| |
|
  |
Träning (forts), Peppning, tips och råd |
|
|
|
|
18-06-2007, 07:40
|

Medlem
Antal inlägg: 1 072
Medlem nr: 3 347

|
Hm, jag är 1.96 och väger runt 94 kg nu skulle jag tro. Tur att man har tränat bort några kilo då. Vägde 109 kg som mest innan jag började springa. Brorsan tror jag klättrar ibland så jag funderar på att hänga med honom någon gång så man får testa.
--------------------
Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...
|
|
|
|
|
|
|
|
18-06-2007, 17:57
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Vikten i förhållande till längden verkar ju helt ok, så du borde ju inte ha problem att klättra om du inte har svaga händer av någon anledning. Jag tror du skulle kunna göra bra ifrån dig på en vägg, om du satsar på det och inte drabbas av svindel
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
19-06-2007, 07:21
|

Medlem

|
Skojaru??? Jag är nästan 2 meter lång så jag är van vid höga höjder!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-06-2007, 10:41
|

Medlem

|
Det är ingen garanti för att du inte ska få svindel när du når 16 meter  Jag vill nog påstå att man inte vet om man lider av svindel förrän man testat att klättra, det är en alldeles speciell känsla att hänga på en vägg och bara ha ett rep som säkring.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
19-06-2007, 12:21
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
Hej på er! Nu är jag tillbaka från en underbar vecka på Cypern. Och en extradag fick vi också eftersom planet som skulle hämta oss inte kunde lyfta från Arlanda pga tekniskt fel. Det har varit helt underbart! Mycket sol och bad, men faktiskt också lite träning. Ett löppass längs stranden, ett styrkepass, ett aerobicspass, två vattengympapass, en mil på löpband och några promenader. Så helt "förruttnad" har jag inte varit! Idag på lunchen var jag och sprang 5 km på löpbandet och körde lite mage/rygg. Det var dom längsta 5 km jag sprungit på jag vet inte hur länge - kanske inte så konstigt med tanke på att jag sovit väldigt lite inatt... För 24 timmar sedan låg jag och plaskade i poolen 300 mil bort - konstig tanke...  Har liksom inte kommit hem riktigt ännu i huvudet.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-06-2007, 12:58
|

Medlem

|
Välkommen hem till Svedala.... hoppas att semestern var skön!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-06-2007, 19:29
|

Medlem

|
Tack Krellus! Och du måste bara hänga med din brorsa och testa klättring. Det är helt sjukt kul och världens bästa styrketräning, modträning, balansträning, självförtroendeträning och allmän självkontrollträning!
|
|
|
|
|
|
|
|
23-06-2007, 16:32
|

Medlem

|
Hej på er! Nu har jag varit ute och sprungit en mil i vågrät ÖSregn. Alltså, det regnade inte när jag gav mig av, men efter 5 minuter öppnade sig himlen och det blåste som attan. Upptäckte dock att det var jätteskönt. När man springer och regnet forsar ner i ansiktet - då känner man verkligen att man lever!  Och trots vädret och en tröja som efter en stund vägde sisådär 2 ton så grejade jag personbästa på min milrunda här i Sumpan. Tog den på 55 minuter, som är 1 minut snabbare än tidigare rekord.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-06-2007, 20:22
|

Medlem

|
Det är visst bara jag som skriver här just nu, men jag fortsätter väl babbla på så kanske någon annan dyker upp så småningom.... Idag har jag varit ute och sprungit 5 km. Stekhett och fasligt trångt - fick slåss om plats på vägen med en massa kanadagäss och jättefamiljer som gick i bredd och struntade i att flytta på sig. Inte så skön löprunda, men jag tog halvmilen på 25 minuter i alla fall. *Lite stolt* Ikväll har jag gått en 5 km kvällspromenad - betydligt behagligare!
|
|
|
|
|
|
|
|
25-06-2007, 00:38
|

Medlem
Antal inlägg: 2 142
Medlem nr: 2 667

|
CITAT (stina @ 23-06-2007, 17:32)  Hej på er! Nu har jag varit ute och sprungit en mil i vågrät ÖSregn. Alltså, det regnade inte när jag gav mig av, men efter 5 minuter öppnade sig himlen och det blåste som attan. Upptäckte dock att det var jätteskönt. När man springer och regnet forsar ner i ansiktet - då känner man verkligen att man lever!  Och trots vädret och en tröja som efter en stund vägde sisådär 2 ton så grejade jag personbästa på min milrunda här i Sumpan. Tog den på 55 minuter, som är 1 minut snabbare än tidigare rekord.  Gjorde samma erfarenhet som du Stina, för en vecka sedan. Har aldrig haft lust att ge mig ut i regn - då blir det löpbandet istället men nu var det alltså tävling och då var jag ju tvungen  MEN det var ju verkligen toppen! 1000 gånger hellre ett uppiggande regn än stekande sol som bara dränerar en totalt! Jag hade dock en skärm på mig så att inte brillorna skulle droppa igen...... Så alla som drar sig när det skvalar, testa en liten runda iaf......om det inte är kallt. HEJA till halvmilen på 25 min
Redigerat av Maria i Helsingborg: 25-06-2007, 00:43
--------------------
CITAT * Gardening - Nature's Prozac *
|
|
|
|
|
|
|
|
25-06-2007, 07:12
|

Medlem

|
CITAT (Maria i Helsingborg @ 25-06-2007, 01:38)  Gjorde samma erfarenhet som du Stina, för en vecka sedan. Har aldrig haft lust att ge mig ut i regn - då blir det löpbandet istället men nu var det alltså tävling och då var jag ju tvungen  MEN det var ju verkligen toppen! 1000 gånger hellre ett uppiggande regn än stekande sol som bara dränerar en totalt! Jag hade dock en skärm på mig så att inte brillorna skulle droppa igen...... Så alla som drar sig när det skvalar, testa en liten runda iaf......om det inte är kallt. HEJA till halvmilen på 25 min  Tackar och bockar!!!  Antingen blir man dyngsur inifrån (svett) eller utifrån (regn) och det sistnämnda var klart behagligare. Man blir ju inte varm dessutom av den varianten. Jag hade dock också önskat mig en skärm för även om jag inte har glasögon så var det lite svårt att se ibland när regnet forsade i ögonen. Idag blir det ingen löpning - ska köra lite lätt styrketräning här hemma istället. Jag köpte iForm igår och då fick man med en dvd med magträning - nyfiken, måste kolla!!!!! En tur till handelsträdgård för att köpa en (eller kanske flera  ) rosor blir det också.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-06-2007, 14:29
|

Medlem

|
Själv har jag vilat efter maran men ska precis dra igång igen, det är ju halvmara i september! Ska fylla på med lite styrketräning i sommar på gymet då det är lite lugnare samt kanske köra lite spinning. Det var länge sedan...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-06-2007, 20:20
|

Medlem

|
Det är väl lugnare på gymmet nu på sommaren som du skriver - sista gången jag var där innan semestern var jag helt ensam! Det blev ingen träning alls för mej idag - jag fastnade i handelsträdgården (köpte 6 rosor) och sedan åkte vi direkt ner till landet. Får se om jag kommer iväg och springen en sväng imorgon. Tyvärr har jag gräsallergi och jag blev så allergisk när jag kom ner till landet så jag fick ta en av mina starka allergitabletter och dom blir jag så gränslöst trött av.  Men tröttheten går i vågor under dagen så kanske jag kan pricka in en "piggperiod" och ge mej ut och springa en sväng. Annars får det väl bli några vilodagar, fast det vill jag helst inte.....
|
|
|
|
|
|
|
|
26-06-2007, 11:07
|

Medlem

|
Var på gym:et och hämtade sommarschemat igår. Ska försöka köra spinning, core och styrketräning.
Hur gör ni under sommaren? Tränar lika mycket som vanligt eller trappar ni ner?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
26-06-2007, 11:15
|

Medlem
Antal inlägg: 2 142
Medlem nr: 2 667

|
Jag vet inte hur jag gör......min första sommar med regelbunden (mycket) träning förinnan. Det beror väl på vad jag tränar skulle jag vilja säga. Löpningen är ju bara att ösa på, annars försöker jag hitta alternativ. Yogan tar sommaruppehåll och då passar jag på att gå en intensivkus i Pilates under 4 veckor. Gymmen finns ju också alltid. Jag har desutom ett på jobb. Sedan hoppas jag att det blir mycket BAD (snorkling) i sommar
--------------------
CITAT * Gardening - Nature's Prozac *
|
|
|
|
|
|
|
|
26-06-2007, 17:03
|

Medlem

|
Jag ökar löpningen, men minskar och nästan lägger ner all annan organiserad träning under min semester (4 veckor). Gymkortet fryser jag under den tiden. Muskelträning så det räcker får jag på lantstället, idag har jag hållt på nästan hela dagen och brutit sten och kärrat jord.  LadyG, Fizzgigg och jag ska dock försöka sammanstråla och klättra något under semestern, för om jag inte klättrar på flera veckor är jag rädd att jag tappar så mycket "mod" och blir rädd igen.... Imorse var jag pigg igen efter allergin och stack ut och sprang. Visste ingen bra runda så jag stack bara iväg och jag hittade en kanonrunda som går på skogsväg/grusväg till hälften och till hälften asfalt. Gissar att den är en mil, för jag tror jag sprang i 10km/h-tempo och det tog en timme. Jätteglad är jag för jag visste ingen bra runda. Härligt att springa på landet, jag såg både orm, kor, hästar, hare och en gullig vovve!
|
|
|
|
|
|
|
|
27-06-2007, 11:58
|

Medlem

|
Nu är jag hemma igen efter att ha varit ledig en vecka. Skönt, bara några promenader men annars i stort sett bara vila och återhämtning. Sen sån vecka ska man tydligen ta då och då när man tränar hårt, om man vill undvika att gå sönder har jag hört. Jag var nog lite odrägligt i början men det lättade faktiskt (eller så vande sig min omgivning bara och slutade påpeka det).
Krellus: Jag tränar nog lite mer oregelbundet men ungefär lika mycket som vanligt (fast lite andra saker då).
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
27-06-2007, 16:57
|

Medlem

|
Hej och välkommen hem LadyG!
Idag är jag riktigt slö, slapp och likgiltig. Det har ösregnat absolut hela dagen här i Stockholm. Inte den minsta lilla armhävning har jag gjort!
Får se hur det blir imorgon, siktar på ett löppass.....
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|