Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 108 109 110 111 112 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 16-03-2007, 19:49
          Länk hit: #2181

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Jo, nu gör jag så men först gjorde jag inte det eftersom jag inte visste vad jag skulle förändra. Så de första 4-5 kilona gick jag ner på ren motion i snudd på ohälsosamma mängder.

Det blev mycket lättare när jag började lära mig balansera kost och motion mot varandra. Mindre hysteriskt om man säger så smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 16-03-2007, 19:56
          Länk hit: #2182

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Ja, det är svårt att gå ner några större mängder utan att fixa till kostintaget också....

Sedan måste man ju tänka att det är ett livslångt projekt - det duger ju inte att göra en "akututryckning" något år för att sedan återgå till sina gamla vanor, då är man snart tillbaka på ruta 1 igen....

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-03-2007, 19:58
          Länk hit: #2183

Medlem

Precis så är det, det var det som var mitt problem för så fort jag minskade träningsintensiteten började jag gå upp i vikt igen så jag blev tvingad att lära mig äta som folk, annars skulle alltihop varit förgäves.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 16-03-2007, 20:03
          Länk hit: #2184

Medlem

Ja precis, och kroppen håller ju inte för hur mycket träning som helst i längden så man hinner förmodligen inte gå ner det man vill innan kroppen brakar ihop. Och när den gör det så går man raskt upp igen....

Och det där med "livslångt projekt" tror jag inte är ett så stort problem egentligen om man bara tar själva viktnedgången på allvar. Ingen kan komma och påstå att det går att gå ner rejält i vikt utan stor ansträngning och om man "genomlidit" en sådan period aktar man näbben rejält så att man inte ska behöva göra om det igen. Det är en milsvid skillnad på att anstränga sig för att ligga still i vikt och att gå ner i vikt. Det märker ju jag nu när jag ska ligga still i vikt - jösses vad jag kan unna mej som jag inte kunde när jag var tvungen att gå på energiunderskott.....

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-03-2007, 21:36
          Länk hit: #2185

Medlem

Hålla vikten är lätt, det är gå ner eller upp som är svårt.

För man får ju inte glömma att det finns minst lika många som kämpar för att gå upp i vikt, och som får slita lika hårt som vi som vill gå ner.

Kroppen är en ganska envis instiutition biggrin.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 17-03-2007, 08:05
          Länk hit: #2186

Medlem

God morgon alla träningstokar!

Idag är det vilodag minsann. Jag har tränat 4 dagar i rad så det känns faktiskt OK att vila idag. Fast klättra hade jag inte haft något emot förstås. Det kliar i klätterklorna! flirting.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-03-2007, 08:09
          Länk hit: #2187

Medlem

Du är inte ensam, jag är också otålig och sugen! Fast jag är hänvisad till skolbänken i helgen...

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 17-03-2007, 08:15
          Länk hit: #2188

Medlem

Nästa gång blir vi farliga! yahoo.gif

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 17-03-2007, 08:20
          Länk hit: #2189

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

CITAT (stina @ 17-03-2007, 08:05) *
          God morgon alla träningstokar!

Idag är det vilodag minsann. Jag har tränat 4 dagar i rad så det känns faktiskt OK att vila idag. Fast klättra hade jag inte haft något emot förstås. Det kliar i klätterklorna! flirting.gif

Jag håller med dig. Det fanns flera klätterprylar på mässan igår och jag kunde inte testa vare sig repet, isyxan eller någon av klätterväggarna. -cry-.gif Jag funderade på att strunta i fingret och klättra ändå men då hade jag jag nog åkt på en smäll av LadyG och eftersom jag är rädd om hennes knogar så... wacko.gif

Men jag testade faktiskt en klätterpryl: att klättra upp på en stolpe, lirka sig upp på en liten plattform några meter över golvet så att man står på plattformen (som var kanske 3 dm i diameter) och sedan kasta sig rakt ut i luften för att försöka fånga en keps. Jag missade kepsen men det var kul och lite spännande ändå. smile.gif

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          stina
          Inlägg 17-03-2007, 08:24
          Länk hit: #2190

Medlem

Oj, det lät ju jättekul det du testade. Förstår att det kändes kymigt att inte kunna prova det andra när du hade tillvälle....

Hur är det med fingret - går det åt rätt håll eller? Du måste pyssla om det så att det är piggt på lördag! 000.gif

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 17-03-2007, 10:09
          Länk hit: #2191

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

Fingret är mycket bättre. Det är fortfarande missfärgat lite här och där, lite stelt och ömmar duktigt när jag böjer det så långt jag kan eller när jag slår i det. Men det blir bättre för varje dag och eftersom jag inte ska träna något som involverar handen förrän tidigast på tisdag borde det inte vara något problem.

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          t955i
          Inlägg 17-03-2007, 13:40
          Länk hit: #2192

Medlem
          Antal inlägg: 81
          Medlem nr: 1 935

Ville bara meddela att den enda träningen för min del idag var att riva en friggebod, och det var faktiskt ganska jobbigt, trots hjälp av motorsåg och storslägga. :-)

Redigerat av t955i: 17-03-2007, 13:48
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

Bifogad bild

Citera
          t955i
          Inlägg 17-03-2007, 13:49
          Länk hit: #2193

Medlem

Blev visst två likadana bilder blush.gif

Citera
          stina
          Inlägg 17-03-2007, 14:33
          Länk hit: #2194

Medlem

Fizzgigg: Låter bra att det går åt rätt håll! Men du har ju också världens mest omtänksamma "syster LadyG"! wub.gif

t: Det är väl också träning vettja! yes.gif Min fysiska aktivitet idag har bestått i att gå till affären och handla och därefter att kleta hårfärg i huvudet. Nu sitter jag och kan inget annat för att inte smeta ner hela hemmet med färg! Och när jag färgar håret - då tar det tid, jag lovar! Först färg, sen en sorts slingor och sen en sorts slingor till. Vilodag med andra ord.... whistling.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 17-03-2007, 15:16
          Länk hit: #2195

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Min träning just nu består av att springa upp och ner för trappan, kliva upp och ner på en stol och flytta hyllplan och kläder i garderoberna. Lite step-up och Body Pump i ett skulle man kunna kalla det. giggle.gif

Citera
          stina
          Inlägg 17-03-2007, 16:40
          Länk hit: #2196

Medlem

Så himla praktiskt att köra två pass samtidigt Magdis! bravo.gif

Citera
          t955i
          Inlägg 17-03-2007, 19:34
          Länk hit: #2197

Medlem

CITAT (LadyG @ 16-03-2007, 18:52) *
          Välkommen!!! smiley_small_hug.gif

Mig hittar du också på funbeat: Lady Godiva

Kul att en till tänker ta upp joggningen, jag ligger precis i startgroparna för att ta mig runt två sjöar i Sundbyberg/Solna men jag ser i din journal att du kommit igång fint redan smile.gif

Tack alla, ska erkänna att jag är stolt över att jag lyckades. Jag gissar att du också var ganska nöjd Castea, när du hittade din idealvikt? smile.gif

Det vore kul att läsa hur andra gjort, jag tog ju vägen genom motion och mer motion. Det finns fler fungerande sätt, det är jag övertygad om!

Wooow, ni är ju helt extrema på att träna, såg att du hade över 3000 minuter.. Ni 2 du och Fia Lotta Hurtbulle hoppade upp överst i min topplista trots att jag har en massa cykeltokar från Vallentuna cykelklubb med i min lista bravo.gif

Citera
          stina
          Inlägg 17-03-2007, 19:38
          Länk hit: #2198

Medlem

Kul! Fast jag tränar så himla mycket olika saker så jag tror det är därför jag klarar av att hålla på så mycket som jag gör. Mycket större bragd tycker jag att mala fram på en cykel mil efter mil som dom i din cykelklubb antagligen gör..... (Jag hade avlidit av tristess! sleeping.gif tongue.gif )

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-03-2007, 20:07
          Länk hit: #2199

Medlem

GAH! Jag får inte lägga till någon, utmana eller vad det kallas!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 17-03-2007, 20:12
          Länk hit: #2200

Medlem

Jag ska prova och se om det funkar för mej...

Japp, det funkade. Har du IE7? Jag har tagit bort det på min dator för det var så många speciellt "fylleriformulär" som inte funkade med IE7....

Citera

223 sidor V  « < 108 109 110 111 112 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-06-2026, 08:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon