Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          223 sidor V  « < 123 124 125 126 127 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          anna_rispan
          Inlägg 15-04-2007, 08:43
          Länk hit: #2481


          Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem sedan:
          27-11-2004
          Medlem nr: 4 761



          mm, ja vid ettan ungefär bord edetvara va. om knäskålen liksom ligger precis nedanför i kant typ. alltså. det gjorde ont precis mittovanför i exakt närhet till knäskålen.
           
          Citera
          LadyG
          Inlägg 15-04-2007, 08:47
          Länk hit: #2482


          Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem sedan:
          23-07-2005
          Medlem nr: 6 231



          Då kan det nog bero på att muskeln helt enkelt är ovan vid den typen av arbete, knäskålen är i bildens nederkant och i är senan som fäster muskeln strax nedanför knäskålen. Försvinner obehaget direkt, eller så gott som direkt, när du slutar göra övningen?


          --------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
           
          Citera
          anna_rispan
          Inlägg 15-04-2007, 08:51
          Länk hit: #2483


          Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem sedan:
          27-11-2004
          Medlem nr: 4 761



          Aha, så typ där 1 o i möts där gjorde det ont. Hmm, ska jag vara riktigt ärlig så slutade jag ju inte när det började göra ont. Så det var förmodligen därför det gjorde ont även fast jag bara gick en vanlig långprommis. Men då på gymnasietiden så slutade jag när smärtan dök upp o då kändes inget när jag gick som vanligt.
          Det gick ju bra att jogga. (Ja jag har läst hundra gånger att man ska sluta om det gör ont! slap.gif )

          Men då kan jag satsa på att träna upp strykan med benböj då o hädanefter sluta så fort det skulle börja göra ont nånstans??
           
          Citera
          LadyG
          Inlägg 15-04-2007, 09:01
          Länk hit: #2484


          Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem sedan:
          23-07-2005
          Medlem nr: 6 231



          Exakt smile.gif

          Du kan ju föra anteckningar över hur många du klarar från gång till gång och se utvecklingen (säger jag som älskar statiskt) smile.gif


          --------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
           
          Citera
          anna_rispan
          Inlägg 15-04-2007, 09:03
          Länk hit: #2485


          Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem sedan:
          27-11-2004
          Medlem nr: 4 761



          CITAT (LadyG @ 15-04-2007, 10:01) *
          Exakt smile.gif

          Du kan ju föra anteckningar över hur många du klarar från gång till gång och se utvecklingen (säger jag som älskar statiskt) smile.gif


          Jepp! Det ska jag göra. biggrin.gif
          Jag behöver peppa igång mig nu!! Jag har blivit lätt flåsig när jag går i trappor igen, o jag känner mig lite lätt sladdrig i kroppen.

          Ska jag böja så att knät blir i 90 grader??
           
          Citera
          LadyG
          Inlägg 15-04-2007, 09:08
          Länk hit: #2486


          Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem sedan:
          23-07-2005
          Medlem nr: 6 231



          Gå så djupt att det blir jobbigt i lårmusklerna, men inte så djupt att det gör ont i knäet. Kan du gå ner i böjen så att lårbenen blir parallell med golvet är det bra, det blir en bit över 90 graders vinkel i knäet. Det är så djupt tyngdlyftare går när de övar på att lyfta vikter ofta motsvarande en liten häst. smile.gif


          --------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
           
          Citera
          anna_rispan
          Inlägg 15-04-2007, 09:10
          Länk hit: #2487


          Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem sedan:
          27-11-2004
          Medlem nr: 4 761



          Ja just det. Låret parallellt med golvet. Det var nog så jag menade. Det blir ju mer än 90 grader så klart efter som man lutar underbenet.
          Kanske kan göra några på trädgårdslandet nu då. smile.gif

          Ha en bra dag!
           
          Citera
          LadyG
          Inlägg 15-04-2007, 15:43
          Länk hit: #2488


          Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem sedan:
          23-07-2005
          Medlem nr: 6 231



          Tack, du också! smile.gif

          Jag har haft en härlig dag hittils, har varit och tränat och det gick förvånansvärt bra! Jag är riktigt nöjd faktiskt!


          --------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
           
          Citera
          anna_rispan
          Inlägg 15-04-2007, 15:50
          Länk hit: #2489


          Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem sedan:
          27-11-2004
          Medlem nr: 4 761



          Vad skönt att din dag varit givande. O att träningen gått bra! tummenupp.gif
           
          Citera
          stina
          Inlägg 15-04-2007, 15:58
          Länk hit: #2490


          Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 26



          Hej!

          Nu är vi tillbaka hemma från landet.

          Kul att träningen gick bra LadyG! och hoppas det fixar sig med knät Anna!

          Själv ägnade jag en stor del av gårdagen åt att släpa stenbumlingar och att gräva. Jag håller på och gör om en rabatt. Tungt..... Men idag har jag bara slappat och vilat inför veckans träning. Snacka om högsommarväder - 22,5 grader i skuggan hade vi. Jag har ju kämpat rätt i solen så gissa om jag känner mej som en rökt makrill! biggrin.gif

          Starkt kämpat förresten T, såg ditt inlägg lite längre bak som försvann lite i knäbekymren...
           
          Citera
          LadyG
          Inlägg 15-04-2007, 16:11
          Länk hit: #2491


          Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem sedan:
          23-07-2005
          Medlem nr: 6 231



          Ujj, snacka om hård träning, och mitt i solen. Mycket vatten går det åt då... smile.gif

          Imorgon är det en ny träningsvecka yahoo.gif


          --------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
           
          Citera
          stina
          Inlägg 15-04-2007, 16:15
          Länk hit: #2492


          Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 26



          Jaaa - Lasse stod och målade hela dagen i solen och glömde dricka. Gissa om han blev yr i skallen och mådde jättedåligt helt plötsligt! ohmy.gif

          Jippi för nya träningsveckor - dom gillar vi. Och allra helst när vi ska klättra på onsdag!!!!! No party but climbing - eller hur LadyG!!!! tongue.gif

          Redigerat av stina: 15-04-2007, 16:16
           
          Citera
          LadyG
          Inlägg 15-04-2007, 16:21
          Länk hit: #2493


          Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem sedan:
          23-07-2005
          Medlem nr: 6 231



          Oj, det kan man få solsting av, även på våren! Stackarn, glöm inte pyssla om honom!

          Jag ser fram emot tt få klättra igen, vi åt lunch på Salveo efter ju-jutsun (lokalen ligger ett stenkast bort) och gissa om det kliade i de trötta fingarna (inte slugt att ge sig dit kanske, men salsan är jättegod) smile.gif


          --------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
           
          Citera
          stina
          Inlägg 15-04-2007, 16:24
          Länk hit: #2494


          Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 26



          Det kan jag förstå! Tur att man behöver diverse utrustning för att kunna klättra, annars hade du väl varit där och klängt också idag! whist.gif

          Jag placerade honom i skuggan och hämtade en hel kanna iskall lingondricka - sen piggade han på sig.

          Redigerat av stina: 15-04-2007, 16:25
           
          Citera
          LadyG
          Inlägg 15-04-2007, 17:18
          Länk hit: #2495


          Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem sedan:
          23-07-2005
          Medlem nr: 6 231



          CITAT (stina @ 15-04-2007, 17:24) *
          Det kan jag förstå! Tur att man behöver diverse utrustning för att kunna klättra, annars hade du väl varit där och klängt också idag! whist.gif

          Jag placerade honom i skuggan och hämtade en hel kanna iskall lingondricka - sen piggade han på sig.


          Absolut! Hade jag haft grejerna hade jag försökt, jag hade inte kunnat låta bli i så fall smile.gif

          Sitta i skuggan och mysa med sval dricka, det är grejjer det! Förstår att han blev piggare efter det!


          --------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
           
          Citera
          Magdis
          Inlägg 15-04-2007, 18:01
          Länk hit: #2496


          Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem sedan:
          05-07-2004
          Medlem nr: 4 012



          Iiiiiih, kommer just hem från gymmet och veckans Hallelujah-moment! biggrin.gif Så skönt att slippa tjat i örona och bara få gå in i sig själv medan man tränar igenom kroppens alla muskler. smile.gif Det blev en riktigt grundlig genomgång med en MASSA olika övningar. Jag avslutade med att testa trappmaskinen som jag aldrig riktigt vågat mig på förut. Jag fattar den inte riktigt. Ska man trampa pedalerna ända i botten eller ska man trampa på i snabbare takt och bara trampa ner dem en bit?
          Jag hoppades ju på att ge rumpmuskeln en riktig omgång där men det kändes mest i låren.

          Det hade dykt upp en ny maskin nu som såg intressant ut men som inte hade någon beskrivning på sig hur den skulle användas eller vad den var till för muskler. Man stod på knä på en vridplatta som var ungefär i knähöjd o så skulle man vrida underkroppen åt sidorna. Jag antar att det var meningen att man skulle använda sneda magmusklerna. Nån som känner igen den?
           
          Citera
          stina
          Inlägg 15-04-2007, 19:17
          Länk hit: #2497


          Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 26



          Grattis till den saliga upplevelsen Magdis! bravo.gif Måste vara otroligt skönt att få bara vara för sig själv med småttingar hemma!

          Betr trappmaskinen ska du inte låta pedalerna gå i botten - du ska trampa på så fort så att du hela tiden håller dej "i luften" sas. Vicka på med rumpan så får den jobba rejält! tongue.gif

          Den andra manicken har jag aldrig hört talas om. Jag brukar ibland stå med en stång (utan vikter) liggande på axlarna och vrida överkroppen åt sidorna samtidigt som underkroppen står stilla. Det tar på midjan och sneda magmusklerna. Låter som någon liknande idé fast i manick-form och där underkroppen rör sig istället för i mitt fall överkroppen..... Låter jätteskön!
           
          Citera
          stina
          Inlägg 16-04-2007, 12:06
          Länk hit: #2498


          Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 26



          Nu har jag varit och kört step-up. Det var kul - men.... Det är faktiskt inte tillräckligt ansträngande längre för att jag ska få upp pulsen nämnvärt. Kul är det och svettas som en gris gör jag, men jag blir som sagt inte ett dugg andfådd av det längre. Antagligen är det löpningen, och framför allt intervallträningen, som jag har det att tacka för.

          Körde sedan 20 min mage och en kvarts stretch. Skönt!

          Kör nog på med stepen ändå, för all träning måste ju inte vara högpulsträning.... Det är ju så kul gäng.
           
          Citera
          Magdis
          Inlägg 16-04-2007, 14:25
          Länk hit: #2499


          Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem sedan:
          05-07-2004
          Medlem nr: 4 012



          Vad duktig du är Stina! Det måste vara bra för skinkorna att köra step-up va? Skulle jag behöva. biggrin.gif
           
          Citera
          stina
          Inlägg 16-04-2007, 14:41
          Länk hit: #2500


          Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 26



          Tack! Absolut en jäkla träning för dom äldra delarna! biggrin.gif Men om du beter dig i trappmaskinen som jag skrev att du ska göra lär din akter inte gå av för hackor inför beach 2007! naughty.gif

          Jag kom på att jag kan lägga ett 5km löppass direkt efter stepen - känns som om jag skulle vara lagom uppvärmd för att kunna göra bra ifrån mej på löpbandet.

          Redigerat av stina: 16-04-2007, 14:42
           
          Citera

          223 sidor V  « < 123 124 125 126 127 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 03-07-2026, 10:41
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon