ok, nytt år, nya tag. Nu ska jag hänga med i denna tråden och bli inspererad till träning!!!
Tidningen Fitness är även inhandlad för motivationens skull.
Som jag berättat tidigare har vi ju´ordnat gym i en del av garaget. Men vi saknar faktiskt ett löpband. Jag tyckte inte att vi behövde det först eftersom jag går så mycket med hunden, men jag har börjat ändra mig pga att hela vinterhalvåret är det kolsvart när jag ska gå med hunden både före och efter jobbet här ute på landet. Trots pannlampa kan man inte riktigt gå på så pass att man får bra motion eftersom jag går över stock och sten i skogen så blir det så lätt att ramla eller vricka sig.
Även hunden kan man vänja in att gå på löpband, så då kan man gå tillsammans på det!
Nu till nästa problem... vi har ingen plats för det, eftersom det tar ganska mycket plats. Men i går morse tog jag och sonen ett beslut på att han från och med nu bara behöver ett rum (han har tidigare haft ett lekrum och ett sovrum) Sagt och gjort efter ett par timmars planering bar det iväg till Ikea för inhanling av diverse förvaringsmöbler som behövs för att få plats med många saker på mindre yta. Allt står nu på plats (ihopmonteringen av alla möbler blev gårdagens träning...) Och idag ska vi ägna oss åt utrensning av sådant som inte längre används och inplockning i det "nya" rummet.
När allt det är klart finns det plats för ett löpband i det nuvarande lekrummet!
Sedan kommer frågan vilket löpband och i vilken prisklass man ska lägga sig i....