Tack LadyG!
Nu är jag just hemkommen från 21 km löpning. LadyG övertygade mig om att Ursviks motionsslingor är så fina att springa på så idag styrde jag kosan dit. Och hon hade som vanligt rätt!
Till Ursvik från mej är det ca 3 km så jag började med 3 km asfaltlöpning. Sen sprang jag en slinga som är 10 km. Väldigt skönt underlag, ganska backigt men fin-fin natur. Sen sprang jag en slinga som kallas lätta 5 km. Lätta kallades den tydligen för att den inte är så backig, men i gengäld var det mycket sämre underlag att springa på. Långa sträckor över åker med knöggel och gräs. Kände mej vinglig i vristerna så jag fick trippa på försiktigt. Förmodligen är jag inte så vältränad i vristerna eftersom jag inte sprungit så mycket terräng + att jag då hade nästan 1,5 mil löpning i benen redan när knögglet började så jag började bli trött. Men inga vrickningar i alla fall. Avslutningsvis 3 km asfaltlöpning hem.
Tyvärr la mp3-spelaren av ganska snabbt så jag fick lyssna till min andhämtning i dom 135 minuterna det tog att masa sig runt. Glad i alla fall för jag trodde den gått sönder, men det var batteriet som var slut.

Så slarvigt av mej att inte kolla det innan jag gav mig av....