Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 115 116 117 118 119 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 22-03-2007, 20:31
          Länk hit: #2321

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Jag har ju turen att ha vilodag imorgon, och imorgon kanske Fizzgigg kan knåda axlar och nacke till sin forna mjukhet. Annars gör jag som du på lördag och kletar in nacken i salva, sen kör jag ändå smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 22-03-2007, 20:42
          Länk hit: #2322

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Strålande! biggrin.gif

Jösses vad det ska stinka om oss i klätterlokalen om ditt linement luktar lika starkt som mitt!!!! whist.gif giggle.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-03-2007, 20:44
          Länk hit: #2323

Medlem

CITAT (stina @ 22-03-2007, 20:42) *
          Strålande! biggrin.gif

Jösses vad det ska stinka om oss i klätterlokalen om ditt linement luktar lika starkt som mitt!!!! whist.gif giggle.gif

rotfl.gif

Mitt stinker hubba-bubba/mint i någon form av stickande, frän blandning. Ögonen tåras om man håller burken för nära smile.gif

Vi kommer iaf att få ha delar av väggarna för oss själva biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 22-03-2007, 20:48
          Länk hit: #2324

Medlem

Då ställer vi oss vid svarta leden om det är kö där! naughty.gif

Risken finns väl eftersom vi inte ska klättra förrän klockan 2... Tur att vi har vapen!

Känns som en bra led att börja med efter det här långa uppehållet!

Redigerat av stina: 22-03-2007, 20:49

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-03-2007, 21:05
          Länk hit: #2325

Medlem

Den svarta låter som en perfekt inledning tycker jag, något svårare känns inte rimligt när man varit borta så länge smile.gif

...sen kanske man kan slå till och överraska med något men det får bli som det blir med det smile.gif

--------------------

Citera
          Rapchic
          Inlägg 22-03-2007, 21:08
          Länk hit: #2326

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

idag gjorde jag en ladyG gick på karaten och hade ätit aldeles för lite
          efter ett tag så såg jag svarta prickar som dansade framför ögonen sick.gif
          men min pojkvän som var sempai det passet såg att jag inte såg riktigt bra ut
          så jag fick sitta en stund
          som synd är så när jag startade igen så kom dom tillbaka
          men nu är jag hemma iallafall och sitter och äter biggrin.gif

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          stina
          Inlägg 22-03-2007, 21:09
          Länk hit: #2327

Medlem

CITAT (LadyG @ 22-03-2007, 23:05) *
          Den svarta låter som en perfekt inledning tycker jag, något svårare känns inte rimligt när man varit borta så länge smile.gif

...sen kanske man kan slå till och överraska med något men det får bli som det blir med det smile.gif

Precis - Orsa kompani lovar ingenting bestämt....

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-03-2007, 21:11
          Länk hit: #2328

Medlem

CITAT (Rapchic @ 22-03-2007, 21:08) *
          idag gjorde jag en ladyG gick på karaten och hade ätit aldeles för lite
          efter ett tag så såg jag svarta prickar som dansade framför ögonen sick.gif
          men min pojkvän som var sempai det passet såg att jag inte såg riktigt bra ut
          så jag fick sitta en stund
          som synd är så när jag startade igen så kom dom tillbaka
          men nu är jag hemma iallafall och sitter och äter biggrin.gif

Din stackare, jag vet precis hur bra du inte mådde, hoppas du fått i dig något nu så blodsockret är på gång norrut igen smile.gif

CITAT (stina @ 22-03-2007, 21:09) *
          Precis - Orsa kompani lovar ingenting bestämt....

Fast jag ska upp och peta på överhänget också, tror jag. Kanske. smile.gif

Redigerat av LadyG: 22-03-2007, 21:11

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 22-03-2007, 21:18
          Länk hit: #2329

Medlem

Då satsar vi bägge på att pilla lite på det! -fear-.gif

Citera
          Magdalena
          Inlägg 22-03-2007, 22:52
          Länk hit: #2330

Medlem
          Antal inlägg: 142
          Medlem nr: 813

Tänkte hänga på denna träningstråd. Som arbetande småbarnsmor som bor i periferin på landet så satsar jag just nu på hemmaträning - det blir en del cykel (blä så trist), styrketräning med hantlar, boll mm och så min gamla Friskis& Svettis video (ja, det finns bara på video!). Några löppass har det oxå blivit.
          Behöver nu tips på bra träningsvideo - nå som gör att man blir svettig, frå hög puls och tränar upp styrka. Några bra tips?

--------------------
          Hönan Agda

Citera
          krellus
          Inlägg 23-03-2007, 08:23
          Länk hit: #2331

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

CITAT (stina @ 22-03-2007, 20:03) *
          Min sambo kan tyvärr inte massera, men jag får väl be honom "klia ryggen" lite istället - bra mot det mesta.... tongue.gif

Kan inte??? Ge honom lite djungelolja och en chans tilll... om han vågar.... wink.gif

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          stina
          Inlägg 23-03-2007, 08:42
          Länk hit: #2332

Medlem

CITAT (Magdalena @ 23-03-2007, 00:52) *
          Tänkte hänga på denna träningstråd. Som arbetande småbarnsmor som bor i periferin på landet så satsar jag just nu på hemmaträning - det blir en del cykel (blä så trist), styrketräning med hantlar, boll mm och så min gamla Friskis& Svettis video (ja, det finns bara på video!). Några löppass har det oxå blivit.
          Behöver nu tips på bra träningsvideo - nå som gör att man blir svettig, frå hög puls och tränar upp styrka. Några bra tips?

Hej Magdalena och välkommen till oss!

Alltid lika kul när nya ansikten dyker upp. Mitt råd är: Skippa det du tycker är trist - att träna ska vara kul!!! tongue.gif Tyvärr är jag väldigt dåligt bevandrad i det där med hemmaträningsvideo. Vad vill du träna? Gympa? Aerobics? Det borde finnas en uppsjö av sådant tycker man....

CITAT (krellus @ 23-03-2007, 10:23) *
          Kan inte??? Ge honom lite djungelolja och en chans tilll... om han vågar.... wink.gif

naughty.gif naughty.gif naughty.gif

Idag har jag fått någonting konstaterat för mig: Bara för att något inte syns betyder det inte att det inte finns! Jag har en häck, sanna mina ord! ohmy.gif Jag har alltid hävdat att jag är totalt häcklös. Inspirerad av en artikel om att träna fram en snygg häck att hänga bikinibrallorna på i sommar så grep jag an min min ädla kroppsdel igår och körde utfall, breda benböj, benlyft på magen och you name it.... Aj, aj, aj! Idag går jag som en anka minst sagt! tongue.gif

Och jag som ska springa och träna styrketräning. Får bli lugn jogg och ingen "akter-aktivering"!

Redigerat av stina: 23-03-2007, 08:56

Citera
          LadyG
          Inlägg 23-03-2007, 11:38
          Länk hit: #2333

Medlem

CITAT (Magdalena @ 22-03-2007, 22:52) *

Välkommen smile.gif
          Träningsvideo är jag lite dålig på tyvärr, men skulle inte pilates kunna vara något om du vill bli stark? Fast jagv et inte om man får så hög puls av det direkt.

Hur har du det med joggingmöjligheter där du bor? Det är bra träning och det är enkelt att komma igång. Jag skulle verkligen vilja rekommedera alla att läsa Joggingskolan på Marathon.se, den är verkligen bra.

CITAT (stina @ 23-03-2007, 08:42) *
          Idag har jag fått någonting konstaterat för mig: Bara för att något inte syns betyder det inte att det inte finns! Jag har en häck, sanna mina ord! ohmy.gif Jag har alltid hävdat att jag är totalt häcklös. Inspirerad av en artikel om att träna fram en snygg häck att hänga bikinibrallorna på i sommar så grep jag an min min ädla kroppsdel igår och körde utfall, breda benböj, benlyft på magen och you name it.... Aj, aj, aj! Idag går jag som en anka minst sagt! tongue.gif

Och jag som ska springa och träna styrketräning. Får bli lugn jogg och ingen "akter-aktivering"!

Grattis! Det kommer att göra dig gott att jogga med träningsvärk, det är jag övertygad om. Joggar du i lagom takt blir det bra genomblödningsträning, och det är bra för återhämtningen smile.gif

Tur att du inte tänkt dig att köra intervaller!

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 23-03-2007, 11:43
          Länk hit: #2334

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

giggle.gif rotfl.gif giggle.gif Ja du Stina, du tillhör tydligen också dom som skall göra allting grundligt och tar i för kung o fosterland för att få resultat NU MEDETSAMMA! sweatingbullets.gif Så gör jag också, är väl ingenting att mesa med! whist.gif Den som vill vá fin, får lida pin, heter det väl giggle.gif
          För min del är det magen som har fått lida pin! tongue.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          stina
          Inlägg 23-03-2007, 13:21
          Länk hit: #2335

Medlem

CITAT (LadyG @ 23-03-2007, 13:38) *
          www4.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=8177]Joggingskolan på Marathon.se[/url], den är verkligen bra.
          Grattis! Det kommer att göra dig gott att jogga med träningsvärk, det är jag övertygad om. Joggar du i lagom takt blir det bra genomblödningsträning, och det är bra för återhämtningen smile.gif

Tur att du inte tänkt dig att köra intervaller!

Jotack, jogga lagom - tji fick jag. För det gick inte alls det. Kändes som om jag hade två tegelstenar fastsatta innanför rumpmusklerna. Varje steg så for dom upp och ner och det gjorde skitont rent ut sagt. tongue.gif Bara två lägen fungerade - springa som f-n och gå, så det fick bli den varianten idag trots tillsägenlsen från tränaren att inte springa intervaller två dagar/vecka. Men nöden har ingen lag..... Efter löpningen hade jag tänkt träna styrketräning och det blev inte så mycket bevänt med det. Visste inte riktigt vad jag skulle köra eftersom 1) Att köra ben/rumpa var totalt uteslutet 2) Eftersom vi ska klättra imorgon ville jag spara armarna. Så det blev lite bänkpress, lite chins, lite dips och lite sit-ups. Sen avbröt jag och gick tillbaka till jobbet istället. När man tränar mycket tycker jag man kan få vara lite lyxig och maska när man känner för det (eftersom det nästan aldrig händer). Och något beror det väl på när lusten/orken tryter.... Förmodligen att man kört lite för hårt några dagar.

CITAT (Biggan_ @ 23-03-2007, 13:43) *
          giggle.gif rotfl.gif giggle.gif Ja du Stina, du tillhör tydligen också dom som skall göra allting grundligt och tar i för kung o fosterland för att få resultat NU MEDETSAMMA! sweatingbullets.gif Så gör jag också, är väl ingenting att mesa med! whist.gif Den som vill vá fin, får lida pin, heter det väl giggle.gif
          För min del är det magen som har fått lida pin! tongue.gif

Jajamensan, inget trams här inte - järnet så att det händer något för fasiken! tummenupp.gif

Citera
          stina
          Inlägg 23-03-2007, 14:17
          Länk hit: #2336

Medlem

Madre mia - nu ska jag vara med i tv idag igen. Dom ringde precis... Och jag som alldeles nyss skickade iväg världens knasigaste "lägesrapport" om min träning....

sos.gif

Citera
          krellus
          Inlägg 23-03-2007, 16:46
          Länk hit: #2337

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

CITAT (stina @ 22-03-2007, 19:24) *
          Grattis Magdis!

Själv har jag fått nån slags "nackspärr" mellan skulderbladen. Ryggspärr kanske man kan kalla det. Mindre skönt.... Inte jättemycket, men det känns när jag vrider på huvudet. Hoppas det släpper tills imorgon.

Stina, gå till en massör/massös! De gör underverk!
          Jag går var 4:e vecka. Skulle inte klara mig utan....

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          LadyG
          Inlägg 23-03-2007, 17:04
          Länk hit: #2338

Medlem

CITAT (stina @ 23-03-2007, 13:21) *
          Jotack, jogga lagom - tji fick jag. För det gick inte alls det. Kändes som om jag hade två tegelstenar fastsatta innanför rumpmusklerna. Varje steg så for dom upp och ner och det gjorde skitont rent ut sagt. tongue.gif Bara två lägen fungerade - springa som f-n och gå, så det fick bli den varianten idag trots tillsägenlsen från tränaren att inte springa intervaller två dagar/vecka. Men nöden har ingen lag..... Efter löpningen hade jag tänkt träna styrketräning och det blev inte så mycket bevänt med det. Visste inte riktigt vad jag skulle köra eftersom 1) Att köra ben/rumpa var totalt uteslutet 2) Eftersom vi ska klättra imorgon ville jag spara armarna. Så det blev lite bänkpress, lite chins, lite dips och lite sit-ups. Sen avbröt jag och gick tillbaka till jobbet istället. När man tränar mycket tycker jag man kan få vara lite lyxig och maska när man känner för det (eftersom det nästan aldrig händer). Och något beror det väl på när lusten/orken tryter.... Förmodligen att man kört lite för hårt några dagar.
          Jajamensan, inget trams här inte - järnet så att det händer något för fasiken! tummenupp.gif

Hoppla, så mycket träningsvärk? Då kanske det hade varit bättre att inte jogga öht, fast det gör ju ingen skada att försöka. Det är bara deprimerande smile.gif

Jag tycker du gjort dig förtjänt av att få lata dig lite, du om någon har rätt till det biggrin.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 23-03-2007, 19:29
          Länk hit: #2339

Medlem

CITAT (krellus @ 23-03-2007, 18:46) *
          Stina, gå till en massör/massös! De gör underverk!
          Jag går var 4:e vecka. Skulle inte klara mig utan....

Jaaaa, jag går också en gång i månaden och på onsdag är det dax tack och lov! yes.gif Helt sanslöst underbart och månadens höjdpunkt!!!!

CITAT (LadyG @ 23-03-2007, 19:04) *
          Hoppla, så mycket träningsvärk? Då kanske det hade varit bättre att inte jogga öht, fast det gör ju ingen skada att försöka. Det är bara deprimerande smile.gif

Jag tycker du gjort dig förtjänt av att få lata dig lite, du om någon har rätt till det biggrin.gif

Jaaaa, det var urdumt att inte vila.... coolgleam.gif Jag har så fruktansvärt svårt att 1) Stryka ett träningspass som är inskrivet i kalendern. 2) Avbryta ett träningspass när jag väl börjat.

Nu ligger jag dock raklång på sängen och "vårdar gumpen" inför morgondagens klättring. tongue.gif

TV-sändningen gick bra - "träningstoken" blev intervjuad en stund av min tränare Frida. Inget läbbigt - bara skojigt (och skönt att få smita från jobbet med giltigt förfall - ingen ifrågasätter när man säger "sorry, måste dra - jag ska va med på TV) whist.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 23-03-2007, 19:32
          Länk hit: #2340

Medlem

CITAT (stina @ 23-03-2007, 19:29) *
          Jaaaa, jag går också en gång i månaden och på onsdag är det dax tack och lov! yes.gif Helt sanslöst underbart och månadens höjdpunkt!!!!
          Jaaaa, det var urdumt att inte vila.... coolgleam.gif Jag har så fruktansvärt svårt att 1) Stryka ett träningspass som är inskrivet i kalendern. 2) Avbryta ett träningspass när jag väl börjat.

Nu ligger jag dock raklång på sängen och "vårdar gumpen" inför morgondagens klättring. tongue.gif

TV-sändningen gick bra - "träningstoken" blev intervjuad en stund av min tränare Frida. Inget läbbigt - bara skojigt (och skönt att få smita från jobbet med giltigt förfall - ingen ifrågasätter när man säger "sorry, måste dra - jag ska va med på TV) whist.gif

Det är lite svårt att ändra sig när man väl kastat sig över något, det tycker jag också. Det ska mycket till för att man ska avbryta en plan.

Roligt att det gick bra med TV-programmet också - du håller på att bli en rikskändis snart ju smile.gif

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 115 116 117 118 119 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-06-2026, 14:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon