Gott nytt träningsår!!!
Idag har jag startar träningen igen för 2008 med ett sjukgymnastikbesök. Jag ville få hjälp med att träna upp (som jag antog jag har) överrörliga leder i knän och höfter. Han tog en noggrann titt på mig och konstaterade att jag är sned i kroppen och att jag belastar vänster fot fel. Fotvalvet sjunker inåt. Jag fick köpa ett par sulor som rättar till fötterna och så ska jag få ett par som är gjutna efter mina egna fötter sedan. Fick en ny tid på måndag för att gå upp i gymet och lära mig nya övningar för att stärka de områdena också.

Jag såg ju själv hur konstigt jag stod på foten när han påpekade det men jag har aldrig tänkt på det förut. Ska nog försöka använda inneskor med sulan så mycket som möjligt också.
Sen gick jag upp o tränade mitt vanliga program. Det kändes väldigt ovant att vara där så tidigt på morgonen (8.00) o det var nästan tomt. Jag var ju inte på topp precis vid den tiden på dan men det gick helt OK ändå.
Sen åkte jag till Team Sportia och köpte två nya träningstoppar, en svart och en ljust, nästan lysande röd. Kändes jättefräscha och inte lika tokigt tajta som min gamla.