Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 124 125 126 127 128 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          anna_rispan
          Inlägg 16-04-2007, 14:45
          Länk hit: #2501

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (stina @ 16-04-2007, 15:41) *
          Tack! Absolut en jäkla träning för dom äldra delarna! biggrin.gif Men om du beter dig i trappmaskinen som jag skrev att du ska göra lär din akter inte gå av för hackor inför beach 2007! naughty.gif

Jag kom på att jag kan lägga ett 5km löppass direkt efter stepen - känns som om jag skulle vara lagom uppvärmd för att kunna göra bra ifrån mej på löpbandet.

Stina: vill du inte att vi ska peppa dig att se till att träningen inte skenar iväg?? Det låter enormt slitigt med ett step-pass o ett löppass...Men å andras idan är du ju nästan på elitnivå...smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 16-04-2007, 15:00
          Länk hit: #2502

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Schhhhhh Anna! coolgleam.gif

Jodå, du har rätt. Men jag vill vara trött när jag går från träningen iofs.... Ska testa en gång nästa måndag om jag är pigg då i alla fall. Jag tycker jag har hållt igen, så jag är så sugen på att gasa i några veckor nu innan semestern. Då blir det en låååååång vila.

Tack för att du bryr dig och vaktar på mej - jag försöker möta upp med mer mat! wub.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 16-04-2007, 15:03
          Länk hit: #2503

Medlem

Okje, jag tror ju såklart att du har koll men ändå. Har du testat att böja lite mer på knän o så i rörelserna?? Men det kanske du inte ens skulle hinna... Du har väl förmodligen redan maxat alla rörelser. Du som är van att träna step menar jag.

Citera
          stina
          Inlägg 16-04-2007, 15:21
          Länk hit: #2504

Medlem

Jag maxar allt som går - djupa benböj när det går och höga hopp upp på brädan. Brädan på hög nivå. Det hjälper inte.... Men du kanske har rätt i att det blir för mycket, jag är bara så sugen på att bli riktigt trött. Det är bara början på veckan, får se hur jag känner mej i slutet... Grunnar på saken! Imorgon ska jag springa en mil, får ta ut mej då.

Redigerat av stina: 16-04-2007, 15:22

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 16-04-2007, 17:38
          Länk hit: #2505

Medlem

Wohoo, sambon skriver till mig att han ska gå en promenad ikväll. Så jag får väl inte vara sämre. Fast jag tar en cykeltur. smile.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-04-2007, 18:11
          Länk hit: #2506

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag har inga svårigheter att bli trött iallafall. biggrin.gif Jag värmer upp på cross-trainern för jag tycker den är superskön. Aktiverar hela kroppen. Jag blir väldigt fort trött i benen nu men det ska jag väl snart ha tränat bort. Nästa gång ska jag ta halva tiden cross-trainer och halva tiden trappmaskin. Hoppas ingen använder maskinen bakom mig då så jag törs vicka ordentligt på rumpan. biggrin.gif

Citera
          stina
          Inlägg 16-04-2007, 19:23
          Länk hit: #2507

Medlem

Klart du inte kan vara sämre Anna - ge honom en hurtighetsmatch bara! smile.gif

Magdis: Crosstrainern är jätteskön - jag håller med dej! Betr trappmaskiner - våra står så att man står med baken mot gången där alla går som ska till gymmaskinerna! ohmy.gif På med mpt3-spelaren bara och stirra stint framåt och hej å hå, vicka på! crazy.gif

Längtar till morgondagens millöpning. Väskan står packad i hallen och väntar.... biggrin.gif Men först ska jag och min kropp d010.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 16-04-2007, 19:25
          Länk hit: #2508

Medlem

Stina: tack för peppingen!

jag vet inte vad jag ska säga...det känns som att knät börjar gnälla igen. o jag gjorde bara 15 benböj i går o så cykelturen nu. o den var kort o inga svåra backar. men jag ska börja med att sluta sitta skräddare på stolen här vid datorn. sad.gif

Citera
          stina
          Inlägg 16-04-2007, 19:32
          Länk hit: #2509

Medlem

Usch då Anna, vad trist! sad.gif Det är inte kuligt när man har ont och inte vet vad det är - vad man ska göra åt det... Jag har ibland ont i vänster knäveck - har därför svårt att tex göra vissa övningar i gymmet där jag belastar "bakbenen" hårt. Konstigt nog känns det absolut ingenting när jag springer eller klättrar (hallelulja för det....) Har inte brytt mej om att ta rätt på vad det är eftersom det inte handikappar mej så svårt (jag har nog med min höft och axlarna emellanåt tycker jag). Jag läste förresten ett tips på träningssajten Funbeat.se att tydligen Glukosamin ska funka på ömmande/stela leder överhuvudtaget och inte bara om man har artros. Men jag vet inte om det stämmer eller om det är ofarligt att äta.

Citera
          stina
          Inlägg 17-04-2007, 12:23
          Länk hit: #2510

Medlem

Nu har jag varit och sprungit en mil på löpbandet och faktiskt gjort nytt personbästa på milen på löpbandet. 55 minuter tog det. Inte någon tid att annonsera i tidningen om kanske, men i alla fall det snabbaste jag någonsin åstadkommit. Jag är rätt bra på att springa fort som f-n korta sträckor, mindre bra att mala på i högt tempo länge. Men jag märker hur stor effekt intervallträningen har på vilken "marschfart" jag har. Sista halvmilen låg jag på 11,5 km/tim förutom sista 500 metrarna då jag spurtade på 12,5 km/tim (när jag insåg att jag kunde slå rekord). Nu är jag lycklig vill jag lova! whist.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-04-2007, 14:21
          Länk hit: #2511

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Grattis Stina! Vilket härligt rekord! Det låter som att intervallträningen verkligen hittade hem hos dig smile.gif

Anna, jag tror du slog huvudet på spiken med det där med skräddarställningen. Om du kan hitta en skön sittställning som inte involverar att nysta ihop benen är det nog ganska bra!

Magdis, jag är säker på att du kommer att komma igen fort som ögat, du har ju träningsvanan inne redan och resten är bara en fråga om envishet och tid.

Jag har varit lite offline, ofrivilligt.

Så irriterande att Internet gick ner sig söndag kväll, Com Hems support tyckte "byt modem" så Fizzgigg jagade iväg till Liljeholmen måndag morgon och fixade nytt modem. Han kommer hem, pluggar in nya utrustningen och väntar upp till en timme som det står i manualen, innan han ringer Com hem igen. "Det kan ta upp till 12 timmar," säger ljushuvudet i supporten och tycker vi ska höra av oss senare.
          Imorse fungerade det fortfarande inte, så vi ringer igen varpå supporten konstaterar att de inte kan få kontakt med ett enda modem i vårt hus. "Hoppsan. Vi ska kolla på saken," säger de och så tar det ytterligare en halv dag innan det fungerar igen. Egentligen borde vi debitera dem förlorad arbetstid, eftersom vi inte kunnat arbeta under den här tiden. Det är en nackdel att ha kontoret hemma ibland.

Under tiden hann jag iaf springa 3,9 km på 30:18 och efter en liten paus med energidryck och vatten kunde jag glatt kasta mig över styrketräningen.

Är fortfarande inne i fasen att jag testar roliga kombinationer av maskiner och letar efter vilka vikter jag egentligen borde träna med så det blev så här den här gången:

Sittande uppdrag:
          10*3 10kg
          10*3 12,5 kg

Sittande dips:
          10*3 20kg
          10*3 30kg

Assisterade chins:
          8*1 30kg hjälp
          8*1 40kg hjälp

(De här tre övningarna sprang jag mellan så jag gjorde ett set sittande uppdrag, hoppade direkt över till sittande dips och gjorde ett set och därefter vidare direkt till chinsmaskinen, för att sen börja om igen. Det var jobbigt, men kul.)

Benpress: (bara testade den här gången)
          8*1 40kg
          8*1 50kg
          8*1 70kg

Latsdrag:
          10*4 20kg
          8*3 30kg

Magmaskin:
          8*3 15kg

Benlyft från chinsstången:
          8*3

Rygglyft i maskin:
          8*4 50kg
          8*1 60kg

Har inte fått träningsvärk av någon övning, känner mig pigg och fräsch i kroppen och redo för kvällens ju-jutsuträning.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 17-04-2007, 15:11
          Länk hit: #2512

Medlem

Hej LadyG! Kul att du är tillbaka i cyberrymden.

Jättebra jobbat på gymmet! Visst är det för himla kul!

Jag har hittat ett sätt att göra sit-ups som jag gillar. Jag ligger på en matta med huvudet riktat mot en ribbstol. Runt nedersta gibban lägger jag ett dubbelt hårt gummiband och håller i det medan jag gör sit-ups. Jädrar vad tungt motstånd det blir! Jag körde så sist och fick köra 15 sit-ups i taget - vila en stund - och så på det igen. Känns som det vet var det tar minsann!!!!

Imorgon är det en kulig dag. På lunchen styrketräning för ben/mage/rygg + ett 30 min corepass. På kvällen ska vi klättra! Jippi!!!! Måste ladda med massor av mat så att jag inte kroknar.....

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-04-2007, 22:26
          Länk hit: #2513

Medlem

Tack Stina, det är så skönt att vara tillbaka igen smile.gif

Det är jätteskoj på gymmet, men än så länge kör jag inte supertungt utan letar mest efter övningar och försöker lära mig hur de ska göras för att bli rätt.

Kvällens ju-jutsupass gick jättebra för övrigt, katan gick också bra. Det här kommer att bli fina fisken i slutänden, det är jag säker på.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 18-04-2007, 08:14
          Länk hit: #2514

Medlem

Ny träningsdag!!!! Styrka för ben/mage/rygg + ett corepass + KLÄTTRING!!!!! Jippi! yahoo.gif

LadyG: jag tycker det är väldigt klokt av dej att köra en "inskolning" på gymmet innan du börjar lassa på megavikter. Viktigt att känna sig avslappnad, bekväm och vän med manickerna innan. smile.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 18-04-2007, 08:52
          Länk hit: #2515

Medlem

Lady G: Vad kul att du gillar gymmet. smile.gif Jag är också i den där fasen av testande nu känns det som, efter att ha varit ute ur leken så länge. Jag blev positivt överraskad att det inte gick så illa som jag trott i maskinerna där man pressar benen utåt och inåt. Jag har klarat mig bra från foglossning tydligen. smile.gif

Imorrn har jag tid hos kiropraktorn för att knaka ut mig. Jag har ont i ryggen som f*n, det känns som att det brinner längs en nerv genom hela ryggen och pirrar och kryper. sad.gif Hoppas att han kan hjälpa mig.

Citera
          stina
          Inlägg 18-04-2007, 09:01
          Länk hit: #2516

Medlem

Klart han kan hjälpa dig Magdis! Dom är ena rackare på att fixa till en snabbt så att man blir fit for fight igen! tummenupp.gif Hade du inte domningar i armarna också? Be honom knäcka till nacken också så försvinner det säkert!

Citera
          Magdis
          Inlägg 18-04-2007, 09:04
          Länk hit: #2517

Medlem

CITAT (stina @ 18-04-2007, 10:01) *
          Klart han kan hjälpa dig Magdis! Dom är ena rackare på att fixa till en snabbt så att man blir fit for fight igen! tummenupp.gif Hade du inte domningar i armarna också? Be honom knäcka till nacken också så försvinner det säkert!

Ja han brukar knäcka nacken också, hela konkarongen liksom. biggrin.gif Det känns ju rätt otäckt när han gör det, man är inte riktigt säker på om nacken ska vara hel efteråt eller inte. rolleyes.gif Jag känner på mig att det är i nacken allt eländet startat, kanske det är nån nerv i kläm eller nåt. Men så har jag ju mina trasiga axlar också som bidrar till domningarna o dem kan han nog inte göra nåt åt. Skulle behövas lite plastic padding där eller nåt. biggrin.gif

Citera
          stina
          Inlägg 18-04-2007, 09:09
          Länk hit: #2518

Medlem

Håller med - nacken är fruktansvärt vedervärdig att knäcka. Det tycker alla, jag frågade kiropraktorn sist. Det känns som om han ska rycka huvudet av en och så smäller det i hela skallen. Men det är effektivt och värt lidandet (det gör ju inte ont alls). Jag blir alldeles svettig i händerna efteråt av upplevelsen.

Men det går ju snabbt som sagt och bra hjälper det.

Hälsar Stina
          som också skulle behöva plastic padding i axlarna!

Citera
          LadyG
          Inlägg 18-04-2007, 12:13
          Länk hit: #2519

Medlem

CITAT (stina @ 18-04-2007, 09:14) *
          Ny träningsdag!!!! Styrka för ben/mage/rygg + ett corepass + KLÄTTRING!!!!! Jippi! yahoo.gif

LadyG: jag tycker det är väldigt klokt av dej att köra en "inskolning" på gymmet innan du börjar lassa på megavikter. Viktigt att känna sig avslappnad, bekväm och vän med manickerna innan. smile.gif

Det, och att jag vill veta vilka maskiner man kan kombinera med vilka innan jag börjar träna seriöst - jag har t ex fått veta att man inte bör kombinera somliga press och dragövningar, som t ex latsdrag och militärpress eftersom man tvingar blodet att rusa mellan två olika muskelgrupper i axlarna/ryggen. Däremot kan man köra press och drag om man kör något annat emellan.

Och så måste jag lära mig att inte kasta mig över nästa set för fort.

CITAT (Magdis @ 18-04-2007, 09:52) *
          Lady G: Vad kul att du gillar gymmet. smile.gif Jag är också i den där fasen av testande nu känns det som, efter att ha varit ute ur leken så länge. Jag blev positivt överraskad att det inte gick så illa som jag trott i maskinerna där man pressar benen utåt och inåt. Jag har klarat mig bra från foglossning tydligen. smile.gif

Imorrn har jag tid hos kiropraktorn för att knaka ut mig. Jag har ont i ryggen som f*n, det känns som att det brinner längs en nerv genom hela ryggen och pirrar och kryper. sad.gif Hoppas att han kan hjälpa mig.

Vilken tur, då kommer du att komma igen snabbare. Foglossning kan ju annars sätta mycket spår länge, och det är ju inte så kul.

Hoppas det går bra hos kiropraktorn idag!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 18-04-2007, 14:09
          Länk hit: #2520

Medlem

Ben-mage-rygg-styrketräningen gick bra. Tog det lugnt med tanke på kvällens klättring. Coren gick också bra, men jobbigt att sitta i båten! Jag blev så himla trött i ljumskarna! Vet inte om det beror på gårdagens millöpning eller om jag gör något fel - ska kolla med tränaren.

Citera

223 sidor V  « < 124 125 126 127 128 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2026, 14:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon