Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 191 192 193 194 195 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 07-01-2008, 20:30
          Länk hit: #3841

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Men vad bra att du inte hamnade hos en mespropp i alla fall! Träning blir det ju först om man får ta i så man svettas och det blir jobbigt, men det verkar inte alla hålla med om tyvärr.

Bra övningar du fick, i synnerhet sittande rodd är helt underbar! En av mina älsklingsövningar, för man blir snabbt stark i den när man hittar tekniken och då kan man ta i med de stora ryggmusklerna på de tunga vikterna och känna sig björnstark biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 07-01-2008, 20:31
          Länk hit: #3842

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (Magdis @ 07-01-2008, 20:23) *
          leg curls (när man ligger på mage och ska börja upp benen mot rumpan och DET mina vänner kan jag tala om; Jag ORKADE knappt få upp benen mmot mig en enda gång på lättaste vikten! blush.gif Ont på framsidan av låren fick jag fastän det ska ta på baksidan.

å, den gillade jag när jag tränade i gymmet på naturbruksgymnasiet. det kändes mer sportigt än den de har på friskis där man sitter o gör övningen. fast den tar ju mindre plats så jag fattar om man väljer den varianten.

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-01-2008, 20:54
          Länk hit: #3843

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (LadyG @ 07-01-2008, 20:30) *
          Bra övningar du fick, i synnerhet sittande rodd är helt underbar! En av mina älsklingsövningar, för man blir snabbt stark i den när man hittar tekniken och då kan man ta i med de stora ryggmusklerna på de tunga vikterna och känna sig björnstark biggrin.gif

Ja precis! Den sittande rodden fattar jag inte att jag missat förut, den var helt underbar.

CITAT (anna_rispan @ 07-01-2008, 20:31) *
          å, den gillade jag när jag tränade i gymmet på naturbruksgymnasiet. det kändes mer sportigt än den de har på friskis där man sitter o gör övningen. fast den tar ju mindre plats så jag fattar om man väljer den varianten.

Jaaaa men jag orkade ju inte! giggle.gif Det finns två andra varianter där man sitter upp men dem skulle jag inte göra enligt honom eftersom de frestade alltför mycket på knäna.

Redigerat av Magdis: 07-01-2008, 20:57

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 07-01-2008, 20:58
          Länk hit: #3844

Medlem

CITAT (Magdis @ 07-01-2008, 20:54) *
          Ja precis! Den sittande rodden fattar jag inte att jag missat förut, den var helt underbar.

Jaaaa men jag orkade ju inte! giggle.gif Det finns två andra varianter där man sitter upp men dem skulle jag inte göra enligt honom eftersom de frestade alltför mycket på knäna.

grr. inte undra på att jag kände av mitt knä i den maskinen på friskis då. tyvärr finns det ju inget alternativ för mig där så jag får väl vara försiktig eller köra knäböj tills jag dör. smile.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-01-2008, 21:52
          Länk hit: #3845

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 07-01-2008, 20:58) *
          grr. inte undra på att jag kände av mitt knä i den maskinen på friskis då. tyvärr finns det ju inget alternativ för mig där så jag får väl vara försiktig eller köra knäböj tills jag dör. smile.gif

Ja det kanske räcker med att du bara tar lättare vikter än du egentligen känner att du behöver. Fast jag vet inte. Annars är ju ett tips att du tar efter de där övningarna med benpressen och bara ett ben på tillbakavägen. De ska ju vara extra bra för knäna då tydligen. Vad var det han sa....när man håller emot på tillbakavägen så tränar man excentriskt och i och med att det är lättare på tillbakavägen så ska jag bara använda ena benet då medan jag använder båda benen för att sträcka ut. Då skulle man få bägge sorterns träning på samma övning. (det lät ju superbra iaf giggle.gif)

Iallafall....hoppa rep kan jag ju göra hemma också och stå på ett ben också. Tåhävningar kan jag göra med Lilleman i famnen så blir det till o med mer än 10 kg. De andra övningarna går nog bara att göra på gymet dock.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 07-01-2008, 21:58
          Länk hit: #3846

Medlem

CITAT (Magdis @ 07-01-2008, 21:52) *
          Ja det kanske räcker med att du bara tar lättare vikter än du egentligen känner att du behöver. Fast jag vet inte. Annars är ju ett tips att du tar efter de där övningarna med benpressen och bara ett ben på tillbakavägen. De ska ju vara extra bra för knäna då tydligen. Vad var det han sa....när man håller emot på tillbakavägen så tränar man excentriskt och i och med att det är lättare på tillbakavägen så ska jag bara använda ena benet då medan jag använder båda benen för att sträcka ut. Då skulle man få bägge sorterns träning på samma övning. (det lät ju superbra iaf giggle.gif)

Iallafall....hoppa rep kan jag ju göra hemma också och stå på ett ben också. Tåhävningar kan jag göra med Lilleman i famnen så blir det till o med mer än 10 kg. De andra övningarna går nog bara att göra på gymet dock.

med risk för att det är tiden som gör det. men jag förstår inte vad det betyder "att du tar efter de där övningarna med benpressen......."

det kopplar inte i min hjärna...sad.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-01-2008, 22:20
          Länk hit: #3847

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 07-01-2008, 21:58) *
          med risk för att det är tiden som gör det. men jag förstår inte vad det betyder "att du tar efter de där övningarna med benpressen......."

det kopplar inte i min hjärna...sad.gif

Jag menade att du kunde göra samma övningar som jag fick av sjukgymnasten idag. Ta efter=härma...typ.

eftersom de övningarna var speciellt för de som har dålig knän, menade jag.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 07-01-2008, 22:21
          Länk hit: #3848

Medlem

CITAT (Magdis @ 07-01-2008, 22:20) *
          Jag menade att du kunde göra samma övningar som jag fick av sjukgymnasten idag. Ta efter=härma...typ.

eftersom de övningarna var speciellt för de som har dålig knän, menade jag.

okeeej. jag läser om ditt första inlägg om detta alltså. i morgon. sov gott. d010.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 08-01-2008, 08:30
          Länk hit: #3849

Medlem

God morgon! Lyssnade på Morgonpasset i P3 nyss. Paolo Roberto var med och pratade om sin bok om träning. Fattade som att det gick ut på att träna 15 minuter varje dag istället för att gå till gymmet och köra slut på sig en gång i veckan.

Citera
          Leia
          Inlägg 08-01-2008, 08:50
          Länk hit: #3850

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

ok, nytt år, nya tag. Nu ska jag hänga med i denna tråden och bli inspererad till träning!!!
          Tidningen Fitness är även inhandlad för motivationens skull.

Som jag berättat tidigare har vi ju´ordnat gym i en del av garaget. Men vi saknar faktiskt ett löpband. Jag tyckte inte att vi behövde det först eftersom jag går så mycket med hunden, men jag har börjat ändra mig pga att hela vinterhalvåret är det kolsvart när jag ska gå med hunden både före och efter jobbet här ute på landet. Trots pannlampa kan man inte riktigt gå på så pass att man får bra motion eftersom jag går över stock och sten i skogen så blir det så lätt att ramla eller vricka sig.
          Även hunden kan man vänja in att gå på löpband, så då kan man gå tillsammans på det! smile.gif

Nu till nästa problem... vi har ingen plats för det, eftersom det tar ganska mycket plats. Men i går morse tog jag och sonen ett beslut på att han från och med nu bara behöver ett rum (han har tidigare haft ett lekrum och ett sovrum) Sagt och gjort efter ett par timmars planering bar det iväg till Ikea för inhanling av diverse förvaringsmöbler som behövs för att få plats med många saker på mindre yta. Allt står nu på plats (ihopmonteringen av alla möbler blev gårdagens träning...) Och idag ska vi ägna oss åt utrensning av sådant som inte längre används och inplockning i det "nya" rummet.

När allt det är klart finns det plats för ett löpband i det nuvarande lekrummet! yahoo.gif
          Sedan kommer frågan vilket löpband och i vilken prisklass man ska lägga sig i....

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 08-01-2008, 10:52
          Länk hit: #3851

Medlem

menar du att en hund o en människa ska få rum på samma löpband??

Citera
          Leia
          Inlägg 08-01-2008, 11:13
          Länk hit: #3852

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 08-01-2008, 10:52) *
          menar du att en hund o en människa ska få rum på samma löpband??

Jag såg det på tv faktiskt, fast det kanske kräver ett så pass stort löpband så det kanske inte ekonomin tillåter. Jag har inte börjat kolla in storlekar och priser ännu. Annars får vi väll gå var för sig.
          Gåband till hund är ett jättebra alternativ dagar då man inte riktigt hinner motionera hunden ordentligt. Obs! det ska självklart inte vara istället för utomhuspromenader, utan som ett komplement vissa dagar. Jag har tex i snitt en dag i veckan då jag är borta hemifrån 11 timmar på jobbet. De dagarna har jag en hundvakt som själv inte är så pigg, så Dino har sällskap och blir rastad på tomten men får ingen ordentlig motion, de dagarna skulle vara suveränt att låta honom motionera en stund på ett gåband. smile.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 08-01-2008, 11:37
          Länk hit: #3853

Medlem

Håå håå vilken träningsvärk jag har i spirorna idag! Det verkar ju lovande. biggrin.gif Jag körde inte ens hela programmet igår utan gjorde bara några provomgångar o sen gjorde jag några av mina tidigare övningar. Kände mig så spak efter det där med hopprepet. biggrin.gif Sista omgången när jag hoppade trodde jag att jag skulle få framfall nästan. Jag har letat fram ett av dotterns hopprep o ska testa lite hemma men då måste nog Lilleman sitta fastspänd nånstans under tiden.

Citera
          Leia
          Inlägg 08-01-2008, 11:52
          Länk hit: #3854

Medlem

Hejja Magdis!!!! bravo.gif

Citera
          stina
          Inlägg 08-01-2008, 13:53
          Länk hit: #3855

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Bravo Magdis! tummenupp.gif Vi hoppar hopprep som uppvärmning på boxningen och jag är verkligen en kratta på det. Piskar mig själv med hopprepet så jag är randig av röda piskmärken efteråt.

Idag har jag sprungit. 15 km blev det i en jämn fart av 5:30 min/km så kalaset tog 82:30. Sjukt varmt var det och tungt var det - efter en mil var jag sugen på att bryta. Men bestämde mig för att försöka palla 2 km till och efter 12 km kom kiropraktorn och receptionschefen förbi och hejade på mig så då fick jag nya krafter så jag orkade i mål. smile.gif Ny ska springbenen få vila från löpning i 2 dagar....

Citera
          LadyG
          Inlägg 08-01-2008, 14:12
          Länk hit: #3856

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Bravo Magdis och Stina, så bra ni kör på med träningen!
          Hopprep är jag inte säker på att jag skulle bemästra faktiskt, har inte hoppat sen jag var ganska liten.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 08-01-2008, 14:27
          Länk hit: #3857

Medlem

Det gör ont att få smisk av hopprepet! ohmy.gif

jag kunde inte ha mitt nya löplinne idag för jag hade råkat proppa tvättmaskinen för full så linnet hade en massa tvättmedel på sig som inte sköljts bort. Bh'n kunde jag däremot ha och den är kanon när jag springer. smile.gif

Redigerat av stina: 08-01-2008, 14:29

Citera
          Magdis
          Inlägg 08-01-2008, 15:00
          Länk hit: #3858

Medlem

Jag smiskar inte mig själv med hopprepet men jag blir så ruskigt andfådd. Och så skumpar det hysteriskt både fram och bak...trodde faktiskt inte att gumpen kunde skumpa på lilla mig men där misstog jag mig. biggrin.gif

Citera
          stina
          Inlägg 08-01-2008, 15:25
          Länk hit: #3859

Medlem

Aha - jag har ju inte så mycket vare sig fram eller bak som kan skumpa så det problemet har inte jag. Däremot har jag taskig koordination - hoppar lixom inte samtidigt som repet försöker ta sig under mig. crazy.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 08-01-2008, 18:04
          Länk hit: #3860

Medlem

Nog för att jag visste att jag hade en gump men jag trodde inte den skulle skumpa upp o ner åtminstone. ninja.gif Det ska bli intressant att se vad som händer med mina ben när jag kört det här programmet ett tag. De är ju jättespinkiga så det borde synas resultat ganska snabbt. Kanske ska mäta omkretsen på vader och lår nu före. smile.gif

Citera

223 sidor V  « < 191 192 193 194 195 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 14:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon