| |
|
  |
Träning (forts), Peppning, tips och råd |
|
|
|
|
07-04-2007, 17:12
|
Medlem
Antal inlägg: 81
Medlem nr: 1 935

|
Välkommen tillbaka Lady G Varit ute nu och joggat 16 km, otroligt tungt, kom på att en hel dags grävning och skottkärrekörning igår nog borde ansetts som ett träningspass  , var otroligt seg i låren. Men jag tog mig hem, var nära att ringa frugan ett tag så hon kunde hämta mig
|
|
|
|
|
|
|
|
07-04-2007, 18:30
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
Nu är jag tillbaka från landet. Vi hade egentligen tänkt åka hem först imorgon bitti, men vi ångrade oss och åkte hem nu ikväll istället. När jag var ute i trädgården och jobbade och det började snöa och storma - då fick jag nog.... Nästa helg ska ju dessutom sommaren komma till Stockholm - dom visade en prognos på 19 grader över Stockholm nästa lördag.  Så varför plåga ihjäl sig i kölden när värmen kommer om ett par dagar.... Jag har kört med mossrivare och krattat och krattat och krattat och krattat.... Nu är gräsmattorna och "stora berget" fint. Några av rosorna är klippta och en del ogräs är rensat. Snart dags att åka och hämta hästgödsel...  Det är härligt med träning ute i det fria också! LadyG: Du skulle älska intervallträning - du som är en sån fighter! t: Klart att trädgårdsarbete är träning! Finns ju som träningsform på Funbeat!
|
|
|
|
|
|
|
|
08-04-2007, 18:14
|

Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761

|
CITAT (stina @ 07-04-2007, 19:30)  Nu är jag tillbaka från landet. Vi hade egentligen tänkt åka hem först imorgon bitti, men vi ångrade oss och åkte hem nu ikväll istället. När jag var ute i trädgården och jobbade och det började snöa och storma - då fick jag nog.... Nästa helg ska ju dessutom sommaren komma till Stockholm - dom visade en prognos på 19 grader över Stockholm nästa lördag.  Så varför plåga ihjäl sig i kölden när värmen kommer om ett par dagar.... Jag har kört med mossrivare och krattat och krattat och krattat och krattat.... Nu är gräsmattorna och "stora berget" fint. Några av rosorna är klippta och en del ogräs är rensat. Snart dags att åka och hämta hästgödsel...  Det är härligt med träning ute i det fria också! LadyG: Du skulle älska intervallträning - du som är en sån fighter! t: Klart att trädgårdsarbete är träning! Finns ju som träningsform på Funbeat! Va! Snöstorm?? I Södermanland?? Tur att det inte kom till mig då. Jag var också på odlingen.
|
|
|
|
|
|
|
|
08-04-2007, 18:53
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Nu har jag varit och slagit nytt rekord i hur länge jag kan springa. Kutade i 40 minuter, inte så fasligt fort må hända men huvudsaken var att jag klarade av att springa. Att jag avverkade 5 km på den tiden gör mig lite nöjd också, för nu vet jag att jag kommer att klara Vårruset, nu är det bara frågan om hur snabbt det kommer att gå.
Går det tillräckligt bra ställer jag nog upp i Tjejmilen.
Redigerat av LadyG: 08-04-2007, 18:54
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
08-04-2007, 19:06
|

Medlem
Antal inlägg: 2 142
Medlem nr: 2 667

|
Det var värst vad ni är flitiga - både i "spåret" och i trädgårdslandet Det ska bli roligt att följa allas framsteg igen. Keep up the good work!
--------------------
CITAT * Gardening - Nature's Prozac *
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2007, 18:56
|

Medlem

|
Du också? Jag for in på gymmet, skulle bara köra lite men blev kvar där gott och väl 2 timmar, fast iofs pratade jag boert en tio minuter en kvart med Erik, en av instruktörerna där. Han visade latsdrag ocg två suveräna maskiner för överkroppen! Gissa vem som kommer att gå träningsvärk imorgon  Salveos service är helt enkelt outstanding måste jag erkänna, de är verkligen trevliga och hjälpsamma.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2007, 11:14
|

Medlem

|
Idag har jag träningsvärk, kors i taket  Det måste bero på att maskinerna och rörelserna är nya, gissar jag. Det var ett tag sedan sist, blir det inte värre än det är nu är det bara mysigt!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2007, 12:08
|

Medlem

|
Grattis till träningsvärken LadyG!  Det är väl en kombination av nya maskiner och att det väl var ett tag sedan du körde styrketräning nu? Själv var jag och sprang en halvmil på löpbandet. 26 minuter och 10 sekunder tog det. Undrar om det inte är nytt personbästa på en halvmil. Andra halvmilen när jag springer en mil brukar gå fortare än den första, jag är lite segstartad. Tar ett tag innan jag kommer in i "löparkoma"..... Men jag är inte säker på att det är rekord, men jag tror nästan det. Tyckte jag sprang som f-n i alla fall, jag är inte så himla uthållig i lite snabbare tempo märker jag. När jag legat och malt på 12 km/tim ett längre tag känns det faktiskt jobbigt. Jag har bestämt mej för att varannan vecka när jag springer 5 km utan intervaller kolla tiden och se om den förbättras i och med intervallträningen. Körde sedan 15 min core och 15 min stretch. Hade tänkt ett längre corepass, men jag sparar mej inför morgondagen då vi ska klättra en massa.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2007, 14:06
|

Medlem

|
Bra sprunget, Stina!!! Riktigt bra tid ju!
Imorgon blir det riktigt roligt!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2007, 14:41
|

Medlem

|
Tack LadyG! Jaaaa, imorgon ska vi upp i det blå!
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2007, 21:43
|

Medlem

|
Nu är jag hemkommen från ju-jutsun och det var ju lite dumt att inbilla isg att jag kunde köra lugnt och stilla (med tanke på träningsvärken alltså). Jag körde på som vanligt tills svetten sprutade och armarna dinglade som cykelslangar längs sidorna  Men det reder sig med rejält med sömn i natt och rätt kost fram till klättringen imorgon.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
11-04-2007, 17:08
|

Medlem

|
Nu har vi varit och klättrat, LadyG, Fizzgigg, jag och mitt främmande. Jättekul som alltid! Nytt personbästa - klarade överhäng och ända upp!  Det var min sista uppklättring jag fixade det så det tog musten ur mej fullständigt. Var så slut när vi gick hem så att jag faktiskt mådde illa, men det var det absolut värt!  Nu brummar det i hela kroppen, fingrarna värker, ryggen värker, armarna värker, tårna värker. Men jag är lycklig..... Tack snälla LadyG och Fizzgigg för att ni var så gulliga mot barnen - dom är så lyckliga och dom kommer aldrig glömma den här dagen....
|
|
|
|
|
|
|
|
11-04-2007, 18:27
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 11-04-2007, 18:08)  Nu har vi varit och klättrat, LadyG, Fizzgigg, jag och mitt främmande. Jättekul som alltid! Nytt personbästa - klarade överhäng och ända upp!  Det var min sista uppklättring jag fixade det så det tog musten ur mej fullständigt. Var så slut när vi gick hem så att jag faktiskt mådde illa, men det var det absolut värt!  Nu brummar det i hela kroppen, fingrarna värker, ryggen värker, armarna värker, tårna värker. Men jag är lycklig..... Tack snälla LadyG och Fizzgigg för att ni var så gulliga mot barnen - dom är så lyckliga och dom kommer aldrig glömma den här dagen....  Det var jätteskoj, lite ovant eftersom det var länge sen men precis lika skoj som det alltid brukar vara  Sprang lite efteråt - det var bland det jobbigaste jag gjort. Bara 3,8 km på 30 minuter, men det ska jag slå en vacker dag
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
11-04-2007, 20:14
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Ikväll har jag varit på gymmet igen. Det blev inte lättgympa-passet den här gången för det blev lite stressigt att hinna. Först värmde jag upp 10 min i cross-trainern och körde sen styrketräning bröst, lårens in-och utsidor och rumpan o sen sprang jag ner på 30 min Core o sen upp till styrketräningslokalen igen och tränade axlar och armar. Känns härligt i kroppen! En sak jag tänkt på angående Core-passet är att övningarna går lite för snabbt. Ska man hinna med att ta ut rörelserna ordentligt och använda rätt teknik går det inte att stressa så där. Så jag kör lite i min egen takt. Det känns ju att det tar mer hårt på nacken t.ex om man ska göra situps i racerfart o det är ju magmusklerna jag vill aktivera.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-04-2007, 13:34
|

Medlem

|
Bra jobbat Magdis!!! Jag går ju också på core, men på våra pass kör vi aldrig sit-ups i raketfart??? Snarare många väldigt, väldigt sega, sugande och långsamma..... Idag har jag varit på poweryoga. Valde att skippa styrketräningen eftersom jag klättrade så himla mycket igår + att jag varit hos kiropraktorn och blivit "tillrättalagd" idag och då ville jag vara lite snäll mot mina kotor.
|
|
|
|
|
|
|
|
13-04-2007, 10:28
|

Medlem

|
Hejja Magdis, bra att du gör som du tycker blir bäst för dina magmuskler. Situps ska man inte stressa genom tycker jag, då förlorar man kontakten med magen genom hela rörelsen och belastar fel muskler i onödan. Bäst lider man fastiskt i "båten", vi brukar sitta som om vi rodde fast utan roddmaskin, dvs bakåtlutade och så sparkar man ut med benen rakt ut en liten bit ovanför mattan och drar tillbaka dem igen och gör roddrörelser med armarna samtidigt. Ju mer bakåtlutad du kan sitta, desto bättre tar den  Klokt att du är snäll mot kroppen Stina, kroppen kan vara en känslig apparat ibland, och man vill ju kunna fortsätta träna så mycket som möjligt. Igår blev det ett lugnt ju-jutsupass, mycket teknik och testa nya saker och då kan man inte ösa på. Idag är det vilodag
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|