Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 128 129 130 131 132 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 24-04-2007, 12:05
          Länk hit: #2581

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Jaaa, det blev jättebra träningspass. Körde riktigt mycket både överkropp och mage. Idag är det min tur att redovisa ett rekord. Jag kör en övning för magen när jag sitter på knä på golvet och drar ner två reptampar samtidigt som jag böjer mej ner mot magen. Som sittande sit-ups med motstånd alltså. Idag körde jag med 30 kg's motstånd. Enda problemet var att jag höll på att lätta från golvet. :-D Körde också massor av dips, chins med händerna bakvända och negativa vanliga chins (undrade varför väggen var så skitig precis vid chinsstången - kom på att folk sparkar sig upp på väggen för att just kunna köra negativa chins). Det var kanon!

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 24-04-2007, 12:15
          Länk hit: #2582

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Negativa chins???!!!

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-04-2007, 12:44
          Länk hit: #2583

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Negativa chins är att man får hjälp upp (eller kliver upp så man når ordentligt) och sedan sänker man sig ner kontrollerat. Garanterat superjobbigt för musklerna och man drar på sig träningsvärk jättelätt smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 24-04-2007, 12:46
          Länk hit: #2584

Medlem

Men, har ni inte pratat om assisterade chins också?? vad är skillanden mellan dem??

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-04-2007, 12:48
          Länk hit: #2585

Medlem

CITAT (stina @ 24-04-2007, 13:05) *
          Jaaa, det blev jättebra träningspass. Körde riktigt mycket både överkropp och mage. Idag är det min tur att redovisa ett rekord. Jag kör en övning för magen när jag sitter på knä på golvet och drar ner två reptampar samtidigt som jag böjer mej ner mot magen. Som sittande sit-ups med motstånd alltså. Idag körde jag med 30 kg's motstånd. Enda problemet var att jag höll på att lätta från golvet. :-D Körde också massor av dips, chins med händerna bakvända och negativa vanliga chins (undrade varför väggen var så skitig precis vid chinsstången - kom på att folk sparkar sig upp på väggen för att just kunna köra negativa chins). Det var kanon!

Det låter som att du hade ett trevligt pass? smile.gif

Om vi får möjlighet kan du ju testa magmaskinen på Salveo, den är brutal! Jag tror du skulle gilla den faktiskt!

Bättre sent än aldrig, morgoncykeln blev lunchcykel så jag körde en timme istället. Försökte hålla prick 25km/h (SVÅRT! Man vill så gärna slacka eller öka, trots att man inte ska!) och lyckades väl skapligt för att vara amatör (kom 24,98kilometer på en timme) smile.gif

CITAT (anna_rispan @ 24-04-2007, 13:46) *
          Men, har ni inte pratat om assisterade chins också?? vad är skillanden mellan dem??

Antingen händer man i räcket och lyfter sig upp medan en person assisterar genom att hjälpa till att lyfta i fötterna, eller så kör man i en maskin där man kan använda hjälpvikter. I maskinen står du på knä på en kudde och har t ex 20kilos hjälp, då lyfter kudden dit med 20kilos kraft och när du gör dina chins lyfter du alltså din kroppsvikt-20kg.

Negativa chins lyfter du inte alls, du bara sänker dig ner.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 24-04-2007, 12:49
          Länk hit: #2586

Medlem

Lady G: Aha!!!! tack så mycket!

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-04-2007, 12:51
          Länk hit: #2587

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 24-04-2007, 13:49) *
          Lady G: Aha!!!! tack så mycket!

Varsågod! smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 24-04-2007, 13:31
          Länk hit: #2588

Medlem

Jaaaa LadyG, jag kanske hinner trippa upp och testa magmaskinen imorgon. Det går ju fort! tummenupp.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-04-2007, 13:54
          Länk hit: #2589

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Låter intressant med magmaskinen. smile.gif Hur funkar den?

Träningsvärk har jag så det räcker och blir över. Kanske inte var så smart att träna ryggen så hårt innan jag skulle till kiropraktorn.

Citera
          stina
          Inlägg 24-04-2007, 13:59
          Länk hit: #2590

Medlem

Magdis: Kiropraktorer är ganska duktiga på att ge muskelont också. När jag varit och ryckt min ädlare del kan jag inbland nästan inte sitta dagen efter. Men sen blir det bra.

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-04-2007, 14:03
          Länk hit: #2591

Medlem

CITAT (Magdis @ 24-04-2007, 14:54) *
          Låter intressant med magmaskinen. smile.gif Hur funkar den?

Träningsvärk har jag så det räcker och blir över. Kanske inte var så smart att träna ryggen så hårt innan jag skulle till kiropraktorn.

Magmaskinen visas upp lite längre ner också, så man ser hur den ska användas. Den är suverän!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 24-04-2007, 14:16
          Länk hit: #2592

Medlem

SÅN vill jag också ha på vårat gym *surar* MÅSTE testa en snabbis imorgon så att jag kan tjata på gymmet om att skaffa den.

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-04-2007, 14:21
          Länk hit: #2593

Medlem

CITAT (stina @ 24-04-2007, 14:59) *
          Magdis: Kiropraktorer är ganska duktiga på att ge muskelont också. När jag varit och ryckt min ädlare del kan jag inbland nästan inte sitta dagen efter. Men sen blir det bra.

Ja det beror säkert på det. Muskelvärken är i bröstryggen precis där han knakade som mest. Det är ömt när man tar där också. Ändalykten var han aldrig på. biggrin.gif

"Rycker" skriver du...i mig ryckte han inte utan snarare halvlåg ovanpå ryggen och tryckte tills det knakade. Det beror förstås på vad man har för besvär, men jag visste inte att de ryckte också.

Citera
          stina
          Inlägg 24-04-2007, 14:24
          Länk hit: #2594

Medlem

Nej, det är riktigt som du säger, trycker är mer riktig beskrivning. Ofta halvligger dom på och klämmer ihop eller trycker. När han knakar ryggen får jag hålla om mig själv och så håller kiropraktorn om mej och ber mej andas ut och sedan smattrar det till längs med ryggraden när han flyttar händerna nedåt och trycker längs ryggraden. ohmy.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-04-2007, 14:32
          Länk hit: #2595

Medlem

Jag fick först ligga på mage och så sa han åt mig att ta ett djupt andetag och så andas ut och när jag andades ut tryckte han ner ryggen så det knakade, tre omgångar. Sen fick jag sitta upp med händerna bakom nacken o så höll han om ryggen och lutade mig bakåt och tryckte nånstans. Sen fick nacken sig en omgång liggande på rygg och sen vändes jag på magen igen och han gjorde nåt med axlarna och skulderbladen. Måste ha varit en rejäl omgång. biggrin.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-04-2007, 14:34
          Länk hit: #2596

Medlem

CITAT (stina @ 24-04-2007, 15:16) *
          SÅN vill jag också ha på vårat gym *surar* MÅSTE testa en snabbis imorgon så att jag kan tjata på gymmet om att skaffa den.

Det är en alldeles underbar maskin för man kan inte hjälpa till med andra muskler, så magen får ta alltihop helt själv.

Enligt Nordic Gym själva ska det vara världens bästa magmaskin, men det säger säkert alla om sina produkter smile.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-04-2007, 14:45
          Länk hit: #2597

Medlem

Den magmaskinen såg verkligen grym ut! En sån vill jag också ha på mitt gym. smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-04-2007, 14:51
          Länk hit: #2598

Medlem

Den tar effektivt på magen, man upptäcker snabbt hur mycket man är van vid att hjälpa till med andra muskler också för i den maskinen sitter man så att det bara är magen som kan jobba och då är man inte kaxig. smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 24-04-2007, 15:02
          Länk hit: #2599

Medlem

Kan man inte ens använda motsatta sidan, alltså ryggen???

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-04-2007, 19:02
          Länk hit: #2600

Medlem

Det finns massörer på mitt gym och nu äntligen har jag tagit mig för att boka en tid nästa vecka. Jag tänkte gå dit tidigare och träna, duscha och basta först. Jag har aldrig varit på massage förut men jag tror det är bra för min rygg. Jag har svårt att slappna av.

Citera

223 sidor V  « < 128 129 130 131 132 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2026, 16:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon