Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 137 138 139 140 141 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 14-05-2007, 11:03
          Länk hit: #2761

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (t955i @ 14-05-2007, 11:45) *
          Hemma igen efter Göteborgsvarvet. Det gick ju sådär 1.51.39. Hade målet lite högre än så men jag får skylla på trängseln. rolleyes.gif
          Kul runda annars med hänförande utsikt från Älvsborgsbron..

/J

bravo.gif 000.gif Grattis, det var väl en helt godkänd tid?

Göteborgsvarvet är en halvmara väl? Jobbig? Kul? Trångt gissar jag med ledning av det du skrev smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Magdis
          Inlägg 14-05-2007, 12:05
          Länk hit: #2762

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Ni som är duktiga på det där med konditionsträning: Hur länge ska ett konditionspass vara?
          Jag har ju bara kört konditionsträning för att värma upp och brukar då hålla på 20 minuter. Är det för lite? Jag börjar tycka det är riktigt skoj att konditionsträna, särskilt på Cross-trainern, men mitt mål med träningen är ju att bygga upp kroppen och inte bränna fett. Man slår ju dock flera flugor i en smäll när man brassar på med cross-trainern eftersom hela kroppen och särskilt benen får jobba ordentligt.

Citera
          stina
          Inlägg 14-05-2007, 12:58
          Länk hit: #2763

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Jublar och hoppar, dansar och skuttar - jag har gjort det!!!! yahoo.gif Sprang 5 km på 25:00 idag! Det var mitt lilla delmål och jag fixade det! Först körde jag en timme step-up och bad att få slippa stretchen för att pulsen inte skulle sjunka. Sprang rätt upp och drog igång löpbandet på 12 km/tim (då blir det precis 25 minuter/5 km). Första 3 km gick som tåget - ingen ökad andhämtning men sedan dök kiropraktorn upp och surrade och lockade mej att börja skratta och då blev jag flåsig, jag lovar! fear.gif Fick inte ordning på andhämtningen på hela resten av löpningen så jag lät som en blåsbälg. Men fan den som ger sig, det kändes som om jag skulle kräkas eller svimma sista biten men inget hände så när km-räknaren slog över på 5 km slog klockan precis över på 25 minuter. Fan vad jag känner mej glad och stolt!

t: Grattis till en bra prestation! Förstår att det är trångt och orytmiskt bitvis under loppet så det var väl en jättebra tid!

Magdis: Jag tror faktiskt inte det finns någon speciell gräns för hur långt ett konditionspass ska vara. Fast om du kan öka till åtminstone 30 minuter är det nog inte fel.

Ikväll ska vi klättra!

*Dansar på moln*
          whist.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 14-05-2007, 14:11
          Länk hit: #2764

Medlem

Oj oj Stina, det är ju strålande!! Jag förstår att du svävar på moln..det är ju en utmaning hela tiden att bli bättre o bättre.

Jag ska nog öka på mina konditionspass så småningom så att det blir minst 30 minuter.

Citera
          stina
          Inlägg 14-05-2007, 14:14
          Länk hit: #2765

Medlem

Tack Magdis!

Jag gillar inte att köra både konditon och styrka samma pass. Men det är jag.... Tycker det blir varken hackat eller malet liksom.

Citera
          Magdis
          Inlägg 14-05-2007, 14:21
          Länk hit: #2766

Medlem

CITAT (stina @ 14-05-2007, 15:14) *
          Tack Magdis!

Jag gillar inte att köra både konditon och styrka samma pass. Men det är jag.... Tycker det blir varken hackat eller malet liksom.

Nä det tycker inte jag heller är särskilt bra egentligen. Men jag vill gärna köra styrketräning de 2 ggr i veckan som jag har möjlighet att komma iväg och träna, annars hade jag ju kunnat "offra" en dag till konditionsträning. smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 14-05-2007, 15:07
          Länk hit: #2767

Medlem

Förstår dej - om jag hade 2 dagar i veckan skulle jag också köra både ock då.

Citera
          LadyG
          Inlägg 14-05-2007, 22:09
          Länk hit: #2768

Medlem

Grymt Stina, verkligen bra jobbat på löpningen idag! Och starkt jobbat på klättirngen också! Nytt perosnbästa på den svåraste leden (var det 6a eller 6b?), den där gröna och riktigt tjusiga klättringar på den andra lederna smile.gif

Jag kutade ju efter klättringen, och slog nytt personbästa igen. fast nu satt det långt inne, men det blev 5km på 34:35 och det är nästan exkat 30 sekunder snabbare än sist smile.gif

Magdis: All konditionsträning är bra, 20 minuter är bättre än ingen alls. Helst ska man väl försöka ligga på över 30 minuter, men har man inte tid så är det inte mycket att göra åt. Du kasnke ska testa intervaller på löpband t ex, 500m högt tempo, 500m lugnt i 10 intervaller eller tidsintervaller som t ex 1 minut högt tempo/1minut lågt? Det är det absolut snabbaste sättet att få upp konditionen snabbt.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 15-05-2007, 07:39
          Länk hit: #2769

Medlem

Tack LadyG! Det var en ren 6:a faktiskt, fast markerad som teknisk och den där markeringen som jag nu inte kommer ihåg vad den heter där man måste sträcka sig. Så visst är jag stolt över gårdagen, det ska jag erkänna! Jag tror faktiskt att vårt tränande på svåra leder börjar betala sig, jag tycker inte jag blir lika urslut i armarna längre. Sen är det kanske så att mina lite dumma axlar har tvingat mej att tänka till lite för att jag ska kunna fortsätta med klättringen utan att axlarna ska gå sönder helt. Jag är också glad att vi hittade den där trevliga "överhängsleden" som avslutning.

Bra kutat! Förstod väl att ditt mumlande om att "ta det lugnt" inte skulle hålla längre än upp till löpbandet! coolgleam.gif

Idag står det styrketräning på schemat. Det har blivit lite klent med det på sistone, men jag tror det är som du säger LadyG att man nog inte behöver så mycket mer styrketräning än klättringen egentligen. Det är ju en grym sådan för precis hela kroppen... Ska konsultera tränar-Frida och höra hennes åsikt om saken.

Bra idé Magdis som LadyG kom med betr din konditionsträning. Om du testar intervaller så räcker 20 minuter gott och väl! Intervallträning är den absolut mest tidseffektiva och det bästa sättet att träna upp sin kondition. Och den går ju så bra att anpassa efter sin egen förmåga. Kul är det också att leka på löpbandet och du har ju ingen övervikt med allt vad det kan innebära i skaderisk för knän i samband med löpning. tongue.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 15-05-2007, 09:29
          Länk hit: #2770

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Ni är fantastiskt duktiga allesammans bravo.gif bravo.gif bravo.gif yahoo.gif
          Jag har så ont i mitt vänsterknä -cry-.gif efter att jag hela dagen igår rensade ogräs i vår långa höga slänt, man kan ju varken gå eller stå ordentligt när det lutar så! Nu kan jag varken cykla eller ro kanske på flera dagar -cry-.gif Jag har lagt på voltarensalva men tycker att det hjälper dåligt. Det värsta är att jag har mer än halva slänten kvar, men jag får ta det i småpass sen. Det är straffet för att man är dumdristig, ledig två dagar och fint väder och ville ha slänten färdig! Armarna är det inget fel på, så jag får väl köra med hantlar o gummiband ett par dagar nu men det är ju så tråkigt!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          stina
          Inlägg 15-05-2007, 09:33
          Länk hit: #2771

Medlem

Usch då, stackars Biggan!!!! sad.gif OM du tål att äta Voltarentabletter istället för salvan (som jag personligen tycker är skräp) så är ju Voltarentabletterna receptfria numera och brukar hjälpa bra och snabbt!

Redigerat av stina: 15-05-2007, 09:33

Citera
          Biggan_
          Inlägg 15-05-2007, 09:38
          Länk hit: #2772

Medlem

CITAT (stina @ 15-05-2007, 10:33) *
          Usch då, stackars Biggan!!!! sad.gif OM du tål att äta Voltarentabletter istället för salvan (som jag personligen tycker är skräp) så är ju Voltarentabletterna receptfria numera och brukar hjälpa bra och snabbt!

Är det acetylsalicylsyra i dem så tåler inte min mage dom, går kanske lika bra med panodil?

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          stina
          Inlägg 15-05-2007, 09:58
          Länk hit: #2773

Medlem

Här kan du läsa om Voltaren

Om Voltaren på sjukvardsradgivningen.se

Citera
          Biggan_
          Inlägg 15-05-2007, 10:02
          Länk hit: #2774

Medlem

Tack Stina! tummenupp.gif

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-05-2007, 10:32
          Länk hit: #2775

Medlem

Ajj stackars dig Biggan, tråkigt när det händer sådant. Om du misstänker inflammation (området blir rött, svullet, varmt och ömt) kan ipren eller någon annan verktablett med ibuprofen hjälpa. Ibuprofen är inflammationsdämpande (eller hette det hämmande?). Nåja, hur som helst hoppas jag du blir kurant snabbt!

Stina: Du hade så rätt så, jag klarade bara av att ligga i marschfart i en kvart, sen var jag på knapparna och kunde inte hålla mig från att öka. Tossigt med tanke på att jag ska springa idag också smile.gif

Nästa gång ska jag ta den svart/vita vid överhänget tidigare, när jag inte är trött och öm i armen.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 15-05-2007, 12:08
          Länk hit: #2776

Medlem

Genom sig själv känner man andra LadyG.... giggle.gif Trippade själv iväg till styrketräningen med tanken att ta det lugnt och med lätta vikter. Johoppsan vad bra den föresatsen gick att hålla.... innocent.gif La vid varje maskin på den vikt jag brukar ha när jag värmer upp muskeln, men inte gick det att hålla fingrarna i styr från viktreglagen.

Nåväl, kul var det hur som helst. Avslutade med en lång skön stretch. Lite folk i gymmet så det var fridsamt värre.

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-05-2007, 12:42
          Länk hit: #2777

Medlem

Hade en underbar mittpådagenlöpning idag, det gick så bra 5km på 37:13! Det var så skönt att springa idag när det fläktade och solen sken och fötterna inte vägde mer än att jag nästan kunde flyga. Backarna, de som brukar vara så tunga, gick jättebra och nerförsbackarna kändes inte alls så jobbiga som jag mindes dem som. Jag kände mig lätt i kroppen idag, som om jag inte vägde mer än en svala.

Förra gången jag sprang den slingan tog det 39:08 och jag visste väl att jag skulle kunna förbättra tiden, men med så mycket smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 15-05-2007, 12:45
          Länk hit: #2778

Medlem

Låter underbart LadyG! tummenupp.gif Jag känner mej faktiskt också stor, stark och farlig idag! biggrin.gif Gäller att ta vara på dom dagarna i sitt minne... Inte alltid så dessvärre!

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-05-2007, 13:00
          Länk hit: #2779

Medlem

De dagarna ska man spara och njuta av den dagen man åker på ett tungt pass. Då kan man behöva en masaa trevliga träningsminnen för att få fart på tossorna smile.gif

Redigerat av LadyG: 15-05-2007, 13:00

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 15-05-2007, 13:35
          Länk hit: #2780

Medlem

Intervallträning lät ju spännande och intressant. smile.gif Det borde väl funka lika bra på en cross-trainer som på ett löpband? Kanske jag ska spärra de rörliga handtagen och hålla i de fasta som mäter pulsen istället och bara använda benen. 1 minuters intervall är säkert lagom. Jag ska nog testa det nästa gång. smile.gif

Citera

223 sidor V  « < 137 138 139 140 141 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2026, 23:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon