CITAT (Citrona @ 24-01-2008, 09:21)

LadyG: Jag har alldeles nya skor, köpte dem före jul. Det är ett par Brooks, det står Adrenaline GTS 7 på plösen och Universal Platform inuti dem. Jättesköna!! Dyra var de också, jag tog mig god tid att prova ut dem och ville inte snåla utan köpte det par som kändes bäst och som även säljaren rekommenderade. Det enda som retar mig är att det är ceriserosa detaljer på dem, bara för att det är damskor!! Herrmodellen var mycket snyggare, helsvarta!
Det onda i foten har inte kommit i samband med att jag började träna igen. Har känt av det nästan hela hösten. På morgonen när jag går ur sängen är det värst, stelt och ömt. Går ner för trappan som en gammal tant. Sen efter en stund när jag har kommit igång så känns det bättre, även om jag känner av det onda hela tiden. Om jag klämmer runt den inre fotknölen ömmar det ordentligt. Verkar vara en inflammation av nåt slag. Jag smörjer med Voltaren-gel men vet egentligen inte om det har nån effekt. Kanske är det helt enkelt en ålderskrämpa...?
Jag skulle, om det var min fot, ta en ibumetin-kur (dvs max-dos av något ibumetinbaserat preparat i ungefär en vecka i kombination med helvila för foten) och om det inte gått över efter det gå till läkare eller distriktssköterska och bett dem ta en titt.
Eller helvila och helvila, jag hade nog tränat sånt som inte involverade foten iaf.
För det verkar ju inte vara dina skor det är fel på, annars brukar det vara det man får ont av. Fast du gjorde rätt som skaffade bra skor direkt.
CITAT (stina @ 24-01-2008, 14:54)

Hej-hej!
Igår tränade jag lite styrketräning på lunchen. Tog det lugnt med tanke på klättringen på kvällen + att jag hade lite ont i min handled. När vi sedan skulle klättra gick det inte alls. Kunde knappt greppa med vänsterhanden och hur jag än försökte var det väldigt svårt att klättra med en hand....
Har förmodligen överansträngt handleden så den får vila några dagar nu. Ägnade mig åt löpning idag. Testade snabba intervaller i 4:22-tempo (5 stycken 800-meters). Före och efter totalt 5 km lugn jogg. Visste inte om jag skulle greja det tempot alla intervallerna, men det gick bra. Nu är jag mallig!

Du är ju så himla duktig!
Fatta hur snabbt det är!!

Du SKA vara mallig, det har du förtjänat

CITAT (krellus @ 24-01-2008, 15:18)

Var försiktig med foten och spinna på anser jag... det kan ta tid att bli kurerad om det skulle bli värre.
Spinning och core... KUUUUUUUUUUUUUUL!
Combon spinn/core är trevlig, det ska jag köra måndagar en tid framöver nu för att se om jag kan fixa till mittkroppstyrkan lite.
Körde löpning, en timma idag. Det gick hur tungt som helst 8km på 60 minuter.
Det gick upp för mig varför, när jag var påväg hem.
Jag har stolpat runt i högklackat idag och varit representabel på pressvisning idag och det mina vänner är inte jag van vid. 8cm klack är absolut inte vad jag brukar ha, det var länge sen sist. Så fotleder och vader var ganska tröttkörda redan från start...
Vilodag imorgon säger jag bara