CITAT (stina @ 24-04-2007, 13:05)

Jaaa, det blev jättebra träningspass. Körde riktigt mycket både överkropp och mage. Idag är det min tur att redovisa ett rekord. Jag kör en övning för magen när jag sitter på knä på golvet och drar ner två reptampar samtidigt som jag böjer mej ner mot magen. Som sittande sit-ups med motstånd alltså. Idag körde jag med 30 kg's motstånd. Enda problemet var att jag höll på att lätta från golvet. :-D Körde också massor av dips, chins med händerna bakvända och negativa vanliga chins (undrade varför väggen var så skitig precis vid chinsstången - kom på att folk sparkar sig upp på väggen för att just kunna köra negativa chins). Det var kanon!
Det låter som att du hade ett trevligt pass?

Om vi får möjlighet kan du ju testa magmaskinen på Salveo, den är brutal! Jag tror du skulle gilla den faktiskt!
Bättre sent än aldrig, morgoncykeln blev lunchcykel så jag körde en timme istället. Försökte hålla prick 25km/h (SVÅRT! Man vill så gärna slacka eller öka, trots att man inte ska!) och lyckades väl skapligt för att vara amatör (kom 24,98kilometer på en timme)

CITAT (anna_rispan @ 24-04-2007, 13:46)

Men, har ni inte pratat om assisterade chins också?? vad är skillanden mellan dem??
Antingen händer man i räcket och lyfter sig upp medan en person assisterar genom att hjälpa till att lyfta i fötterna, eller så kör man i en maskin där man kan använda hjälpvikter. I maskinen står du på knä på en kudde och har t ex 20kilos hjälp, då lyfter kudden dit med 20kilos kraft och när du gör dina chins lyfter du alltså din kroppsvikt-20kg.
Negativa chins lyfter du inte alls, du bara sänker dig ner.