CITAT (Iris i V-botten @ 07-10-2007, 10:34)

Hej Stina. Jag sprang 3 milen. Tja, det gick väl hyfsat . Lite illamående.... lite krampkänning ..... men det hör ju till. Det ska ju inte gå för lätt

Kul att du siktar på Stockholms maran. Man ska bara ha i tankarna att ta sig runt då går allt mycket bättre. Börjar man med tidspress i så långa lopp blir man bara besviken. I min första mara hade jag gått ut så sakta att i andra halvan fick jag ligga i ytterfil och bara blåsa om folk. Det var kul.
Sen har jag både prövat spy och fortsätta springa och också varit tvungen att bryta och det är ingen trevlig känsla...men lika fullt tänkar man fram mot nästa lopp.
Jag ser att ni också diskuterar träningskläder här. Min erfarenhet av löparoveraller är att R 90 är den klart bästa. En del är snygga men alldeles för täta och då blir man blöt. Men vad man inte får glömma att tänka på är vad man har under. Satsa på ett ordentligt underställ typ Helly Hansen och absolut aldrig nåt i bomull . Vi springer i ur och skur året om (köldgräns -15) och då är man tvungen att klä sig rätt.
Nyfiken i en strut, det låter som att du sprungit flera maror?
Nästa lördag springer jag Växjö marathon, flack 8-varvsbana med 2 vätskekontroller per varv. Det blir min mara-premiär. Tänkte ta mig runt på under maxtiden så blir jag nöjd. Tanken är att få veta på ett ungefär hur hårt jag måste träna i vinter för att klara Stockholmsmaran som jag också är anmäld till

Håller med dig om att Dobsom är bäst, de väger nästan ingenting och håller vinden borta. Jag funderar på att skaffa någon typ av under armour, ska tydligen vara ett underställ som andas på samma principer som funktionskläder, och ska leda bort fukt från kroppen men behålla värmen. Fast jag är osäker, dels eftersom jag inte vet hur mycket utelöpning det blir i vinter men också för att under armour är väldigt dyrt.
Dessutom måste jag köpa ett par nya skor innan mina gamla blir utslitna. Som de är nu är de perfekta, jag önskar de kunde hålla sig så. Men det gör de ju aldrig.