Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 146 147 148 149 150 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 08-06-2007, 13:04
          Länk hit: #2941

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (stina @ 08-06-2007, 13:40) *
          Ja, har man en gång fastnat för löpning är man fast - helt klart beroendeframkallande! tongue.gif Du får ju springa imorgon i alla fall - hoppas det blir en riktigt kanonskön löpning! Fast ska ni springa mitt på dagen kan det nog bli grymt varmt! ohmy.gif

Jag har just kommit tillbaka från min lunchlöpning som bestod av 5 km stillsam löpning i 10-11 km/h först och sedan 5 km intervaller. Det gick jättebra - mycket tack vare min nya springmusik som jag fått av LadyG! Tack min vän!!!! Den var verkligen kanon att springa till. Tur att jag hade den idag för det var helt sjukt varmt att springa på löpbandet. 2 liter vatten gick det åt, men då använde jag nog 1/2 liter till att hälla över mej själv när jag höll på att koka bort. Intervallerna körde jag ömsom 1 min i ca 16 km/h och 1 min gång eller 1,5-2 min i ca 14 km/h och 1 min gång.

Bara man kommer förbi det första stadiet när kroppen vänjer sig vid belastningen, sen är man fast smile.gif

Det låter verkligen toppen. Kul att musiken fungerade trots att det är sån där dance-musik eller diskodunk eller vad man nu kallar det. Det går rätt bra att springa till iaf även om det inte är musiken man normalt skulle lyssna till smile.gif

Vilka snabba intervaller du kan köra, så fort vill jag också kunna springa smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 08-06-2007, 13:09
          Länk hit: #2942

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

När man springer är takten på muskiken det viktigaste och den var som sagt perfekt!

Det kommer LadyG, det kommer! smile.gif Rom byggdes inte på en dag. Imorse låg jag och tänkte på "att nå framgång i löpning". Det är ungefär som att gå ner i vikt - sakta men säkert sas. Långsiktighet i tanken är a och o.

Inte testa sig själv för ofta i löpning - inte väga sig själv för ofta när man försöker gå ner i vikt
          Då blir man bara besviken.....

Hälsar en som själv ofta drabbas av "otålighetsmonstret" tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 08-06-2007, 13:49
          Länk hit: #2943

Medlem

Jo, du har så rätt så, det är bara jag som drabbas av otålighet och vill kunna allt genast smile.gif

Fast stressar jag för mycket drar jag bara på mig skador och då blir jag garanerat inte snabbare...

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 08-06-2007, 14:04
          Länk hit: #2944

Medlem

CITAT (LadyG @ 08-06-2007, 14:49) *
          Jo, du har så rätt så, det är bara jag som drabbas av otålighet och vill kunna allt genast smile.gif

Fast stressar jag för mycket drar jag bara på mig skador och då blir jag garanerat inte snabbare...

Precis - klokt tänkt! Och så blir man bara besviken på sig själv helt i onödan eftersom man egentligen är kanonduktig som tränar och står i. smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 09-06-2007, 11:23
          Länk hit: #2945

Medlem

Igår introducerade vi (jag och Fizzgigg) några frilansande kollegor till klättringens värld och det föll definitivt i god jord. Det var faktiskt riktigt roligt att bli påmind om hur stapplande osäker man är i början, iaf jag kände mig riktigt riktigt skicklig när jag gav mig på väggen. Tänk ändå vad mycket vi lärt oss sen vi började!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 10-06-2007, 15:59
          Länk hit: #2946

Medlem

Låter som ni hade jättekul LadyG. Skoj att få visa hur man ska göra och få känna sig duktig. smile.gif

Imorse var jag ute och sprang min "Sumpanmil". Personbästa blev det minsann, 56 minuter tog det. Tidigare tiden var 60 minuter. Minsann är jag inte lite stolt.

Nu har jag varit och skaffat ett vätskebälte och korta löparshorts. Det blir perfekt att ha med i bagaget imorgon när det bär av till Cypern. smile.gif

En riktigt härlig träningsvecka önskar jag er alla - vi hörs om en vecka!

/Stina

Citera
          LadyG
          Inlägg 10-06-2007, 22:26
          Länk hit: #2947

Medlem

Ha det så skönt Stina, det har du förtjänat!

Jag sprang 5km tidigare idag, på gymmet i tron att det skulle var svalare där (det var över 31 grader därinne). Ute var det väl en si så där 34, med en svalkande vind så jag tror jag förlorade på den dealen. Men jag sprang på 33:00 blankt iaf och det är nytt personbästa på löpband.

Fast bästa tiden totalt är från Vårruset: 32:49 smile.gif

Det är den jag jagar nu smile.gif

Redigerat av LadyG: 10-06-2007, 22:26

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-06-2007, 10:54
          Länk hit: #2948

Medlem

Fortsätter att vara öm i fotknölen på vänsterfotens insida, jättemärkligt faktiskt. Men det går säkert över, jag behandlar med vila och Ipren. Är det en muskelinflammation går det över av sig självt om jag inte bråkar för mycket, är det bara en stukning läker det också av sig själv.

En dags vila räcker för att slippa smärtan, men den kommer tillbaka direkt om jag börjar springa för snabbt så jag ska kanske vila lite mer än bara en dag åtminstone.

Fast styrkreträning idag är ingen bra idé för då är jag mör på onsdag när vi ska ha klätterkurs, och då vill jag vara pigg.

--------------------

Citera
          krellus
          Inlägg 11-06-2007, 15:19
          Länk hit: #2949

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

Så har man klarat av sitt första Stockholm Marathon!
          Man kunde ju ha valt en lättare mara.

Det var steeeeeek hett! Tog mig runt på 4 timmar och 51 minuter.
          Konstigt nog var jag snabbast mellan 35km - 42 km då jag sänkte min kilometertid rejält trots att jag var trött.

Foten höll ! Jag var väldigt orolig innan loppet. Vilade helt de sista 5-6 dagarna för att ge foten en chans och det gick vägen.

Varm? Visst! Trött? Visst! Men vilken upplevelse.

Man insåg rätt fort att det handlade om att överleva. Tog det lugnt första 15 km men ökade rätt bra mellan 15-25 km.
          Vilade mellan 25-35 km och ökade rejält på slutet.

Det var kanonkul! Rekommenderas! yahoo.gif

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          Rapchic
          Inlägg 11-06-2007, 18:21
          Länk hit: #2950

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

nu ä ja tillbaka det gick bravi tränade på lidingö tror jag det hette
          det var fint där (vi tränade utomhus)
          och det fanns tid för bad m.m med
          resan gick bra förutom på tillbakaväger körde vi på ett rådjur crying.gif

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 11-06-2007, 19:22
          Länk hit: #2951

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

Grymt jobbat, krellus!!!!

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-06-2007, 20:49
          Länk hit: #2952

Medlem

Hejja Krellus! Nu är du väl ändå lite stolt? smile.gif

--------------------

Citera
          krellus
          Inlägg 12-06-2007, 07:07
          Länk hit: #2953

Medlem

Tack ska ni ha.
          Jo visst är man stolt. Det var ruskigt jobbigt i värmen...

Har man tränat hela hösten/vintern och våren så var det ju en skön belöning att det faktiskt gick vägen.

Det var aldrig någon risk för att jag skulle bryta och det kunde säkert ha gått att pressa sig mera men jag ville inte ta några risker.
          Helt plötsligt så kan "väggen" vara där utan förvarning... Hur som helst så var det riktigt, riktigt kul!
          Arrangörerna var toppen och ungdomarna som hjälpte till med dricka etc var kanonbra och stöttade med trevliga och ibland roliga kommentarer!

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-06-2007, 10:55
          Länk hit: #2954

Medlem

Så strongt att orka genomföra maran i den värmen, det var ju ett par tusen som blev tvungna att bryta.

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 13-06-2007, 21:17
          Länk hit: #2955

Medlem

Idag var vi på klätterkurs, Fizzgigg och jag. Det var mycket intressant att få synpunkter på sin klättring och vad man kan göra för att bli bättre. Jag tycker vi fick många bra ideer om hur man kan förbättra sin teknik, och vi fick tips om vad man bör styrketräna som klättrare och hur man stretchar de involverade musklerna också, vilket var mycket värdefullt.

--------------------

Citera
          krellus
          Inlägg 14-06-2007, 12:06
          Länk hit: #2956

Medlem

VAd är det ultimata för att bli en bra klättrare?
          Har hört att det inte är någon fördel av att vara lång. Jag är tex 1.96...

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 14-06-2007, 17:34
          Länk hit: #2957

Medlem

Räckvidd är alltid bra, så längden behöver inte vara ett problem. Däremot kan man få problem om man är tung, eftersom det blir jobbigare att förflytta sig på väggen. En kort person kan till viss del kompensera för bristande räckvidd med teknik, men det är inte alltid det går. En tung person kan i princip alltid bli lättare. Kan inte komma på några stora nackdelar med längd dock, inte som inte fördelarna uppväger.

Som jag förstod det så var en av de viktigare sakerna att kunna spara på krafterna på väggen, veta hur man använder greppen för att det ska kosta så lite energi som möjligt och kunna använda benen maximalt. (Naturligtvis är balansen otroligt viktig, men vi gick inte in på det så mycket eftersom Fizzgigg och jag har ganska bra balans tack vare kampsportandet.)

Jag märker att Fizzgigg som är längre än mig kan nå och ta sig fram på leder där jag är ganska chanslös än så länge (jag är bara 1.60), men jag tror att jag skulle kunna lära mig maximera den räckvidd jag har genom att bli bättre tekniskt. Fast lika bra räckvidd som Fizzgigg kan jag aldrig få, teknik kan inte kompensera hur mycket som helst. Så bra räckvidd är inte fel, om man vet hur man ska använda den.

Å andra sidan är Sveriges bästa klättrare (och förmodligen en av världens skickligaste klättrare), Scott Mooney som bygger lederna på Salveo inte jättemycket längre än jag så det kanske finns hopp för en smurf som jag också biggrin.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-06-2007, 11:07
          Länk hit: #2958

Medlem

Träningsvärk idag, och jag som ska springa långpass... fear.gif

--------------------

Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 17-06-2007, 16:27
          Länk hit: #2959

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

Men det går över när du springer, Lady.....och kommer tillbaka efteråt devil.gif
          Själv sitter jag färdigklädd och väntar på att regnet ska avta så att jag får springa in ett par nya dojjor.

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-06-2007, 16:36
          Länk hit: #2960

Medlem

Få testa sina nya dojor är ju jätteskoj! Premiärturen och allt smile.gif

Jag ska aldrig mer göra utfall före ett långdistanspass säger jag bara biggrin.gif

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 146 147 148 149 150 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-07-2026, 05:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon