Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 118 119 120 121 122 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 27-03-2007, 12:18
          Länk hit: #2381

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Nu har jag varit och kört styrketräning. För ovanlighetens skull skrev jag upp vad jag körde. Så här blev det idag:

Latsdrag: 25 kg - 40 kg - 40 kg - 35 kg x max
          Benlyft 25
          Rumplyft 25
          Benlyft 25
          Rumplyft 25
          Hantlar - axlar: 5 kg x 3 x max
          Rygglyft i fällkniven: 5 kg vikt, 3 x max
          Dips: Utan motvikt, 10 - 9 - 6
          Sit-ups: I sit-upsstolen, 3 x max
          Chins: 20 kg motvikt, 3 x max
          Sittande rodd: 40 kg - 50 kg - 50 kg x max
          Benlyft 25
          Rumplyft 25
          Benlyft 25
          Rumplyft 25
          Bänkpress: 30 kg 3 x max
          Triceps: Hantel bakom nacke, 10 kg 3 x max
          Mage: 25 kg motstånd, 3 x max
          Biceps: 15 kg 2 x max (sen var minar armar slut för idag)
          Plankan: Rak och sidor, 5 min

Nu är min kropp trött och nöjd för idag..... smile.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-03-2007, 15:06
          Länk hit: #2382

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag har åkt på vad som känns som den 100:ade förkylningen detta år! Hinner inte bli helt frisk mellan gångerna ens. Igår satte det in med full styrka....halsont och inflammerade bihålor utan nån som helst förvarning innan. Det blir ingen träning på onsdag med andra ord, jag som längtat så! crying.gif -cry-.gif

Citera
          stina
          Inlägg 27-03-2007, 15:10
          Länk hit: #2383

Medlem

CITAT (Magdis @ 27-03-2007, 16:06) *
          Jag har åkt på vad som känns som den 100:ade förkylningen detta år! Hinner inte bli helt frisk mellan gångerna ens. Igår satte det in med full styrka....halsont och inflammerade bihålor utan nån som helst förvarning innan. Det blir ingen träning på onsdag med andra ord, jag som längtat så! crying.gif -cry-.gif

Åh stackars dej - förstår precis hur pruttigt det känns.... trostar.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 27-03-2007, 17:39
          Länk hit: #2384

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Magdis @ 27-03-2007, 16:06) *

Fy så orättvist! trostar.gif

CITAT (stina @ 27-03-2007, 13:18) *
          Nu har jag varit och kört styrketräning. För ovanlighetens skull skrev jag upp vad jag körde. Så här blev det idag:

Latsdrag: 25 kg - 40 kg - 40 kg - 35 kg x max
          Benlyft 25
          Rumplyft 25
          Benlyft 25
          Rumplyft 25
          Hantlar - axlar: 5 kg x 3 x max
          Rygglyft i fällkniven: 5 kg vikt, 3 x max
          Dips: Utan motvikt, 10 - 9 - 6
          Sit-ups: I sit-upsstolen, 3 x max
          Chins: 20 kg motvikt, 3 x max
          Sittande rodd: 40 kg - 50 kg - 50 kg x max
          Benlyft 25
          Rumplyft 25
          Benlyft 25
          Rumplyft 25
          Bänkpress: 30 kg 3 x max
          Triceps: Hantel bakom nacke, 10 kg 3 x max
          Mage: 25 kg motstånd, 3 x max
          Biceps: 15 kg 2 x max (sen var minar armar slut för idag)
          Plankan: Rak och sidor, 5 min

Nu är min kropp trött och nöjd för idag..... smile.gif

Vilken diger lista! Nu har du all anledning att vara nöjd!

Jag är lite lagom missnöjd för att jag lyckades somna på soffan i eftermiddagssolen, vaknade av kissen (hysterisk kurrande) och insåg att passet redan börjat.

Får väl cykla för hela slanten istället, så jag inte blir förslappad och lat biggrin.gif

Skulle kunna cykla ett långpass ikväll, skonsamt för förvånade ben (det är det närmaste beskrivning jag kan komma, det är inte riktig träningsvärk men de är inte normala heller) och då kan jag göra något (som jogga) imorgon!

Då får jag en anledning att testa mina nya skor också, som jag köpt på löplabbet! Fick springesta ett par neutrala skor, och tjejen som testade sa att jag har ett neutralt löpsteg, och efter att ha testat två par hittade jag "mina" skor. De står i hallen!

Jag. Löparskor..!

Köp lotter gott folk, undrens tid är icke förbi!

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 27-03-2007, 19:32
          Länk hit: #2385

Medlem

CITAT (LadyG @ 27-03-2007, 18:39) *
          Fy så orättvist! trostar.gif
          Vilken diger lista! Nu har du all anledning att vara nöjd!

Jag är lite lagom missnöjd för att jag lyckades somna på soffan i eftermiddagssolen, vaknade av kissen (hysterisk kurrande) och insåg att passet redan börjat.

Får väl cykla för hela slanten istället, så jag inte blir förslappad och lat biggrin.gif

Skulle kunna cykla ett långpass ikväll, skonsamt för förvånade ben (det är det närmaste beskrivning jag kan komma, det är inte riktig träningsvärk men de är inte normala heller) och då kan jag göra något (som jogga) imorgon!

Då får jag en anledning att testa mina nya skor också, som jag köpt på löplabbet! Fick springesta ett par neutrala skor, och tjejen som testade sa att jag har ett neutralt löpsteg, och efter att ha testat två par hittade jag "mina" skor. De står i hallen!

Jag. Löparskor..!

Köp lotter gott folk, undrens tid är icke förbi!

Ja, jag känner mej jätteduktig. Det var lite folk i gymmet, så det gick som tåget. Ingen jag kände som jag kunde kackla med heller. Så det blev effektiv träning. smile.gif

Äsch, det var nog någon mening med att du somnade. Din cykel kanske känner sig övergiven nu när du kom hem med löparskorna! -cry-.gif

Imorgon är det intervall-löpning och core på schemat. Längtar redan (fast kroppen vill nog vila några timmar till...) Men själen är piggelin! crazy.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 27-03-2007, 20:18
          Länk hit: #2386

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Jag fick min träning på odlingslotten idag. Jag krattade o körde skottkärra. Böjde knäna upp o ner och rensade lite ogräs. Soligt o varmt var det! Skönt träningspass!

Citera
          t955i
          Inlägg 28-03-2007, 07:31
          Länk hit: #2387

Medlem
          Antal inlägg: 81
          Medlem nr: 1 935

CITAT (anna_rispan @ 27-03-2007, 21:18) *
          Jag fick min träning på odlingslotten idag. Jag krattade o körde skottkärra. Böjde knäna upp o ner och rensade lite ogräs. Soligt o varmt var det! Skönt träningspass!

Bra och allsidig träning. Jag brukar få lite ryggvärk av krattning, beror väl på att man krattar "snett" hela tiden..

Jag skall nu dra ner på träningen confused.gif Va? tänker ni.. Jo men jag kör så ensida träning, inte som ni som tränar massor med olika sorter. Tränar ju i princip bara cykel och jogging och det är ju samma muskelgrupper nästan. Skall dra ner till var 3'dje dag istället för 3 pass i veckan, märker att jag kan köra mkt hårdare när jag får återställa kroppen en dag extra mellan passen.
          Vad tror ni om det Lady G och Stina? Ni som tränar minst 5 dar i veckan smile.gif

/J

Citera
          stina
          Inlägg 28-03-2007, 07:54
          Länk hit: #2388

Medlem

t: Om du tittar i mitt träningsschema så ser du att jag kör väldigt varierat. Och bara 2 löppass i veckan. Du har väl trädgård förresten - trädgårdsarbete är också träning. smile.gif

Jag kör inte så mycket som jag gör för att jag tror att det är optimalt, utan för att jag inte kan låta bli helt enkelt. Det är så gruvligt kul - som att säga åt ett barn att det bara får leka var 3:e dag.... -cry-.gif

Hälsar Stina

Citera
          t955i
          Inlägg 28-03-2007, 08:52
          Länk hit: #2389

Medlem

CITAT (stina @ 28-03-2007, 08:54) *
          t: Om du tittar i mitt träningsschema så ser du att jag kör väldigt varierat. Och bara 2 löppass i veckan. Du har väl trädgård förresten - trädgårdsarbete är också träning. smile.gif

Jag kör inte så mycket som jag gör för att jag tror att det är optimalt, utan för att jag inte kan låta bli helt enkelt. Det är så gruvligt kul - som att säga åt ett barn att det bara får leka var 3:e dag.... -cry-.gif

Hälsar Stina

Jo jag har sett att du kör väldigt varierat. Och då funkar det ju att köra nästan alla dagar i veckan..
          För min del blir det nog i genomsnitt 10-15 timmar trädgård eller byggtjänst hemma i veckan, säkert ännu mer den säsong som stundar nu 000.gif Men det är ju bara en bonus på träningskontot smile.gif ..

Citera
          LadyG
          Inlägg 28-03-2007, 11:37
          Länk hit: #2390

Medlem

CITAT (t955i @ 28-03-2007, 08:31) *
          Bra och allsidig träning. Jag brukar få lite ryggvärk av krattning, beror väl på att man krattar "snett" hela tiden..

Jag skall nu dra ner på träningen confused.gif Va? tänker ni.. Jo men jag kör så ensida träning, inte som ni som tränar massor med olika sorter. Tränar ju i princip bara cykel och jogging och det är ju samma muskelgrupper nästan. Skall dra ner till var 3'dje dag istället för 3 pass i veckan, märker att jag kan köra mkt hårdare när jag får återställa kroppen en dag extra mellan passen.
          Vad tror ni om det Lady G och Stina? Ni som tränar minst 5 dar i veckan smile.gif

/J

Jag skulle nog byta ut något pass mot styrketräning efter att ha läst den här artikeln.

Eventuellt skulle jag försöka få in ett intervallpass i veckan (grenspecifikt, så likt din idrottsgren som möjligt), ett styrkepass (inte för nära intervallerna dock - MINST 48 timmars vila emellan), och två (eller tre) konditionspass varav det ena mycket väl kan vara långdistans.

Problemet är att passa in det med jobb, hem och andra aktiviteter. Det ska passa med vilodagar, alla anda aktiviteter osv och det är inte alla som vill gneta på så ofta heller för den delen.

Eventuellt kan man köra intervallerna varannan vecka och köra backträning varannan, så får man lite variation också. Men den där typen av finlir kan man ju roa sig med hur länge som helst! biggrin.gif

Fast så skulle jag göra iaf smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          krellus
          Inlägg 28-03-2007, 12:01
          Länk hit: #2391

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

CITAT (stina @ 26-03-2007, 16:42) *
          Ja du Krellus, det är tur att kroppen består av många olika delar när någon pajjar..... trostar.gif

Jo, det är ju tur...
          Har cyklat denna vecka med "hälen" på pedalen. Det har funkat även om det inte är optimalt.
          Igår tog jag en rask promenad med löparskorna och tryckte på rätt bra. "Lunkade" någa meter i "stöten" ibland för att "känna efter" och det fungerade. Vågar dock inte springa för då lär jag få ont igen.

Var hos naprapaten idag för lite "shockwave treatment" och det gör ont men verkar fungera. Min fot var betydligt bättre på "bara" en vecka så jag är optimist.

Redigerat av krellus: 28-03-2007, 12:01

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          stina
          Inlägg 28-03-2007, 12:37
          Länk hit: #2392

Medlem

t: Jag håller med ladyG, kan du inte lägga in åtminstone ett styrketräningspass i veckan? Eller känns det blä....

Krellus: Vad kul att det går åt rätt håll! Du är nog snart på G igen.

Jag har varit och kört intervallträning på löpbandet och core idag. Intervallträning är verkligen en nära-döden-upplevelse för mej! ohmy.gif Varje gång jag kör det så undrar jag vad i h-e jag håller på med, men så fort jag klivit av löpbandet är jag så full av endorfiner så jag glömt hur hemskt det är. Längtar redan till nästa gång. yes.gif Idag blev det bara lite sabbat mitt i för tjänstemobilen ringde. Jag hade precis sprungit 2 minuter i 15 km/tim så jag kunde nästan inte prata. Var så svettig så jag var rädd att telefonen skulle få kortslutning av allt det blöta!

Klockan 15.30 är det massage, en timme helkropp. tummenupp.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 28-03-2007, 18:28
          Länk hit: #2393

Medlem

*fniss* Jag tror inte jag hört talas om mobilers som fått kortslutning av svett , men nån gång ska vara den första smile.gif

Du kör verkligen stenhårt när du kör intervallträning tummenupp.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 28-03-2007, 18:58
          Länk hit: #2394

Medlem

Mina hörlurar till mp3-spelaren brukar emellanåt få spader av all svett. Knastrar, glappar och skrapar. När dom torkat igen så går dom dock som tåget, så det måste vara att dom håller att drunkna! blink.gif

Massagen var helt sagolik idag. Hårt som sjutton beställde jag och det fick jag sannerligen! Nu är jag alldeles mjuk och loj i kroppen. Massören finns ju på mitt gym så hon vet vad/hur mycket jag tränar så hon vet precis vilka muskler hon ska angripa extra mycket. Funderade ett tag på att stretcha en stund eftersom jag är så dålig på det och har tid ikväll, men jag kom fram till att jag nog borde låta kroppen vara ifred, enligt massören är en helkroppsmassage som ett träningspass och jag är faktiskt ganska trött i kroppen. Så det får faktiskt vara för idag.

Tack för berömmet förresten LadyG! Lagom är ett trist ord - eller hur! whist.gif wink.gif biggrin.gif )

Citera
          LadyG
          Inlägg 28-03-2007, 19:08
          Länk hit: #2395

Medlem

LOL - det lär jag nog få uppleva om jag får med mig mp3-spelaren till gymmet nästa gång smile.gif

Det låter helt perfekt, och visst är det jobbigt för kroppen med massage trots att det är så skönt. Man blir helt slut i kroppen och definitivt inte intresserad av fysisk ansträngning. Men det är ju så udnerbart!

Lagom är inte alls kul nej, det håller jag med om biggrin.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 28-03-2007, 19:21
          Länk hit: #2396

Medlem

Jag har aldrig mp3-spelaren när jag tränar styrketräning. Vet inte om jag är larvig, men jag vill ha full koll på omgivningen och hur maskinerna låter när jag tränar där. Vill höra om någon manick skulle låta konstig.... En gång när jag körde i benpressen blev det något fel på den, den började skrapa som sjutton och det lät som om vajrarna höll på att lägga av. Det hade jag ju inte märkt om jag varit instängd i musikmaskinen. Tycker inte om att "bubbla in mej" då - det känns otäckt på något vis. Däremot klarar jag inte av att löpträna utan - hatar att höra mina egna andetag, det är så tröttande. Så hög volym och drömma sig bort, det är min melodi på löpbandet. coolgleam.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 28-03-2007, 19:33
          Länk hit: #2397

Medlem

Mjo, nu menade jag ju till löpbanden inne på gymmet, inte till styrketräningen smile.gif

Jag skulle aldrig kunna hålla räkningen på sets och reps om jag har öronen fulla av musik smile.gif

Edit: Stavningen igen tongue.gif

Redigerat av LadyG: 28-03-2007, 19:33

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 28-03-2007, 19:38
          Länk hit: #2398

Medlem

CITAT (LadyG @ 28-03-2007, 20:33) *
          Mjo, nu menade jag ju till löpbanden inne på gymmet, inte till styrketräningen smile.gif

Jag skulle aldrig kunna hålla räkningen på sets och reps om jag har öronen fulla av musik smile.gif

Edit: Stavningen igen tongue.gif

Jag kör ju tills jag inte orkar mer, oavsett om det blir 4 eller 10 reps, så för den sakens skull skulle det nog funka för mej.

Imorgon är det nederkropp och mittkropp som ska få lära sig veta hut naughty.gif Som avslutning en timmes poweryoga. Mmmmmm..... Då blir man lika flummig efteråt som efter massagen. wacko.gif

Citera
          t955i
          Inlägg 28-03-2007, 19:58
          Länk hit: #2399

Medlem

Man tackar för svaren angående min minskning av träningsdagar. Styrketräning går bort. (Trots gratis gymkort från jobbet duh.gif
          Höll faktiskt på med det några år, problemet med mig är att jag tror jag skall bli världsmästare i allt jag börjar med så det blir som en drog. crazy.gif Så börjar jag med styrketräning igen då blir det säkerligen som sist, 5 dar i veckan och tokkörning, tror familjen skulle byta ut mig mot en bättre begagnad torktumlare isf.
          Skall ta till mig av tipset att köra lite intervall och kanske mer fartträning både på cykel och jogging för att spexa till det lite w00t.gif

Lady G jag läste att du cyklade 56,3km på 120 minuter. mkt bra, skall du inte anmäla dig till www.vck.nu wink.gif Vi behöver lite fler tjejer som cyklar.

Redigerat av t955i: 28-03-2007, 20:02

Citera
          stina
          Inlägg 28-03-2007, 20:10
          Länk hit: #2400

Medlem

t: Förstår precis vad du menar med drog, och jag är övertygad om att LadyG gör det också! w00t.gif Jag tränar på mina luncher (som är lååååånga) så ännu så länge lever inte förhållandet farligt.....

Citera

223 sidor V  « < 118 119 120 121 122 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2026, 10:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon