Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 138 139 140 141 142 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 15-05-2007, 14:41
          Länk hit: #2781

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Finns det inget löpband Magdis?

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-05-2007, 14:42
          Länk hit: #2782

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Absolut, crosstrainer kan du ju också köra intervaller på. Det är ju bara att ändra motstånd och leka med knapparna, högt tempo/hogt motstånd en minut och sen en minuts snällt tempo på lägre motstånd låter som ett typiskt intervallpass tycker jag.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 15-05-2007, 14:45
          Länk hit: #2783

Medlem

Crosstrainern är en "snällare" träning för leder etc. Men om man inte har några problem med det är löpning ett bra sätt att motverka benskörhet etc.

Men visst - det funkar briljant att träna intervaller på crosstrainern också. På våra crosstrainers finns det färdiga program för det.

Citera
          Magdis
          Inlägg 15-05-2007, 15:16
          Länk hit: #2784

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jo vi har löpband men jag tycker inte de känns så lockande. Att springa är inte riktigt min grej liksom. Jag skulle gärna vilja hålla i mig om jag skulle springa på ett löpband och det funkar inte så bra antar jag. Men kanske att jag provar nån gång.

Citera
          stina
          Inlägg 15-05-2007, 15:22
          Länk hit: #2785

Medlem

Håll dej du till crosstrainern Magdis om du gillar det bättre! Det är också bra träning.... smile.gif Att springa på löpband är en vanesak och kan kännas lite vingligt/yrsligt/konstigt i början. Det kan du testa senare om du känner för det - det du gör nu är gott nog tycker jag! kompiskram.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 15-05-2007, 15:24
          Länk hit: #2786

Medlem

Vingligt och yrsligt var ordet, sa Bull! biggrin.gif Jag är extra yrslig också, vet inte om det har med min astigmatism att göra, men jag känner mig ofta som om jag vore sjösjuk på fastlandet. Kanske har nåt fel på balanssinnet möjligen. Om jag går i en trappa o inte tittar på fötterna för varje steg jag tar så kan jag ta ett alldeles för stort kliv. Det kan bli fadäs på löpbandet alltså. giggle.gif

Citera
          stina
          Inlägg 15-05-2007, 15:30
          Länk hit: #2787

Medlem

Låt bli löpbandet Magdis - det är en order! rtfm.gif wink.gif biggrin.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 15-05-2007, 16:50
          Länk hit: #2788

Medlem

CITAT (stina @ 15-05-2007, 16:30) *
          Låt bli löpbandet Magdis - det är en order! rtfm.gif wink.gif biggrin.gif

Okej då Stina! rolleyes.gif Men det skulle ju bli roligt för de andra motionärerna på gymet att se mig åka in i väggen som ett klistermärke iallafall. biggrin.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-05-2007, 22:45
          Länk hit: #2789

Medlem

CITAT (Magdis @ 15-05-2007, 17:50) *
          Okej då Stina! rolleyes.gif Men det skulle ju bli roligt för de andra motionärerna på gymet att se mig åka in i väggen som ett klistermärke iallafall. biggrin.gif

rotfl.gif

Ja det vore då en syn biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-05-2007, 12:01
          Länk hit: #2790

Medlem

Håll tummarna för mig den 26/8 för då ska jag springa Tjejmilen.

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 16-05-2007, 12:08
          Länk hit: #2791

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (LadyG @ 16-05-2007, 13:01) *
          Håll tummarna för mig den 26/8 för då ska jag springa Tjejmilen.

Absolut! tummenupp.gif

...hm, en liten påminnelse när det börjar bli dags! Jag är så glömsk så en träningstråd för minnet kanske hade varit bra! blink.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-05-2007, 12:14
          Länk hit: #2792

Medlem

CITAT (Biggan_ @ 16-05-2007, 13:08) *
          Absolut! tummenupp.gif

...hm, en liten påminnelse när det börjar bli dags! Jag är så glömsk så en träningstråd för minnet kanske hade varit bra! blink.gif

Jag lär nog hinna prata öronen av er om den där milen innan det är dags biggrin.gif

Jag är skapligt nervös smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 16-05-2007, 16:06
          Länk hit: #2793

Medlem

Klart vi håller tummarna LadyG! Börjar redan nu så blir det rejält gjort! tummenupp.gif

Idag gick jag till gymmet efter jobbet och började med 30 min core. Sen gick jag upp till löpbandet och sprang. Och vet ni va! Jag sprang idag 2 mil! Fort gick det inte, jag låg hela tiden i 10 km/tim så det tog två timmar. Men jag gjorde det i alla fall. Var bara tvungen att testa om jag orkade och det var inga som helst problem. Tidigare har jag inte sprungit längre än 10 km på löpbandet. Visst var jag stum i benen när jag klev av, men det kände jag inte något särskilt av medan jag sprang. Nu dirrar det i hela kroppen - skönt!

Jag är STOLT!!!!! tongue.gif

Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 16-05-2007, 16:17
          Länk hit: #2794

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

Ah, äntligen Stina! GRATTIS! Snyggt jobbat OCH på löpband - mentalt jobbigt.
          Nu MÅSTE du väl ändå ta och fundera på Gbg-varvet nästa år!! devil.gif

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera
          stina
          Inlägg 16-05-2007, 18:15
          Länk hit: #2795

Medlem

Tack Maria! Ja, det är nog det mentala som är det värsta. Och till råga på allt så blev det paj på mp3-spelarens hörlurar efter 5 km så 1,5 mil fick jag springa utan musik. Bara dunket av löpbandet i öronen... Har för mej att jag läst att du avverkat en halvmara på löpbandet så du vet ju vad det vill säga att stå där och harva i ett par timmar... fear.gif

Jag frös något kopiöst när jag åkte hem. Den här långlöpningen var ju inte planerad, så jag hade inte ätit speciellt mycket, bara en tallrik gröt på morgonen och en drickyoghurt och en banan på förmiddagen. Tror frossan kanske berodde på energibrist. Jag hällde i mej 2 gainomax innan jag lämnade gymmet och nu har jag vräkt i mej kopiösa mängder med pannbiff och kokt potatis. Nu är jag minst sagt matt, mätt och gränslöst lycklig.... smile.gif

Göteborgsvarvet..... Njaaaa - det ju lite långt att åka för mej. smile.gif

Redigerat av stina: 16-05-2007, 18:19

Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 16-05-2007, 20:55
          Länk hit: #2796

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

Var tvungen att kolla.....jo, för 2 månader sedan; tvärstopp mentalt - en svår kamp!! alien.gif
          Men god tillfredställelse efteråt!

Mestadels utan musik?? Du är värd all beundran!!!! Jag börjar att spara till DIN biljett redan nu bravo.gif

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-05-2007, 21:18
          Länk hit: #2797

Medlem

CITAT (stina @ 16-05-2007, 17:06) *
          Klart vi håller tummarna LadyG! Börjar redan nu så blir det rejält gjort! tummenupp.gif

Idag gick jag till gymmet efter jobbet och började med 30 min core. Sen gick jag upp till löpbandet och sprang. Och vet ni va! Jag sprang idag 2 mil! Fort gick det inte, jag låg hela tiden i 10 km/tim så det tog två timmar. Men jag gjorde det i alla fall. Var bara tvungen att testa om jag orkade och det var inga som helst problem. Tidigare har jag inte sprungit längre än 10 km på löpbandet. Visst var jag stum i benen när jag klev av, men det kände jag inte något särskilt av medan jag sprang. Nu dirrar det i hela kroppen - skönt!

Jag är STOLT!!!!! tongue.gif

smiley_small_hug.gif Grattis! Du är ju för duktig!!

Håller med Maria, nu MÅSTE du väl börja fundera på en halv-mara? Inte tävla mot någon annan än dig själv, stänga in dig i din egen bubbla och springa ditt lopp?

Klart du ska vara stolt!!! Du är jättestark!!!

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-05-2007, 23:05
          Länk hit: #2798

Medlem

Håller med de andra Stina! Så vältränad som du är så lär det ju gå kanonbra. tummenupp.gif

Jag är surig för att gymet stängde tidigare idag så det inte blev nån Core. sad.gif Men bara liiiite surig. smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 17-05-2007, 05:27
          Länk hit: #2799

Medlem

Tack snälla ni! blush.gif

Idag är jag INTE sugen på att springa. Jag HAR en ända helt klart, även om den inte syns så bra. Det känner jag tydligt idag! crazy.gif

Idag bär det istället av ner på landet. Dom hade hotat med regnoväder men här över stockholm skiner då solen från en klarblå himmel. smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-05-2007, 11:36
          Länk hit: #2800

Medlem

Lite blåsigt och halvmulet är det, men direkt dåligt väder vet jag inte. Det ser ut att vara ganska okej väder att springa i, om man haft tid... biggrin.gif

Varför blir man sugen när man inte har tid???

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 138 139 140 141 142 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-07-2026, 10:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon