CITAT (stina @ 24-03-2007, 19:21)

Tänk då blev det som jag misstänkte - "professorskan" LadyG har blivit kär....

Löpband är en gudomlig uppfinning för oss som älskar fart- och tidskontroll! Jag är också kär!

Stenkoll har man på sin löpning på ett löpband - titta på vacker natur kan man gå ut och gå och göra - inte har man tid med det när man TRÄNAR heller då ligger fokus någon helt annan stans....
Nog tyckte jag att det såg ut som om du gjorde en "riktig" chin! Det var roligt att brumma runt där - det måste vi göra om! Mycket skojigt finns det att leka med på ett gym!

Och extraroligt när man är två - jag tränar ju jämt ensam på mitt gym.... Kul när man kan sporra varandra till stordåd!
Klättringen var kul - jag grejade i alla fall överhänget och tog mej upp till toppen (med en vilopaus efter överhänget).
Träningsvärken känns bättre faktiskt. Jag gick/sprang lite på löpbandet bredvid LadyG medan hon sprang. Så jag fick en vettig uppvärmning innan klättringen och det var nog bra. Men rejält trött i kroppen är man definitivt efter ett klättringspass. Inte mycket som slår klättring i att bli utmattad. Det är helt klart inte höjden som är problemet - det är så grymt fruktansvärt jävulusiskt tungt att klättra helt enkelt, det är DET som sätter gränserna....
Fizzgigg fick dessutom någon idé om att vi skulle testa att klättra och "inte använda fotstöd", alltså bara hänga i armarna när vi klättrade och "springa" på väggen med fötterna när vi skulle uppåt. Herrejösses, vad jobbigt och tungt det var!

Löpband är en mycket bra uppfinning, man ser precis var man är och hur det går! Det tänker jag göra om, absolut! Om inte annat så för att slå nytt personbästa

Jag vet inte riktigt om man ska börja från raka armar eller hur det nu ska vara, men nästa gång tänker jag försöka göra fler chins bara för att se om det går

Du höll ju på att ta dig över överhänget två gånger i rad av bara farten, jisses vilken fart upp du hade! Det gick ju strålande tycker jag! Inte verkade du lida av träningsvärk, fast det kanske berodde på uppvärmningen?
Klättring är helt klart det jobbigaste jag provat hittils! Man blir så otroligt trött i kroppen helt enkelt!
CITAT (t955i @ 24-03-2007, 19:42)

Tog en skön liten runda på 53 km på cykeln. Gick ganska bra, ligger fortfarande lite lågt i medelhastighet men det ska nog bli bättre. Det var kallt som skam dock.
53 kilometer, det skulle ta mig två timmar - kallar du det LITEN runda? Jisses, det där motsvarar ett långpass för mig

Snacka om skilda referensramar

CITAT (stina @ 24-03-2007, 19:45)

Liten!!!! Min rumpa hade brunnit upp för länge sedan!

Hur mycket tycker du är en stor runda egentligen???

DET undrar jag också!!