Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 144 145 146 147 148 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 03-06-2007, 18:11
          Länk hit: #2901

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Du är möjligen inte prylgalen (som jag)? Man kan köpa många roliga prylar till träningen, om man vill.. biggrin.gif

Nejdå, jag ska inte tjata, alla måste inte gilla allt heller smile.gif

Sen ÄR det fasligt svårt att hinna se blommorna om man springer förbi dem, och plåta dem kan man bara glömma smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 03-06-2007, 18:17
          Länk hit: #2902

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Och jag som inte tycker det finns något som är bättre just för att rensa hjärnan och lyssna på musik än en löppass.... smile.gif Om jag går kan jag tänka FÖR mycket, när jag springer så fladdrar tankarna mest ut och in ihjärnan. Nästan som ett yogapass och väldigt vilsamt....

Citera
          Castea
          Inlägg 03-06-2007, 18:25
          Länk hit: #2903

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

He he... ja, tänk så olika vi är!

Prylgalen? Nja... mp3-spelare och solbrillor är väl de enda prylar jag kånkar med mig ut ibland på träningen. wink.gif

Citera
          Rapchic
          Inlägg 03-06-2007, 21:22
          Länk hit: #2904

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

ska kanske på kung fu läger i stockholm om jag har råd nästa helg
          nån som har nåra tips om jag nu ha råd

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-06-2007, 11:26
          Länk hit: #2905

Medlem

Det viktigaste är att du har roligt Rapchic smile.gif

CITAT (Castea @ 03-06-2007, 19:25) *
          He he... ja, tänk så olika vi är!

Prylgalen? Nja... mp3-spelare och solbrillor är väl de enda prylar jag kånkar med mig ut ibland på träningen. wink.gif

Se där, så olika vi är smile.gif

Apropå solglasögon.... Kanske skulle skaffa en skärmmössa eller något som kan hålla svetten ur ögonen och skärma av solen, någon som har ett bra tips på något som fungerar?

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 04-06-2007, 12:32
          Länk hit: #2906

Medlem

Nu har jag varit och lunchtränat. Det blev först 1 timme Step-up och sen pinnade jag upp till löpbandet och sprang 5 km. Varvade löpning i 12 km/h med lite fartlek, lite stann å pust och lite lugnare löpning. Kravlöst, kul och skönt! smile.gif

CITAT (LadyG @ 04-06-2007, 12:26) *
          Det viktigaste är att du har roligt Rapchic smile.gif
          Se där, så olika vi är smile.gif

Apropå solglasögon.... Kanske skulle skaffa en skärmmössa eller något som kan hålla svetten ur ögonen och skärma av solen, någon som har ett bra tips på något som fungerar?

Såg en sådan diskussion på Funbeat LadyG! Trådnamnet är Huvudbonad har jag för mig. Det finns visst kepsar i funktionsmaterial.

Redigerat av stina: 04-06-2007, 13:59

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-06-2007, 21:05
          Länk hit: #2907

Medlem

Ska kolla efter diskussionen och se om jag hittar det!

Nu har jag iaf pulveriserat mitt gamla rekord på 5km (34:22 på löpband) och satt ett nytt i Vårruset på 32:49. jag är SÅÅÅÅÅ lycklig biggrin.gif

Det är jätteskoj, platt och fin bana utan speciellt jobbiga backar och fin natur att kolla på. MASSOR av folk, men vi startade i rätt grupp så vi kunde springa hela vägen. Tur det, jag hade blivit prillig om jag hade blivit tvungen att gå!!!

--------------------

Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 04-06-2007, 23:05
          Länk hit: #2908

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

GRATTIS, Lady!!!! blomma.gif
          Gött!

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera
          stina
          Inlägg 05-06-2007, 07:30
          Länk hit: #2909

Medlem

Jättegrattis LadyG! bravo.gif

Idag jobbar vi halvdag så jag ska gå till gymmet och köra styrketräning i lugnt och ro. smile.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 05-06-2007, 08:07
          Länk hit: #2910

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Hej på er!!

Jättebra jobbat alla!!

Rapchic: jag hittade mitt hopprep igår kväll och hoppade en stund. Jag blev varse att jag inte är särskilt uthållig, igen, utan gav upp rätt snart. Nåja, nu har jag det uppe o framme så jag kan hoppa lite varje kväll om jag vill. Framför nån såpa på tv.

Sen fikc jag en idé om att jag o sambon kan köra som stafett. Den ena gör tex situps när den andra joggar eller hoppar hopprep. Eller joggar...rätt snabbt ska det väl gå för så länge orkar man ju inte köra situps. O det är den som gör situps som avgör när det är dags att byta. Vad tror ni om det??
          Finns det fler övningar som kan passa in i det?

Citera
          stina
          Inlägg 05-06-2007, 08:09
          Länk hit: #2911

Medlem

Anna: Jämfotahopp mot sit-ups kanske blir mer jämbördigt? Alltså böj dig ner och nudda golvet och så hoppa upp så högt du kan med armarna sträckta upp i luften. Det är nog jobbigare än att hoppa hopprep....

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 05-06-2007, 08:19
          Länk hit: #2912

Medlem

Stina: aha, jämfota hopp alltså. Ja det borde till o med sambon klarar av. Vad kan man hitta på som matchar hopprepet då? (Fast det är jobbigt med hopprep också ju...)

Citera
          stina
          Inlägg 05-06-2007, 08:23
          Länk hit: #2913

Medlem

Ni kanske kan göra en kombination av sit-ups och ryggresningar? För att orka hålla på lite längre. Alltså x antal sit-ups, sen rulla runt på mage och göra x antal ryggresningar osv???

Redigerat av stina: 05-06-2007, 08:24

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 05-06-2007, 08:30
          Länk hit: #2914

Medlem

Mm...nu börjar det bli läskigt. Sambon har varit svårövertalad med styrketräning...Hmm, men jag gillar idén så klart. smile.gif När jag blandade in hoppprep eller snabb jogging så tänkte jag att han inte skulle tänka på styrketräningen som ett jobbigt o ensidigt moment typ..

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 05-06-2007, 09:00
          Länk hit: #2915

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

Varför inte staffet på det sättet att först gör du fem (eller hur många som nu passar) situps medan han vilar, sedan "skickar du stafettpinnen" till honom som gör fem medan du vilar, sedan gör du fem osv osv. Sedan kan ni tillsammans se att "idag kom vi upp till 125 men det måste vi ju kunn klara i övermorgon". Nu pressar varandra till bättre resultat eftersom om den ena ger upp går det ju ut över den andra också. Plus att det en ännu större känsla av att ni tränar tillsammans.

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 05-06-2007, 09:17
          Länk hit: #2916

Medlem

CITAT (Fizzgigg @ 05-06-2007, 10:00) *
          Varför inte staffet på det sättet att först gör du fem (eller hur många som nu passar) situps medan han vilar, sedan "skickar du stafettpinnen" till honom som gör fem medan du vilar, sedan gör du fem osv osv. Sedan kan ni tillsammans se att "idag kom vi upp till 125 men det måste vi ju kunn klara i övermorgon". Nu pressar varandra till bättre resultat eftersom om den ena ger upp går det ju ut över den andra också. Plus att det en ännu större känsla av att ni tränar tillsammans.

Ja kanske det där vore en variant. Tacl för även det tipset. smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 05-06-2007, 09:26
          Länk hit: #2917

Medlem

Det var ju en kulig idé Fizzgigg!

Jag är egentligen urusel på att trigga folk till träning. Eller snarare: Jag har lessnat på det och bestämt mej för att aldrig göra det mer. Vet inte hur många jag försökt få igång att träna, men har dom ingen egen motor funkar det aldrig i längden (för mej i alla fall). Så det krut jag har lägger jag på min egen träning. Vill någon hänga med så gärna! Men jag kör mitt eget race nuförtiden utan att försöka puscha någon annan...

Usch, nu lät jag negativ Anna, det funkar säkert jättebra för dej att få igång sambon. Det är bara jag som lessnat!

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 05-06-2007, 09:52
          Länk hit: #2918

Medlem

Mm, jag vet hur du menar Stina. men jag har mest föreslagit lite idéer. Han är villig att jogga men jag får ju skavsår av mina nya joggingskor så där kommer vi inte iväg. Men så kom jag på det där med hopprep o situps o då spårade jag lite intresse. jämfört med när jag föreslog at han kunde vara med mig o köra styrketräning på vardagsrumsgolvet. smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 05-06-2007, 10:08
          Länk hit: #2919

Medlem

Anna: Har du provat dom där skavsårsplåstrena som finns på apoteket och som är som gelékuddar liksom. Jag tycker dom är kanonbra.

Ja och vill man ha någon att träna med så är det ju ett inslag av "egenintresse" också..... naughty.gif Jag har inget emot att träna ensam och då är det ju så klart annorlunda vad gäller lusten att "dra någon med sig".

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 05-06-2007, 10:41
          Länk hit: #2920

Medlem

Men...det blir ju rätt dyrt o köpa såna varje gång jag ska ut o jogga. Jag vill försöka nöta ut skavsårseländet. Alltså att jag vänjer foten me skon o att skorna evetuellt ändrar sig lite. Finns väl en överhängade risk att det inte blir så. Snyft. Men jag hoppas att stoppingen blir lite plattare för jag tror att det är det som spökar.

Citera

223 sidor V  « < 144 145 146 147 148 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-07-2026, 04:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon