Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 155 156 157 158 159 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 03-08-2007, 18:21
          Länk hit: #3121

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif säger jag bara.....

Fast det dunkar i min tå!!! Yyyyyyl! sos.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 03-08-2007, 19:53
          Länk hit: #3122

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (stina @ 03-08-2007, 19:21) *
          biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif säger jag bara.....

Fast det dunkar i min tå!!! Yyyyyyl! sos.gif

Stackare, gör det ont? Jag tog det för lite lagom ont, men om DU klagar är det allvarligt. Du brukar aldrig beklaga dig, om det inte verkligen är något som gör ont.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 04-08-2007, 06:01
          Länk hit: #3123

Medlem

God morgon!

Klippte ner nageln så mycket jag kunde och gjorde en bomulsinpackning av tån indränkt med Alsolsprit (uttorkande) som jag sovit med. Nu på morgonen känns det bättre och svullnaden har helt klart minskat. Kände när vi klättrade att något i skon gjorde mej illa just där men jag trodde det var pjoskiga fötter bara efter sommaren då man gått i sköna öppna skor. Lite röd och svullen är tån fortfarande, men det känns mycket bättre.

Nu på morgonen ska vi bege oss till landet.

Hoppas ni andra får en skön helg!

Citera
          LadyG
          Inlägg 05-08-2007, 15:59
          Länk hit: #3124

Medlem

Nu har jag sprungit Ursviks Xtremeslinga (15km extremt kuperad terräng) och som om det inte räckte med alla backar så är det just nu 19 grader varmt. Gissa om det sänkte kapaciteten!!

CITAT (stina @ 04-08-2007, 07:01) *
          God morgon!

Klippte ner nageln så mycket jag kunde och gjorde en bomulsinpackning av tån indränkt med Alsolsprit (uttorkande) som jag sovit med. Nu på morgonen känns det bättre och svullnaden har helt klart minskat. Kände när vi klättrade att något i skon gjorde mej illa just där men jag trodde det var pjoskiga fötter bara efter sommaren då man gått i sköna öppna skor. Lite röd och svullen är tån fortfarande, men det känns mycket bättre.

Nu på morgonen ska vi bege oss till landet.

Hoppas ni andra får en skön helg!

Hoppas tån mår bättre nu! Fungerar det med alsolsprit även på andra defekter.. som blåsor kanske? Jag har samlat på mig några vid det här laget biggrin.gif

Hoppas helgen varit skön!

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 05-08-2007, 15:59
          Länk hit: #3125

Medlem

Det är 29 - inte 19 grader ladyG!!!!

Jösses vad du är duktig!!!!! smile.gif

Ja, den har varit jätteskön tack!

Kanonbra på blåsor också!!!!

Nu ska jag snart ladda med redig "gubbamat" - stuvade makaroner och falukorv! Dé ni - det var det många år sedan jag åt! Laddar inför morgondagens löpning då jag ska kasta mig över "reservgymmets" löpband har jag tänkt.

Redigerat av stina: 05-08-2007, 16:00

Citera
          LadyG
          Inlägg 05-08-2007, 16:07
          Länk hit: #3126

Medlem

CITAT (stina @ 05-08-2007, 16:59) *
          Det är 29 - inte 19 grader ladyG!!!!

Jösses vad du är duktig!!!!! smile.gif

Ja, den har varit jätteskön tack!

Kanonbra på blåsor också!!!!

Nu ska jag snart ladda med redig "gubbamat" - stuvade makaroner och falukorv! Dé ni - det var det många år sedan jag åt! Laddar inför morgondagens löpning då jag ska kasta mig över "reservgymmets" löpband har jag tänkt.

Tack för rättelsen, jag tror jag sitter och önsketänker biggrin.gif

Nästa gång ska jag försöka klara det på lite bättre tid, fast då hoppas jag på bättre väder också.

Oh... det var ju år och dag sen man åt det! Jag har inte ens tänkt på vad jag ska laga till middag idag, det måste jag ju börja fundera på nu..!

Nå, jag hoppas tt reservgymmet är roligt, även om det inte är lika mysigt ditt gym. Det är kanske bättre än inget?

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 05-08-2007, 19:54
          Länk hit: #3127

Medlem

Ja, i den här hettan går det ju knappast att göra några tidsrekord.... ohmy.gif

Det VAR grymt gott - alldeles för gott.... Jag tog 2,5 portioner och sedan höll jag på att sprängas! Hade 2 val - antingen lägga mej ner och svimma eller gå ut och gå. Jag valde faktiskt att gå ut och gå så det blev en halvmil runt sjöarna. Kanonskönt att smälta maten på det sättet.

Jo det är ju bättre än inget, men jag kommer sakna alla jag känner på "mitt" gym..... sad.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-08-2007, 12:25
          Länk hit: #3128

Medlem

Undrar hur Stina har det på sitt temporära gym?

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 06-08-2007, 12:42
          Länk hit: #3129

Medlem

Tjingeling - nu är jag tillbaka från gymmet!

Premiärturen på löpbandet gick bra! Jag travade 15 km och det tog 84 minuter. Två minuter snabbare än mitt tidigare rekord på 15 km så jag är nöjd. Det var däremot INTE som jag trodde luftkonditionering vid löpbanden - jösses vad jag svettades! ohmy.gif

Löpbanden är däremot jättefina och jag kollade på bla Hem till byn medan jag sprang tongue.gif

Imorgon ska jag gå på ett Core-pass + träna lite överkroppsmuskler....

Roade mig med att kolla pulsen medan jag sprang. Jag låg mestadels i 11 km/h och då låg pulsen ganska jämnt på 170. Då var jag i princip opåverkad trötthetsmässigt. När jag ökade till 11,5 km/h blev jag lite andfådd och det började kännas lite jobbigt. Då steg pulsen till 175. Inte för att jag kan tolka siffrorna och inte för att jag vet vad jag ska med informationen till - men så var det....

Redigerat av stina: 06-08-2007, 12:44

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-08-2007, 11:42
          Länk hit: #3130

Medlem

Det måste varit en annorlunda upplevelse att titta på TV och springa samtidigt smile.gif

Idag, om vädret lugnar ner sig, tänker jag springa milen. Får se hur det går...

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-08-2007, 12:15
          Länk hit: #3131

Medlem

Bahhhh, det är ju fruktansvärt hett ute!

Joo, lite mysko kändes det faktiskt. Blev nästan lite schizofren, för dom har flera olika tv-apparater med olika kanaler och sedan hade jag musik i öronen ovanpå det. Snacka om distrahering! blink.gif

Nu har jag varit på 2:a besöket på "reservgymmet". Gick först i rask takt 20 min på löpbandet och sedan var det 30 min core. Därefter körde jag 30 min styrketräning för överkroppen.

Reflektioner så här långt:

- Toaletterna är helt sjukt flotta (lyxhotellstandard)
          - Omklädningsrummet stort, rent och snyggt
          - Kanonfin, stor, skön bastu
          - Löpbanden är grymma!
          - Corepasset var helt OK
          - Styrketräningshallen är sådär.... Det är väl inget fel på den direkt, men det är ett annat märke på maskinerna och jag tycker dom är mycket slamrigare än dom jag är van vid.

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-08-2007, 12:23
          Länk hit: #3132

Medlem

Är man van vid Nordic Gyms grejer kan det vara bullrigt att använda andra, så vitt jag vet gör de nämligen fruktansvärt bra grejer och det är nog inte många som når upp i samma klass. Man blir lite bortskämd smile.gif

Fast vad skulle du med bastu till när det är stekhett ute biggrin.gif

Det låter som om det är ett helt okej ställe i genomsnitt, och huvudskaen är väl att du kommer iväg och träna gissar jag. Fast det ska väl bli skönt att få komma hem igen sen antar jag?

Redigerat av LadyG: 07-08-2007, 12:23

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-08-2007, 12:31
          Länk hit: #3133

Medlem

Jo, jag kände kvalitetsskillnaden mot Nordic Gym - mycket kompaktare och som sagt tystare.

Ha, ha, jag kunde inte låta bli att gå in och lägga mej i bastun några minuter trots hettan ute. Den hade jag förträngt. Jag låg bara och självtorkade efter duschen och filosoferade lite. smile.gif

Absolut, det duger som substitut. Huvudsaken är som du skriver att jag kan träna. Men du har helt rätt i att JAG LÄNGTAR HEM TILL MITT HEMMAGYM!!!!! 18 träningsdagar kvar..... -cry-.gif

Tur att jag har något kuligt att se fram emot i alla fall - vår klättring imorgon! bravo.gif

Redigerat av stina: 07-08-2007, 12:31

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-08-2007, 13:11
          Länk hit: #3134

Medlem

Ja, det ska bli jätteskoj med klättring imorgon! Tänkte försöka klättra utan att klamra mig fast vid greppen så hårt smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-08-2007, 13:25
          Länk hit: #3135

Medlem

Bra plan! tummenupp.gif

Jag ska försöka låta bli att krafsa sönder tånaglarna på väggen i min iver att försöka ta mej uppåt! tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-08-2007, 19:45
          Länk hit: #3136

Medlem

Men så vansinnigt varmt det var att springa idag..! Det tog hela 1 timme och 24 minuter att springa en mil, och då gjorde jag av med 1,2 liter vatten på vägen och önskade att jag hade haft mer..!

Vet inte om det är speciellt bra att träna i den här värmen, en granne stirrade storögt och utbrast 'Har du sprungit i den här värmen???' och det kunde jag ju inte förneka, löparklädd som jag var blush.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-08-2007, 19:52
          Länk hit: #3137

Medlem

Men du gav dig ut i alla fall! ohmy.gif Klart du gjorde förresten, det som inte dödar härdar utbrister Järnladyn och tuffar på när andra ligger i skuggan och flämtar och orkar på sin höjd slicka lite förstrött på en glass. smile.gif

Vet inte heller om det är så utvecklande egentligen (jag är ju lika tokig som du i vanliga fall), men man får ju en försmak om vad som komma kan den 31/5 -08..... Bara det att det är 4 ggr så långt (och lite till)..... ohmy.gif

Hur som helst - attans strongt jobbat i hettan! tummenupp.gif Jag ska på löpbandet imorgon, men jag hittade en jättefläkt i konditionsrummet som man kan ställa mitt framför näsan. Det är ju stor åskvarning dom närmsta dagarna så även om det inte blir lika soligt framöver lär det nog vara ruskigt kvavt.

Citera
          stina
          Inlägg 08-08-2007, 12:32
          Länk hit: #3138

Medlem

Nu har jag varit och sprungit. En mil blev det, tiden 53:10. Idag gick det förhållandevis lätt att springa. Hade bestämt mej för att låta bli fartökningsknappen idag och jag kunde hålla mej till 11 km/h i 8 km, sen gick det åt pipsvängen så jag avslutade med en spurt. coolgleam.gif Jag FÅR inte springa fort varje gång, måste lära mej att ta det lugnt ibland - det var därför jag inte skulle öka farten. Fast iofs höll jag mej ju länge i alla fall. smile.gif

Ikväll är det klättring! yes.gif

Citera
          stina
          Inlägg 08-08-2007, 13:57
          Länk hit: #3139

Medlem

Glömde skriva: 17 kvar.....

Citera
          stina
          Inlägg 09-08-2007, 12:09
          Länk hit: #3140

Medlem

Igårkväll var vi och klättrade. Själva klättringen gick helt OK - men jag fick en blixtrande huvudvärk så jag orkade inte hålla på så länge. Trist..... sad.gif

Idag har jag varit och lunch-gymmat. Började med 10 min uppvärmning i roddmaskinen och sedan körde jag styrketräning. Bara överkropp och mittkropp, förutom att jag körde vadmaskinen. Fastnade ganska länge i magmaskinen så vi får se hur lilla maggen mår imorgon.... ohmy.gif

16 kvar.....

Citera

223 sidor V  « < 155 156 157 158 159 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-07-2026, 09:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon