Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 140 141 142 143 144 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          Rapchic
          Inlägg 20-05-2007, 09:48
          Länk hit: #2821

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

ska snart ut och försöka lära mig att klättra i träd och hoppa hopprep

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          stina
          Inlägg 20-05-2007, 09:55
          Länk hit: #2822

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Låter jättekul Rapchic! Klättra lite för mej också är du snäll, jag har sån himla klätterabstinens och jag får inte klättra förrän på onsdag.... -fear-.gif

Citera
          Rapchic
          Inlägg 20-05-2007, 10:04
          Länk hit: #2823

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

okej tongue.gif

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          LadyG
          Inlägg 20-05-2007, 11:28
          Länk hit: #2824

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (stina @ 20-05-2007, 10:41) *
          Håller med Farbrorn! I början ska man ta det lugnt - lätt att få skador....

Jag är precis hemkommen från min härliga millöpning. Frisk luft, ingen trafik och lagom många motionärer vid sjöarna (så att det inte kändes ödsligt å läbbigt). Hade bestämt mej för att försöka hålla tempot milen på timmen och det lyckades jag med. Ville inte skrämma bort mej själv från "utelöpningen" genom att köra slut på mej själv. Tanken var ju att jag skulle njuta av miljön när jag sprang för en gångs skull... Fick helt klart mersmak! yes.gif Imorgon är det dock ytterst "vetenskaplig" löpning, nämligen 5 km på löpbandet. Det är också kul för då får man exakt tid och exakt sträcka.

Nej - in i duschen och sen ut i solen igen! coolgleam.gif

Så underbart det låter, det är så vackert vid sjöarna och det är inte särskilt backigt heller. Härlig joggingrunda, och lagom promanad dit och hem som uppvärmning och nedvärmning tummenupp.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 20-05-2007, 17:40
          Länk hit: #2825

Medlem

Ja och torrt var det också, sist jag var där var det lerigt och dant (inget för mina löpardojor alltså! -fear-.gif ) Men backe fick jag minsann när jag skulle upp från bortre sjön och sprang Dalvägen bort mot Frösunda. Först en brant kort sak och sedan sugande hela vägen upp till Frösunda nästan. sweatingbullets.gif

Citera
          stina
          Inlägg 21-05-2007, 14:36
          Länk hit: #2826

Medlem

Var iväg och tränade på lunchen. Hade tänkt köra ett step-up-pass och sedan springa 5 km. Men det blev bara step-up. Jag hade glömt strumpor och efter 1 timme med fötterna åkandes omkring i skorna var fötterna ganska sura. Klev upp på löpbandet och började springa, men insåg snabbt att det inte var någon bra idé - stor risk för skavsår. Så jag avbröt ganska snabbt. Det var väl någon mening med det, för jag sprang en mil igår...

Imorgon är det en ny dag med nya insater! Då är det styrketräning på schemat. smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 21-05-2007, 18:01
          Länk hit: #2827

Medlem

CITAT (stina @ 20-05-2007, 18:40) *
          Ja och torrt var det också, sist jag var där var det lerigt och dant (inget för mina löpardojor alltså! -fear-.gif ) Men backe fick jag minsann när jag skulle upp från bortre sjön och sprang Dalvägen bort mot Frösunda. Först en brant kort sak och sedan sugande hela vägen upp till Frösunda nästan. sweatingbullets.gif

Hm... Jag som är så bra på gatunamn och platser... jag har ingen aning om vart du menar men jag vet att det finns en backe förbi ett bostadshusområde när man ska tillbaka mot Ursvik. Det är inte den du menar?

CITAT (stina @ 21-05-2007, 15:36) *
          Var iväg och tränade på lunchen. Hade tänkt köra ett step-up-pass och sedan springa 5 km. Men det blev bara step-up. Jag hade glömt strumpor och efter 1 timme med fötterna åkandes omkring i skorna var fötterna ganska sura. Klev upp på löpbandet och började springa, men insåg snabbt att det inte var någon bra idé - stor risk för skavsår. Så jag avbröt ganska snabbt. Det var väl någon mening med det, för jag sprang en mil igår...

Imorgon är det en ny dag med nya insater! Då är det styrketräning på schemat. smile.gif

Klokt val, om det var fara för fötternas väl och ve! Det gör ju så ont att träna med skavsår, så jag hoppas du slapp dem!

Dessutom, om du sprang igår kanske det är bra att bara springa lite idag smile.gif

Själv tillbringade jag dagen på cykeln, nästan 2,5 timme i lagom tempo medan jag tittade på Star Trek. Alldeles lagom hårt arbete för ett par ben som sprungit milen dagen innan, jag sänkte förståss motståndet så jag inte skulle fresta på lårmusklerna för mycket.

Jag vill ju kunna springa imorgon smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 21-05-2007, 19:13
          Länk hit: #2828

Medlem

CITAT (LadyG @ 21-05-2007, 19:01) *
          Hm... Jag som är så bra på gatunamn och platser... jag har ingen aning om vart du menar men jag vet att det finns en backe förbi ett bostadshusområde när man ska tillbaka mot Ursvik. Det är inte den du menar?
          Klokt val, om det var fara för fötternas väl och ve! Det gör ju så ont att träna med skavsår, så jag hoppas du slapp dem!

Dessutom, om du sprang igår kanske det är bra att bara springa lite idag smile.gif

Själv tillbringade jag dagen på cykeln, nästan 2,5 timme i lagom tempo medan jag tittade på Star Trek. Alldeles lagom hårt arbete för ett par ben som sprungit milen dagen innan, jag sänkte förståss motståndet så jag inte skulle fresta på lårmusklerna för mycket.

Jag vill ju kunna springa imorgon smile.gif

Nej, längst bort efter den bortre sjön går en gata upp mot Solna pendeltågsstation (Frösundavik). Så åt helt andra hållet. Du kan ju se på "min runda" på Funbeat, jag har lagt in rundan där.

Japp, benen fick ju jobba ändå på stepen. Imorgon är det ingen konditionsträning, då är det styrketräning minsann. Ska bli riktigt kul, måste bara komma ihåg att spara på krafterna till onsdagens klättring. w00t.gif

Låter som en härlig cykeltur! smile.gif

Redigerat av stina: 21-05-2007, 19:16

Citera
          LadyG
          Inlägg 21-05-2007, 20:33
          Länk hit: #2829

Medlem

Aha, inte alls den backen jag tänkte på då smile.gif

Det kommer att gå strålande på onsdag, tror jag. Det var ju ett tag sedan, så visst är man sugen!!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 22-05-2007, 14:38
          Länk hit: #2830

Medlem

Idag har jag kört ett långt, tungt och skönt styrketräningspass. smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-05-2007, 20:09
          Länk hit: #2831

Medlem

Det var det ett tag sen man gjorde, jag får väl göra det när jag inte är distraherad av Vårruset smile.gif

Sprang 5km idag på facila 34:22 som är nytt personbästa. Men jag vill gärna ner ännu mer, gärna till 33 minuter och jag får bestämma.

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 22-05-2007, 20:11
          Länk hit: #2832

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Ikväll fick jag för mig att jag skulle ut och jogga! biggrin.gif Jag kom faktiskt på tanken redan i söndags. Jag brukar aldrig springa annars, det är nog säkert 20 år sen sist. Jag började med att promenera och värma upp och när jag kom utom synhåll för civilisationen började jag springa lite. giggle.gif Meeeen, jag fick nästan genast håll i sidan. sad.gif Då mindes jag att det alltid har varit så när jag sprungit. Även när jag suttit på hästryggen o skumpat har jag fått världens håll. Det verkar alltså höra ihop med skumpandet, för jag klarar ju annan konditionsträning utan problem.

Det fick bli powerwalk istället och det passar nog mig bättre. Det kändes mycket i rumpa o lår det med. När jag kom hem passade jag på att köra lite axelträning med hantlar o gummiband när jag ändå var uppvärmd. smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-05-2007, 20:32
          Länk hit: #2833

Medlem

Du tror inte det går över med tiden, när kroppen vänjer sig vid att det guppar och har sig?

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 22-05-2007, 21:05
          Länk hit: #2834

Medlem

CITAT (LadyG @ 22-05-2007, 21:32) *
          Du tror inte det går över med tiden, när kroppen vänjer sig vid att det guppar och har sig?

Det kan ju hända, jag har nog aldrig försökt så pass länge att jag hunnit se nåt resultat. Men jag tycker det är så konstigt....hinner bara springa en minut så känns det som att jag har en kniv i höger sida av magen som någon vrider runt runt. Vad beror det på egentligen?
          Jag hade ju cystor och konstigheter i buken förut, undrar om det kan bero på såna saker... confused.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-05-2007, 22:49
          Länk hit: #2835

Medlem

Sitter det högt upp? För i s f kan det vara diafragman som spökar, kanske ovana vid att arbeta hårt när arbetsplatsen hoppar och skakar? Är det alltid på samma sida?

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 23-05-2007, 10:18
          Länk hit: #2836

Medlem

Ingen lunchträning blir det idag - jag hinner helt enkelt inte för jobbet.... sad.gif Tur att jag ska klättra ikväll i alla fall, får nöja mig med det.

Citera
          LadyG
          Inlägg 23-05-2007, 10:21
          Länk hit: #2837

Medlem

CITAT (stina @ 23-05-2007, 11:18) *
          Ingen lunchträning blir det idag - jag hinner helt enkelt inte för jobbet.... sad.gif Tur att jag ska klättra ikväll i alla fall, får nöja mig med det.

Ush så tråkigt sad.gif

Fast det är ju bara temporärt som tur är!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 23-05-2007, 20:41
          Länk hit: #2838

Medlem

Jooo, jag överlevde att gå ut och äta lunch istället för en gångs skull. smile.gif (Fast jag föredrar träning på lunchen även om räkorna var goda)

Klättringen som jag, LadyG och Fizzgigg ägnat kvällen åt var som alltid jättekul! LadyG bevisade att det inte var en engångsföreteelse att hon klarar överhäng och jag och Fizzgigg testade "fritt fall". Då klättrar man upp en bit på väggen och sedan slutar den som säkrar att "ta hem" repet medan man fortsätter klättra upp en bit till på väggen. Sen kastar man sig ut från väggen och faller handlöst innan man mjukt landar i selen med ett skönt "gung". Kittlar dödsskönt i kistan! crazy.gif giggle.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 23-05-2007, 20:44
          Länk hit: #2839

Medlem

CITAT (LadyG @ 22-05-2007, 23:49) *
          Sitter det högt upp? För i s f kan det vara diafragman som spökar, kanske ovana vid att arbeta hårt när arbetsplatsen hoppar och skakar? Är det alltid på samma sida?

Det är alltid på höger sida ungefär i navelhöjd som det gör ont. Skumt är det!

Ikväll har jag tränat Core och styrketräning. smile.gif Jag började som vanligt med att värma upp 20 min på Cross-trainern och sen hann jag med shoulder press, lat pull och roddgrunkan också (den som man sitter framåtlutad i och drar rodd-drag) innan det var dags att springa ner till Core-passet. Efter att de 30 minutrarna var över gick jag upp och styrketränade färdigt axlar och ben. Sammanlagt 2 timmar var jag hemifrån, men då duschade och bastade jag också. smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 23-05-2007, 20:46
          Länk hit: #2840

Medlem

Låter som du haft en superhärlig träning Magdis! Och bastu också! Mmmmmmm....

Imorgon SKA jag iväg och träna på lunchen. Då ska jag boxas och poweryoga mej. smile.gif

Citera

223 sidor V  « < 140 141 142 143 144 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-07-2026, 01:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon