Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 156 157 158 159 160 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          Hannele
          Inlägg 09-08-2007, 12:16
          Länk hit: #3141

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (stina @ 06-08-2007, 13:42) *
          Tjingeling - nu är jag tillbaka från gymmet!

Premiärturen på löpbandet gick bra! Jag travade 15 km och det tog 84 minuter.

Varför löpbandet inne på sommaren? confused.gif
          Fast måste erkänna att det luktar inte skog i skogen, utan hundbajs. crazy.gif fear.gif
          Så det gäller att springa fort...

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          stina
          Inlägg 09-08-2007, 12:20
          Länk hit: #3142

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Hannele @ 09-08-2007, 13:16) *
          Varför löpbandet inne på sommaren? confused.gif
          Fast måste erkänna att det luktar inte skog i skogen, utan hundbajs. crazy.gif fear.gif
          Så det gäller att springa fort...

Så här är det Hannele: Jag sprang lite för mycket på asfalt nu i sommar och fick vätska i knäna tyvärr. Så jag måste vara lite försiktig ett tag framöver med att springa på hårda underlag. Har ingen skog i närheten, utan bara asfalt tyvärr, så då får det bli löpbandet.

Citera
          stina
          Inlägg 10-08-2007, 12:27
          Länk hit: #3143

Medlem

Mina vänner: Idag har jag gjort det!!!! yahoo.gif

Mitt mål 2007 var att springa milen under 50 minuter och idag gjorde jag det på 49:50. Gissa om jag är mallig! coolgleam.gif

15 kvar....

Redigerat av stina: 10-08-2007, 12:27

Citera
          Leia
          Inlägg 10-08-2007, 19:00
          Länk hit: #3144

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Malla på du! Det är du värd!

Vårat gym börjar ta form:

Citera
          stina
          Inlägg 10-08-2007, 20:59
          Länk hit: #3145

Medlem

Tack Leia! smile.gif

Du har minsann också all anledning att malla dej - fasiken vilket fint gym det blir! Avis!!!!! tummenupp.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 11-08-2007, 14:23
          Länk hit: #3146

Medlem

CITAT (stina @ 10-08-2007, 21:59) *
          Tack Leia! smile.gif

Du har minsann också all anledning att malla dej - fasiken vilket fint gym det blir! Avis!!!!! tummenupp.gif

Ja, vi tror själva att det kommer att bli riktigt bra! smile.gif En spegelvägg ska upp och lite annat ska fixas men annars så är det i princip klart att användas. Alla maskiner kom i molekyler (alla´IKEA) utan någon vidare instruktion om hur det skulle sättas ihop och i vilken ordning, så då fick vi träna de "små grå" i några timmar....Phu....

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-08-2007, 12:21
          Länk hit: #3147

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

GRATTIS Stina! Verkligen bra jobbat smile.gif

Leia, du anat inte vad avis jag blir! Det ser ju jättefint ut! smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 12-08-2007, 13:44
          Länk hit: #3148

Medlem

Tack LadyG! smile.gif

Nu är jag just hemkommen från 21 km löpning. LadyG övertygade mig om att Ursviks motionsslingor är så fina att springa på så idag styrde jag kosan dit. Och hon hade som vanligt rätt!

Till Ursvik från mej är det ca 3 km så jag började med 3 km asfaltlöpning. Sen sprang jag en slinga som är 10 km. Väldigt skönt underlag, ganska backigt men fin-fin natur. Sen sprang jag en slinga som kallas lätta 5 km. Lätta kallades den tydligen för att den inte är så backig, men i gengäld var det mycket sämre underlag att springa på. Långa sträckor över åker med knöggel och gräs. Kände mej vinglig i vristerna så jag fick trippa på försiktigt. Förmodligen är jag inte så vältränad i vristerna eftersom jag inte sprungit så mycket terräng + att jag då hade nästan 1,5 mil löpning i benen redan när knögglet började så jag började bli trött. Men inga vrickningar i alla fall. Avslutningsvis 3 km asfaltlöpning hem.

Tyvärr la mp3-spelaren av ganska snabbt så jag fick lyssna till min andhämtning i dom 135 minuterna det tog att masa sig runt. Glad i alla fall för jag trodde den gått sönder, men det var batteriet som var slut. biggrin.gif Så slarvigt av mej att inte kolla det innan jag gav mig av....

Citera
          stina
          Inlägg 13-08-2007, 12:05
          Länk hit: #3149

Medlem

Hej-hej!

Nu har jag varit och rastat benen lite försiktigt. Jag är rejält trött i kroppen idag efter gårdagens halvmarasträcka så det var inte tal om några stordåd på träningsfronten. 6,3 km lugn löpning och därefter LITE magträning. En skön stretch och sedan slängde jag mig i bastun och låg och filosoferade och lät min gamla, trötta kropp mjukas upp. tongue.gif

14 kvar......

Citera
          stina
          Inlägg 14-08-2007, 15:20
          Länk hit: #3150

Medlem

Idag blev det 15 min powerwalk som uppvärmning, 30 min Core-pass och 30 min styrketräning för överkroppen.

13 kvar....

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 14-08-2007, 17:15
          Länk hit: #3151

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Hej alla flitiga myror!

Idag var jag i väg på ett medel-pass på Friskis. Ledaren var verkligen energisk och duktig. Jag däremot hade problem med styrseln på kroppen. Det sista passet med kondis blev för mycket för mina ben. Jag fick småjogga på stället. smile.gif

Men skönt att ha skakat liv i kroppen!

På torsdag ska jag statsa på styrketräning i gymmet. Det ska bli skoj.

Citera
          stina
          Inlägg 14-08-2007, 19:14
          Länk hit: #3152

Medlem

Heja Anna, friskt humör! tummenupp.gif Måste kännas skönt att komma igång med träningen (om du haft semesterledigt vill säga)!

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 14-08-2007, 19:55
          Länk hit: #3153

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Mja, sommarledigt iallafall. sen i våras... Jag tappade all energi. Inte bara när det gäller träning så det var rätt ovanligt. Jag sa till min syster i dag att jag har inte ens plockat vilda blommor i sommar. Jag hoppas på en bättre höst helt enkelt. smile.gif

Ja, det var skönt att komma igång. Jag känner mig redo att möta hösten nu. Dessutom så tog vi en sväng till sjön så vi har dessutom simmat några meter i friska luften! Jippi!!

Citera
          LadyG
          Inlägg 14-08-2007, 23:03
          Länk hit: #3154

Medlem

Hejja Anna! Bra jobbat smile.gif

Det kommer säkert bli en mycket bättre höst, ibland måste man helt enkelt få dra sig tillbaka och navelskåda en stund. Det måste man få unna sig! Sköt om dig och låt lusten bestämma när du tränar så du inte bränner ut dig. Bränna ljuset i båda ändar är ju inte heller bra.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Leia
          Inlägg 15-08-2007, 07:48
          Länk hit: #3155

Medlem

Nuså har jag invigt vårt gym smile.gif Och jösses vilken träningsvärk jag har. Jag har ju´inte tränat sedan april, men nu ska det bli ändring på det!

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-08-2007, 10:06
          Länk hit: #3156

Medlem

Härligt Leia smile.gif

Hur kändes det nu att komma igång då? Ovant? Skoj? Hoppas på det senare smile.gif

Igår drog ju-jutsun igång igen så jag är är nästan öm i kroppen, som om jag håller på att få träningsvärk. Förvånad blir jag, eftersom jag faktiskt tränat mer eller mindre hela sommaren. Olika saker iofs men ändå... Hoppas det inte påverkar klättringen i kväll!

--------------------

Citera
          Leia
          Inlägg 15-08-2007, 10:16
          Länk hit: #3157

Medlem

CITAT (LadyG @ 15-08-2007, 11:06) *
          Härligt Leia smile.gif

Hur kändes det nu att komma igång då? Ovant? Skoj? Hoppas på det senare smile.gif

Igår drog ju-jutsun igång igen så jag är är nästan öm i kroppen, som om jag håller på att få träningsvärk. Förvånad blir jag, eftersom jag faktiskt tränat mer eller mindre hela sommaren. Olika saker iofs men ändå... Hoppas det inte påverkar klättringen i kväll!

Du ska se att du kommer att klättra som aldrig förr! smile.gif

Ja, hur kändes det?... Bra,skoj men jag har lite svårt att inse att när man har haft träningsuppehåll är det läge att gå ned lite i vikter i början... rolleyes.gif Nu närmar sig hösten och det är den årstid jag alltid är mest sugen på att träna så det ser jag fram emot! smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 15-08-2007, 12:37
          Länk hit: #3158

Medlem

Leia: Kul - och vi ser fram emot att få följa dina träningsbravader här i tråden! smile.gif

LadyG: Ajdå, vi får väl hoppas att adrenalinet trycker undan eventuella kroppsliga svagheter ikväll! Annars får du väl använda någon annan kroppsdel att klättra med - näsan kanske? shy.gif tongue.gif

Själv har jag varit och travat 1 mil på löpbandet på lunchen. 56 minuter tog det idag. Det gick väldigt lätt att springa, var sugen på att fortsätta, men mitt sunda förnuft sa mig att det inte var något klokt alternativ med tanke på klättringen ikväll.

Nu har dom släppt schemat för höstens gruppträningar på Saga - ser bra ut! smile.gif

12 kvar.....

Citera
          krellus
          Inlägg 15-08-2007, 12:41
          Länk hit: #3159

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

CITAT (stina @ 15-08-2007, 13:37) *
          Nu har dom släppt schemat för höstens gruppträningar på Saga - ser bra ut! smile.gif

12 kvar.....

Var och hämtade höstschemat igår så nu ska det "spinnas" på tänkte jag. Lite komplettering till löpningen.
          Provsprang igår(5 km) och kände ingentning i vänstra foten så nu chansar jag på att den håller.
          Halvmaran är i september så jag behöver verkligen komma igång nu annars blir det för sent.

Kul att läsa om allas framgångar i spåret/gymmet etc..

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          stina
          Inlägg 15-08-2007, 12:44
          Länk hit: #3160

Medlem

CITAT (krellus @ 15-08-2007, 13:41) *
          Var och hämtade höstschemat igår så nu ska det "spinnas" på tänkte jag. Lite komplettering till löpningen.
          Provsprang igår(5 km) och kände ingentning i vänstra foten så nu chansar jag på att den håller.
          Halvmaran är i september så jag behöver verkligen komma igång nu annars blir det för sent.

Kul att läsa om allas framgångar i spåret/gymmet etc..

Visst är det lite förgyllningseffekt med alla aktiviteter som drar igång på hösten - uppvägande faktor när hösten närmar sig med stormsteg! Att det sen blir betydligt skönare att springa när det inte är så varmt gör ju inte saken sämre. smile.gif

Kul att foten känns bra!

Redigerat av stina: 15-08-2007, 12:45

Citera

223 sidor V  « < 156 157 158 159 160 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-07-2026, 10:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon