Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 130 131 132 133 134 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          anna_rispan
          Inlägg 26-04-2007, 19:37
          Länk hit: #2621

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Apropå knä: när vi var på sportaffären så hade de en testmojäng som kände av hur man belastade fötterna. då visade den att jag hade mera vikt på vänster ben. kan det ha nåt med knät att göra? eller att jag haft liten "hälsporre". båda problem på höger ben. jag har oftast skador o så o problem med höfra sidan av min kropp...

Citera
          stina
          Inlägg 26-04-2007, 19:39
          Länk hit: #2622

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Anna: Det är inte så att du har olika längd på benen? Har du kollat det? Har man minsta skillnad i benlängd kan man få problem när man belastar tex i form av träning.

Citera
          Magdis
          Inlägg 26-04-2007, 21:07
          Länk hit: #2623

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Det är samma sak för mig kände jag idag på trappmaskinen, det var egentligen mest vänster ben som jobbade. Men jag är nog sned hela jag för när jag står helt avslappnat med armarna så är ena axeln flera centimeter lägre ner än den andra.

Citera
          Magdis
          Inlägg 26-04-2007, 21:21
          Länk hit: #2624

Medlem

CITAT (stina @ 26-04-2007, 20:33) *
          Bravo Magdis! Kul att du är "på banan" igen. tummenupp.gif

Du kanske ska köra styrketräning för rumpan istället? Kommer inte ihåg vad du kör för annan konditionsträning, men gå ner i vikt behöver du ju inte..... Fast kondisträningen behöver man ju ändå.

Men för baken: utfall, benböj etc och LadyG kan säkert komma med massor av bra förslag på gumpträning. Lassar du på vikter går ju utvecklingen dessutom snabbare än om du står i trappmaskinen och harvar. Och får du dessutom ont i knät är det ju ingen bra lösning.

Imorgon ska jag springa min mil. Ska bli skönt! smile.gif

Ja det är nog det jag skulle vilja göra, styrketräning för rumpan alltså. Utfall med vikter i händerna kan man ju göra. Rumplyft på pilatesbollen också...mer vet jag inte.

Citera
          LadyG
          Inlägg 27-04-2007, 11:38
          Länk hit: #2625

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (stina @ 26-04-2007, 16:22) *
          Klart du ska visa din "deffade body" Ladyn! coolgleam.gif wink.gif smile.gif

Men gissa om det kommer att kännas konstigt!
          giggle.gif

Idag blir det förhoppningsvis löpning, jag vill det trots att det blev ganska sent igår smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 27-04-2007, 12:12
          Länk hit: #2626

Medlem

Joo LadyG, man känner lite "blygsel" ibörjan, det gjorde jag också. Men man vänjer sig. smile.gif

Idag när jag sprang kände jag mig som en flodhäst med astma. Det gick så fruktansvärt tungt. Smärtor lite här och där, varm, svettig, trött. You name it..... Bröt faktiskt efter 7,5 km eftersom min kropp så tydligt sa till att den inte tyckte det var något kuligt alls. Körde lite mage och stretch efteråt. Nu är det 4 dagars vila från gymmet - tror jag behöver det faktiskt..... blink.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-04-2007, 12:27
          Länk hit: #2627

Medlem

Det behöver du nog verkligen Stina. Det är dig väl unt. smile.gif Du får inte gå sönder!

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 27-04-2007, 12:32
          Länk hit: #2628

Medlem

CITAT (stina @ 26-04-2007, 20:39) *
          Anna: Det är inte så att du har olika längd på benen? Har du kollat det? Har man minsta skillnad i benlängd kan man få problem när man belastar tex i form av träning.

Nej jag aldrig fått för mig att kolla upp benlängderna? Hur skulle jag fått den idén..hmm. Jag vet att skolsköterskan kollade min rygg en gång men hon sa att det var inget snett med den. O jag har ju kunnat vara med på skolidrott och tränade ju upp mig till att orka köra tjejvasan så jag bord einte ha några större kropssliga fel.

Jag gick väl ut för hårt med träningen när jag upptäckte att jag klarade mer än jag trodde. Kanske.

Skulle det vara bättre för mig att köra med fria vikter kanske? Så att inte benen får dra en vikt tex...Är ni med hur jag tänker??

Idag var det nypremiär på friskis gym i allafall. Jag provade deras "crosstrainer" elelr vad den kan tänkas heta.- Man går som en passgångare men men. Hjälp vad svettigt det blev med den apparaten.

Sen körde jag styrketräning i gymdelen. Det gick bra. Jag tog lite vikt när jag körde framsida lår. Men jag tycker inte att jag ändå kan köra hela rörelsen fullt ut. Kan jag vara så svag verkligen...nå ja...

Sen hände en knasig sak. En kvinna kom fram till mig o frågade om jag hade råkat ta hennes vattenflaska...O det hade jag.Så jag hade gått o snutta på hennes flaska. Helt ovetandes men ändå! Vi hade nämligen exakt likdana o jag fikc för mig att jag tog med min flaska från uppvärmningsrumemt o ställde den på en trapp. Sedan satte sig en man på den trappen o när jag gick dit för att hämta min flaska hade han ställt den på hyllan precis bredvid.
          Fast så var det tydligen inte...Hennes flaska hade stått på hyllan hela tiden o jag hade inte tagit med mig min ut från uppvärmningsrummet. Jag var lite trött efter uppvärmningen tror jag...hehe. SEn blev jag lite piggare.

Trevlig helg på er!!

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-04-2007, 12:43
          Länk hit: #2629

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 27-04-2007, 13:32) *
          Jag provade deras "crosstrainer" elelr vad den kan tänkas heta.- Man går som en passgångare men men. Hjälp vad svettigt det blev med den apparaten.

Fast det är inte meningen att man ska gå passgång i dem. Kan man ens göra det? unsure.gif Rörelserna blir ju ungefär som att man åker skidor eller går med stavar, fast man "cyklar" med benen istället. Jag tycker crosstrainern är underbar. smile.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 27-04-2007, 12:46
          Länk hit: #2630

Medlem

CITAT (Magdis @ 27-04-2007, 13:43) *
          Fast det är inte meningen att man ska gå passgång i dem. Kan man ens göra det? unsure.gif Rörelserna blir ju ungefär som att man åker skidor eller går med stavar, fast man "cyklar" med benen istället. Jag tycker crosstrainern är underbar. smile.gif

jag har ju skrivit om den en gång förut. att den är helt unik eftersom man går som en passgångare. jag ska googla o se om jag hittar den...

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-04-2007, 12:54
          Länk hit: #2631

Medlem

Undra vad det kan vara för en märklig maskin. biggrin.gif Själva namnet "cross" antyder ju annars att man gör rörelserna korsvis. På våra kan man ställa in olika program eller köra manuellt. Jag brukar köra helkroppsprogrammet, då ändrar maskinen position så att man ibland ska ska skjuta på med handtagen o ibland dra i dem.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 27-04-2007, 12:58
          Länk hit: #2632

Medlem

CITAT (Magdis @ 27-04-2007, 13:54) *
          Undra vad det kan vara för en märklig maskin. biggrin.gif Själva namnet "cross" antyder ju annars att man gör rörelserna korsvis. På våra kan man ställa in olika program eller köra manuellt. Jag brukar köra helkroppsprogrammet, då ändrar maskinen position så att man ibland ska ska skjuta på med handtagen o ibland dra i dem.

ja, det var ju därför jag skrev "crosstrainer" eller vad den nu kan tänkas kallas.

Den här kan man också välja olika program på o ställa in vilken vikt man har. Det enda jag inte förstår är som sagt varför armpinnarna som man håller i ska röra sig som för en passgångare. Varför har ett som det verkar stort företag överhuvudtaget gjort en sån maskin.
          Friskis o Svettis är ju en idéel förening så jag vet inte direkt om det blir populärt att klaga på två maskiner utan att sedan inte engagera sig i föreningslivet...Men man kanske skulle kunna fråga lite fin nån gång hur det komemr sig att man ska röra sig som en passgångare i den där mackapären. Då vet de ju att man reagerat iallafall. Eller?

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-04-2007, 13:00
          Länk hit: #2633

Medlem

Ja det tycker jag du ska fråga. Det låter inget skönt att röra sig som en passgångare, det borde ju bli så att man får rätt ont i kroppen om man håller på så ett tag.

Citera
          stina
          Inlägg 27-04-2007, 13:03
          Länk hit: #2634

Medlem

Appropå att sno vattenflaskan. Jag har glatt torkat mig med en annan persons handduk en gång. Som tur var var min alldeles nytvättad så jag kunde erbjuda den istället... ohmy.gif

På våra crosstrainers rör man sig inte i passgång

Redigerat av stina: 27-04-2007, 13:04

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-04-2007, 13:04
          Länk hit: #2635

Medlem

CITAT (stina @ 27-04-2007, 14:03) *
          Appropå att sno vattenflaskan. Jag har glatt torkat mig med en annan persons handduk en gång. Som tur var var min alldeles nytvättad så jag kunde erbjuda den istället... ohmy.gif

giggle.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 27-04-2007, 13:09
          Länk hit: #2636

Medlem

CITAT (stina @ 27-04-2007, 14:03) *

På våra crosstrainers rör man sig inte i passgång

Ja det var ju tur att du kunde erbjuda en fräsch tillbaka!!
          Det kanske var Stina som var med i crosstrainersdiskussionen förrra gången. När jag undrade vad det var??

Nu har jag faktiskt skrivit en fråga i deras gästbok...Fegt va?? shy.gif

CITAT (Magdis @ 27-04-2007, 14:00) *
          Ja det tycker jag du ska fråga. Det låter inget skönt att röra sig som en passgångare, det borde ju bli så att man får rätt ont i kroppen om man håller på så ett tag.

Ja det är det som gjort att jag undvikit den i det längsta men i dag var båda löpbandet upptagna o kompisen tog en sån där annan mackapär. Så då tänkte jag..vad sjutton jag får väl prova. Man kan ju släppa handtagen också o bara använda benen. Men då måste man ha bra balans!! Kankse inte jag har...

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-04-2007, 13:10
          Länk hit: #2637

Medlem

Nästa gång på gymet ska jag testa om det går att gå passgång i våra crosstrainers. Hoppas ingen tittar då bara. giggle.gif

Citera
          stina
          Inlägg 27-04-2007, 13:11
          Länk hit: #2638

Medlem

Ja, det var jag Anna!

Den KAN ju vara felinställd.... Dom kanske blir tacksama för din synpunkt. Konstigt iofs att ingen annan klagat i så fall.

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-04-2007, 13:12
          Länk hit: #2639

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 27-04-2007, 14:09) *
          Man kan ju släppa handtagen också o bara använda benen. Men då måste man ha bra balans!! Kankse inte jag har...

Finns det inga fasta handtag man kan hålla sig i istället? På våra finns det det, och man kan även välja att låsa de rörliga handtagen.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 27-04-2007, 13:18
          Länk hit: #2640

Medlem

Stina: tror du att det skulle gå att ändra inställning?? Hmm, ja vi får se om de svara på mitt gästboksinlägg först. Nej inte så konstigt. När jag nämnde det till kompisen jag faktiskt var o tränade med i dag så sa hon. va? det har jag inte tänkt på.
          O så kankse det blir. man har ju ingetval. sätter man händerna på de där handtagen så hänger ju armarna med. så man kankse inte tänker på det när man gör det själv. men jag har ju stått o tittat hur folk bär sig åt o hunnit tänka.

Magdis. Jo typ, det är som staket på var sida om stegen så där kan man nog stödja sig lite. men inte om man ska gå i en kvart eller så.

Den verkar svår att hitta bild på. Jag har ritat en bild uppifrån...hehe. Det som är överst på bidlen är diskplayen. sen de så krokarna är handtagen. de stora rutorna sätter man fötterna på...

Redigerat av anna_rispan: 27-04-2007, 13:23
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  mystisk_maskin_uppifrån.bmp ( 576.05k ) Antal nedladdningar: 59

Citera

223 sidor V  « < 130 131 132 133 134 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2026, 18:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon