Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 186 187 188 189 190 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 17-12-2007, 10:24
          Länk hit: #3741

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (LadyG @ 16-12-2007, 23:59) *
          Bra sprunget, men fridsamt? smile.gif Jisses vilken olika syn på saker och ting man kan ha ibland smile.gif

Imorgon blir det roligt, då ska jag gästträna på ett nytt gym. Så det blir både styrka på dagen och löpning på kvällen.

Det ska bli roligt!

Fridsamt så till vida att det inte var över min "långmarschfart" smile.gif

Ha så jättekul! Återkom genast med rapport *trummar otåligt*

tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-12-2007, 10:58
          Länk hit: #3742

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (stina @ 17-12-2007, 10:24) *
          Fridsamt så till vida att det inte var över min "långmarschfart" smile.gif

Ha så jättekul! Återkom genast med rapport *trummar otåligt*

tongue.gif

Återkommer så fort jag kommit hem biggrin.gif

fast det kan ta lite tid för jag ska handla julklappar också, och det vet man aldrig hur lång tid det kan ta. Borde nästan regga allt spring som träning... Ash, orka förresten, det är ju inte så att jag springer mellan hyllorna. det är ju ganska lugnt promenerande det är frågan om. Inget allvarligt mao smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-12-2007, 22:38
          Länk hit: #3743

Medlem

Vilken dag det har varit smile.gif

Körde styrketräning på ett för mig nytt gym, Fairing i Veddesta. Jätteskoj, fick lära mig ett par nya övningar som jag ska köra oftare (knäböj med skivstång samt marklyft). Mycket bra benövningar, det kändes. jag tog det lilla lugna med dem med intervallpasset i åtanke. Vi körde latsdrag och hantelcurls också och jag lärde mig att jag är starkare i vänster än i höger!! Jag är högerhänt så det tog en stund innan jag begrep orsaken - ledklättringen! Jag hänger i vänster och klipper i repet med häger. Körde någon mer övning som jag inte vet namnet på, en bra en för ryggen där man står framåtlutad mot en bänk och lyfter hanteln med axel/ryggpartiet så högt man kan.

Efetr att ha ätit middag hos makens föräldrar skenade jag till Salveo och sprang intervallpass. Det gick tungt men jag klarade det iaf, och det är huvudsaken för det ger bra energi åt resten av veckan. Börjar jag en vecka bra är det lättare att fortsätta bra s a s smile.gif

Nu är jag lite trött smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 18-12-2007, 20:05
          Länk hit: #3744

Medlem

Låter som om du hade en toppenträningsdag LadyG! smile.gif

Nu är jag en slagen kvinna.... Var på julfest igår kväll och idag har jag suttit på datakurs hela dagen och försökt lära mig administrera ett datasystem. Jäsp.... Ingen träning idag alltså.

Men imorgon ska jag ta igen det. På lunchen ska jag springa en mil, vararv en stor del korta snabba intervaller. På kvällen är det klättring. bravo.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 18-12-2007, 22:31
          Länk hit: #3745

Medlem

Jag känner mig rätt mör nu fast av andra anledningar... Det var gradering på klubben och som instruktör fnattade jag runt en del på mattan så det blev lite svettigare än jag hade räknat med, hade ju tänkt mig en lugn dag.

Ha det så skoj på löpningen, klättringen ser jag fram emot smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 19-12-2007, 10:49
          Länk hit: #3746

Medlem

Idag har jag träningsvärk i halsen!!!! giggle.gif (och i magen).....

Får se om jag pallar intervaller eller om det blir en lugnare löpning....

Citera
          stina
          Inlägg 19-12-2007, 13:02
          Länk hit: #3747

Medlem

Jag hade det på känn och det stämde - idag vill inte min kropp springa.... Kände mej som en elefant med fysisk infarkt. Kunde inte springa med någon som helst spänst utan jag dundrade på så det small i löpbandet. Insåg raskt att "idag är det ingen bra dag för intervaller - skippar det".

Jag känner faktiskt direkt när jag börjar springa om kroppen inte är på G. Då händer alltid det här:
          - blir fort väldigt varm
          - svettas inte en droppe
          - flåsig
          - hjärtat svarar inte på ansträngningen - pulsen stiger inte

Då är det bara för mej att tänka om och ta det lugnt - idag var det alltså en sådan dag.

Så jag joggade 5 km och satt sedan och "myscyklade" 30 min med skön musik i öronen. Stretchade och la mig sedan i bastun.

Får väl "mysklättra" ikväll också, för det tänker jag baske mej inte missa.... smile.gif

Det är skönt att träna så mycket så att jag aldrig behöver bråka med kroppen dom dagar som den inte vill. Jag tänker aldrig att "jag SKA fullfölja det här" om ovanstående symtom inträder. Däremot har jag inga som helst problem att pressa mig när jag är på G och när kroppen reagerar som den ska på ansträngningen - att bli trött och flåsig så att jag ser stjärnor då är bara härligt. Då säger INTE kroppen sluta som idag.

Citera
          Magdis
          Inlägg 19-12-2007, 15:50
          Länk hit: #3748

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Nu måste jag rådfråga er allvetande träningsorakel! biggrin.gif Mina småttingar är förkylda bägge två och jag inser ju att det bara är en tidsfråga innan jag också åker dit. Jag har träningskväll ikväll, men funderar på om det är bättre att stanna hemma. Inte för att jag känner mig dålig än, bara trött efter att ha varit vaken hela natten p.g.a att Lilleman varit dålig, men det lär ju vara så att man är mer mottaglig för smittor dagarna efter att man tränat. Jag vill ogärna vara sjuk på julafton förstås.

Hur hade ni gjort, tränat eller inte?

Citera
          LadyG
          Inlägg 19-12-2007, 15:55
          Länk hit: #3749

Medlem

Sömnbrist + sjuka barn i närheten + det "fönster" av nedsatt immunförsvar som alltid blir efter träning = ingan bra idé (som du redan räknat ut).

Jag hade stannat hemma, onödigt att riskera julafton för ett enda pass.

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 19-12-2007, 15:57
          Länk hit: #3750

Medlem

CITAT (LadyG @ 19-12-2007, 15:55) *
          Sömnbrist + sjuka barn i närheten + det "fönster" av nedsatt immunförsvar som alltid blir efter träning = ingan bra idé (som du redan räknat ut).

Jag hade stannat hemma, onödigt att riskera julafton för ett enda pass.

Ja du har ju rätt i att det är onödigt. Jag skippar träningen ikväll. tummenupp.gif Istället ska jag åka o göra några ärenden och skicka iväg ett paket med posten...det borde ju inte vara så ansträngande att det räknas som träning. biggrin.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 19-12-2007, 21:45
          Länk hit: #3751

Medlem

CITAT (Magdis @ 19-12-2007, 15:57) *
          Ja du har ju rätt i att det är onödigt. Jag skippar träningen ikväll. tummenupp.gif Istället ska jag åka o göra några ärenden och skicka iväg ett paket med posten...det borde ju inte vara så ansträngande att det räknas som träning. biggrin.gif

Nja... träning var väl att ta i, men det är ju skönt att få det gjort hur som helst smile.gif

Nu är Fizzgigg och jag hemma igen från klättringen med Stina ochd et blev en underhållande historia, kan man väl säga. Vi var nog lika envisa allihop, skulle jag vilja påstå även om jag egentligen tycker att de där båda minsann är strået vassare biggrin.gif
          Bra klättrat var det iaf smile.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 19-12-2007, 21:56
          Länk hit: #3752

Medlem

Kul med klättringen! tummenupp.gif
          Jag stannade hemma och mumsade i mig sushi och fixade lite med paketen jag ska skicka, ärendena tar jag imorrn istället.
          Har nyss gjort lite magträning här hemma med situps på boll, Plankan, benlyft m.m. Såg på TV samtidigt. smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 20-12-2007, 09:31
          Länk hit: #3753

Medlem

LadyG: Jag tycker minsann vi visade prov på kraftig envishet alla tre! smile.gif Fizzgigg på 26-metersledklättringen, du på den grå med evigheter av "split-pose" och jag på "fingerdödaren med krumbukter" tongue.gif

Jag har besvärats av magvärk ett par dagar, men inatt sov jag som en stock och magen känns bättre. Inte helt bra, men mycket, mycket bättre än igår. Idag blir det förhoppningsvis boxning. Inget pass, utan jag och min sparringpartner har bestämt träff i gymmet för att köra lite själva. Det är ren självbevarelsedrift för det är inga boxpass på 3 veckor och då lär kroppen få spader när man drar igång igen. Efter boxningen är det poweryoga - ska bli mysigt. Perfekt inför julstressen i grytorna som lär uppstå hemma hos mej i helgen. Vi ska hålla i julkalaset och därmed stå för julmaten. Fast det ska bli jättekul och mina föräldrar bistår med sill, kakbak och rödkålstillverkning (ånej, ingen burk här inte!)

Frid systrar och bröder! smiley_small_hug.gif

Citera
          stina
          Inlägg 20-12-2007, 13:54
          Länk hit: #3754

Medlem

Nu har jag varit och tränat. Mötte min sparringpartner kl 11.00 och vi fick till en början låna gruppträningssalen med tillhörande musikanläggning och inspirerande musik på hög volym. Tyvärr behövde ledarna till poweryogan som började kl 12.00 förbereda sig i salen för det var ett specialpass så efter halva tiden ungefär fick vi flytta upp till gymmet. Hur som helst hade vi jätteroligt när vi fick bestämma slagserierna själva. Jag som älskar att sparkas fick sparka för kung och fosterland. biggrin.gif

Poweryogan efteråt var också kanon med dubbla ledare som gick runt och korrigerade oss i våra olika asansas (positioner). Vi körde också flera parövningar då man tränade balans och körde stretch med hjälp av varandra. Under den avslutande avslappningen gick dom också runt och masserade oss lite. Mmmmmmmm! smile.gif

Värken i magen är helt borta nu verkar det som - mår gott....

Citera
          stina
          Inlägg 21-12-2007, 14:02
          Länk hit: #3755

Medlem

Fredagsträningen avklarad. Först blev det en alldeles för låååååång powerwalk pga väldigt mycket "kackel" så här innan julhelgen. Fast det var trevligt. smile.gif Sen sprang jag 8,5 km blandad kompott. Varvade snabbdistans med lugnare löpning, någon längre intervall och några korta. Ett väldigt skojigt pass mao som julklapp till mig själv! Tyvärr är jag lite öm på insidan av mina skenben - möjligen behöver jag nya skor. Ska ta tag i saken i mellandagarna har jag tänkt mig. Dit jag går är det förhoppningsvis ingen kaos pga mellandagsrea (löplabbet eller runners store).

Citera
          Magdis
          Inlägg 21-12-2007, 16:40
          Länk hit: #3756

Medlem

Det kommer nog dröja innan jag tränar igen....vaknade med jätteont i halsen idag. sad.gif Jag gör dock lite magövningar hemma med bollen om kvällarna. Det blir lite extra utmanade för balansen eftersom Lilleman alltid kommer och busar då. biggrin.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 21-12-2007, 16:44
          Länk hit: #3757

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Visst får man vara lite lat med träningenoch lite vidlyftig med matintaget nu i juletider?

dunno.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Magdis
          Inlägg 21-12-2007, 16:53
          Länk hit: #3758

Medlem

CITAT (aq42 @ 21-12-2007, 16:44) *
          Visst får man vara lite lat med träningenoch lite vidlyftig med matintaget nu i juletider?

dunno.gif

Klart man måste få vara det! Så blir det ju antingen man vill eller inte, eftersom gymen ofta är stängda under julhelgen och man har ju ingen lust att avstå från all den goda julmaten och julgodiset. Så det är bara att acceptera att det blir så och ta nya tag efter helgerna. tummenupp.gif
          Tränar du också, aq42?

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 21-12-2007, 17:02
          Länk hit: #3759

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Magdis @ 21-12-2007, 16:53) *
          Klart man måste få vara det! Så blir det ju antingen man vill eller inte, eftersom gymen ofta är stängda under julhelgen och man har ju ingen lust att avstå från all den goda julmaten och julgodiset. Så det är bara att acceptera att det blir så och ta nya tag efter helgerna. tummenupp.gif
          Tränar du också, aq42?

Cyklar och promenera, trädgårdsarbete på sommaren. Gör mig inte på gym! whistling.gif

Redigerat av aq42: 21-12-2007, 17:03

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Magdis
          Inlägg 21-12-2007, 17:05
          Länk hit: #3760

Medlem

CITAT (aq42 @ 21-12-2007, 17:02) *
          Cyklar och promenera, trädgårdsarbete på sommaren. Gör mig inte på gym! whistling.gif

Det tror du bara! Sist jag var på gymet så var det en herre på gissningsvis 80 år som satt och tränade i magmaskinen iklädd skjorta och slips. Det såg för härligt ut! smile.gif

Citera

223 sidor V  « < 186 187 188 189 190 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 18:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon