Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 190 191 192 193 194 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 06-01-2008, 17:56
          Länk hit: #3821

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Magdis @ 06-01-2008, 18:52) *
          Hur kan du veta det? Har jag försagt mig? unsure.gif

Nejdå, jag bara skojade - jag vet inte! tongue.gif Fler magrutor kanske??? smile.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 06-01-2008, 17:57
          Länk hit: #3822

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (stina @ 06-01-2008, 17:56) *
          Nejdå, jag bara skojade - jag vet inte! tongue.gif Fler magrutor kanske??? smile.gif

Kolla mitt redigerade inlägg på föregående sida!

Citera
          stina
          Inlägg 06-01-2008, 18:02
          Länk hit: #3823

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 06-01-2008, 18:18) *
          Stina: gudars vad du är duktig. härlig känsla att vara stolt över sig själv! bravo!

Tack Anna! Det ska vi vara allihopa som tränar tycker jag - skitstolta över oss själva helt enkelt. Fasiken vad vi är bra!!! tummenupp.gif bravo.gif

CITAT (Magdis @ 06-01-2008, 19:57) *
          Kolla mitt redigerade inlägg på föregående sida!

Någon utsmyckning kanske? smile.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 06-01-2008, 18:51
          Länk hit: #3824

Medlem

CITAT (stina @ 06-01-2008, 18:02) *
          Någon utsmyckning kanske? smile.gif

ninja.gif

Citera
          Citrona
          Inlägg 06-01-2008, 19:21
          Länk hit: #3825

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 12 729

Nej Anna, jag har inte bestämt mig än. På onsdag åker jag till London med mina söner, kommer hem på fredag kväll. Så på lördag hade jag tänkt starta mitt nya träningsliv. Kanske köper nåt snyggt på Nike-butiken i London, de brukar ha en massa snyggt som aldrig kommer till Sverige.

Citera
          stina
          Inlägg 06-01-2008, 19:28
          Länk hit: #3826

Medlem

CITAT (Magdis @ 06-01-2008, 20:51) *
          ninja.gif

Piercing? Tatuering? g.gif

CITAT (Citrona @ 06-01-2008, 21:21) *
          Nej Anna, jag har inte bestämt mig än. På onsdag åker jag till London med mina söner, kommer hem på fredag kväll. Så på lördag hade jag tänkt starta mitt nya träningsliv. Kanske köper nåt snyggt på Nike-butiken i London, de brukar ha en massa snyggt som aldrig kommer till Sverige.

Nike har många grymt snygga träningskläder tycker jag - gillar!!!! tummenupp.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 06-01-2008, 19:58
          Länk hit: #3827

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (stina @ 06-01-2008, 17:56) *

Nu vaknar jag till liv;)

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 06-01-2008, 20:36
          Länk hit: #3828

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (Citrona @ 06-01-2008, 19:21) *

Ååå, tänk om du hade stegräknare på i London! Många kilometer knallar du nog i butiker och annat. Ha så skoj!

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-01-2008, 20:53
          Länk hit: #3829

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Citrona @ 05-01-2008, 23:36) *
          Har som mest sprungit 5 km, och har tagit det i 8 km/h-tempo. Nu har jag bestämt mig för att köpa nytt gymkort på mitt gamla gym, och det skall bli kul att försöka bli bättre på löpning. Målet är att kunna springa en mil så småningom, hur lång tid tycker ni att jag skall sätta för att nå det målet? Vet ju inte alls mycket om löpning och hur man lägger upp sin träning där. Det vore så bra om jag kunde komma igång på löpbandet, då behöver jag ju inte passa några tider utan kan springa när som helst. Och till våren kanske prova utomhus, jag bor 300 m från ett jättefint elljusspår i skogen.
          Hej o hå - Vad KUL det känns att ha några att snacka träning med thanks.gif

Tycker nog att 8km/h är ett alldeles lagom tempo att hålla för att satsa på milen. Man brukar öka tempo eller distans men aldrig båda samtidigt eftersom det ökar skaderisken, men 8km/h är 7:30 minuter per kilometer och det är ett bra tempo tycker jag.

Satsa istället på att öka distansen lite, max 10% per gång. (Återigen för sksderisken, ökar man för snabbt kan man göra sig illa).

Det betyder att det kan se ut såhär: (skriver cirka eftersom det ju kan skilja beroende på dagsform och humör, utgå alltid från vad kroppen säger och sänk farten om det tar emot)

v.1 5km cirka 38 minuter
          v.2 5,5km cirka 40 minuter
          v.3 6km cirka 45 minuter
          v.4 6km cirka 45 minuter
          v.5 6,6km cirka 50 minuter
          v.6 6,6km cirka 50 minuter
          v.7 7,2km cirka 53 minuter
          v.8 7,2km cirka 53 minuter
          v.9 8km cirka 60 minuter
          v.10 8km cirka 60 minuter
          v.11 8,8km cirka 63 minuter
          v.12 8,8km cirka 63 minuter
          v.13 9,5km cirka 72 minuter
          v.14 9,5km cirka 72 minuter
          v.15 10km cirka 75 minuter

Orsaken att jag skrivit nästan alla distanser dubbelt beror på att man inte bör öka varje vecka. Varannan vecka är ganska lämpligt, om man inte känner att det tar emot eller gör ont. Då är det bättre att upprepa föregående veckas pass och känna efter hur det känns.

Du känner till den heliga treenigheten träning - kost - vila antar jag smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Citrona
          Inlägg 06-01-2008, 21:30
          Länk hit: #3830

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 12 729

Åh, TACK Lady G!!! Kanonbra, jag skall verkligen testa ditt program. Jag är lite knasig och brukar fungera bäst när jag planerar min träning, rutar in lite och skriver upp, för lite statistik etc. Så det där var verkligen välkommet!

Jodå, jag vet att det är viktigt att återhämta sig mellan träningspassen. Hur många löppass tycker du jag skall köra per vecka i början? Kommer att varva med styrka på gymmet.

Och det där med kosten - för mig fungerar det så att när jag väl kommer igång och tränar så äter jag också bättre. Nu när jag har degat ihop så gäller det tyvärr både träning och mat, jag äter mycket sämre och goffar godis och annat onyttigt. Men det blir lättare att låta bli när jag börjar träna igen!

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-01-2008, 00:03
          Länk hit: #3831

Medlem

2 eller 3 pass, beroende på hur mycket annat du tränar också. Normalt brukar man väl säga att det optimala är att springa 3 eller fler gånger, men börja inte för hårt, risken finns att du får ont då.

Hellre lite och ofta än enstaka jättepass då och då som man bara får ont av och blir less på.

Kan du prata relativt obehindrat medan du springer håller du ett bra tempo. Det ska inte vara för jobbigt, snarare ska det kännas som att man vill ha mer när det är dags att sluta. Då har man hittat både längd och tempo.

Jag älskar statistik jag också, jag för träningsdagbok med tider, sträckor, puls (om jag mätt) och en massa annat, så att jag an jämföra senare. Sånt är alltid kul, för man ser sällan hur mycket som hänt förrän man börjar bläddra bakåt.

Håller med dig helt Citrona, om det där med kosten. Det känns lite taskigt mot kroppen att äta dåligt när man tränat, precis som om man straffar den för att den varit duktig. Det kroppen hellst vill ha för att ställa upp igen är ju välbalanserad, näringsrik mat med lagom mycket energi, inte en massa skräp smile.gif

Visst blir man slarvigare med kosten om man tränar mindre, det tycker jag absolut jag kan märka hos mig själv också. Det där verkar hänga ihop på något vis.

Sen är det få saker som kan frigöra så mycket energi som träning, visst är det lustigt?

Redigerat av LadyG: 07-01-2008, 00:04

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 07-01-2008, 15:58
          Länk hit: #3832

Medlem

Hej-hej! Idag har jag huvudsakligen tränat styrketräning för över- och mittkropp. Började med att värma upp 2 km på löpbandet. Konstigt nog var benen inte trötta efter gårdagens strapats. Fast iofs sprang jag bara 2 km som uppvärmning, men kunde hålla ett högt och fint steg hela tiden. Så är det minsann inte ofta dagen efter ett långpass - då brukar det mer vara elefantmarsch.... tongue.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 07-01-2008, 17:09
          Länk hit: #3833

Medlem

Det är så skönt att kika in här och läsa om era träningar. Det ger mig lite extra ork. Jag ska strax i väg till Friskis och ta en lunk o så styrka för mage o rygg. Jag är lite snuvig men ska undvika att hosta o nysa i gymmet.

Citera
          stina
          Inlägg 07-01-2008, 17:49
          Länk hit: #3834

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 07-01-2008, 19:09) *
          Det är så skönt att kika in här och läsa om era träningar. Det ger mig lite extra ork. Jag ska strax i väg till Friskis och ta en lunk o så styrka för mage o rygg. Jag är lite snuvig men ska undvika att hosta o nysa i gymmet.

Lycka till med träningen Anna! smile.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 07-01-2008, 19:20
          Länk hit: #3835

Medlem

Tack Stina. Jag blev rejält uppvärd utan attt ens ha satt min fot på gymmet. För när jag hade gått ner på stan o hämtat pengar och knallat ner till gymmet så visar det sig att jag glömt mitt csn-kort/studentkort. Det var jag tvungen att ha för att få rabatten, klart de har rätt men jag hade ju kortet för en månad sedan också och det är exakt samma kort. Nå ja jag får gå hem igen och tillbaka så klart. Varm och skön blev jag.

Sen körde jag flera olika tyngder på magen. Ryggen blev tränad meddelst ordinära rygglyft på golvet och några knipövningar och den varianten där man kliver ut med hälarna och får spänna eftersom hela kroppen blir rak. Sen avslutade jag med ryggmaskinen. Jag vill verkligen komma överrens med den ju!

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-01-2008, 19:26
          Länk hit: #3836

Medlem

Vad duktiga ni varit! Styrketräning är något jag borde ta tag i, men det verkar som om jag aldrig hinner med det. jag får trösta mig med att det var intervallpass på schemat idag, och det gick bra trots allt smile.gif

uppvärmning 3km (7:30 min/km) + 4*1 000m (6:00 min/km) + 1,2km (8:00 min/km) nerjogg

Alldeles lagom för sen orkade jag inte mer smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-01-2008, 19:31
          Länk hit: #3837

Medlem

Ja, det är för jäkligt att

1) dygnet bara har 24 timmar
          2) man måste sova en del av dessa timmar
          3) man måste jobba
          4) man måste låta kroppen vila mellan träningspassen

sad.gif

Verkar i alla fall som du fick till ett lyckat löppass LadyG - imorgon är det jag som ska attackera hamsterbandet! tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-01-2008, 19:42
          Länk hit: #3838

Medlem

Håller med dig Stina, det borde finnas fler timmar på dygnet!

Visst blev det ganska lyckat, jobbigt förståss men lyckat (är man inte trött efter ett intervallpass har man fuskat) biggrin.gif

Lycka till på bandet imorgon, hoppas du får en härlig löptur!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-01-2008, 19:53
          Länk hit: #3839

Medlem

Absolut - efter ett intervallpass SKA man vara rejält trött. Det är ju liksom det som är meningen (urk.....) sweatingbullets.gif Visar bara att du kört ett lyckat pass! bravo.gif

Hmmm - det kändes så piggt i benen idag så jag bara väntar på bakslaget. Dom kommer ju med jämna mellanrum tyvärr. Usch, inte tänka så - det kanske blir en självuppfyllande profetia.... -fear-.gif

Det kommer gå kanon
          Det kommer gå kanon
          Det kommer gå kanon

smile.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-01-2008, 20:23
          Länk hit: #3840

Medlem

Nu har jag varit på mitt andra sjukgymnastbesök och det var dags att få ett träningsprogram. Jag fick börja med att hoppa hopprep i snabb takt i 5 minuter och jag höll på att smälla av. Jag är inte van vid sådan tuff konditionsträning ju. Jag kommer måsta värma upp innan jag värmer upp sedan. biggrin.gif Sen var det balans och jag fick stå på en instabilitetskudde på ett ben med det andra uppdraget i 90 graders vinkel i 30 sekunder. 3 ggr för varje ben. Sen tåhävningar i maskin med 10 kg på. Sittande rodd 20 kg. Lats drag, incline press (tror jag det hette) leg curls (när man ligger på mage och ska börja upp benen mot rumpan och DET mina vänner kan jag tala om; Jag ORKADE knappt få upp benen mmot mig en enda gång på lättaste vikten! blush.gif Ont på framsidan av låren fick jag fastän det ska ta på baksidan.

Sen fick jag lära mig en annan variant på benpressen, att sträcka ut med båda benen men sen dra undan det ena benet på tillbakavägen och bromsa med bara ett ben. Det tog på ett helt nytt sätt.

Chest press skulle jag ta också. Den har jag kört förut. Detta program är ju klart mycket kortare än det jag brukar så jag kommer lägga till lite axlar o mage. Sen ville han se mig igen om en månad.

Sen har jag fått klart för mig nu att jag ska INTE undvika konditionsträningen bara för att jag är rädd att förbränna nåt fett. Det är viktigt att jag tränar konditionen ändå.

Haha...sjukgymnasten är en sån där riktig machokille som man känner sig som en liten fluga bredvid och jag kände mig heeeelt otränad. giggle.gif

Citera

223 sidor V  « < 190 191 192 193 194 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 15:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon