Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 189 190 191 192 193 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 04-01-2008, 14:59
          Länk hit: #3801

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Det tycker jag också att dom borde....

Citera
          Magdis
          Inlägg 04-01-2008, 16:45
          Länk hit: #3802

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Oj oj vilken träningsvärk jag har i benen och triceps idag! Benen kan jag visserligen förstå, för jag har börjat ta i extra med dem nu. Har inte brytt mig så mycket om dem förut. Jag hade min nya träningströja på mig igår när jag städade för det blev så svettigt. Det visade sig att den var ganska kort så den kryper upp hela tiden. Gäller att inte få nåra bilringar som ramlar ut ur glipan nu då. biggrin.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 04-01-2008, 17:28
          Länk hit: #3803

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Grattis Magdis, men du berättade aldrig varför du fått träningsvärk i Triceps?

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Magdis
          Inlägg 04-01-2008, 19:53
          Länk hit: #3804

Medlem

CITAT (LadyG @ 04-01-2008, 17:28) *
          Grattis Magdis, men du berättade aldrig varför du fått träningsvärk i Triceps?

Jag vet inte egentligen. giggle.gif Jag måste ha tagit i tyngre än jag brukar i tricepsmaskinen och drag med rep. Sen kanske det blev lite extra träning i triceps när jag körde dip-maskinen.

Citera
          Citrona
          Inlägg 04-01-2008, 21:44
          Länk hit: #3805

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 12 729

Snälla, jag behöver råd och peppning!!!

Började träna (styrketräning, spinning) i mars 2005. Kom för första gången i mitt liv verkligen igång och tyckte det var kul! Efter några månader såg jag resultat på vågen, gick ner flera kilo samtidigt som jag fick snygga muskler. Jag tränade 3-5 ggr/vecka fr o m mars -05 t o m aug -06. Sommaren -06 var jag i riktigt fin form, hade jättebra kondition och var verkligen nöjd med min kropp och kände mig pigg och frisk. På köpet blev det så att jag levde sundare, åt nyttigare mat, sov bättre osv osv. Ni känner nog igen er....

I början av hösten -06 blev jag superförkyld och kunde inte träna på ett par veckor. Efter det kom jag inte igång riktigt med träningen igen utan började slarva mer och mer och hittade på allehanda ursäkter för att inte komma iväg till gymmet. Mitt gymkort gick ut i april -07 och jag fick inget nytt från min arbetsgivare, så jag har nästan inte tränat nånting alls sedan dess!! Har gått upp 6 kg och känner mig allmänt ur form, inga kläder passar och allt känns skitjobbigt. Jag VILL verkligen komma tillbaka till den form jag var i, men det känns så himla oöverstigligt och jobbigt att uppnå. Jag vill se snabba resultat och inte vänta i månader på att det skall hända något! Självklart har det också blivit så att jag äter sämre, blir mer och mer inaktiv och mår sämre och sämre.

HUR ska jag ta mig i kragen och komma igång? HUR ska jag lägga upp min träning? HUR ska jag peppa mig själv att hålla i, hålla ut och fortsätta kämpa? Snälla, ge mig råd och stöd!!

Citera
          Magdis
          Inlägg 04-01-2008, 23:02
          Länk hit: #3806

Medlem

Citrona: Du kan ju till att börja med peppa dig själv med att du vet att du klarar att få så bra resultat som du fick -06! Du har det ju i dig! tummenupp.gif
          Sen är det faktiskt väldigt uppmuntrande att hänga i den här tråden så det tycker jag du ska fortsätta med. Vi delar med oss av träningsupplevelser o blir peppade av det de andra skriver.

Hur man bäst lägger upp träningen är jag inte nån fena på, men det finns säkert nån annan här som har tips. Min träning bygger nämligen på att inte gå ner i vikt utan bara bygga upp.
          Finns det ingen instruktör på gymet som kan ge dig ett program? Det har vi på vårt gym.

Citera
          Citrona
          Inlägg 04-01-2008, 23:41
          Länk hit: #3807

Medlem

Tack för ditt svar Magdis. Egentligen kan jag lägga upp ett träningsprogram själv. Visst har vi instruktörer på gymmet som gör sånt, men jag tränade ju där så intensivt under en lång period och känner mig lite dum att fråga. Jag drar mig verkligen för att gå dit och visa upp mig i träningskläder, så alla får se hur jag har degat ner mig under den här tiden...

Mitt största problem är inte träningsprogrammet utan mer hur jag verkligen skall komma igång och sedan hålla ut!!!!!

Citera
          Magdis
          Inlägg 05-01-2008, 10:00
          Länk hit: #3808

Medlem

CITAT (Citrona @ 04-01-2008, 23:41) *
          Tack för ditt svar Magdis. Egentligen kan jag lägga upp ett träningsprogram själv. Visst har vi instruktörer på gymmet som gör sånt, men jag tränade ju där så intensivt under en lång period och känner mig lite dum att fråga. Jag drar mig verkligen för att gå dit och visa upp mig i träningskläder, så alla får se hur jag har degat ner mig under den här tiden...

Mitt största problem är inte träningsprogrammet utan mer hur jag verkligen skall komma igång och sedan hålla ut!!!!!

Det är ju deras arbete att hjälpa dig, deras plikt. Du ska inte behöva känna dig dum för det. Sen tror jag inte att någon tänker på hur du ser ut för alla är så upptagna av hur de själva tar sig ut i träningskläder biggrin.gif

Fast jag la också upp mitt eget träningsprogram efter min långa paus (graviditet och efter förlossningen) och gjorde ungefär som jag mindes att jag gjort förut. Som su sa så är kanske inte själva träningsupplägget det knepigaste.

Om du lägger upp delmål kanske det blir roligare och lättare? Ta ett litet steg i taget. Första belöningen brukar man få nästan direkt när man kommer igång. Det är många gånger jag stått på cross-trainern och känt "jag orkar inte ens en minut" men efter ett tag sätter adrenalinet in och efter 10 minuter känner man att man skulle orka hur länge som helst. Man kan åka iväg efter en helt sömnlös natt och pinvärk i ryggen och komma tillbaka pigg, glad och utan värk.

Sen kan man ju alltid göra det roligare genom lite piffiga tillbehör som pulsklocka och snygga träningskläder wink.gif

Hoppas du orkar ta steget, för när du väl gjort det kommer du säkert vara fast i träningsträsket igen. biggrin.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 05-01-2008, 10:15
          Länk hit: #3809

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Citrona: du kan gå dit och tänka på mig. smile.gif jag menar som så här. jag har kämpat flera gånger med att få in träning regelbundet i mitt liv och i morgon ska jag o en kompis till gymmet. det blir nog bara upvärmning och sen styrka för mage o rygg. men jag gör då detta för att pallra mig till stället och känna hur jag glömer hur jag ser ut i kläder och bara fokusera på att träna.

Lycka till!

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 05-01-2008, 12:23
          Länk hit: #3810

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Citrona, ett bra sätt att lägga manken till och verkligen komma igång igen är att sätta upp ett parallellt mål, inte bara "ska gå ner 2 kg"/ska bli mer muskulös, utan relatera til något annat. Kanske köper ett plagg som kommer att passa, OM osv..
          Nu vet jag att det är svårare om man inte från början är överviktig, jag lider av samma problem med motivationen wink.gif

En bra början har du ju redan gjort, att skriva här. Om inte träningstjejerna här får igång dej, ja då vet jag inte wink.gif
          Lycka till

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 05-01-2008, 12:38
          Länk hit: #3811

Medlem

Citrona, börja med att köpa lite nya träningskläder. Det finns ingen anledning att du ska känna dig ofin, och i nya fräscha kläder känner man sig fin. Lyssna på Anna och Magdis, de har också (precis som jag) haft perioder då träningen tagit emot och inte varit lika rolig som vanligt. Tycker Farbrorns råd är alldeles utmärkt också, du kan t ex lova dig själv en ny tröja eller något om du lyckas träna 2 gånger i veckan i fyra veckor. Det är ju inte så länge, eller hur?

Målet efter det kanske blir något annat, att gå på bio med en kompis eller gå till frisörskan och lägga slingor, vad vet jag. Men sätt kortsiktiga mål som är möjliga att nå.

Om man ska springa en mara kan man inte titta på fulla distansen och tänka "nu ska jag springa 42 kilometer". Man tittar framför sig och tänker "nu ska jag till första vattenstoppet" (som kan vara några kilometer bort). Fokuserar man på totala distansen blir man trött redan innan man lämnat startgroparna, och det gäller även dig Citrona.

Så försök att inte titta för mycket i spegeln, där händer det inget på en dag ändå och strunta i vågen för den kan ljuga ganska friskt. Gå till gymmet och försök hitta de där övningarna du tyckte var roliga, och träna det som du gillar istället. Välj övningar du tycker är roliga, sätt ihop ditt eget älsklingsschema eller kom-igång-schema om du vill kalla det så och tänk ut några bra belöningar du kan tänka dig sträva emot.

Jag håller tummarna för dig!!

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Citrona
          Inlägg 05-01-2008, 16:46
          Länk hit: #3812

Medlem

Tack, vad gulliga ni är! Skall försöka sätta upp några delmål, det var ett bra tips. Nya träningskläder skulle också vara kul, men är det NÅGOT jag har gott om så är det träningskläder!!! Behöver absolut inga fler, men jag såg iofs på stan idag att det var halva reapriset på Casall och nåt mer märke hos en dansbutik här i stan 000.gif

Ska försöka kolla i den här tråden med jämna mellanrum också, det verkar vara full rulle och många som gymmar regelbundet!

Citera
          stina
          Inlägg 05-01-2008, 17:20
          Länk hit: #3813

Medlem

Hej Citrona och välkommen hit! smile.gif Om du vill "hänga" här med oss så lovar vi att göra allt som står i vår makt att försöka peppa dej till stordåd med din träning!

Själv har jag vilodag idag och den har jag bland annat använt till att åka in till Runners store och köpa mej en jättefin tränings-bh och ett löparlinne. Jag är, måste jag erkänna, lite av en shopoholic vad gäller träningskläder - spelar ingen roll hur mycket jag har, det går alltid att trycka in lite mer i skåpen.... coolgleam.gif Fast en ny tränings-bh behövde jag verkligen, linnet var väl ett "bonusköp" kan man säga....

Imorgon ska jag inviga mina nya grejer - då ska det springas! tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 05-01-2008, 20:51
          Länk hit: #3814

Medlem

Jag fyndade på Stadiums rea igår så idag invigde jag ett par nya löpartights, löparstrumpor och linne - så sköna! Sneglade lite på en bh också, men modellen jag ville ha fanns inte i min storlek. Men 79:- för ett par löpartights är ju ingenting!!

Springer på löpband nu när det är snöigt, kallt och mörkt, jag känner mig tryggare då. Fast till våren ska jag ut i skog och mark och springa igen biggrin.gif

--------------------

Citera
          Citrona
          Inlägg 05-01-2008, 23:36
          Länk hit: #3815

Medlem

Mmm... vad kul med nya träningskläder! Men det kanske ska bli min första morot? Träna 10 ggr, sen får jag köpa en ny outfit! Ang löpning så har jag försökt i hela mitt liv att börja jogga. Alltid fått problem med benhinnorna efter ett antal ggr, och det vet ni ju hur LÅNG tid det tar innan det läker ut! Så spinning blev min "grej" - mycket mer skonsamt för benhinnor och knän. Jag gillar verkligen att spinna, men bara med vissa instruktörer! Det finns en instruktör på mitt gym som absolut inte kan trampa i takt, jag blir vansinnig när jag går på hans pass och har satt mig längst fram av misstag... Inte blir det bättre av att han har "bakåtmössa" (som min son sa när han var liten), alltså kepsen bak och fram. Killen är iaf 35 år gammal.... thumbdown.gif

MEN - ang löpningen igen: Nu före jul köpte jag ett två mån träningskort på F&S, och provade deras löpband VÄLDIGT försiktigt, hade först investerat i ett par svindyra joggingskor. Och hör och häpna, det verkar fungera! Hann väl springa en 5-6 ggr innan kortet gick ut, och det gav faktiskt mersmak. Jag gillar att lyssna på radio eller ljudböcker när jag tränar, och det funkar ju perfekt på löpbandet. har som sagt börjat väldigt försiktigt eftersom jag inte vill få ont, men jag är sugen på att träna upp min löpförmåga. Har som mest sprungit 5 km, och har tagit det i 8 km/h-tempo. Nu har jag bestämt mig för att köpa nytt gymkort på mitt gamla gym, och det skall bli kul att försöka bli bättre på löpning. Målet är att kunna springa en mil så småningom, hur lång tid tycker ni att jag skall sätta för att nå det målet? Vet ju inte alls mycket om löpning och hur man lägger upp sin träning där. Det vore så bra om jag kunde komma igång på löpbandet, då behöver jag ju inte passa några tider utan kan springa när som helst. Och till våren kanske prova utomhus, jag bor 300 m från ett jättefint elljusspår i skogen.
          Hej o hå - Vad KUL det känns att ha några att snacka träning med thanks.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 06-01-2008, 16:01
          Länk hit: #3816

Medlem

Citrona: har du kommit fram till nåt bra delmål och belöning?

För min del blev det ingen träning idag. Dels pengar dels träningskompisen som skulle jobba. Försöker komma på nåt delmål o belöning. Belöningen skulle kunna vara att gå till frissan och toppa håret.

Citera
          Magdis
          Inlägg 06-01-2008, 16:05
          Länk hit: #3817

Medlem

Själv har jag ett hemligt delmål som har med magen att göra! naughty.gif Vissa vet redan om det iofs. biggrin.gif

Citera
          stina
          Inlägg 06-01-2008, 16:09
          Länk hit: #3818

Medlem

*fnissar*

Japp Magdis - vet! coolgleam.gif

Idag har jag sprungit 2,5 mil på löpbandet. Det tog 2 timmar och 22 minuter. Nu är jag trött, hungrig och stolt! whist.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 06-01-2008, 16:18
          Länk hit: #3819

Medlem

Magdis: bra att du har mål. även om de är hemliga för oss alla. smile.gif

Stina: gudars vad du är duktig. härlig känsla att vara stolt över sig själv! bravo!

Citera
          Magdis
          Inlägg 06-01-2008, 16:52
          Länk hit: #3820

Medlem

CITAT (stina @ 06-01-2008, 16:09) *
          *fnissar*

Japp Magdis - vet! coolgleam.gif

Hur kan du veta det? Har jag försagt mig? unsure.gif
          Fast nu inser jag att jag trasslar ihop saker och ting - delmål och belöning. Det jag menade var att jag har en hemlig delmåls-belöning som har med magen att göra...fast jag kommer ta ut den lite i förskott för jag vet inte riktigt säkert när jag nått målet. rolleyes.gif

Redigerat av Magdis: 06-01-2008, 17:56

Citera

223 sidor V  « < 189 190 191 192 193 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 15:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon