| |
|
  |
Träning (forts), Peppning, tips och råd |
|
|
|
|
18-04-2007, 14:17
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Visst är det mysko ibland, hur trött man kan bli utan att man har en bra förklaring till varför?
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2007, 18:46
|

Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761

|
Lady G: blev Du trött så där oförklarligt??
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2007, 19:33
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Jag har också varit på Core ikväll.  Idag hade hon extra tufft för ryggen. Efteråt tränade jag styrketräning ben och axlar. Och så värmde jag upp på trappmaskinen och försökte vifta riktigt mycket med rumpan.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2007, 21:37
|

Medlem

|
CITAT (anna_rispan @ 18-04-2007, 19:46)  Lady G: blev Du trött så där oförklarligt?? Ibland blir jag trött i t ex axlarna utan att egentligen (tycker jag) ha ansträngt mig speciellt mycket, men det kan ha tusen olika förklaringar. Kanske sovit för lite, ätit för lite, tränat hårdare än jag tror etc. Som tur är händer det inte så ofta  Idag klättrade vi på Salveo och attans så tungt det var, fast jag skulle ju prompt ge mig på leder jag inte klarar. Och envis som en mulåsna är jag ju så jag skulle ju inte ge mig heller, så jag klättrade på ren evishet.  Stina klättrade smartare tycker jag, och disponerade sina krafter väl. Och både hon och Fizzgigg gjorde fina klättringar på den gröna 6:an som egentligen ska vara för svår för båda. Den ligger helt klart inom räckvidden för dem båda två, inom en mycket snar framtid. Eftersom jag inte var helt belåten med min insats gav jag mig upp på löpbandet och satte nytt perosonbästa där istället: 4km 30:10 dvs 100m längre än förra fången och 8 sekunder snabbare. "Förra gången" var i måndags  Så otroligt skönt att bräcka ett personbästa som bara var två dagar gammlat! Då gör det inget att klättringen gick si och så  CITAT (Magdis @ 18-04-2007, 20:33)  Jag har också varit på Core ikväll.  Idag hade hon extra tufft för ryggen. Efteråt tränade jag styrketräning ben och axlar. Och så värmde jag upp på trappmaskinen och försökte vifta riktigt mycket med rumpan.  Kul, då har midjan fått sig en riktig genomgång Trappmaskinehn ska vara riktigt bra för formen på häcken sägs det, du får väl plåta före och efterbilder och visa
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2007, 08:00
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
Jättegrattis till den snabba utvecklingen på löpbandet LadyG! Måste kännas härligt att avsluta träningskvällen på det viset! Klättringen var kul som alltid! Jag var så trött i armarna när jag kom hem så det var nära att jag tappade gjutjärnspannan i spishällen när jag skulle fixa maten. Hade kunnat bli succé och många sköna tusenlappar mindre i plånboken! LadyG: Glöm inte att du klappade överhänget mer än du nånsin gjort förut! Och jag tyckte du klättrade väldigt modigt - chansade på ett sätt som jag inte sett dej göra tidigare Vet i sjutton om jag håller med om att jag klättrade smartare och disponerade mina krafter - med den missen jag gjorde vid min första klättring när jag "glömde" ett steg när jag skulle över överhänget. Det tog musten ur mej rejält och kändes sedan hela kvällen. Men vad gör det om hundra år... Magdis: Trappmaskinen är helt klart en rejäl "rumpdödare". Fråga mej som är lite klent beskaffad i dom musklerna, jag kan inte köra den utan att få ont direkt. Det måste betyda att den tar rakt på dom musklerna, så vicka på du för allt vad tygeln håller. Du ska trampa så snabbt så att du håller dej flytande ovanför botten hela tiden. Idag ska jag köra intervall-löpning och poweryoga. Får se hur det går med mina trötta armmuskler (i poweryogan alltså) Tjingeling!
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2007, 10:05
|
Medlem

|
Jag fick inte ont i rumpan tyvärr.  Hehe, jag vill ju ha ont där! Ska man vara lite mera framåtlutad kanske? Och så vicka mera på rumpan såklart. Får testa det nästa gång. Den där "glute-machine" har jag nog inte heller riktigt förstått mig på. Vet ni vilken jag menar? Alltså den där man lutar sig fram mot ett stöd mot bröstkorgen och sparkar bakåt med ett ben i taget mot en platta med vikter kopplade till sig? Jag får ont på alla möjliga ställen i benen och höfterna men inte 17 känner jag så mkt i rumpan.  Inget kiropraktorbesök blir det idag heller för jäntan fick magsjuka igår kväll o är hemma från dagis idag. Jag fick en ny tid på måndag, hoppas verkligen jag kan gå dit då.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2007, 10:31
|

Medlem

|
Tack Stina, jag anade att jag hade en bra tid på gång vid 16 minuter, så jag höjde farten lite successivt. Vid 21 minuter räknade jag ut att jag skulle tangera personbästa om jag höll farten, så då ökade jag igen. Avslutade i hela 11.0 vilket är väldigt hög fart för mina små ovana taxben. Fast nu tror jag att jag klarar av att gå ut i 8.0 direkt, istället för att börja vid 7 och öka. En enda miss kan påverka hela kvällen, det är klart, men resten av klättringarna sparade du armarna bra och använde benen mycket. Kanske berodde på att armarna började bli trötta? Isf borde vi klättra trötta oftare - om tekniken vinner på det menar jag
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2007, 13:02
|

Medlem

|
Du skriver väl upp dina tider noga LadyG! Det är ju jätteroligt att följa upp. Jag har varit och lunchtränat nu. Började med 10 min uppvärmning och sedan körde jag 30 min intervaller. Idag blev det 1 min löpning/1 min gång (förutom 2 intervaller som blev 2 min). Jag fokuserade på snabba intervaller och gick därmed ganska lugnt emellan. Flera intervaller låg jag i 16 km/tim, ett i 16,5 och jag slog faktiskt nytt hastighetsrekord på löpbandet. Var tvungen att testa om jag klarade utan att trilla och jag klarade 17 km/tim (fast det höll jag bara i 20 sekunder). Undrar var gränsen går.... Avslutade löpningen med 5 min lugn jogg och sedan satte jag mig och pustade och drog i mej en Gainomax innan det var dags för poweryogan. Den var bra som alltid, det kändes i armarna i dom tunga armpositionerna att vi klättrade igår! Jag har tom ont i handflatorna och fingrarna vill inte riktigt vara raka. Dom vill vara böjda i någon slags "grepp-position". CITAT (Magdis @ 19-04-2007, 11:05)  Jag fick inte ont i rumpan tyvärr.  Hehe, jag vill ju ha ont där! Ska man vara lite mera framåtlutad kanske? Och så vicka mera på rumpan såklart. Får testa det nästa gång. Den där "glute-machine" har jag nog inte heller riktigt förstått mig på. Vet ni vilken jag menar? Alltså den där man lutar sig fram mot ett stöd mot bröstkorgen och sparkar bakåt med ett ben i taget mot en platta med vikter kopplade till sig? Jag får ont på alla möjliga ställen i benen och höfterna men inte 17 känner jag så mkt i rumpan.  Inget kiropraktorbesök blir det idag heller för jäntan fick magsjuka igår kväll o är hemma från dagis idag. Jag fick en ny tid på måndag, hoppas verkligen jag kan gå dit då. Utfall Magdis, Utfall!!!! Nej, inte framåtlutad. Och ont vet jag inte om man får (om man inte är klenrumpad som jag vill säga). Men det ÄR bra gumpträning med trappmaskin. Testa Step-up också, det är också effektivt.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2007, 13:32
|
Medlem

|
Step-up, är det svårt? Jag har så svårt med koordinationsförmågan jag  Kanske skulle testa det och gömma mig längst bak i lokalen så ingen ser mig.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2007, 13:50
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (LadyG @ 18-04-2007, 15:17)  Visst är det mysko ibland, hur trött man kan bli utan att man har en bra förklaring till varför? det där är nog något kvinnorelaterat.. Ingen MAN skulle tycka det var konstigt att han var trött
Redigerat av Farbror Blå: 19-04-2007, 13:50
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2007, 14:19
|

Medlem

|
CITAT (Magdis @ 19-04-2007, 14:32)  Step-up, är det svårt? Jag har så svårt med koordinationsförmågan jag  Kanske skulle testa det och gömma mig längst bak i lokalen så ingen ser mig.  Det beror så mycket på ledaren hur svårt det är. Men vår ledare brukar visa "bassteg" och utvecklade lite knöligare steg så kan man välja. Det är jätteroligt så testa vet ja!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2007, 14:27
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 19-04-2007, 14:02)  Du skriver väl upp dina tider noga LadyG! Det är ju jätteroligt att följa upp.
Jag har varit och lunchtränat nu. Började med 10 min uppvärmning och sedan körde jag 30 min intervaller. Idag blev det 1 min löpning/1 min gång (förutom 2 intervaller som blev 2 min). Jag fokuserade på snabba intervaller och gick därmed ganska lugnt emellan. Flera intervaller låg jag i 16 km/tim, ett i 16,5 och jag slog faktiskt nytt hastighetsrekord på löpbandet. Var tvungen att testa om jag klarade utan att trilla och jag klarade 17 km/tim (fast det höll jag bara i 20 sekunder). Undrar var gränsen går.... Avslutade löpningen med 5 min lugn jogg och sedan satte jag mig och pustade och drog i mej en Gainomax innan det var dags för poweryogan. Den var bra som alltid, det kändes i armarna i dom tunga armpositionerna att vi klättrade igår! Jag har tom ont i handflatorna och fingrarna vill inte riktigt vara raka. Dom vill vara böjda i någon slags "grepp-position". Absolut, jag har skrivit upp varenda löppass jag genomfört komplett med tider och allt  Var det roligt med intervallerna idag då? Det ser ut som om du lattjade friskt på bandet, och nytt hastighetsrekord måste ju kännas roligt? *fniss* Dina händer förbereder sig för nästa klättring kanske?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2007, 14:31
|

Medlem

|
Det var skitkul som vanligt med intervaller (i alla fall efteråt - ibland medan jag håller på undrar jag och säkert omgivande personer om jag är riktigt funtad där uppe).... *fnissar* Dom vet nog att det bara är 6 dagar kvar till nästa gång, tycker väl inte det är någon idé att ändra positon...
Redigerat av stina: 19-04-2007, 14:32
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2007, 14:34
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 19-04-2007, 15:31)  Det var skitkul som vanligt med intervaller (i alla fall efteråt - ibland medan jag håller på undrar jag och säkert omgivande personer om jag är riktigt funtad där uppe).... *fnissar* Dom vet nog att det bara är 6 dagar kvar till nästa gång, tycker väl inte det är någon idé att ändra positon... Om inte jag minns fel dunkar det ganska duktigt i löpbandet när man skuvar upp farten, redan vid 10 börjar man låta ganska duktigt., Jag antar att det är likadant hos er? Lätt att skriva på tangentbordet med fingrarna i den positionen
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2007, 15:45
|

Medlem

|
Jaaaa. Och vattenflaskan studsar, mobiltelefonen studsar, jag studsar. Tur att man har sin mp3-spelare! Fingrarna går som lärkefingar på tangentbordet! *fnissar*
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2007, 15:54
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 19-04-2007, 16:45)  Jaaaa. Och vattenflaskan studsar, mobiltelefonen studsar, jag studsar. Tur att man har sin mp3-spelare! Fingrarna går som lärkefingar på tangentbordet! *fnissar* En egen liten bubbla av musik att försvinna in i, det är inte så dumt faktiskt och man har ett fullständigt legitimt skäl till att inte svara på tilltal - man hör inget  Inte visste jag att lärkor hade fingrar
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2007, 18:24
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 19-04-2007, 16:54)  En egen liten bubbla av musik att försvinna in i, det är inte så dumt faktiskt och man har ett fullständigt legitimt skäl till att inte svara på tilltal - man hör inget  Inte visste jag att lärkor hade fingrar   Så tossigt det kan bli! Ja precis - och man hör inte hur man bullrar och står i. Nu har fingrarna raknat hyfsat. Däremot har jag lite träningsvärk i min ädlare del av kroppen. Undrar varför.....  KAN vara utfallen i förrgår.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2007, 21:50
|

Medlem

|
Det är ganska troligt  Ikväll var det ju-jutsu igen, teknikträning (så det var inte så fruktansvärt jobbigt) men det behövs det med. Framförallt tajmingen och kontrollen är svåra att träna in om man öser på hela tiden i full fart. Imorgon blir det löpning!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
20-04-2007, 07:56
|

Medlem

|
God morgon alla träningstokar! LadyG: Visst kan det vara skönt att inte ta ut sig max alla gånger på träningen. Du får väl ge järnet idag istälelt på löpningen! Själv ska jag INTE ge järnet idag - känner mej lite sliten faktiskt.... Men träna ska jag, ska "lufsa" en halvmil och sedan köra lite styrketräning för överkropp/mage/rygg. Lägre vikter och fler repetitioner tänkte jag satsa på idag, eftersom armarna fortfarande är lite ömma efter klättringen. Kan dock vara skönt att både röra på benen lite och mjuka upp resten av kroppen i ett lugnt träningspass. Sen blir det totalvila både lördag och söndag, inte ens trädgårdsarbete för vi ska till Dalarna.
|
|
|
|
|
|
|
|
20-04-2007, 08:52
|

Medlem

|
Fast idag blir det fart om jag får bestämma, tänkte få fart på dojorna och försöka komma så långt jag kan på 30 minuter. Hade tänkt mig att testa en ny snitthatsighet, lite högre än vanligt och se om det håller. Det finns ju faktiskt en knapp för att sänka farten även om jag ytterst sällan rört den...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|