Grattis Stina! Vilket härligt rekord! Det låter som att intervallträningen verkligen hittade hem hos dig

Anna, jag tror du slog huvudet på spiken med det där med skräddarställningen. Om du kan hitta en skön sittställning som inte involverar att nysta ihop benen är det nog ganska bra!
Magdis, jag är säker på att du kommer att komma igen fort som ögat, du har ju träningsvanan inne redan och resten är bara en fråga om envishet och tid.
Jag har varit lite offline, ofrivilligt.
Så irriterande att Internet gick ner sig söndag kväll, Com Hems support tyckte "byt modem" så Fizzgigg jagade iväg till Liljeholmen måndag morgon och fixade nytt modem. Han kommer hem, pluggar in nya utrustningen och väntar upp till en timme som det står i manualen, innan han ringer Com hem igen. "Det kan ta upp till 12 timmar," säger ljushuvudet i supporten och tycker vi ska höra av oss senare.
Imorse fungerade det fortfarande inte, så vi ringer igen varpå supporten konstaterar att de inte kan få kontakt med ett enda modem i vårt hus. "Hoppsan. Vi ska kolla på saken," säger de och så tar det ytterligare en halv dag innan det fungerar igen. Egentligen borde vi debitera dem förlorad arbetstid, eftersom vi inte kunnat arbeta under den här tiden. Det är en nackdel att ha kontoret hemma ibland.
Under tiden hann jag iaf springa 3,9 km på 30:18 och efter en liten paus med energidryck och vatten kunde jag glatt kasta mig över styrketräningen.
Är fortfarande inne i fasen att jag testar roliga kombinationer av maskiner och letar efter vilka vikter jag egentligen borde träna med så det blev så här den här gången:
Sittande uppdrag:
10*3 10kg
10*3 12,5 kg
Sittande dips:
10*3 20kg
10*3 30kg
Assisterade chins:
8*1 30kg hjälp
8*1 40kg hjälp
(De här tre övningarna sprang jag mellan så jag gjorde ett set sittande uppdrag, hoppade direkt över till sittande dips och gjorde ett set och därefter vidare direkt till chinsmaskinen, för att sen börja om igen. Det var jobbigt, men kul.)
Benpress: (bara testade den här gången)
8*1 40kg
8*1 50kg
8*1 70kg
Latsdrag:
10*4 20kg
8*3 30kg
Magmaskin:
8*3 15kg
Benlyft från chinsstången:
8*3
Rygglyft i maskin:
8*4 50kg
8*1 60kg
Har inte fått träningsvärk av någon övning, känner mig pigg och fräsch i kroppen och redo för kvällens ju-jutsuträning.