Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 141 142 143 144 145 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 24-05-2007, 00:00
          Länk hit: #2841

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Magdis @ 23-05-2007, 21:44) *
          Det är alltid på höger sida ungefär i navelhöjd som det gör ont. Skumt är det!

Ikväll har jag tränat Core och styrketräning. smile.gif Jag började som vanligt med att värma upp 20 min på Cross-trainern och sen hann jag med shoulder press, lat pull och roddgrunkan också (den som man sitter framåtlutad i och drar rodd-drag) innan det var dags att springa ner till Core-passet. Efter att de 30 minutrarna var över gick jag upp och styrketränade färdigt axlar och ben. Sammanlagt 2 timmar var jag hemifrån, men då duschade och bastade jag också. smile.gif

Tja det är ju på den sidan som mjälten sitter, blodreservoaren, men brukar inte den typen av håll vara förbehållen för dem som inte har god kondition? Du är ju vältränad och har kondis, så då borde det ju rimligtvis inte vara det. Om du inte har lågt järnvärde, eller något annat som kan påverka? Fast det känns långsökt. Hur som helst, har du testat alla de gamla knepen "knyta handen om en sten", andas djupt (två steg in, två steg ut om du springer) stanna och sträcka ut mage/diafragma innan du fortsätter och allt vad man nu kan göra? Det fins massor av idéer om hur man botar håll, men ingen som vet vad det är eller hur man egentligen slipper det för gott tyvärr.

CITAT (stina @ 23-05-2007, 21:41) *
          Klättringen som jag, LadyG och Fizzgigg ägnat kvällen åt var som alltid jättekul! LadyG bevisade att det inte var en engångsföreteelse att hon klarar överhäng och jag och Fizzgigg testade "fritt fall". Då klättrar man upp en bit på väggen och sedan slutar den som säkrar att "ta hem" repet medan man fortsätter klättra upp en bit till på väggen. Sen kastar man sig ut från väggen och faller handlöst innan man mjukt landar i selen med ett skönt "gung". Kittlar dödsskönt i kistan! crazy.gif giggle.gif

Det var jätteskoj, och jag är så stolt för det där överhänget smile.gif

Det var ett stort steg i rätt riktning!

Ni två är då inte riktigt friska, släppa en fullt fungerande vägg sådär smile.gif

Redigerat av LadyG: 24-05-2007, 00:00

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-05-2007, 12:06
          Länk hit: #2842

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Ja då är det säkert mjälthugg jag får. Jag har inte särskilt god kondis och har aldrig haft det nånsin. Den träning jag ägnar mig åt är ju mest styrkebetonad och i lugnare tempo, typ Core. Fast lite konstigt är det ändå att jag inte har några som helst problem att köra som en dåre på Cross-trainern i så högt tempo att bultarna nästan flyger all världens väg medan jag får mjälthugg efter 10 löpsteg. giggle.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 24-05-2007, 12:59
          Länk hit: #2843

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

utan mjälthugg springer jag sakta men säkert mot bättre kondis=)

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-05-2007, 18:03
          Länk hit: #2844

Medlem

CITAT (Magdis @ 24-05-2007, 13:06) *
          Ja då är det säkert mjälthugg jag får. Jag har inte särskilt god kondis och har aldrig haft det nånsin. Den träning jag ägnar mig åt är ju mest styrkebetonad och i lugnare tempo, typ Core. Fast lite konstigt är det ändå att jag inte har några som helst problem att köra som en dåre på Cross-trainern i så högt tempo att bultarna nästan flyger all världens väg medan jag får mjälthugg efter 10 löpsteg. giggle.gif

Det var därför jag antog att du har bra kondis, för Crosstrainern är ju en form av konditionsträning det också. Om det är håll borde du få det av t ex motionscykel, crosstrainer, spinning, areobics och likande också, allt som involverar konditionen helt enkelt. Det kan vara specifikt för löpningen dock, om det t ex beror på att kroppen inte är van vid hårt arbete när det guppar stötsvis som det gör när man rider och joggar (det gör det ju inte på en crosstrainer), i så fall borde du kunna cykla dig till utmattningens rand utan att få ont men inte kunna ta tre steg/rida tio meter utan att få ont. I så fall borde det gå att träna bort också, fast exakt hur är det nog bättre att kolla på t ex ett gym.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-05-2007, 18:13
          Länk hit: #2845

Medlem

Idag sprang jag en mil igen, och det på nästan 5 minuter bättre tid än förra gången. En timme och en kvart tog det mig att förflytta mig 10km på löpbandet smile.gif

Fast nu är jag trött i benen, men imorgon är det på't igen för då ska jag testa en sorts intervaller. Inte vanlig springa/jogga-intervall utan springa 300 meter i god fart i uppförsbacke, en vilsam plan jogg för återhämtning och sen nya 300 meter raskt uppför i fyra omgångar. Med uppvärmningen (3km) och nedvarvningen (2km) blir det en bit som ska avverkas imorgon.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 24-05-2007, 19:44
          Länk hit: #2846

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Grattis till den suveräna millöpningen LadyG!

Visst är det så himla kul att det finns så många olika sätt att springa på. Långt och lugnt, långt och lite fortare, kort och fort, kort och lugnt (njaaaa), och så en faslig massa varianter av intervallträning och backträning. Tråkigt med löpning? Knappast! biggrin.gif

Idag kom jag iväg på lunchträningen som planerat i alla fall. Körde först en timme boxning. Det är bara så himla kul och så härligt djuriskt att få banka och sparka allt vad tygeln håller. crazy.gif Jag hamnade ihop med en 60-årig "tant" som bara tränat gympa tidigare. Hmmmm, undrar hur hon mår imorgon för jag var verkligen på G idag. Sen var det dags för boxningens raka motsats - en timmes poweryoga. Lugn, stillsam, statisk träning i sakta mak och lugn musik. Mumma det också som motvikt. smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 25-05-2007, 10:41
          Länk hit: #2847

Medlem

Tack, det gick rätt bra faktiskt smile.gif

Det är kul att kunna variera sig, idag ska jag köra backintervaller och det har jag aldrig gjort förut. Vi får se vad det leder till (träningsvärk?) och hur det går smile.gif

Tuff dam! Hoppas hon hade kul och kommer tillbaka! Hoppas du får det kul på dagens träning också!

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 25-05-2007, 13:43
          Länk hit: #2848

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

...hm...tant o tant... ohmy.gif biggrin.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 25-05-2007, 13:47
          Länk hit: #2849

Medlem

Tjej menade hon ju flirting.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 25-05-2007, 14:06
          Länk hit: #2850

Medlem

Det finns 70-åriga tjejer och 40-åriga tanter. Jag syftade mer på "typen". smile.gif

Jag frågade efter passet om hon var bortskrämd och det sa hon i alla fall att hon inte var. Berömde henne och sa att det var kul att köra mot henne också och då blev hon så glad. Så jag gjorde vad jag kunde för att hon skulle våga sig tillbaka.

Idag var jag iväg och sprang en mil. Det tog 57 minuter och 20 sekunder. Inget rekord, men det var nog inte att vänta efter veckans myckna träning.... Får väl vara glad att jag tog mej fram till milstolpen.

Citera
          LadyG
          Inlägg 25-05-2007, 17:57
          Länk hit: #2851

Medlem

Bra tid tycker jag! Det är ju trots allt milen under en timme, och det är ju snabbt!

Jag sprang backintervaller idag, 4*300 meter incline 4 (på löpbandet betyder det uppförsbacke), 4*300 plan löpning efter att ha värmt upp med 3km löpning. Varvade ner med ytterligare 2km löpning så det blev hela 7,4 km idag.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 25-05-2007, 18:13
          Länk hit: #2852

Medlem

Jodå, jag är nöjd. smile.gif

Låter som ett kul upplägg LadyG. Jag måste också testa backträning på löpbandet någon gång, det har jag faktiskt aldrig gjort. Bara powerwalkat i kraftigt uppförslut. Det tar bra det också faktiskt om man går jättefort i jätteuppförsbacke. yes.gif

Jag kommer aldrig glömma när jag sprang en mil och inte märkte att löpbandet var inställd på incline 4. Förstod inte varför jag blev så himla trött, blev mest förbannad på mej själv och tänkte "spring slöa fruntimmer". Det var hon som skulle upp på löpbandet efter mej som märkte uppförsbacken. giggle.gif Numera kollar jag alltid att den är nollad innan jag börjar springa....

Redigerat av stina: 25-05-2007, 18:15

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 26-05-2007, 15:35
          Länk hit: #2853

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Halloj!!
          Häromdagen var jag o en kompis ner i gymmet igen. (De där nya joggingskorna fortsätter att skava på hälen sad.gif ) Hur som helst så hade jag bestämt mig för att ta i ordentligt den här gången så jag la på lite extra vikt på några övningar och körde lite extra med hantlar. Blev bra!! smile.gif

I dag gick jag o samma tjej på en lång promenad. Passade på att sätta oss nere vid sjön o njuta av vågskvalp och fåglar. Skönt! fast jag tog öppna skor och har nu ännu fler skavsår...Suck. Jag är visst hopplös med skor.

Citera
          stina
          Inlägg 27-05-2007, 18:34
          Länk hit: #2854

Medlem

Trist med skavsåret Anna. sad.gif

Själv har jag haft en riktig "latardag" idag. Vi har varit på landet i helgen och hela förmiddagen tillbringade jag i min älskade solsäng, låg och mös och lyssnade på radio. Mitt på dagen åkte vi hem och jag har bara trippat iväg till affären för att handla mat, annars har jag slöat mest hela tiden. Får väl tänka att jag laddar inför morgondagens träning, då står det 1 tim step-up och 5 km löpning på schemat. smile.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-05-2007, 18:59
          Länk hit: #2855

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Ett härligt styrketräningspass på ca 1½ timme har jag avverkat ikväll. Det börjar bli på gränsen till att vikterna jag använder nu är för lätta. Om jag hade möjlighet att träna fler gånger i veckan skulle jag köra tyngre, kortare styrkepass uppdelat på fler gånger o kanske nåt konditionspass. Men det får bli nåt för framtiden kanske smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 27-05-2007, 19:04
          Länk hit: #2856

Medlem

Nu är jag hemma igen, kutade från Ursvik till Lötsjön och Råstasjön, rundade dem två gånger och återvände till Ursvik - en sträcka som förmodligen blir aningen mer än 10km. Det tog hela 1:30 för jag fegade för mycket i början och var rädd att inte orka hela vägen, men nu vet jag det till nästa gång.

Nästa gång blir på lördag, fast då ska vi ta oss an Ursviks 10km.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 28-05-2007, 13:01
          Länk hit: #2857

Medlem

Bra jobbat LadyG å Magdis!

Nu har jag varit och lunchtränat. Skippade Step-upen för det var en vikarie som inte kan hålla takten och det är dödens på ett step-up-pass....

Sprang istället en mil och idag blev det personbästa. 53:50 tog det. Inte så stor marginal, för förra rekordet var 55 minuter, men det börjar bli svårt att springa fortare nu.... fear.gif Gud så jobbigt och svettigt det var. Klämde en liter vatten under tiden.

Om 1,5 timme ska jag lägga mej på massagebänken för en skön helkroppsmassage. En perfekt dag för det känns det som.... tummenupp.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 28-05-2007, 13:58
          Länk hit: #2858

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 26-05-2007, 16:35) *
          Halloj!!
          Häromdagen var jag o en kompis ner i gymmet igen. (De där nya joggingskorna fortsätter att skava på hälen sad.gif ) Hur som helst så hade jag bestämt mig för att ta i ordentligt den här gången så jag la på lite extra vikt på några övningar och körde lite extra med hantlar. Blev bra!! smile.gif

I dag gick jag o samma tjej på en lång promenad. Passade på att sätta oss nere vid sjön o njuta av vågskvalp och fåglar. Skönt! fast jag tog öppna skor och har nu ännu fler skavsår...Suck. Jag är visst hopplös med skor.

Trist med skavsåren, de gör ju så ont.
          Kul att träningen går bra annars=)

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 29-05-2007, 12:09
          Länk hit: #2859

Medlem

Nu har jag varit och tränat styrketräning. Det blev ett "medeltungt" pass, skönt var det i alla fall. yes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 29-05-2007, 12:55
          Länk hit: #2860

Medlem

Härligt, gick det bra då?

Idag ska jag ta det lugnt och fint, lite promenad och en stilla cykeltur på motionshojen, inget våldsamt utan mer underhållande smile.gif

Redigerat av LadyG: 29-05-2007, 12:55

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 141 142 143 144 145 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-07-2026, 01:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon