Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 116 117 118 119 120 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 23-03-2007, 19:49
          Länk hit: #2341

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Precis - nederlag liksom. Och sådana gillar jag icke!!! thumbdown.gif

Asch heller, fast det är skojigt! Nästa vecka är det slut på Nyårslöftet och då dras det vem som vinner resan till Italien. Det är ett lotteri alltså. Håll tummarna för mej snälla ni! unsure.gif

Citera
          stina
          Inlägg 24-03-2007, 08:57
          Länk hit: #2342

Medlem

God morgon! Aaaaaaajjjjjjj - jag har sån tränignsvärk idag också! sos.gif Främsti baken, men ocksåi låren. Och vi som ska klättra idag. Förhoppningsvis blir det bättre när jag tar mej samman och massar mej upp ur sängen så att musklerna kommer igång.

Alternativet att inte klättra idag finnes icke i min föreställningsvärld - tror iofs inte att jag känner av smärtan när adrenalinet sprutar till uppe på väggen. Så det ska säkert gå bra ändå - det är inte farligt att träna med träningsvärk i alla fall och det är ju tur! tummenupp.gif Ska bli så himla kul att klättra idag efter uppehållet! yahoo.gif

Ska masa mej upp strax och försöka stretcha ut mina ädlare delar....

Citera
          Rapchic
          Inlägg 24-03-2007, 11:23
          Länk hit: #2343

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

hmmm undrar om jag ska skaffa ett hopprep
          för jag kan inte hoppa och när man är 20 kanske man ska kunna det
          vad tror ni tror ni man lär sig att hoppa bättre med hopprep?

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-03-2007, 11:48
          Länk hit: #2344

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (stina @ 24-03-2007, 08:57) *
          God morgon! Aaaaaaajjjjjjj - jag har sån tränignsvärk idag också! sos.gif Främsti baken, men ocksåi låren. Och vi som ska klättra idag. Förhoppningsvis blir det bättre när jag tar mej samman och massar mej upp ur sängen så att musklerna kommer igång.

Alternativet att inte klättra idag finnes icke i min föreställningsvärld - tror iofs inte att jag känner av smärtan när adrenalinet sprutar till uppe på väggen. Så det ska säkert gå bra ändå - det är inte farligt att träna med träningsvärk i alla fall och det är ju tur! tummenupp.gif Ska bli så himla kul att klättra idag efter uppehållet! yahoo.gif

Ska masa mej upp strax och försöka stretcha ut mina ädlare delar....

Ajj, stackare, det låter inte som att din bakdel har det lätt just nu..!

Min joggingkamrat fick förhinder så jag ska ner till Salveo lite tidigare och lufsa på löpbandet en stund, så kommer du ner tidigare kan vi synas uppe i gymmet för lite riktig uppvärmning? Jag siktar på att vara på plats vid 13, så behöver jag inte stressa.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Rapchic
          Inlägg 24-03-2007, 12:39
          Länk hit: #2345

Medlem

konsten att hänga upp en 70 kilos säck när man är 157.3 (och millimetern är jätteviktig)

steg ett ta bort allt som är under kroken i taket där säcken ska hänga

steg två hämta en köksstol och ställ den snett under kroken

steg tre lyft säcken uprätt och släpa den så att den står bredvid stolen

steg fyra böj på knäna (inte ryggen) krama säcken och sträck på knäna
          luta dig lite bakåt så säcken hamnar på stolen släpp inte

steg fem medans du håller i säcken så att den inte ska ramla på fönstret
          kättrar du upp på stolen du också

steg sex hä fast kedjan i kroken och gå ner

steg sju böj på bena igen krama om säcken och lyft den av stolen

steg åtta gå bort med stolen

hur man tar ner en säck på 70 kilo när man är 157.3
          steg ett

vänta tills pojkvännen kommer hem

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          Rapchic
          Inlägg 24-03-2007, 12:55
          Länk hit: #2346

Medlem

ett annat tips när man tränar säck är att
          inte missa ett tungt slag och nästan kuta in i väggen mittemot

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 24-03-2007, 13:17
          Länk hit: #2347

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (Rapchic @ 24-03-2007, 11:23) *
          hmmm undrar om jag ska skaffa ett hopprep
          för jag kan inte hoppa och när man är 20 kanske man ska kunna det
          vad tror ni tror ni man lär sig att hoppa bättre med hopprep?

ja prova att hoppa hopprep. jag har ett som ligger o väntar så vi kanske ses i hopprepsjämförelser längre fram? o visst borde man kunna öva upp sin hopphastighet o få snabba fötter o ben.

kör hårt!!

Redigerat av anna_rispan: 24-03-2007, 16:56

Citera
          Rapchic
          Inlägg 24-03-2007, 13:42
          Länk hit: #2348

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 24-03-2007, 13:17) *
          ja prova att hoppa hopprep. jag har ett som ligger o väntar så vi knakse ses i hopprepsjämförelser längre fram? o visst borde man kunna öva upp sin hopphastighet o få snabba fötter o ben.

kör hårt!!

då äre väl bara att köpa ett
          (har alldrig ägt ett i hela mitt liv)
          öh.. äre nått speciellt man ska tänka på confused.gif
          (har sett att det finns flera olika varianter)

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 24-03-2007, 13:51
          Länk hit: #2349

Medlem

nej bara att du väljer ett som du tycker är skönt att hålla i. sen har jag för mig att man ska ställa sig på det o hålla i ändarna. om det då räcker till höfterna/midjan ungefär är det lagom långt. det känns sen när du börjar hoppa. är det för långt är det bara att slå en knut nära där du håller.

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 24-03-2007, 16:19
          Länk hit: #2350

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

ja prova att hoppa hopprep. jag har ett som ligger o väntar så vi knakse ses i hopprepsjämförelser längre fram? o visst borde man kunna öva upp sin hopphastighet o få snabba fötter o ben.

kör hårt!!

knakse?

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 24-03-2007, 16:58
          Länk hit: #2351

Medlem

ja prova att hoppa hopprep. jag har ett som ligger o väntar så vi kanske ses i hopprepsjämförelser längre fram? o visst borde man kunna öva upp sin hopphastighet o få snabba fötter o ben.

kör hårt!!

farbror blå: jag vet inte vad du menar....

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-03-2007, 18:31
          Länk hit: #2352

Medlem

Så, nu är jag hemma igen och joggandet gick bra.

3,3 kilometer på 30 minuter - inget blodigt tempo mao men jag vet inte var mina gränser går än så jag famlar fortfarande i mörkret smile.gif

Klättringen gick si och så mest för att jag har en öm tå som besvärat mig de senaste tre veckorna. Kunde inte belasta foten som jag ville på fästena och då fick jag dra mycket med armarna istället.

Vet inte om jag gjorde en riktig chin eller inte i gymmet, men jag lekte med stången lite och nog kändes det som att jag snart kan göra en på riktigt! Det har säkert med kombinationen styrketräning och viktras att göra, gissa vem som inte är ett dugg ledsen för det!

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 24-03-2007, 19:21
          Länk hit: #2353

Medlem

Tänk då blev det som jag misstänkte - "professorskan" LadyG har blivit kär.... wub.gif wink.gif biggrin.gif Löpband är en gudomlig uppfinning för oss som älskar fart- och tidskontroll! Jag är också kär! tongue.gif Stenkoll har man på sin löpning på ett löpband - titta på vacker natur kan man gå ut och gå och göra - inte har man tid med det när man TRÄNAR heller då ligger fokus någon helt annan stans.... tongue.gif

Nog tyckte jag att det såg ut som om du gjorde en "riktig" chin! Det var roligt att brumma runt där - det måste vi göra om! Mycket skojigt finns det att leka med på ett gym! biggrin.gif Och extraroligt när man är två - jag tränar ju jämt ensam på mitt gym.... Kul när man kan sporra varandra till stordåd!

Klättringen var kul - jag grejade i alla fall överhänget och tog mej upp till toppen (med en vilopaus efter överhänget). smile.gif

Träningsvärken känns bättre faktiskt. Jag gick/sprang lite på löpbandet bredvid LadyG medan hon sprang. Så jag fick en vettig uppvärmning innan klättringen och det var nog bra. Men rejält trött i kroppen är man definitivt efter ett klättringspass. Inte mycket som slår klättring i att bli utmattad. Det är helt klart inte höjden som är problemet - det är så grymt fruktansvärt jävulusiskt tungt att klättra helt enkelt, det är DET som sätter gränserna....

Fizzgigg fick dessutom någon idé om att vi skulle testa att klättra och "inte använda fotstöd", alltså bara hänga i armarna när vi klättrade och "springa" på väggen med fötterna när vi skulle uppåt. Herrejösses, vad jobbigt och tungt det var! slap.gif

Redigerat av stina: 24-03-2007, 19:23

Citera
          t955i
          Inlägg 24-03-2007, 19:42
          Länk hit: #2354

Medlem
          Antal inlägg: 81
          Medlem nr: 1 935

Tog en skön liten runda på 53 km på cykeln. Gick ganska bra, ligger fortfarande lite lågt i medelhastighet men det ska nog bli bättre. Det var kallt som skam dock.

Citera
          stina
          Inlägg 24-03-2007, 19:45
          Länk hit: #2355

Medlem

CITAT (t955i @ 24-03-2007, 21:42) *
          Tog en skön liten runda på 53 km på cykeln. Gick ganska bra, ligger fortfarande lite lågt i medelhastighet men det ska nog bli bättre. Det var kallt som skam dock.

Liten!!!! Min rumpa hade brunnit upp för länge sedan! fear.gif Hur mycket tycker du är en stor runda egentligen??? ohmy.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-03-2007, 20:05
          Länk hit: #2356

Medlem

CITAT (stina @ 24-03-2007, 19:21) *
          Tänk då blev det som jag misstänkte - "professorskan" LadyG har blivit kär.... wub.gif wink.gif biggrin.gif Löpband är en gudomlig uppfinning för oss som älskar fart- och tidskontroll! Jag är också kär! tongue.gif Stenkoll har man på sin löpning på ett löpband - titta på vacker natur kan man gå ut och gå och göra - inte har man tid med det när man TRÄNAR heller då ligger fokus någon helt annan stans.... tongue.gif

Nog tyckte jag att det såg ut som om du gjorde en "riktig" chin! Det var roligt att brumma runt där - det måste vi göra om! Mycket skojigt finns det att leka med på ett gym! biggrin.gif Och extraroligt när man är två - jag tränar ju jämt ensam på mitt gym.... Kul när man kan sporra varandra till stordåd!

Klättringen var kul - jag grejade i alla fall överhänget och tog mej upp till toppen (med en vilopaus efter överhänget). smile.gif

Träningsvärken känns bättre faktiskt. Jag gick/sprang lite på löpbandet bredvid LadyG medan hon sprang. Så jag fick en vettig uppvärmning innan klättringen och det var nog bra. Men rejält trött i kroppen är man definitivt efter ett klättringspass. Inte mycket som slår klättring i att bli utmattad. Det är helt klart inte höjden som är problemet - det är så grymt fruktansvärt jävulusiskt tungt att klättra helt enkelt, det är DET som sätter gränserna....

Fizzgigg fick dessutom någon idé om att vi skulle testa att klättra och "inte använda fotstöd", alltså bara hänga i armarna när vi klättrade och "springa" på väggen med fötterna när vi skulle uppåt. Herrejösses, vad jobbigt och tungt det var! slap.gif

Löpband är en mycket bra uppfinning, man ser precis var man är och hur det går! Det tänker jag göra om, absolut! Om inte annat så för att slå nytt personbästa biggrin.gif

Jag vet inte riktigt om man ska börja från raka armar eller hur det nu ska vara, men nästa gång tänker jag försöka göra fler chins bara för att se om det går smile.gif

Du höll ju på att ta dig över överhänget två gånger i rad av bara farten, jisses vilken fart upp du hade! Det gick ju strålande tycker jag! Inte verkade du lida av träningsvärk, fast det kanske berodde på uppvärmningen?

Klättring är helt klart det jobbigaste jag provat hittils! Man blir så otroligt trött i kroppen helt enkelt!

CITAT (t955i @ 24-03-2007, 19:42) *

53 kilometer, det skulle ta mig två timmar - kallar du det LITEN runda? Jisses, det där motsvarar ett långpass för mig smile.gif

Snacka om skilda referensramar biggrin.gif

CITAT (stina @ 24-03-2007, 19:45) *
          Liten!!!! Min rumpa hade brunnit upp för länge sedan! fear.gif Hur mycket tycker du är en stor runda egentligen??? ohmy.gif

DET undrar jag också!!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 24-03-2007, 20:07
          Länk hit: #2357

Medlem

Jaaa, och när man trycker på stopp-knappen så är man framme. Det gör ju att man om man vill kan ta ut sig till bristningsgränsen. Inget man kan göra mitt ute i skogen precis.... Jag är lite av en martyr som ibland gillar att "plåga skiten ur mej själv" - att bli så totalt slut så att det känns som om jag ska falla ihop och tvärdö av andnöd. Man får sån himla kick efteråt..... crazy.gif

Jag brukar börja med ytterst lite böjda armar - tycker det känns snällare mot armbågsleden. Men jag kanske har fel. Hur som helst bestämmer man ju själv vad en chin är för en själv...

Träningsvärken hade jag helt enkelt inte tid att tänka på där uppe på väggen. Tack - det kändes mycket bättre än vad jag trodde det skulle göra efter det långa uppehållet. Kändes nervöst inför första uppklättringen, men det släppte ju snabbt tack och lov! tummenupp.gif

Redigerat av stina: 24-03-2007, 20:09

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-03-2007, 21:30
          Länk hit: #2358

Medlem

Det är en trygghet att hålla sig på ett löpband, man är aldrig långt från civilisationen s a s biggrin.gif

Det låter vettigt det där med armbågarna, samma sak fick vi höra när det gällde stretching. Man skulle aldrig belasta en led i ytterläget, för den är inte så stark då. Samma sak måste ju gälla styrka, annars vore det konstigt?

Hur är det med träningsvärken nu då?

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 25-03-2007, 18:52
          Länk hit: #2359

Medlem

Japp - väldigt praktiskt! Aldrig längre hem än en stoppknapp - det gillar jag....

Det är precis så jag tänker vad gäller chinsövningen. Det känns också mindre belastande trots att man har en konstant anspänning precis där man vill (om man gör fler alltså). Ingen avslappning då man bara hänger i armarna.... Om jag inte orkar göra fler så brukar jag hänga en stund istället med lite böjda armar som avslutningsträning och kanske göra några små snabba "minisar". Det är ju också ett alternativ om man känner att man inte orkar ända upp - små minisar alltså.

Träningsvärken är bättre. Vi har varit på landet idag och jag har krattat dödgräs i 4 timmar. Så ganska trött i ryggen är jag däremot! ohmy.gif Men efter en god natts sömn ska jag väl vara taggad för träning igen antar jag.... Ligger just nu och softar med en lermask inkletad i nunan biggrin.gif

Redigerat av stina: 25-03-2007, 18:54

Citera
          t955i
          Inlägg 25-03-2007, 19:55
          Länk hit: #2360

Medlem
          Antal inlägg: 81
          Medlem nr: 1 935

CITAT (stina @ 24-03-2007, 20:45) *

smile.gif Jo det är nog skillnad, ni tränar massor varje dag, jag orkar med max 3 pass i veckan. Skulle också vilja orka träna varje dag men det gör jag inte, så när cykelsäsongen är igång då blir det ganska långa pass de få gångerna i veckan som man väl tränar, mellan 8-15 mil är ett långpass, 2-4 är tempopass vilket jag är sååå dålig på, tar ut mig alldeles för mkt i början d010.gif så jag blir toktrött. Långa sega pass är mer min melodi..

Blir lite avis på eran klättring, det verkar så himla kul. Kanske skulle försöka mig på det nån gång i vinter.. Skall försöka få med mig Magdalena som också har skrivit i tråden såg jag (Frugan!) .Har dom barnpassning där på klätterstället?

Redigerat av t955i: 25-03-2007, 19:57

Citera

223 sidor V  « < 116 117 118 119 120 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-06-2026, 19:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon