| |
|
  |
Träning (forts), Peppning, tips och råd |
|
|
|
|
14-03-2007, 08:47
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
CITAT (Fizzgigg @ 14-03-2007, 01:38)  Äsch, jag har fler fingrar. Ett råd till alla som funderar på att testa men ännu inte bestämt sig: parera inte en spark med ett lillfinger. Det är en faslig skillnad på före och efter, och före-känslan är att föredra. Krya på dej Fizzgigg!!! Jag förstår vad du menar och jag har ett råd till: Använd inte endast lillfingret att ta emot dig med om du ska hjula! Jag har gjort det en gång och upplevde nog ungefär samma före- och efterkänsla.... Idag ska jag springa en mil och köra 30 min core. Är på hugget så "huka er gubbar å kärringar i bänkera, för inatt har jag laddat om"!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
14-03-2007, 13:35
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Hur gick det på löpbandet nu då?
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
14-03-2007, 14:58
|

Medlem

|
Sorry för sen rapport!  har suttit i möte.... Löpningen gick bra. Kände mej dock lite mer andfådd än vanligt så jag tog det säkra före det osäkra och skruvade ner tempot lite idag. Är osäker på om andfåddheten berodde på att det var väldigt varmt i träningslokalen eller min förkylning i början på veckan, så jag beslöt mej för att inte "plåga livet ur mej". Men det var skönt att springa ändå, 1 timme tog milen idag. Sen var det 30 min core och jag testade axlarna lite grann genom att stå i plankan och sidoplankan (väldigt kort stund skulle vi stå) och det gick hur bra som helst. Så just nu är jag stelbent, genomtränad och lycklig!
|
|
|
|
|
|
|
|
14-03-2007, 15:12
|

Medlem

|
Det var skönt att höra att det gick bra på träningen, låter dock lite som att förkylningen kanske ligger på lur i bakgrunden fortfarande? Fast gör du som idag och tar det lite isigt är det nog ingen fara
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
14-03-2007, 17:01
|

Medlem

|
CITAT (Ophelia @ 14-03-2007, 18:11)  Rask promenad hem, hoppade av två hållplatser bort och gick en "genväg". Trevlig promenad på 35 min i rask takt. Jag såg även söta tussisar  Låter skönt Ophelia! Mysigt med vårtecken....
|
|
|
|
|
|
|
|
14-03-2007, 19:14
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 14-03-2007, 15:23)  Nej och imorgon är det ingen konditionsträning på schemat, utan styrketräning (inte axlar) och poweryoga. Så jag får en dag till på mej att komma iform innan fredagens intervallträning. Och känns det tungt då också så tar jag det lite lugnare, inte mer med det...  Låter som att du har en bra plan där  CITAT (Ophelia @ 14-03-2007, 16:11)  Rask promenad hem, hoppade av två hållplatser bort och gick en "genväg". Trevlig promenad på 35 min i rask takt. Jag såg även söta tussisar  Åh, så mysigt! Det är då man vill ha kameran med sig och föreviga lite  Dagens träning: cykel 120 minuter, 52,7 kilometer Jobbigt, men inte värre än att jag skulle kunnat sitta längre - om det inte vore för att jag blir uttråkad. Nu handlar det inte om fysisk uthållighet längre utan psykisk. Så jag borde egentligen köra mer intervall och mindre uthållighetsträning för att det ska ge något, men man kör ju gärna det man är bra på....
Redigerat av LadyG: 14-03-2007, 19:14
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
14-03-2007, 20:16
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 14-03-2007, 21:14)  Låter som att du har en bra plan där  Åh, så mysigt! Det är då man vill ha kameran med sig och föreviga lite  Dagens träning: cykel 120 minuter, 52,7 kilometer Jobbigt, men inte värre än att jag skulle kunnat sitta längre - om det inte vore för att jag blir uttråkad. Nu handlar det inte om fysisk uthållighet längre utan psykisk. Så jag borde egentligen köra mer intervall och mindre uthållighetsträning för att det ska ge något, men man kör ju gärna det man är bra på....  Men man blir ju bra på det man gör - vänd på tanken LadyG!  Jag tror stenhårt på supervarierad träning, chocka kroppen ofta med en massa saker den aldrig varit med om. Så buss på intervallerna om jag får råda Ladyn!!! Strunta i hur länge du sitter på cykeln utan känn så att du är superdundertotaltslut efter cyklingen istället. Nu kan du ju det där - att cykla "skitlänge"...  Kanske kan du ta lite efter min löpintervallträning - kör på allt du orkar (och lite till) och stanna nästan sedan och pusta. Tydligen är det bättre att köra "så in i h-e" och sedan nästan stanna än att spara på krafterna när man ruschar så att man orkar hålla ett halvtempo när man vilar (jag har gjort fel tidigare - sprungit för sakta....)
Redigerat av stina: 14-03-2007, 20:49
|
|
|
|
|
|
|
|
14-03-2007, 21:01
|

Medlem

|
Jag ska nog göra det, så fort jag nått 66 kilo blir det läge att kasta om träningen från fettförbrännande till konditionsbyggande istället
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
14-03-2007, 21:46
|

Medlem

|
Det känns ohyggligt bra, även om jag fortfarande rör mig som om jag vore stor. Jag suger in magen, den lilla som finns kvar, när jag ska emellan två stolar på ett fik när det egentligen finns gott om utrymme t ex. Tar fel kläder till provrummet, missar ofta med 3-4 storlekar med ögonmåttet och så vidare  När jag börjar ladda inflr gradering kommer jag kanske gå upp i vikt lite, men då blir det mest muskler för då ska jag satsa ordentligt!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-03-2007, 08:40
|

Medlem

|
Om jag vore dej skulle jag när målet är nått ge mej själv en belöning i form av en rejäl klädshoppingrunda med det nya jaget! Gud så kul!!!! Fast det är jag det som är en sann "shopoholic".....  Förstår precis vad du menar, det tog lång tid att vänja sig, för att inte tala om att inse att jag nu kan ha en del klädmodeller som jag inte tyckte jag passade i som kraftig. Att våga framhäva förändringen.... När du börjar ladda inför graderingen, ställ in vågen längst in i garderoben - då är den ju inte intressant längre! Idag ska jag köra lite styrketräning för mage/rygg och ben och sedan gå på Poweryoga. Känner mej laddad, men det kan lika mycket bero på att hela jag spritter av vårklänsloglädje. Det bubblar i bröstkorgen och jag känner mej stark och lycklig!
|
|
|
|
|
|
|
|
15-03-2007, 08:52
|

Medlem

|
Vågen ställs undan när jag nått målvikten, sen är den inte längre användbar. Resten kan jag hålla ett öga på i spegeln, jag ser om det händer saker  Det låter som att våren slog till lika hårt som förkylningen? Än har den inte fått mig att skutta av glädje, men det kommer nog. Väntar på rapport från träningen förståss, och håller tummarna för att axlarna håller! Snart ska jag iväg på ett möte... kul
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-03-2007, 10:10
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
[quote name='stina' date='14-03-2007, 08:47' post='575086'] Krya på dej Fizzgigg!!! Jag förstår vad du menar och jag har ett råd till: Använd inte endast lillfingret att ta emot dig med om du ska hjula! Jag har gjort det en gång och upplevde nog ungefär samma före- och efterkänsla.... Har ett annat råd: parera inte slag från en vägg med knytnäven.... åtta veckor i gips.... (längesen men pinsamt minne)
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-03-2007, 10:40
|
Medlem
Antal inlägg: 1 040
Medlem nr: 8 745

|
Stina och LadyG, hur mycket har ni gått ner och hur lång tid har det tagit?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-03-2007, 10:45
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (faith @ 15-03-2007, 10:40)  Stina och LadyG, hur mycket har ni gått ner och hur lång tid har det tagit? ja hur går det, man blir ju nyfiken  ni verkar ju så duktiga
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-03-2007, 10:47
|

Medlem

|
Jag har gått ner från strax över 70 till 54 kg. Hur lång tid det tog kan jag inte säga för jag tog det i etapper. Jag har ju byggt rätt mycket muskler under tiden också, så det är mycket fett som farit all världens kos. Det är bara målmedvetenhet som gäller om man ska lyckas. Total kostomläggning och träning.... Att göra det halvhjärtat och lyckas ändå tror jag inte på - jag känner i alla fall inget som grejat det så.... Hälsar Stina
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|