Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 167 168 169 170 171 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 04-10-2007, 12:25
          Länk hit: #3361

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Hmmm.... Har kiropraktorn tittat på ditt axelproblem någon gång?

Citera
          Magdis
          Inlägg 04-10-2007, 12:29
          Länk hit: #3362

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (stina @ 04-10-2007, 13:25) *
          Hmmm.... Har kiropraktorn tittat på ditt axelproblem någon gång?

Nä jag har aldrig sökt direkt för det. Har tänkt att axlarna är helt utom allt hopp, men jag borde nog söka för det. Bävar inför att han ska bryta i axeln bara, det kommer göra så ont så jag svimmar. sweatingbullets.gif

Förresten tycker jag de var lite taskiga som sa att jag inte har några muskler, tycker ni att det ser ut som att det är helt tomt där?
          rolleyes.gif
          Bifogad bild

Citera
          stina
          Inlägg 04-10-2007, 12:34
          Länk hit: #3363

Medlem

Dom har ju aldrig sett en muskel - du har ju skitsnygga och maffiga muskler Magdis!

Jaaaa, gå till kiropraktorn med ditt axelproblem - tror inte ett ögonblick på att dom är utom allt hopp. Och det var ju precis vad min kiropraktor sa - säg åt henne att gå till sin kiropraktor med problemet, han fixar det säkerligen! Så ska du inte behöva ha det vid din ålder gumman! wub.gif Är det förresten värre nu? Han frågade om du fått barn relativt nyligen och jag svarade ja för jag tycker det är ganska nyligen - då händer tydligen något med ligament och senor som kan förvärra sådana problem.

Stå på dig och ring och beställ tid hos din "trolleridoktor" nu!

Han är så himla gullig så han var beredd att välja ut en bra kiropraktor åt dig där du bor om du inte har någon, men jag sa att du hade en kontakt redan.

Kram
          Stina

Redigerat av stina: 04-10-2007, 12:35

Citera
          Magdis
          Inlägg 04-10-2007, 12:44
          Länk hit: #3364

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Åh Stina jag blir alldeles rörd av ditt och din kiropraktors engagemang. wub.gif Jag skulle kunna tänka mig att din kir skulle ha valt ut just den jag har gått hos, han är jätteduktig. Han har praktik både här i Piteå och i Luleå.
          Det stämmer ju helt och hållet att jag nyligen fått barn och det blev lite sämre då också. Till viss del beror ju iofs det på att jag sover ruskigt obekvämt om nätterna och ligger på den stackars axeln och ammar en massa under natten. Efter första barnet blev det radikalt sämre, men problemen började redan ca 1 år innan det. Snart 8 år har det hållt på nu, jag minns inte längre hur det känns att inte ha ont i axlarna.

Jag ska försöka klämma in ett kiropraktorbesök så snart som möjligt då. *laddar* När jag pratade med maken om detta häromdan så tyckte han absolut att jag skulle gå dit, det kan ju knappast bli värre tyckte han.

Citera
          stina
          Inlägg 04-10-2007, 13:02
          Länk hit: #3365

Medlem

CITAT (Magdis @ 04-10-2007, 13:44) *
          Åh Stina jag blir alldeles rörd av ditt och din kiropraktors engagemang. wub.gif Jag skulle kunna tänka mig att din kir skulle ha valt ut just den jag har gått hos, han är jätteduktig. Han har praktik både här i Piteå och i Luleå.
          Det stämmer ju helt och hållet att jag nyligen fått barn och det blev lite sämre då också. Till viss del beror ju iofs det på att jag sover ruskigt obekvämt om nätterna och ligger på den stackars axeln och ammar en massa under natten. Efter första barnet blev det radikalt sämre, men problemen började redan ca 1 år innan det. Snart 8 år har det hållt på nu, jag minns inte längre hur det känns att inte ha ont i axlarna.

Jag ska försöka klämma in ett kiropraktorbesök så snart som möjligt då. *laddar* När jag pratade med maken om detta häromdan så tyckte han absolut att jag skulle gå dit, det kan ju knappast bli värre tyckte han.

Jaaa, ladda och beställ tid! Är det någon som kan hjälpa dig så är det säkert han! Du måste återkomma och rapportera. Berätta när du beställt tid och när du varit där! Kiropraktorer är så himla duktiga, det är synd om alla som inte har ekonomisk möjlighet att besöka en sådan när dom behöver eller hur! Tänk vad samhället skulle tjäna pengar om det var subventionerat som ett läkarbesök......

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 04-10-2007, 14:42
          Länk hit: #3366

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Jag hade behövt en stegräknare med skyddade knappar eller skyddad knapp åtminstone. Den hade nollat sig och börjat om vid lunchtid. Antingen det nu var när jag kramades hejdå eller om det var bilbältet som kom åt knappen. Grrr. jaja, den funkar säkert när jag bara går.

Citera
          stina
          Inlägg 04-10-2007, 19:24
          Länk hit: #3367

Medlem

Vad retsamt Anna! sad.gif

Ikväll har jag varit och klättrat med några arbetskamrater. Vi var sex stycken, 3 som kunde säkra/klättra sedan tidigare och 3 nybörjare. Fast nybörjarna var jätteduktiga och lärde sig snabbt både att klättra och säkra. Så mycket klättra blev det - jättekul!

Nu är jag trött, rejält öm i min kiropraktorryckta akter, men nöjd och glad. tongue.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 04-10-2007, 19:37
          Länk hit: #3368

Medlem

Mmm retsamt är ordet. Men nu har jag lyckats skrapa ihop drygt 3500 steg på em och kväll och det var nog drygt 1500 på fm. Inte så förvånande eftersom jag jag mest varit hemma och suttit still. Läst eller fikat. Ska blir intressant att jämföra med tex tipspromenaden på söndag eller ett pass i gymmet. Eller när jag går till tåget och sen går i högskolan en dag och samma väg hem sen.

Citera
          estet
          Inlägg 04-10-2007, 22:12
          Länk hit: #3369

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Visst är det kul med stegräknare! Gillar statistik...

Själv har jag inte gått/sprungit på 2 dar. Snavade hemma och slog mitt redan onda "broskknä" i sänggavlen så det svullnade upp rejält. crying.gif

Jobbade som vanligt igår fast jag inte fick på mej sockar eller byxor själv, haltade som en pirat när jag inte kunde böja knät. Galen vårdpersonal som inte tror sig vara hemma! laugh.gif

Men idag är det betydligt bättre, kan gå som vanligt och böja knät. smile.gif

Redigerat av estet: 04-10-2007, 22:14

--------------------
          Zon 6

Citera
          stina
          Inlägg 05-10-2007, 13:29
          Länk hit: #3370

Medlem

Jadu estet - vårdpersonal är ett segt släkte! smile.gif Hoppas det fixar sig snabbt med knät!

Idag har jag sprungit 5 km på löpbandet. Tog det lugnt för jag ville känna efter hur ryggen klarade löpningen efter kiropraktorbesöket igår. Det gick jättebra!

Sen var jag med på ett boxpass i en timme. Kanonkul för jag fick en riktig fighter till motståndare och då triggar man varandra till stordåd. tongue.gif

Imorgon är det landet som gäller och rosplantering. Jag har beställt en massa rosor som nu kommit och dom ska ner i jorden.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 06-10-2007, 10:25
          Länk hit: #3371

Medlem

Tjipp!

Har intervallat på löpbandet. Körde i dryga 30 minuter, jag upptäckte att jag nästan betat av 4 kilometer så då avslutade jag med rask promenad tills det landade på 4 km. smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 06-10-2007, 14:55
          Länk hit: #3372

Medlem

Bravo Anna! bravo.gif

Idag har vi varit nere på landet och jag har planterat 11 buskrosor som jag beställt.

Imorgon har jag planerat att åka in till mitt gym på Söder och byta om där och sedan springa Stockholmsmarans 2:a varv (för andra gången). Efter löpningen ska jag basta och mysa en stund har jag tänkt mej.

Citera
          Iris i V-botten
          Inlägg 06-10-2007, 18:36
          Länk hit: #3373

Medlem
          Antal inlägg: 194
          Medlem nr: 462

Är det ingen av er här på forumet som siktar på nästa års Lidingölopp? Skulle vara kul att träffa och kämpa med några av er där nästa år. Årets var det blötaste jag varit med om. Det är nog 15 år sen det var busväder sist så nu ser jag fram emot några väderleksmässigt fina år igen. Lidingöloppet är en verklig utmaning oavsett om man springer långa (3 milen ) eller den kortare(15km)
          Trots att det är backigt och stenigt tycker jag ändå att det är bättre att springa än en mara som ju oftast går på asfalt.

--------------------
          Livet är vad som händer dig medan du planerar för annat

Citera
          stina
          Inlägg 06-10-2007, 18:43
          Länk hit: #3374

Medlem

Iris: Lite sugen är man allt..... smile.gif Jag ska springa Stockholm Marathon (eller ta mig runt i alla fall) tongue.gif

Vilken sträcka sprang du på Lidingöloppet? Hur gick det - berätta!!!!! smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-10-2007, 20:25
          Länk hit: #3375

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Jag skulle nog tycka att Lidingö Ultra 50K ( http://www.lidingoloppet.se/start/Pressart...mp;SupSec_ID=24 ) skulle vara kul men om jag inte missminner mig är det en vecka före Göteborgsvarvet och två veckor före Stockholmsmaran, så jag får nog avstå.

Om jag inte hinner bygga upp en enorm uthållighet tills dess... smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          estet
          Inlägg 06-10-2007, 21:47
          Länk hit: #3376

Medlem

Det här stället blev jag förälskad i! Dobsom XR.

Bifogad bild

Knäet blir sakta bättre, passar på att köra styrketräning för överkroppen under tiden.

--------------------
          Zon 6

Citera
          Iris i V-botten
          Inlägg 07-10-2007, 09:34
          Länk hit: #3377

Medlem
          Antal inlägg: 194
          Medlem nr: 462

Hej Stina. Jag sprang 3 milen. Tja, det gick väl hyfsat . Lite illamående.... lite krampkänning ..... men det hör ju till. Det ska ju inte gå för lätt flirting.gif Kul att du siktar på Stockholms maran. Man ska bara ha i tankarna att ta sig runt då går allt mycket bättre. Börjar man med tidspress i så långa lopp blir man bara besviken. I min första mara hade jag gått ut så sakta att i andra halvan fick jag ligga i ytterfil och bara blåsa om folk. Det var kul. tummenupp.gif
          Sen har jag både prövat spy och fortsätta springa och också varit tvungen att bryta och det är ingen trevlig känsla...men lika fullt tänkar man fram mot nästa lopp.
          Jag ser att ni också diskuterar träningskläder här. Min erfarenhet av löparoveraller är att R 90 är den klart bästa. En del är snygga men alldeles för täta och då blir man blöt. Men vad man inte får glömma att tänka på är vad man har under. Satsa på ett ordentligt underställ typ Helly Hansen och absolut aldrig nåt i bomull . Vi springer i ur och skur året om (köldgräns -15) och då är man tvungen att klä sig rätt.

--------------------
          Livet är vad som händer dig medan du planerar för annat

Citera
          estet
          Inlägg 07-10-2007, 09:51
          Länk hit: #3378

Medlem

CITAT (Iris i V-botten @ 07-10-2007, 10:34) *
          Jag ser att ni också diskuterar träningskläder här. Min erfarenhet av löparoveraller är att R 90 är den klart bästa.

Kul! Efter ha läst "teknisk info" på hemsidan och provat på stan är det inte mycket som skiljer R 90 och XR.

--------------------
          Zon 6

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-10-2007, 12:36
          Länk hit: #3379

Medlem

CITAT (estet @ 07-10-2007, 10:51) *
          Kul! Efter ha läst "teknisk info" på hemsidan och provat på stan är det inte mycket som skiljer R 90 och XR.

Det som skiljer dem åt är dragkedjan smile.gif
          XR går hela vägen ner medan R90 har en kortare dragkedja och en jätteficka på magen.

Det är samma kvalité och så i övrigt, Dobsom är nog det jag skulle rekommendera iaf oavsett modell. Det är så pass överlägsen kvalité helt enkelt att det är värt priset. Sen vilken dragkedja man gillar, lång eller kort, är ju individuellt:)

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-10-2007, 12:42
          Länk hit: #3380

Medlem

CITAT (Iris i V-botten @ 07-10-2007, 10:34) *
          Hej Stina. Jag sprang 3 milen. Tja, det gick väl hyfsat . Lite illamående.... lite krampkänning ..... men det hör ju till. Det ska ju inte gå för lätt flirting.gif Kul att du siktar på Stockholms maran. Man ska bara ha i tankarna att ta sig runt då går allt mycket bättre. Börjar man med tidspress i så långa lopp blir man bara besviken. I min första mara hade jag gått ut så sakta att i andra halvan fick jag ligga i ytterfil och bara blåsa om folk. Det var kul. tummenupp.gif
          Sen har jag både prövat spy och fortsätta springa och också varit tvungen att bryta och det är ingen trevlig känsla...men lika fullt tänkar man fram mot nästa lopp.
          Jag ser att ni också diskuterar träningskläder här. Min erfarenhet av löparoveraller är att R 90 är den klart bästa. En del är snygga men alldeles för täta och då blir man blöt. Men vad man inte får glömma att tänka på är vad man har under. Satsa på ett ordentligt underställ typ Helly Hansen och absolut aldrig nåt i bomull . Vi springer i ur och skur året om (köldgräns -15) och då är man tvungen att klä sig rätt.

Nyfiken i en strut, det låter som att du sprungit flera maror?

Nästa lördag springer jag Växjö marathon, flack 8-varvsbana med 2 vätskekontroller per varv. Det blir min mara-premiär. Tänkte ta mig runt på under maxtiden så blir jag nöjd. Tanken är att få veta på ett ungefär hur hårt jag måste träna i vinter för att klara Stockholmsmaran som jag också är anmäld till smile.gif

Håller med dig om att Dobsom är bäst, de väger nästan ingenting och håller vinden borta. Jag funderar på att skaffa någon typ av under armour, ska tydligen vara ett underställ som andas på samma principer som funktionskläder, och ska leda bort fukt från kroppen men behålla värmen. Fast jag är osäker, dels eftersom jag inte vet hur mycket utelöpning det blir i vinter men också för att under armour är väldigt dyrt.

Dessutom måste jag köpa ett par nya skor innan mina gamla blir utslitna. Som de är nu är de perfekta, jag önskar de kunde hålla sig så. Men det gör de ju aldrig.

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 167 168 169 170 171 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-07-2026, 15:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon