Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 193 194 195 196 197 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 11-01-2008, 15:39
          Länk hit: #3881

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Idag har jag sprungit. Det blev löpbandslek idag. Körde en mil då jag blandade hej vilt: Vanlig löpning, korta snabba intervaller, långa inte fullt så snabba lite längre intervaller, fartlek och 500-metersbackar med 5 graders lutning. Avslutade med 2 km lugn jogg.

Nu är det vila åtminstone till söndag....

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-01-2008, 16:07
          Länk hit: #3882

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Magdis @ 11-01-2008, 15:02) *
          Uj uj uj vilken träningsvärk sen! Har världens träningsvärk i skinkorna också *glad* och i ryggen efter den sittande rodden. Träningsprogrammet jag fick såg så kort och litet ut men det omfattar de största musklerna i kroppen precis som sjukgymnasten sa. Jag lade iofs till ett par övningar extra. Nästa träning blir på söndag, dottern börjar en ny omgång på dansskolan då också.

Skinkorna är kroppens största muskler, så det känns lite extra när man får träningsvärk där smile.gif

Mysigt att sitta och resa sig upp biggrin.gif

Hoppas nu det värsta hinner klinga av till nästa gång. Annars kan det bli slitsamt.

CITAT (stina @ 11-01-2008, 15:39) *
          Idag har jag sprungit. Det blev löpbandslek idag. Körde en mil då jag blandade hej vilt: Vanlig löpning, korta snabba intervaller, långa inte fullt så snabba lite längre intervaller, fartlek och 500-metersbackar med 5 graders lutning. Avslutade med 2 km lugn jogg.

Nu är det vila åtminstone till söndag....

Kul-löpning mao? Låter som om du valde det roligaste och hade det trevligt på löpbandet smile.gif

Kan vara skönt med en vila ibland också, så benen hinner hämta sig från chockerna wink.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 11-01-2008, 16:10
          Länk hit: #3883

Medlem

Japp - kände att jag behövde "skoja till det lite" idag. smile.gif Ofta kan det bli väldigt teoretiskt på löpbandet med minuter, sekunder minuter/kilometer etc, etc....

Rabblar "vila är uppbyggnad", "vila är uppbyggnad", "vila är uppbyggnad"..... coolgleam.gif

Redigerat av stina: 11-01-2008, 16:10

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 11-01-2008, 19:36
          Länk hit: #3884

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Heja alla! Jösses vilken fart och energi ni har så här direkt efter alla helger. Jag blir så stolt över er. Vilka starka människor ni är.

I dag var jag o träningskompisen på Core. Pust säger jag bara. Det mesta gick att hänga med på tack vare att ledaren sa "ta i den takt ni vill" det var inte så stressigt som på jympan där man måste köra x antal reps innan det är dags att hoppa upp igen.... En massa olika övningar som var nya och kändes. Det kändes som att musklerna verkligen behöver tränas upp. Det är en övning som jag var rent ut sagt kass på och det var följande: Ligga på rygg, pressa ner svanken och ha benen upp i luften för att sedan sänka ner dem mot golvet. Många kunde sänka bra långt ner det såg jag i vitögat. Men jag kunde typ bara sänka ?1-2 dm? innan svanken började lyfta sig. Så det är bara att hänga i med det där tror jag. O så var det roligt med balansövningarna.

Ja sammanfattningsvis så var det ett bra pass. Tack vare att jag fick koncentrera mig så starkt så kunde jag inte tänka på något annat och kroppen fick arbeta på.

Nu börjar ryggen kännas. O lite i magen. O benen blev trötta också tror jag.... d010.gif

Citera
          stina
          Inlägg 11-01-2008, 19:50
          Länk hit: #3885

Medlem

Härligt Anna att du gillade Coren. Det är verkligen otroligt bra träning! Man får verkligen lära sig hitta bukmuskulaturen och hur man ska träna den för att det ska bli effektivt. Lätt att göra fel och inte få någon effekt! Men du verkar ha fattat galoppen direkt eftersom du känner av passet! tummenupp.gif Och allt du lär dig där kan du ju praktisera själv i gymmet själv och få en riktigt effektiv "mittkroppsträning" smile.gif

Redigerat av stina: 11-01-2008, 19:51

Citera
          Magdis
          Inlägg 11-01-2008, 21:36
          Länk hit: #3886

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Kul Anna att du gillade Core. tummenupp.gif Jag brukar träna det hemma så ofta jag kan. I början kunde jag inte heller sänka benen särskilt långt utan att involvera höftböjarna men det tränar man snabbt upp. Hemma brukar jag köra kombination mellan att först sänka ner benen och sen gå upp i rumplyft och så ner igen o.s.v (om nån fattar vad jag menar) Det bränner gött i mellangärdet. biggrin.gif Att de kör i så snabb takt på Core-passen kan ju vara en nackdel när man inte är så van, det vet jag själv. Det är lätt att tappa kontakten mellan svanken och golvet om man inte får ta det i sin egen takt.

Citera
          estet
          Inlägg 11-01-2008, 23:09
          Länk hit: #3887

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

CITAT (LadyG @ 11-01-2008, 11:22) *
          Härligt estet! Det låter som att du hittat njutningen med löpning? Det låter mysigt att springa på tyst snö, smyga fram som en indian bland skuggorna smile.gif

Tror det oxå! biggrin.gif

En sakta smygande träningsvärk (skön?! crazy.gif ) har uppstått...med tanke på hur mycket jag ska gå i morgon är det bra. Ska på rally och kommer att plumsa/springa många km i snöig skog. Om jag kommer ihåg ska jag ta på stegräknaren.

--------------------
          Zon 6

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-01-2008, 17:20
          Länk hit: #3888

Medlem

Jag var på stan och tittade på träningsBH idag eftersom jag vill ha en riktigt bra och stadig en som inte tillåter något som helst skumpande. Jag fick hjälp att prova ut och tur var väl det! Jag mitt klantiga nöt kan ju nämligen inte välja en BH som passar åt mig annars. Det visade sig att när jag trodde att jag skulle ha 80B så var det i själva verket 70D jag skulle ha. Och det var ju lite skillnad. Den satt jätteskönt. smile.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 12-01-2008, 17:49
          Länk hit: #3889

Medlem

CITAT (Magdis @ 12-01-2008, 17:20) *
          Jag var på stan och tittade på träningsBH idag eftersom jag vill ha en riktigt bra och stadig en som inte tillåter något som helst skumpande. Jag fick hjälp att prova ut och tur var väl det! Jag mitt klantiga nöt kan ju nämligen inte välja en BH som passar åt mig annars. Det visade sig att när jag trodde att jag skulle ha 80B så var det i själva verket 70D jag skulle ha. Och det var ju lite skillnad. Den satt jätteskönt. smile.gif

ja du som är så liten måste ju vara väldigt smal kring revbenen. för övrigt verkar det vara svårt att köpa bh. har läst flera på nätet som skrivit om det. o det är ju svårt. inte ens jag vet ju om jag har "rätt" storlek. jag utgår från några mått jag tog i från typ ellos eller h&ms katalog för flera år sedan.

i dag har det smugit på träningsvärk lite här o där. skönt att det kännas att kroppen fick jobba igår. biggrin.gif

Citera
          stina
          Inlägg 12-01-2008, 18:59
          Länk hit: #3890

Medlem

Jag har också träningsvärk idag. I vaderna och baksida lår. Det blev nog ett jobbigare löppass igår än vad jag märkte själv eftersom jag "busade" hela tiden. Lömskt..... Hoppas verkligen träningsvärken är borta imorgon - annars får jag problem. Jag ska springa långpass imorgon. Får kleta vaderna fulla med linement inatt och hoppas på det bästa.... wacko.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-01-2008, 20:16
          Länk hit: #3891

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 12-01-2008, 17:49) *
          ja du som är så liten måste ju vara väldigt smal kring revbenen. för övrigt verkar det vara svårt att köpa bh. har läst flera på nätet som skrivit om det. o det är ju svårt. inte ens jag vet ju om jag har "rätt" storlek. jag utgår från några mått jag tog i från typ ellos eller h&ms katalog för flera år sedan.

Ja jag är ju smal runtom och har undrat varför alla BH:ar är så himla trånga o så har jag försökt kompensera det med att skaffa bredare o så har jag haft alldeles för små kupor istället. Klantigt klantigt...men som sagt är jag inte ensam för det var tydligen det vanligaste felet folk gör när de köper BH.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 13-01-2008, 14:51
          Länk hit: #3892

Medlem

Stina: hoppas att värken gav sig.

Magdis: ja rena djungeln tydligen.

Jag kom på en sak när jag pratade med min syster. Core-passet jag var på var 50 minuter. Min syster tyckte dte lät långt för de core-pass de har på IKSU (I Umeå) är tydligen 30 minuter.

Ja så jag tärnade i allafall 50 minuter.

Citera
          stina
          Inlägg 13-01-2008, 16:12
          Länk hit: #3893

Medlem

Tack Anna - det gick bra att springa! smile.gif

Faktiskt så bra så att jag lyckades klämma till med ett personbästa på 2 mil - 1 timme, 48 minuter och 30 sekunder närmare bestämt. Blev så trött i andedräkten så jag glömde benen! crazy.gif

Hur benen mår imorgon är en annan femma..... coolgleam.gif

Tjipp!!!!

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-01-2008, 17:53
          Länk hit: #3894

Medlem

30 minuter brukar våra Core-pass vara men det är s.k XT-pass för dem som vill träna t.ex spinning/core precis efter varann. Jag skulle gärna hålla på längre än 30 minuter annars.

Kommer just från gymet där lillan har börjat en ny omgång dansskola och jag har tränat styrketräning. Det blir alltid lite stressigare att träna när jag vet att jag snart måste hämta henne så det kändes inte optimalt idag.
          Bastade efteråt och jag var så förvånad över lillan för hon ville aldrig gå ut ur bastun, hon som inte brukar tåla mer än 1 minut i vanliga fall. biggrin.gif Fick nästan tvinga ut henne till slut för att hon inte skulle få värmeslag. Jag hade köpt nya träningskläder åt henne dagen till ära också, ljusrosa byxor i samma kvalitet som mina svarta (sånt där tunt o glansigt syntetmaterial som "andas") och en ljusrosa och vit ärmlös top.

Citera
          stina
          Inlägg 13-01-2008, 18:36
          Länk hit: #3895

Medlem

Jag tror att alla corepass är 30 min faktiskt. I alla fall har dom varit det på dom gym jag varit på....

Åh vad gulligt det lät med lillans träningskläder. Kan du inte fota så att vi får se???? wub.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 14-01-2008, 13:57
          Länk hit: #3896

Medlem

Magdis: ja det var det min syster nämnde också. att det är meningen att man ska kunna träna nåt annat också +core.

Stina: kan nog vara så på stoooora gym kanske?

Friskis har ju inte så stort utbud om man jämför. O alla deras pass ligger runt 60 minuter. Jag snackar jympa nu. Har ingen koll på spinning.

Citera
          LadyG
          Inlägg 14-01-2008, 13:59
          Länk hit: #3897

Medlem

Sitter och suktar lite, Salveo har ett spinn/core-pass som man kanske skulle testa..?

Redigerat av LadyG: 14-01-2008, 13:59

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 14-01-2008, 14:02
          Länk hit: #3898

Medlem

Klart du ska testa!!! smile.gif

Idag har jag sprungit något som enl marathonschemat benämndes "tempolöpning". 5 km stegrande fart. Jag började i 5:30-tempo och avslutade i 4:15-tempo. 1 km nedjogg i 6:00-tempo. Benen var förvånansvärt pigga efter gårdagens löpning - jag kände faktiskt ingenting. Konstigt.....

10 min roddmaskin och 20 min styrketräning fick avsluta träningsdagen.

Citera
          LadyG
          Inlägg 14-01-2008, 15:10
          Länk hit: #3899

Medlem

Åh vad du springer fort, det vill jag med kunna smile.gif
          *applåder*

Cyklade 45 minuter idag, motstånd 10 av 10 så det blev bara 12,7km. Fast det var det bästa jag kunde åstadkomma idag pga tidsbrist.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 14-01-2008, 19:56
          Länk hit: #3900

Medlem

Tack LadyG! smile.gif Det är bara att tacka och ta emot för varje träningspass som går bra - ett tu tre går det åt h-ike också. För det gör det ibland, det går inte att komma ifrån.... wacko.gif

Måhända att jag springer fort - men du är en jäkel på att springa LÄNGE! Om du får lite raketbränsle av mej så kan väl jag få lite uthållighetsbränsle av dej? biggrin.gif Jag springer ofta fort för att jag ska bli klar fort... Ledsnar och trycker på gaspedalen. tongue.gif

Fast idag var det iofs planerad fartökning. Skönt när någon annan bestämt vad man ska göra.... smile.gif

Redigerat av stina: 14-01-2008, 19:57

Citera

223 sidor V  « < 193 194 195 196 197 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 12:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon