Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 117 118 119 120 121 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 25-03-2007, 20:05
          Länk hit: #2361

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Men dina pass x 3 blir ju massor i veckan ju! Vi skvätter ju mer ut vår träning.... tongue.gif Jag gör så av ren självbevarelsedrift. Det slår aldrig fel, för när jag inte tränat på ganska precis 24 timmar får jag abstinenser....

Tyvärr har dom inte barnpassning på Salveo. Och om en av er ska säkra och den andra klättra blir det ju lite marit att hålla rätt på lillen/lillan också..... Hoppas ni kommer på någon lösning så att ni kommer iväg. Det är ju så gruvligt skoj (och spännande....)

Citera
          LadyG
          Inlägg 25-03-2007, 21:00
          Länk hit: #2362

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (t955i @ 25-03-2007, 20:55) *
          smile.gif Jo det är nog skillnad, ni tränar massor varje dag, jag orkar med max 3 pass i veckan. Skulle också vilja orka träna varje dag men det gör jag inte, så när cykelsäsongen är igång då blir det ganska långa pass de få gångerna i veckan som man väl tränar, mellan 8-15 mil är ett långpass, 2-4 är tempopass vilket jag är sååå dålig på, tar ut mig alldeles för mkt i början d010.gif så jag blir toktrött. Långa sega pass är mer min melodi..

Blir lite avis på eran klättring, det verkar så himla kul. Kanske skulle försöka mig på det nån gång i vinter.. Skall försöka få med mig Magdalena som också har skrivit i tråden såg jag (Frugan!) .Har dom barnpassning där på klätterstället?

Det är ju som Stina säger, att vi skvätter lite mer med vår träning. Jag måste få träna lite varje dag när jag är frisk, annars blir jag orolig smile.gif

Om inte junior är alldeles för liten kan du ju ta med barnet och sätta på sele på och låta junior testa också? Det finns väggar där det är så tätt mellan greppen att till och med 5-6-åringar kan klättra (förmodligen yngre också men jag vet inte om det finns så små selar).

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 26-03-2007, 09:09
          Länk hit: #2363

Medlem

God måndagsmorgon hoppas jag!

Snart är det dags för dagens träning. Jag TROR det blir step-up, men om ledaren är sjuk (hon var dålig som sjutton i fredags) så springer jag en stund på löpbandet istället. Utan henne är step-upen inget kulig.... thumbdown.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 26-03-2007, 09:29
          Länk hit: #2364

Medlem

Hoppas ledaren är frisk, step och löpning är väl inte riktigt samma sak? Step är ju mycket lättare för dig nu när du har så bra kondition.

-fear-.gif

Och jag ska springa Vårruset..!

Gissa om konditionsträningen tog ett steg uppåt i prioriteringslistan smile.gif

Idag ska jag testa Salveos gym! yahoo.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 26-03-2007, 09:37
          Länk hit: #2365

Medlem

Jag får springa lugnt om det blir löpning istället så att det inte blir för mycket konditionsträning. Fast det skulle vara kul att få "leka" lite som start på veckan....

Vad roligt med Vårruset! Kul att följa din nystartade "löparkarriär"! tummenupp.gif Det är ju så himla kul och skönt att springa.

Väntar med spänning på en rapport från "Vår Lady på gymmet" yes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 26-03-2007, 09:53
          Länk hit: #2366

Medlem

Leka är inte fel, det kan ju gvara riktigt skoj det också. smile.gif
          Kanske en extra rukt, och rocka loss lite på löpbandet kan vara en underhållande idé för dagen?

Jo, fast jag är nervös ska jag erkänna, för allt möjligt men mest för att jag inte vet vad som väntar. smile.gif

Hoppas det är lika kul som det varit hittils när jag varit där, de korta stunder jag visat mig däruppe! Kommer med utförlig rapport ikväll!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 26-03-2007, 12:14
          Länk hit: #2367

Medlem

Det blev ingen Step - vikarie på passet. Så både jag och en tjej till "gick i strejk" och gick upp i gymmet istället. Hon hade aldrig varit där, men jag ställde henne på Crosstrainern medan jag sprang 5 km. Skönt tempo körde jag i - ruschade bara en gång på mitten när pulsen kändes för låg och en gång på slutet för att pumpa ut mej lite. Sen gick vi till gymdelen och tränade mage/rygg i en halvtimme. Jag fick ju visa henne mellan varje övning så det blev inte någon stenhård träning för min del. Kändes helt OK med tanke på resten av träningsveckan.... Vi har ju börjat åka ner till landet nu också på helgerna och det är minsann ingen sinekur att få hyfs på trädgården efter vintern!

Väntar och väntar och väntar på rapporten LadyG! smile.gif

Citera
          krellus
          Inlägg 26-03-2007, 15:36
          Länk hit: #2368

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

CITAT (LadyG @ 26-03-2007, 10:29) *
          Och jag ska springa Vårruset..!

JÄTTEKUL! Lycka till! rolleyes.gif

För mig blev det motionscykel igår. Allt för att inte förlora flåset.

Redigerat av krellus: 26-03-2007, 15:37

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          stina
          Inlägg 26-03-2007, 15:42
          Länk hit: #2369

Medlem

Ja du Krellus, det är tur att kroppen består av många olika delar när någon pajjar..... trostar.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 26-03-2007, 18:40
          Länk hit: #2370

Medlem

Nu är jag tillbaka igen, och jag mår prima bortsett från en blåsa under foten. Jag ska till löplabbet imorgon och prova ut ett par riktiga skor, de jag har nu är inte bra att springa i.

Värmde upp 10 minuter på löpbandet (1,1km) innan jag glad i hågen kastade mig över sittande Leg extensions 20kg 8*3, 30kg 8*3, 40kg 8*3 och därefter 30kg 8*3 igen. Fortsatte med liggande bencurl 15kg 8*3 och 20kg 8*3 men upptäckte snabbt att baksidan inte alls har samma uthållighet som framsidan, det kanske man måste göra något åt?

Axelresningarna var roliga, körde 8*3 på samtliga vikter: 10Kg, 15kg och 10kg. Lite ovan rörelse, men det blir bättre till nästa gång.

I magmaskinen testade jag mest tekniken och gjorde 8*3 på 10kg och 12,5 kg, sen lattjade jag med maskinen en stund men glömde räkna smile.gif

Latsdrag har jag aldrig gjort förut heller, så först gjorde jag 8 på 20 kg men insåg att det ju var löjligt. Så jag hävde på 30 kg och körde 8*3 där istället (och det var ungefär nu jag upptäckte att jag var i tidsnöd).

Så jag avslutade passet med en 4km löpning på 32 minuter innan jag skenade in i duschen och därefter vidare mot maten och hemmet smile.gif

Mycket nytt och mycket spännande måste jag erkänna, de maskiner jag körde idag var de jag kunde lista ut hur jag skulle hantera. Det fanns en drös till som såg spännande ut, men dem vet jag inte riktigt hur man hanterar. Det får bli nästa projekt att ge sig på - lista ut hur gymmaskinerna fungerar smile.gif

Redigerat av LadyG: 26-03-2007, 18:40

--------------------

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 26-03-2007, 18:41
          Länk hit: #2371

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

CITAT (stina @ 26-03-2007, 10:37) *
          Väntar med spänning på en rapport från "Vår Lady på gymmet" yes.gif

Jag börjar ana att G-et i LadyG står för Gym. wink.gif

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          stina
          Inlägg 26-03-2007, 18:52
          Länk hit: #2372

Medlem

Äntligen människa - gissa vem som suttit här och väntat i en timme på något livstecken från dej! blink.gif

Det låter som om du haft det kuligt värre! Bra jobbat! bravo.gif

Jag har jättesvårt att göra bencurl - får tyvärr ganska direkt ont i ena baksidan av knät. sad.gif Så jag har bestämt mig för att jag klarar mej utan den övningen (självbevarelsedrift). Fast egentligen borde jag kanske köra den, fast med låg vikt istället för att ösa på en massa och surt lägga av direkt eftersom det gör ont. slap.gif

Sitter det inte instruktionsbilder vid maskinerna? Det gör det på "mitt" gym. Annars finns det väl säkert någon du kan haffa och fråga - gymmänniskor är ett särledes trevligt och hjälpsamt släkte!

Imorgon är det jag som ska ge mej på gymmet. Ska bli kul - det är överkroppen och mittkroppen som ska få sig en omgång. Jag är så himla glad att axlarna känns bra. Trots klättringen (och det var ju inte lite belastning för dom med överhäng och "inte använda fötternaklättringen) + dom fyra timmarnas krattning. Gymmet - here i come! naughty.gif

CITAT (Fizzgigg @ 26-03-2007, 19:41) *
          Jag börjar ana att G-et i LadyG står för Gym. wink.gif

Eller Lady Grym! wub.gif

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 26-03-2007, 18:59
          Länk hit: #2373

Medlem

CITAT (stina @ 26-03-2007, 19:52) *
          Eller Lady Grym! wub.gif

Lady G( r )ym.
          Eller något av de andra förslagen som jag behåller för mig själv. wub.gif

Redigerat av Fizzgigg: 26-03-2007, 18:59

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 26-03-2007, 19:02
          Länk hit: #2374

Medlem

blush.gif Grym vet jag inte, men roligt var det iaf smile.gif

Baksida lår är nädvändig för att stabilisera knäet, så sänka vikterna och köra fler repetitioner skulle jag tro är en bra idé, i synnerhet för löpsteget. Man vinner tydligen en hel del på att vara stark i benen när man springer.

Fick samtal från naprapaten precis när jag skulle duscha också, och han ansåg att kan jag springa på löpband med ipren är det ingen fara med tån - då läker det ut av sig själv. En stukning kan kännas mer eller mindre i flera månader, så det är inget farligt eller något jag behöver avbryta träningen för. Jag blev jätteglad, det var precis det jag ville höra!!! biggrin.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 26-03-2007, 19:11
          Länk hit: #2375

Medlem

CITAT (Fizzgigg @ 26-03-2007, 19:59) *
          Lady G( r )ym.
          Eller något av de andra förslagen som jag behåller för mig själv. wub.gif

Är det nå´t naughty.gif tro.... biggrin.gif

CITAT (LadyG @ 26-03-2007, 20:02) *
          blush.gif Grym vet jag inte, men roligt var det iaf smile.gif

Baksida lår är nädvändig för att stabilisera knäet, så sänka vikterna och köra fler repetitioner skulle jag tro är en bra idé, i synnerhet för löpsteget. Man vinner tydligen en hel del på att vara stark i benen när man springer.

Fick samtal från naprapaten precis när jag skulle duscha också, och han ansåg att kan jag springa på löpband med ipren är det ingen fara med tån - då läker det ut av sig själv. En stukning kan kännas mer eller mindre i flera månader, så det är inget farligt eller något jag behöver avbryta träningen för. Jag blev jätteglad, det var precis det jag ville höra!!! biggrin.gif

Ja, jag ska köra baksida lår - jag looooovar! Gör lite imorgon...

Kul med tån - jättegrattis till det glädjande samtalet! smile.gif

Förresten LadyG: Det fattas 30 minuters löpning i din registrering på Funbeat!!!!

Redigerat av stina: 26-03-2007, 19:13

Citera
          LadyG
          Inlägg 26-03-2007, 21:02
          Länk hit: #2376

Medlem

CITAT (stina @ 26-03-2007, 20:11) *

Förresten LadyG: Det fattas 30 minuters löpning i din registrering på Funbeat!!!!

Om det är något Fizzgigg kokat ihop är det säkert något naughty.gif

Bra, det är jättemysigt när man hittat hamstrings och jag är övertygad om att man kan få trevlig träningsvärk där smile.gif

Jag är mycket nöjd med det beskedet, dessutom är tån inte så öm nu som i helgen. Det är säkert ditt tips om ibuprofen som gjort susen tummenupp.gif

Njae, kolla igen det ska vara sammanlagt 42 minuter, en 10 minuters uppvärmning och en 32 minutare mot slutet?

Redigerat av LadyG: 26-03-2007, 21:03

--------------------

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 26-03-2007, 21:02
          Länk hit: #2377

Medlem

CITAT (stina @ 26-03-2007, 20:11) *

En gentleman berättar inte sånt. Och inte jag heller. angel_not.gif

Stina, du vakar verkligen som en gam över verksamheten på Funbeat. tongue.gif

--------------------

Citera
          t955i
          Inlägg 27-03-2007, 06:44
          Länk hit: #2378

Medlem
          Antal inlägg: 81
          Medlem nr: 1 935

Varför går jag inte ner i vikt? g.gif
          Som i helgen, jag tyckte jag åt såååå nyttigt, våfflor med sylt och grädde 2 dagar i rad, en påse plockgodis, lite nachoschips, ett par öl och en whiskey. Kan inte förstå vad det är som gör att jag inte går ner i vikt.. Kanske samlat på mig vatten duh.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 27-03-2007, 06:52
          Länk hit: #2379

Medlem

CITAT (t955i @ 27-03-2007, 07:44) *
          Varför går jag inte ner i vikt? g.gif
          Som i helgen, jag tyckte jag åt såååå nyttigt, våfflor med sylt och grädde 2 dagar i rad, en påse plockgodis, lite nachoschips, ett par öl och en whiskey. Kan inte förstå vad det är som gör att jag inte går ner i vikt.. Kanske samlat på mig vatten duh.gif

laugh.gif

Sääkert... smile.gif

Livet är fyllt av mysterier smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 27-03-2007, 08:07
          Länk hit: #2380

Medlem

CITAT (Fizzgigg @ 26-03-2007, 22:02) *
          En gentleman berättar inte sånt. Och inte jag heller. angel_not.gif

Stina, du vakar verkligen som en gam över verksamheten på Funbeat. tongue.gif

Jag vakar så att min vän får credit för sin ihärdighet i form att ökande staplar! wub.gif

Citera

223 sidor V  « < 117 118 119 120 121 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-06-2026, 19:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon