CITAT (stina @ 24-04-2007, 16:02)

Kan man inte ens använda motsatta sidan, alltså ryggen???
Nej, du ligger på en böjd dyna så att ryggen får stöd genom hela rörelsen, men du kan inte koppla in ryggmusklerna och få hjälp av dem. Svankjen ska inte lämna dynan, så det blir som sittande crunches ungefär, fast med vikt uppe på bröstet.
CITAT (anna_rispan @ 24-04-2007, 20:19)

Nu har jag provat att göra benböj med telefonkatalogen i famnen. Inget ont i knät idag. Dessutom har jag fått ihop ca 60 minuter promenad i dag.

Trevligt! Du ska se att det går fort nu, benen vänjer sig nog snabbast av alla kroppsdelar, men det kan bero på att vi använder dem så mycket!
Bra jobbat med promenaden också!
Körde ett långt ju-jutsupass idag, och det var väl jobbigt och allt det där men jag hade helst velat köra mer teknikträning och mindre fys faktiskt. Jag tränar kondition och styrka på annan tid, den tid jag har på mattan vill jag göra sånt som jag inte kan göra annars. *surar*
Fast jag förstår ju om de som inte gör något annat vill ha sin dos kondition och styrka också, men då kunde väl de få det och så kunde jag fått stå och träna mina tekniker i ett hörn?? Jag begriper inte varför jag prompt ska vara med på fysövningar som inte ger mig något längre, eller åtminstone inte lika mycket som ett rejält pass på gymmet.
Jag antar att jag bara stör mig på vad jag upplever som bortslösad tid.