit: #2097

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Nu har jag startat eget gym!

Hit kan man komma och gå ner i vikt med envetna-flunsan-dieten eller svårt-att-svälja-dieten.

Våra träningsprogram innehåller bla yrselträning och mmagruteträning med hjälp av rethosta. giggle.gif shy.gif

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 11-03-2007, 12:29
          Länk hit: #2098

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (Farbror Blå @ 11-03-2007, 12:15) *

Hit kan man komma och gå ner i vikt med envetna-flunsan-dieten eller svårt-att-svälja-dieten.

Våra träningsprogram innehåller bla yrselträning och mmagruteträning med hjälp av rethosta. giggle.gif shy.gif

Dessutom så får man specialträning på underarmarna av allt snytande!!

Citera
          stina
          Inlägg 11-03-2007, 18:14
          Länk hit: #2099

Medlem

biggrin.gif smile.gif biggrin.gif Ni är för stolliga!!!

Idag har vi varit nere på landet och jag har fått idka trädgårdsarbete för första gången i år. Rev bort en massa vissna perenner och skottade bort snö från altanen som vetter mot norr.

Förkylningen är inte alls så farlig tack och lov. Snorar och är täppt i näsan med mår för övrigt som en princessa. Träningsväskan inför morgondagen hemma hos optimisten är packad.... yes.gif Har man inte feber eller ont i halsen kan man faktiskt träna. Och imorgon är det step-up - tur att det inte är löpning på schemat i alla fall. flirting.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-03-2007, 19:25
          Länk hit: #2100

Medlem

CITAT (Ophelia @ 11-03-2007, 11:56) *
          Jaha...så har man varit ute och promenerat en rask promenad i 1 timme. Vårsolen kom fram så fort jag kom utanför dörren smile.gif

Aha! Då måste vi se till att du går ut oftare! Sol tycker vi om smile.gif

CITAT (Farbror Blå @ 11-03-2007, 12:15) *

Krya på dig!

CITAT (anna_rispan @ 11-03-2007, 12:29) *
          Dessutom så får man specialträning på underarmarna av allt snytande!!

laugh.gif

CITAT (stina @ 11-03-2007, 18:14) *
          biggrin.gif smile.gif biggrin.gif Ni är för stolliga!!!

Idag har vi varit nere på landet och jag har fått idka trädgårdsarbete för första gången i år. Rev bort en massa vissna perenner och skottade bort snö från altanen som vetter mot norr.

Förkylningen är inte alls så farlig tack och lov. Snorar och är täppt i näsan med mår för övrigt som en princessa. Träningsväskan inför morgondagen hemma hos optimisten är packad.... yes.gif Har man inte feber eller ont i halsen kan man faktiskt träna. Och imorgon är det step-up - tur att det inte är löpning på schemat i alla fall. flirting.gif

Vilken tur att förkylningen bestämde sig för att gå någon annanstans. Då har vi en träningsrapport att vänta hoppas jag? smile.gif

Idag körde vi tre timmars träning och en del teori, och det var nog tur attd et inte blev så länge för jag var så stel och öm att jag hade svårt att röra mig emellanåt. Så fort man blev stillastående blev det genast svårare att komma igång, ochd et blev svårare och svårare ju längre dagen gick. Men det var så KUL!

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 103 104 105 106 107 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-06-2026, 05:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon