Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 194 195 196 197 198 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          Farbror Blå
          Inlägg 14-01-2008, 20:14
          Länk hit: #3901

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Om man kom på nåt sätt att utvinne energi ur er två, skulle man kunna avveckla kärnkraften 2010som man hade tänkt

giggle.gif giggle.gif giggle.gif giggle.gif giggle.gif giggle.gif giggle.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 14-01-2008, 20:31
          Länk hit: #3902

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Farbror Blå @ 14-01-2008, 22:14) *
          Om man kom på nåt sätt att utvinne energi ur er två, skulle man kunna avveckla kärnkraften 2010som man hade tänkt
          giggle.gif giggle.gif giggle.gif giggle.gif giggle.gif giggle.gif giggle.gif

tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Citera
          estet
          Inlägg 15-01-2008, 00:50
          Länk hit: #3903

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Svettigt pass igår med att få bort all snö som kommit. Först gården och sen skottade jag upp runt huset mot grunden så det blir varmare om fötterna. Tycker det är roligt att skotta och ser det som "bonusträning" i stället för att ta fram snöslungan eller ringa efter en traktor. smile.gif

--------------------
          Zon 6

Citera
          stina
          Inlägg 15-01-2008, 13:21
          Länk hit: #3904

Medlem

Idag fick jag betala för dom senaste träningspassens framgångar. Gick skittungt rent ut sagt - så tungt så att jag sprang kortare än planerat. Jag har sovit uruselt inatt - något väckte mig 01.30 och sedan kunde jag knappt sova mer. Nu vet jag vad det förmodligen var som väckte mej, precis då sprängdes en bomb bara ett par kvarter hemifrån. Det måste vara det jag hörde för det var visst en rejäl smäll. Som tur är blev ingen skadad, men fönster och dörrar blåstes ut ur huset.....

Citera
          Citrona
          Inlägg 15-01-2008, 21:10
          Länk hit: #3905

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 12 729

Idag slog jag till och köpte nytt gymkort på mitt gamla gym. Mitt förra kort gick ut i april -07 och jag fick inget nytt av min arbetsgivare. Sommaren gick och jag tänkte köpa kort i september, men hade ont om pengar.... I början av nov hade F&S ett erbjudande om två mån träning för 450:-, det köpte jag men det blev inte många besök på det gymmet innan årsskiftet pga julhelg, massor av aktiviteter i dec, för långt att cykla till gymmet och en massa andra svepskäl. Var kanske där totalt 6-7 ggr på två månader.

Men NU!! Nu har jag äntligen kommit igång och jag sprang för första gången idag på länge på löpbandet. Tänkte följa Lady G:s råd och började med 5 km på 38 min, det gick lekande lätt och jag kände mig så himla nöjd efteråt. Nu jäklar! Minus 7 kg till Valborg hade jag tänkt. Eller minst 5 åtminstone. Det borde vara realistiskt, eller vad tror ni? Ska varva spinning, löpning, styrketräning, rodd mm.

Sorry, jag skulle svara här men råkade göra ett nytt inlägg istället så det blev dubbelt...

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 15-01-2008, 21:11
          Länk hit: #3906

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Wohoo! Vilken flygande start du fick! Bara att du hänger i nu då så lyckas du garanterat med ditt mål.

Citera
          Citrona
          Inlägg 15-01-2008, 21:17
          Länk hit: #3907

Medlem

Tack Anna. En fråga som jag glömde: Nu när jag kom hem efter löpningen så har jag fått huvudvärk, det brukar jag ALDRIG ha. Har druckit ordentligt och åt middag genast efter passet. Har ju tränat mycket förut och aldrig fått huvudvärk, det kanske har helt andra orsaker. Vill INTE bli sjuk nu när jag äntligen känner mig så himla motiverad ranting.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-01-2008, 23:08
          Länk hit: #3908

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Lugn Citrona, det beror antagligen på att kroppen är lite ovan vid att arbeta under högt tryck (blodtryck alltså wink.gif ) och det går över ganska fort. Besvären kan återkomma under några veckor, men om du är envisare än huvudet är ömt så försvinner det helt. Det borde gå fortare om du tränat tidigare och det låter det ju som att du gjort smile.gif

Ta det lugnt med det där med vikt bara, se till hur byxorna sitter istället för löpning kan binda en hel del vätska i musklerna. Så risken finns att du blir smalare,s nabbare och inte ett hekto lättare. Sitter byxorna lösare och måttbandet tycker du blivit mindre har du gått ner i fett. Det som väger då är glykogen och vatten (muskelbränslet helt enkelt), och så småningom även större muskler (som i sin tur binder mer vatten och glykogen).

Så bli inte förtvivlad om du inte går ner. Det kan ta ett tag innan det börjar hända något som syns på vågen, men då har det hänt saker ganska länge som borde gå att se i spegeln eller med måttbandet.

Redigerat av LadyG: 15-01-2008, 23:08

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-01-2008, 23:18
          Länk hit: #3909

Medlem

Körde ett dubbelpass ju-jutsu, 60 + 90 minuter, det var lite jobbigt fast det jobbigaste var när jag körde efter eget huvud med Fizzgigg. biggrin.gif

Annars var det väl ett ganska mediokert pass eftersom jag tappade humöret och skällde ut instruktören, ganska högt och inför gruppen.

Men jag har retat mig på att han lärt ut felaktigheter så länge att jag inte kunde hålla truten längre. Jag har en känsla av att det här kommer att bita mig i rumpan i framtiden, men den dagen den sorgen.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Citrona
          Inlägg 16-01-2008, 11:09
          Länk hit: #3910

Medlem

Jodå, lady G, jag vet att man inte skall stirra sig blind på vågen. Men jag vet också hur min kropp funkar och jag kommer att sikta på c:a 6 kg:s viktnedgång, inkl större muskler sweatingbullets.gif

Men nu har jag noggrannt mätt midja, byst, mage, stuss, lår, vad och överarm och skrivit in alla mått i ett excel-ark bravo.gif , det skall bli kul att följa upp resultaten. Har satt upp några delmål både i viktkolumnen och i midjemåttskolumnen....

Nu måste jag sluta, skall till gymmet!! tummenupp.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 16-01-2008, 11:34
          Länk hit: #3911

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Kanske vi ska ha en tråd med våra träningsframsteg? som dom har på såna träningssidor?

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-01-2008, 11:49
          Länk hit: #3912

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2008, 11:34) *
          Kanske vi ska ha en tråd med våra träningsframsteg? som dom har på såna träningssidor?

Ja det låter kul! Hur gör man då?

Hejja hejja Citrona!! nu är du igång igen!! bravo.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 16-01-2008, 13:19
          Länk hit: #3913

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Jag var på gymmet och tränade benen och ryggen idag.

Citera
          stina
          Inlägg 16-01-2008, 13:42
          Länk hit: #3914

Medlem

Och jag var och sprang idag. Idag gick det betydligt bättre än igår - utsövd! smile.gif När jag har sömnbrist känner jag mig ynklig - och med ett ynkligt sinne kan jag inte stå ut med löpningens vedermödor....

Sprang först 1 mil - 55 minuter
          Joggade sedan ner i 2 km - 12 minuter

Sedan insåg jag att gruppcorepasset redan börjat så jag körde ett eget pass för mig själv.

Avslutade med stretch och en skön stund i bastun.

Ikväll ska vi klättra! smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-01-2008, 14:15
          Länk hit: #3915

Medlem

Inte dåligt sprunget Stina smile.gif

Klättringen blir nog lite si och så för mig, jag är öm i latsen och axlarna idag... För mycket armhävningar igår tongue.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 16-01-2008, 15:09
          Länk hit: #3916

Medlem

Tack! smile.gif

Ajdå - så kan det gå när inte bromsen är på.... flirting.gif

Citera
          Citrona
          Inlägg 16-01-2008, 16:15
          Länk hit: #3917

Medlem

Kände ingenting alls i benen i morse efter min första löpträning på länge. Men efter bara en liten stund på bandet så märkte jag allt att benen var liiite segare än igår. Men jag körde på ändå, klarade mina 5 km på 39 min. Var tvungen att dra ner lite på farten de sista 10 minuterna. Men det känns ändå jättebra, jag är ju ingen löpare! Har aldrig klarat att springa ens 2 km, så jag är supernöjd!

Jag tycker dock att det är dödligt TRÅKIGT att nöta på bandet, trots att jag lyssnade på en spännande bok (Anne Holt). Funderade då på alla olika program och funktioner som finns på löpbandet. Hur brukar ni göra? Utnyttjar ni alla finesser och ställer in banor, program osv? Om man skall köra cardioprogrammet, vilken puls skall man ställa in på då? Idag hade jag pulsmätaren på mig och hade i snitt 176 i puls ungefär, det kändes bra. Som max tror jag att jag var uppe på 182. Vad säger dessa siffror er som kan sånt här? Har jag usel kondition?? I våras hade jag 39 i vilopuls, var på vippen att bli diskad från en medicinsk studie jag deltog i för att jag hade för låg vilopuls. Men det var då det! Har inte kollat vad jag har nu, men min kondis är ju avsevärt mycket sämre nu än för ett år sedan.

Kan man ställa in intervaller på löpbandet också? Allt som gör att tiden går fortare är välkommet. Har man lite siffror och annat jox att fokusera på så känns det lite roligare, tycker jag. Och så är det lättare att mäta förändringar (=framgångar!!) sweatingbullets.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-01-2008, 16:25
          Länk hit: #3918

Medlem

Jag leker friskt med knapparna på bandet, det är ju roligt! Undersöka vad bandet kan, vilka funktioner osm finns och hur man kan ställa om dem. var inte rädd för att leka med bandet och se om du hittar något du gillar.

Jag gillar att leka med motlut och olika farter, däremot är jag inte lika stor vän av automagiska program - jag vill pilla själv smile.gif

Redigerat av LadyG: 16-01-2008, 16:25

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 16-01-2008, 16:28
          Länk hit: #3919

Medlem

Jag är inte heller så förtjust i automatiska program. Kan bero på att "om jag gett mig in i leken får jag leken tåla" och råkar jag vara för optimistisk och måste bryta programmet blir jag barnsligt sur... angry.gif

Så jag gör som LadyG - pillar hellre själv allt efter tycke och smak under löppasset.

Sen tycker jag man vänjer sig - blir mer och mer duktig på att meditera och falla in i sig själv. Går bättre när jag ska springa riktigt långt - då vet jag lixom vad som gäller och faller snabbt in i "trans".

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-01-2008, 16:30
          Länk hit: #3920

Medlem

Samma här, jag blir också skitsur om jag inte klarar ett program biggrin.gif

Tävlingsdjävulen i mig driver mig till vansinne ibland, det är nog bättre att sköta knapparna manuellt smile.gif

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 194 195 196 197 198 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 19:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon